Romutuspalkkio

"Valtionhallinnon talousarviossa romutuspalkkioon osoitetut 8 miljoonaa euroa on varattu loppuun. Romutuspalkkiobudjetista on nyt varattu 100 % (29.4.2021). Varaustilanteessa on huomioitu 28.4.2021 mennessä saapuneet hakemukset. Jos tukea vapautuu haettavaksi, kun kaikki jo saapuneet hakemukset on käsitelty, asiasta ilmoitetaan tällä sivustolla. "

 
"Valtionhallinnon talousarviossa romutuspalkkioon osoitetut 8 miljoonaa euroa on varattu loppuun. Romutuspalkkiobudjetista on nyt varattu 100 % (29.4.2021). Varaustilanteessa on huomioitu 28.4.2021 mennessä saapuneet hakemukset. Jos tukea vapautuu haettavaksi, kun kaikki jo saapuneet hakemukset on käsitelty, asiasta ilmoitetaan tällä sivustolla. "


R.I.P romutuspalkkio
 
R.I.P romutuspalkkio
En usko että tähän jää, romutuspalkkioita on käytetty aiemmin ja lievästi yllätyn jos ei myös tulevaisuudessa.

En silti yllytä haalimaan romuja pihalla tämän viimeisen ehtojen pohjalta, mutta jos aikanaan alkaa romutus muutekin lähenee, niin ajoitusta voi miettiä.
 
Kyllä homma tulee jatkumaan, mutta tuskin sähköpyörien osalta. Nyt budjetista meni 56% seitsemässä viikossa kun pyöräilykausi alkoi. Kokonaisbudjetti olisi pitänyt olla 25 milj. että olisi riittänyt koko ajaksi.
 
mistä noita sähköpyörä edes on riittänyt myytäväksi noin paljon, kun ei eikö aikalailla ole olleet vähissä jokapuolella? Olisin itsekkin romuttanut, mutta nämä kaiken maailman "kaveri kaupat" söi budjetin niin nopeasti että vajaa pari viikkoa jäi vajaaksi että ehdot täyttyyy. Jos noita romuja haluaa pois liikenteestä niin täytyy olla jokin muu vaihtoehto kuin uusi auto.
 
mistä noita sähköpyörä edes on riittänyt myytäväksi noin paljon, kun ei eikö aikalailla ole olleet vähissä jokapuolella? Olisin itsekkin romuttanut, mutta nämä kaiken maailman "kaveri kaupat" söi budjetin niin nopeasti että vajaa pari viikkoa jäi vajaaksi että ehdot täyttyyy. Jos noita romuja haluaa pois liikenteestä niin täytyy olla jokin muu vaihtoehto kuin uusi auto.
Tosiaan kaverilta tai ihan keltä vaan sai ostaa sähköpyörän tai tavallisen pyörän, joka on muutettu sähköpyöräksi.

+4000 sähköpyörää ja
vajaa 2000 autoa.

Jälkikäteen ajateltuna 500€ sähköpyörätukikin olisi ollut aika hyvä? Nyt tuo 1000€ oli vähän suuri, jos osti vaikka kaverin pyörän.

"Määrällisesti tämä tarkoittaa sitä, että sähköpyöriin liittyviä hakemuksia on yli 4 000 kappaletta, autoihin liittyviä lähes 2 000 ja joukkoliikenteeseen liittyviä hakemuksia yhteensä noin 180 kappaletta."

Edit: itse ostin noin 40 000€ sähköauton (vw id.3).
 
Tosiaan kaverilta tai ihan keltä vaan sai ostaa sähköpyörän tai tavallisen pyörän, joka on muutettu sähköpyöräksi.

+4000 sähköpyörää ja
vajaa 2000 autoa.

Jälkikäteen ajateltuna 500€ sähköpyörätukikin olisi ollut aika hyvä? Nyt tuo 1000€ oli vähän suuri, jos osti vaikka kaverin pyörän.

"Määrällisesti tämä tarkoittaa sitä, että sähköpyöriin liittyviä hakemuksia on yli 4 000 kappaletta, autoihin liittyviä lähes 2 000 ja joukkoliikenteeseen liittyviä hakemuksia yhteensä noin 180 kappaletta."

Edit: itse ostin noin 40 000€ sähköauton (vw id.3).

Autoja on kyllä reilusti enemmän, koska vain sähköautoihin sai 2000€, muihin 1000€. Todennäköisesti joku 3000 autoa.

Sähköpyöriä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon eri malleja, mitä saa vaikka heti ajoon. Suosituimmat mallit ovat lähinnä vähissä.
 
Jälkikäteen ajateltuna 500€ sähköpyörätukikin olisi ollut aika hyvä? Nyt tuo 1000€ oli vähän suuri, jos osti vaikka kaverin pyörän.

Romusta tuo voisi riittääkkin, mutta autosta jossa leimaa niin 1000e lähempänä sopivaa luokkaa. Itselle jäi epäselväksi pitikö tässä kampanjassa olla katsastettu ajokelpoinen auto.

Ranskassa mietitään 2500e vastaavaa tukea sähköpyörälle (en tiedä miten luotettavat lähteet ja toteutuuko oikeasti).
 
Autoja on kyllä reilusti enemmän, koska vain sähköautoihin sai 2000€, muihin 1000€. Todennäköisesti joku 3000 autoa.

Sähköpyöriä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon eri malleja, mitä saa vaikka heti ajoon. Suosituimmat mallit ovat lähinnä vähissä.
Sähköautoihin sai tosiaan 2000€. Ladattaviin hybrideihin sai myös 2000€. Tavallisiin polttiksiin, jos päästöt oli riittävän pienet sai vain tuon 1000€.

Joo. Kyllä varmaan sähköpyöriä löytyi tosi hyvin. Itselle ei olisi ollut käyttöä, kun on jo sähköpyörä.
 
Romusta tuo voisi riittääkkin, mutta autosta jossa leimaa niin 1000e lähempänä sopivaa luokkaa. Itselle jäi epäselväksi pitikö tässä kampanjassa olla katsastettu ajokelpoinen auto.

Ranskassa mietitään 2500e vastaavaa tukea sähköpyörälle (en tiedä miten luotettavat lähteet ja toteutuuko oikeasti).
Riitti kunhan auton kori romutetaan. Eli oikeastaan mikä vaan auto kelpasi. Ei tarvinnut olla katsastettu tai ajokelpoinen. Mutta henkilöauto piti olla. Mun piti muutoskatsastaa Peugeot 406 pakusta takaisin henkilöautoksi (50€), niin sai tuen. Ajoin auton romuttamolle, niin maksoivat vielä 50€ autosta.

Kyllä tuo 2500€ sähköpyörätuki olisi aika hyväkin juttu. Kunhan kaverilta ostaminen olisi kiellettyä.
 
Tosiaan kaverilta tai ihan keltä vaan sai ostaa sähköpyörän tai tavallisen pyörän, joka on muutettu sähköpyöräksi.

+4000 sähköpyörää ja
vajaa 2000 autoa.

Jälkikäteen ajateltuna 500€ sähköpyörätukikin olisi ollut aika hyvä? Nyt tuo 1000€ oli vähän suuri, jos osti vaikka kaverin pyörän.

"Määrällisesti tämä tarkoittaa sitä, että sähköpyöriin liittyviä hakemuksia on yli 4 000 kappaletta, autoihin liittyviä lähes 2 000 ja joukkoliikenteeseen liittyviä hakemuksia yhteensä noin 180 kappaletta."

Edit: itse ostin noin 40 000€ sähköauton (vw id.3).

Tuolla 500€:llä vaan ei saa minkäänmoista sähköpyörää ja 500€ romutetusta autosta on aika vähän, joten ei kannattaisi romuttaa.
 
Tuolla 500€:llä vaan ei saa minkäänmoista sähköpyörää ja 500€ romutetusta autosta on aika vähän, joten ei kannattaisi romuttaa.
Täysin samaa mieltä, olisi aivan älytön muutos - tuolla viidellä satkulla ei saa edes kunnollista normifillaria, jengi tuskin innostuu mitään mummohelkamaa ostelemaan.
 
Riitti kunhan auton kori romutetaan. Eli oikeastaan mikä vaan auto kelpasi. Ei tarvinnut olla katsastettu tai ajokelpoinen. Mutta henkilöauto piti olla. Mun piti muutoskatsastaa Peugeot 406 pakusta takaisin henkilöautoksi (50€), niin sai tuen. Ajoin auton romuttamolle, niin maksoivat vielä 50€ autosta.
Oliko ne ehdet jotain seuraavantapaista.
Romutettavan auton on pitänyt olla edellisenä vuonna liikennekäytössä.
Romutettavan auton täytyi olla liikennekäytössä romutuspäivänä.
Yksityishenkilö ja pitänyt olla omistaja tai haltijan yhtäjaksoisesti ainakin vuoden, ennen romutusta

Eli tietokananssa (liikennekäytössä) voi olla katsastamaton ei tieliikenne kelpoinen auto. Mutta jos sen meinas ajella romuttamoon, niin se kai vaatii lupien hankkimisen. (täsmennys jos ei aja, niin muilla tavoilla rahdata)

Jos tässä suunnittelee seuraavaa palkkiokierrosta, niin ehdot voi olla toiset. Mielummin niin että pitää olle tieliikennekelpoinen romuttaessa ja edeltävänä vuonna, mutta löysennystä noihin omistamis/haltia juttuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko ne ehdet jotain seuraavantapaista.
Romutettavan auton on pitänyt olla edellisenä vuonna liikennekäytössä.
Romutettavan auton täytyi olla liikennekäytössä romutuspäivänä.
Yksityishenkilö ja pitänyt olla omistaja tai haltijan yhtäjaksoisesti ainakin vuoden, ennen romutusta

Eli tietokananssa (liikennekäytössä) voi olla katsastamaton ei tieliikenne kelpoinen auto. Mutta jos sen meinas ajella romuttamoon, niin se kai vaatii lupien hankkimisen.

Jos tässä suunnittelee seuraavaa palkkiokierrosta, niin ehdot voi olla toiset. Mielummin niin että pitää olle tieliikennekelpoinen romuttaessa ja edeltävänä vuonna, mutta löysennystä noihin omistamis/haltia juttuihin.

Ei sitä autoa sinne romutukseen ajaa tarvitse, hyvin voi viedä kärryllä pelkän tyhjän korin missä ei ole ensimmäistäkään osaa kiinni ja täyttää nykyiset säännöt.

Aivan varmasti jos ja kun uusia romutuspalkkiokampanjoita tulee, niin pykälät mietitään vähän tarkemmin ja useamman tahon toimesta ettei tämän vuotinen farssi toistu.
 
Aivan varmasti jos ja kun uusia romutuspalkkiokampanjoita tulee, niin pykälät mietitään vähän tarkemmin ja useamman tahon toimesta ettei tämän vuotinen farssi toistu.
Tässä kai oli moka tuo niputus, muuten kai ihan halutisti meni, mutta varmaan tarksitetaan, tai no ei tämä nyt ainoa lapsus.

Voishan ne yhdistellä, palkkioita, vähäpäästöisen rahan kaveriksi saisi julkisen liikenteen lippua.
 
Valtiotasollahan tässä on tarkoitus kaunistella Suomen laskennallisia päästöjä EU:ssa. Siihen tämä toimi varsin hyvin, kun käyttämättömiä romuja hävisi pihoista pyörimästä viimeiselle romutusleimalle. Jos siellä on joku ei yrittäjä romuttanut pihan tyhjäksi (kymmenien autojen niputtajat), ehkä ne kaivelee jonkun pykälän ettei tarvitse maksaa. Mutta laskennalliset päästöt laski niidenkin autojen osalta!

Hyvä @DaKyy että homma meni kunnialla maaliin.
 
Valtiotasollahan tässä on tarkoitus kaunistella Suomen laskennallisia päästöjä EU:ssa. Siihen tämä toimi varsin hyvin, kun käyttämättömiä romuja hävisi pihoista pyörimästä viimeiselle romutusleimalle. Jos siellä on joku ei yrittäjä romuttanut pihan tyhjäksi (kymmenien autojen niputtajat), ehkä ne kaivelee jonkun pykälän ettei tarvitse maksaa. Mutta laskennalliset päästöt laski niidenkin autojen osalta!
Avaa vähän mitä tuolla laskennallisella päästöllä tarkoitat?
Tieliikenteessä olevien autojen ajot ja liikenteen päästöt tiedetään varsin hyvin.

Näissä yleensä ideana uudistaa autokantaa vähäpäästöisempiin. On eduksi että vanhat romut poistuu ja on eduksi että uusikanta olisi vähäpäästöistä.

Ongelma on vanhojen (käytettyjen ) paljon päästävien tuonti, siihen tuontii on hnakalampi puuttua ja ne konstit osuu myös jo olemassaolevaan autokantaan.
 
Avaa vähän mitä tuolla laskennallisella päästöllä tarkoitat?
Tieliikenteessä olevien autojen ajot ja liikenteen päästöt tiedetään varsin hyvin.
Varmaan juuri niitä laskennallisia päästöjä, joihin verotuskin perustuu.

Päästöjä ei todellakaan tiedetä kuin onniarviona. Hiilimääräinen "päästö" kyllä tiedetään jo polttonesteiden myyntimäärästä mutta siihen se jää. Eikä muulla ole merkitystäkään, koska koko homma on silmänpalvontaa.
 
Keski-ikää nyt ainakin, mutta olet oikeassa ettei pelkkä käyttämättömän auton romutus poltetun polttoaineen kulutuksessa näy valtion tasolla. Vähän provosoivasti siis kirjoitin.

Alle tonnin pommit jos käy vähiin, niin ehkä tuo ohjaisi muutaman kuukauden vuodesta autoa tarvitsevat ajamaan kausiautoilla. -> Tottuu modernin auton kyytiin niin myöhemmin liisaa jonkun vähäpäästöisen kaupunkiauton.

Tuo kaverilta sähköpyörän ostamisen salliminen oli kyllä emämokaus, mutta muuten mielestäni ihan fiksu tuki.
 
Varmaan juuri niitä laskennallisia päästöjä, joihin verotuskin perustuu.
Valtiotasolla ? mitä tarkoitat.

Päästöjä ei todellakaan tiedetä kuin onniarviona. Hiilimääräinen "päästö" kyllä tiedetään jo polttonesteiden myyntimäärästä mutta siihen se jää. Eikä muulla ole merkitystäkään, koska koko homma on silmänpalvontaa.
Kuullostaa ristiriitaiselta, päästöt tiedetään, eikun ei tiedetäkkään.
Fossiiliset päästöt pitäisi tietää aika tarkkaan, ajosuoritteista on käsitys, joten siinäkin on haarukkaan.

Sähköautoissa ei niin tarkkaan (iso ero bolttisi energiaan), keskimäärin sähköntuotanto tiedetään, ja se vähän eri juttu selvitellä mitä tuotantoa nimenomaan sähköautot lisää.
 
Valtiotasolla ? mitä tarkoitat.
No sitä tarkoitan, että puhe oli kai laskennallisista "päästöistä". Tällä kai tarkoitetaan hiilidioksidia per kilometri. Tämän tiedon vakioidulla koejärjestelyllä mitattu nimellisarvo on ajoneuvojen rekisteritiedoissa.

Tällaista tietokantaa saa kaunisteltua poistamalla vanhoja autoja siitä, ja vanhoja autoja saa sieltä pois esimerkiksi romutuspalkkioilla ja helvetinmoisilla vuosimaksuilla. Molempia on käytetty. Myös helvetinmoisella liikennepolttoaineiden verotuksella on oma osansa, mutta se ei ole tähän täsmätoimi.
Kuullostaa ristiriitaiselta, päästöt tiedetään, eikun ei tiedetäkkään.
Ei lainkaan.

En tainnut olla ihan tarpeeksi selkeä. Tarkoitin, että tässä laskennallisten päästöjen kaunistelussahan ei puhuta päästöistä vaan "päästöistä" eli hiilidioksidista. Kyllä me tiedetään, paljonko tieliikenne kuluttaa polttonesteitä joten tiedetään myös melko tarkkaan, paljonko hiilidioksidia vapautuu välittömänä vaikutuksena.

Jos taas ihan oikeista päästöistä puhuttaisiin, niin eipä juuri tiedetäkään, eikä moni taho edes halua yrittää selvittää. Ihan alkeellisena esimerkkinä talvisinkin ajetaan paljon dieselautoilla, joiden ureajärjestelmä ei kohtalaisessa tai kireässä pakkasessa ehdi koko matkalla käynnistyä. Mahtavatko päästöt olla ihan sitä mitä ne laskennallisesti olisivat eli mitättömät? Ei, eiväthän ne ole.
Sähköautoissa ei niin tarkkaan (iso ero bolttisi energiaan),
Mitä? :confused:
keskimäärin sähköntuotanto tiedetään, ja se vähän eri juttu selvitellä mitä tuotantoa nimenomaan sähköautot lisää.
Ei tällaisilla tylsillä tosielämän asioilla ole mitään merkitystä. Sähkön tarve voi lisääntyä vaikka vähän enemmänkin, ja toki oikeasti se lisää perusvoiman ja säätövoiman tarvetta. Voidaan silti viherpuhua asia niin päin, että tuulimyllyjä harrastamalla muka päästökompensoidaan sähköautojen ajosähkö kokonaan pois, eli liikennepolttoaineiden säästöt ovat täysimääräiset.
 
Tuolla 500€:llä vaan ei saa minkäänmoista sähköpyörää ja 500€ romutetusta autosta on aika vähän, joten ei kannattaisi romuttaa.
Kyllä noita 200-500€ katsastettuja autoja löytyy aina silloin tällöin ja nytkin on myynnissä. Ei kumminkaan pitkällä leimalla olevia. Mullakin toisena autona ihan hyvä 380€ maksanut ja 160tkm ajettu Citroen Xsara vm2002.

Myynnistä löytyy 473kpl alle 500€ autoa. Ja yleensä saa jotain 100€ tingittyä. Osassa on vielä kahdet renkaatkin.

Mutta olihan tuo 1000€ tai 2000€ ihan ok summa ja ne rahat kuluikin yhdessä hujauksessa loppuun.
 
Kyllä noita 200-500€ katsastettuja autoja löytyy aina silloin tällöin ja nytkin on myynnissä. Ei kumminkaan pitkällä leimalla olevia. Mullakin toisena autona ihan hyvä 380€ maksanut ja 160tkm ajettu Citroen Xsara vm2002.

Myynnistä löytyy 473kpl alle 500€ autoa. Ja yleensä saa jotain 100€ tingittyä. Osassa on vielä kahdet renkaatkin.

Mutta olihan tuo 1000€ tai 2000€ ihