Romutuspalkkio

Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
6
Ensin käsiteltiin jonon ohi kaikki nippuromuttajat, sitten ilmeisesti uuden auton ostaneet ja jämänä e-fillarin hommanneet. Eivät vaan viitsi julkisesti tätä myöntää, ettei nouse someraivo.
Joo, ja itse VR:n sarjalipun ostajana varmaan pahnan pohjimmaisena :D

Mutta jos tuon sivun Romutuspalkkio | Traficom teksti: "Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Tällä hetkellä käsitellään tammikuussa saapuneita hakemuksia" muuttuu koskemaan helmikuun hakemuksia ennen oman 15.1. jätetyn hakemyksen käsittelyä, niin sitten lähtee selvityspyyntöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Kilautinpan huvikseni valtiokonttorillekin, että miten ovat korvauksia lähteneet maksamaan.
Oli sitä mieltä, että nippuromuttajana saisin vain ne puuttuvat romutuspalkkiot. Ei muuta.
Vähän vaikeaksi veti kyllä siinä vaiheessa kun kysyin, että maksaisitko itse esimerkiksi kaksi vuotta vanhasta ajamattomasta autosta saman hinnan kuin aivan upouudesta.

"Voihan sinne hakemukseen kirjoitella mitä haluaa".

Sekä, jos nyt syystä tai toisesta joudun vetäytymään kaupanteosta, tai autokauppa vetäytyy pois -> "siinä tapauksessa ne romutetut korvataan romuna".

"Jännä", että kun kuppi kellahtaa toisin päin niin sitten alkaa asiat realisoitumaan taas heidän etunsa mukaan.


Ilmeisesti saa lisätä korvaushakemukseen asianajajan kulutkin tästä eteenpäin.



Ei ole kukaan mistään joukkokanteesta mitään toimintaa huomannut missään?
Tämä asian käsittelyhän on aivan silkkaa kansalaisten kusetusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Tänään tuli mulle päätös 2000€ romutustuesta. Auto romutettu joskus joulukuussa ja uusi auto ostettu muistaakseni 30.12.2020. Jee :) Mutta raha kyllä menee suoraan autoliikkeelle.

Eiköhän sieltä ala joskus muidenkin rahat liikkua. Itse en kysynyt mitään, vaan päätös tuli automaattisesti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Jos tätä vauhtia noita romutuspalkkioita tulee, niin tässä kestää 100 vuotta kun viimeiset hakijat saavat rahansa.
 
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Ehkäpä Trafin johtajat luulevat romutuspalkkiobudjettia "firman" kassaan kuuluvaksi ja eivät henno rahoista luopua.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Tällä päivämäärällä soittaa täräyttivät Trafilta liittyen noin kuukauden takaiseen soittopyyntööni!

Suht asiallisen suunsoiton jälkeen sain irti ohjeistuksen joka oli kärjistettynä: Auto on ensirekisteröitävä nimiisi, muutoin käsittely ei etene, eikä korvaushakemuksen ohjeita tule.

Sanoin, että "OK, minäpä ostan ja ensirekisteröin".

Koitti jotakin murmattaa asiasta tai ostamisen vitkuttelusta, mutta tajusi lopettaa kun aloin purkamaan asian etenemistä (tai oikeastaan etenemättömyyttä).

Kirjallisena ei ole vieläkään mitään, mutta kehuvat edelleenkin nauhoittavansa puhelut.


Huomenna autoliikkeen kanssa senssit selviksi...
 

MGD

Liittynyt
23.03.2021
Viestejä
8
Mitääh, eilen oli Trafilta saapunut kirje laatikkoon, jossa hyväksymispäätös epyörähakemukseen. Hakemuksen jätin 25.1. Olen shokissa.
Noniin hienoa, että käsittelyt etenee :D kiva tietää siis, että omaankin hakemukseeni voin tässä alkaa oottelemaan päätöstä ehkä viikon tai parin sisään. Mun hakemus jätetty siis samana päivänä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
26.1.2021 Sähköpyörä hakemukseen oli tullut päätös, että 1000€ raha tulee tilille kuukauden sisään.
 
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2
Tammikuun lopussa jätetty hakemus käytetystä sähköpyörästä. Eilen tuli myönteinen päätös eli Trafilla "paiskitaan" sunnuntainakin töitä! :D
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
34
29.1.2021 jätetty hakemus ja tänään klo: 11:11 tullut hyväksytty päätös. Ajattelin että vielä pari kuukautta joutunee odottelemaan päätöstä, mutta tulikin näin nopiaan.

Kyseessä siis sähköpolkupyörä.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Sillä välin minun 18.1 tehtyyn sähköpyörähakemukseen ei ole vieläkään tullut päätöstä. Pitänee varmaan soittaa ja kysyä mikä mättää.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Näillänäkymin perjantaina auton luovutus, AKA "hyppy tyhjän päälle".

Helpompi laskea lopulliset korvausvaatimuksetkin kun alku ja loppu päässä sitten päivämäärät lukossa.
 

MGD

Liittynyt
23.03.2021
Viestejä
8
Sillä välin minun 18.1 tehtyyn sähköpyörähakemukseen ei ole vieläkään tullut päätöstä. Pitänee varmaan soittaa ja kysyä mikä mättää.
Joo ei noita tosiaan järjestyksessä käsitellä. Mun 25.1 laittamaa hakemusta ei myöskään ole käsitelty, vaikka täällä jollain oli 26.1 ja toisella 29.1 laittama hakemus jo käsitelty. Mä soitin traficomille ja kysyin et mites nää ei mee järjestykses ni ei se sitä lähtenyt kommentoimaan.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
66
31.1 haettu. Eilen kysyivät lisätietoja ja tänään ilmoittivat maksavansa kuukauden sisään. Ihmeiden aikoja eletään.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Nyt on auto pihassa... maanantaina ilmoitus trafille, että nyt voivat jatkaa käsittelyä.
Miettikääpä sitäkin.. Minun itseni on ilmoitettava verotuspuolelle, että olen nyt ensirekisteröinyt ajoneuvon nimiini :rofl: muutoin asian käsittely kuulema viivästyy :lol: Saatanan pellet eivät näe, halua nähdä tai eivät osaa käyttää omaa järjestelmäänsä :rolleyes:
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Ja eilen illalla tuli sähköpostiin Trafin päätös yhdestä romutuspalkkiosta ja vahingonkorvauksien haku ohjeet.


Ylittivät itsensä.. en kerennytkään tehdä verotuspuolelle sitä ilmoitusta itse :oops:
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Onko kukaan saanut uusia romutuspalkkiopäätöksiä? Nihkeästi tuntuu taas etenevän operaatio.

Edit. 23.6.2021
"Hakemukset otetaan käsittelyyn saapumisjärjestyksessä. Tällä hetkellä käsittelyyn otetaan helmikuussa saapuneita hakemuksia. "
Lähde: Romutuspalkkio | Traficom
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
28.6.2021 vasta sain itse laitettua oikaisuvaatimukse/korvaushakemuksen Traficomille. Ei ole kuulunut vielä mitään... paitsi sen verran, että viikkoa aiemmin lähetettyyn tarkentavaan ohjeistuskyseluyyn vastattiin vasta tällä viikolla hakemuksen lähettämisen jälkeen :rolleyes: ympäripyöreitä.
Hyvähän se on vastailla kun hakemus oli jo lähetetty ennen vastausta :lol: meinasi määräaika loppua nimittäin kesken.

Loivat ovat liikkeet.





Olin sitä mieltä korvaushakemuksessa, että en omasta tahdostani odotellut puolta vuotta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 955
Aika kalliiksi tuli tämä virhe valtiolle.


Niin sanotut selvät nippuromutustapaukset siirettiin jatkokäsittelyyn Valtiokonttoriin. Heinäkuun alkupäiviin mennessä Valtiokonttori on ratkaissut 105 korvaushakemusta ja maksanut palkkion hakijoille yhteensä lähes 1,5 miljoonaa euroa.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Eipä ole rahoja kuulunut... Taitaa jatkotaisteluun saada lisätä korotkin.


#seolitonninseteli
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Mulle tuli lisäselvityspyyntö johon on 3 viikkoa aikaa vastata, tuli viivyteltyä reilu viikon verran ja vastatessa sitten tuli paluuviestinä että käsittelijä jäänyt 4 viikon lomille. Soitinpa sitten asiakaspalveluun josta sanottiin että ei auta muuta kuin odotella. :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Mulle tuli lisäselvityspyyntö johon on 3 viikkoa aikaa vastata, tuli viivyteltyä reilu viikon verran ja vastatessa sitten tuli paluuviestinä että käsittelijä jäänyt 4 viikon lomille. Soitinpa sitten asiakaspalveluun josta sanottiin että ei auta muuta kuin odotella. :tdown:
Siellä siis yksi selvittelee näitä asioita, lomalla ei kukaan. Eihän tuo nyt noin voi mennä.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Siellä siis yksi selvittelee näitä asioita, lomalla ei kukaan. Eihän tuo nyt noin voi mennä.
Tuli enemmän sellainen kuva että nuo hakemukset on henkilökohtaisissa työjonoissa ja alkuperäinen käsittelijä joutuu sen käsittelemään loppuun asti. Mutta eipä sitä ikinä tiedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Tuli enemmän sellainen kuva että nuo hakemukset on henkilökohtaisissa työjonoissa ja alkuperäinen käsittelijä joutuu sen käsittelemään loppuun asti. Mutta eipä sitä ikinä tiedä.
Valtion byrokratiahimmeleissä nyt kaikki on mahdollista. Jos homma kusee lopulta sen takia että, se yksi lomailija aiheuttaa sen että aikarajat paukkuu, niin vielä kummallisemmaksi muuttuu. Iltsikset vois olla kiinnostuneita jutusta, jos siihen menee.
Muutenkin uutisaiheet vähissä, niin tumpeloinnit julkisiksi pienellä kynnyksellä.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Paukkukoot rajat... kohta paukkuu uudet vahingonkorvaus hakemuksetkin. Ainakin itselleni tuli Traficomilta sähköpostiin kuittaus vastaanottamiseta kun lähtetin oikaisuvaatimuksen ja korvaushakemuksen, että myöhässä en ole kyllä siinäkään asiassa ollut.
Ja tosiaan kun kyselin tarkentavia ohjeita niin sain vain ympäripyöreän vastauksen juuri ennen hakumääräajan loppumista. Venkoilua ja vetkuttelua alusta loppuun.

Yli 7kk kulunut nyt auton ostopäätösestä ja vasta yhdestä romusta saatu (autoliike) rahat. Korkoja maksan kuitenkin jatkuvasti enemmän kuin alunperin oli suunnitelmissa :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Paukkukoot rajat... kohta paukkuu uudet vahingonkorvaus hakemuksetkin. Ainakin itselleni tuli Traficomilta sähköpostiin kuittaus vastaanottamiseta kun lähtetin oikaisuvaatimuksen ja korvaushakemuksen, että myöhässä en ole kyllä siinäkään asiassa ollut.
Ja tosiaan kun kyselin tarkentavia ohjeita niin sain vain ympäripyöreän vastauksen juuri ennen hakumääräajan loppumista. Venkoilua ja vetkuttelua alusta loppuun.

Yli 7kk kulunut nyt auton ostopäätösestä ja vasta yhdestä romusta saatu (autoliike) rahat. Korkoja maksan kuitenkin jatkuvasti enemmän kuin alunperin oli suunnitelmissa :rolleyes:
Voi olla aika kivinen tie edessä, jos meinaat taistella pelkän ostopäätöksen turvin ilman, että sinulla on oikeasti sitä ostettua autoa itsellä. Linja on ollut hyvinkin selkeä, auto pitää ostaa ja sen pitää myös itsellä olla siinä kohtaa kun korvauspäätös annetaan. Näissä tapauksissa korvaukset on taidettu pääsääntöisesti maksaa aina ns. "täytenä". Pelkkien tilaussopimusten perusteella korvauksia ei makseta.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Voi olla aika kivinen tie edessä, jos meinaat taistella pelkän ostopäätöksen turvin ilman, että sinulla on oikeasti sitä ostettua autoa itsellä. Linja on ollut hyvinkin selkeä, auto pitää ostaa ja sen pitää myös itsellä olla siinä kohtaa kun korvauspäätös annetaan. Näissä tapauksissa korvaukset on taidettu pääsääntöisesti maksaa aina ns. "täytenä". Pelkkien tilaussopimusten perusteella korvauksia ei makseta.
Eli mielestäsi on OK odotella vaikka seuraavat 7kk niitä rahoja ja maksella korkoja? Ei ollut mikään pelkkä ostopäätös, oli sovittuna jo kaikki auton luovutuspäivämäärää myöten kaikki kun Traficom sähläsi hanat kiinni ja kas kummaa kun maksajaa ei ole tiedossa niin autoliike ei luovuta autoa.
Toisekseen tämä hyvinkin selkeä linja siitä miten käyttäydytään tuli esimerkiksi allekirjoittaneelle tietoon vasta kesäkuussa.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
24
Ja kyllä, VIHDOIN sieltä tuli meitsillekkin positiivinen päätös.

Romutus tapahtui: n. 26.2.
Tilalle ostin: tonnin e-jopon
Päätös vastaanotettu: 30.7. täysmääräsenä ja hyväksyttynä.

Olin jo lähellä etten alkaisi soittelemaan paikkoja ympäri.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Soittivat Traficomilta viimeviikolla jättämääni soittopyyntöön liittyen. Perjantaina olivat kuulema laittaneet valtiokonttorille vahingonkorvaushakemukseni, eli asia etenee, hitaasti.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
24
Ja kyllä, VIHDOIN sieltä tuli meitsillekkin positiivinen päätös.

Romutus tapahtui: n. 26.2.
Tilalle ostin: tonnin e-jopon
Päätös vastaanotettu: 30.7. täysmääräsenä ja hyväksyttynä.

Olin jo lähellä etten alkaisi soittelemaan paikkoja ympäri.
Ja nyt perjantai 6.7. Kilahti tilille keskellä päivää.

Tästä alkoikin piiiitkä perjantai
Prosessi oli kyllä ihan kuraa, vaikka itse lopputulos ikuisuuksien päästä tulikin positiivisena. Jos tän ois tienny nii kai sen ois vaa myyny sen rotiskon harrastajalle.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
Etenee:
"Hakemukset otetaan käsittelyyn saapumisjärjestyksessä. Tällä hetkellä käsittelyyn otetaan maaliskuussa saapuneita hakemuksia."
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Etenee:
"Hakemukset otetaan käsittelyyn saapumisjärjestyksessä. Tällä hetkellä käsittelyyn otetaan maaliskuussa saapuneita hakemuksia."
Toivottoman hidasta on. Yli puolet hakemuksista siis vielä käsittelemättä, kun maaliskuun alussa oli 44% budjetista käytetty. Yksi henkilökö siellä näitä käsittelee?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
todella kankea systeemi jos hakemuksia pitää kierrätellä pitkin valtiokonttoreita ym
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Tänään tuli valtiokonttorilta päätös postitse... maksavat kaikki luvatut romutuspalkkiot, mutta muita koituneita kuluja vain kokonaiset 50€ :rofl:
Ei korvattu puhelinkuluja, ei matkakuluja asioiden hoitamisesta, ei mitään.. Vain "kohtuulliset hakemuskulut" 50€ :poop:

Eli maksumieheksihän tässä tosiaankin joutui. Ostetun auton todellinen hinta olikin sitten kaikkine ½-vuoden jahkailu kuluineen ~3k€ korkeampi kuin mitä hintalapussa luki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 333
Tänään tuli valtiokonttorilta päätös postitse... maksavat kaikki luvatut romutuspalkkiot, mutta muita koituneita kuluja vain kokonaiset 50€ :rofl:
Ei korvattu puhelinkuluja, ei matkakuluja asioiden hoitamisesta, ei mitään.. Vain "kohtuulliset hakemuskulut" 50€ :poop:

Eli maksumieheksihän tässä tosiaankin joutui. Ostetun auton todellinen hinta olikin sitten kaikkine ½-vuoden jahkailu kuluineen ~3k€ korkeampi kuin mitä hintalapussa luki.
Miten ja miksi siitä tuli 3000 € kalliimpi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 303
Viestejä
4 197 403
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom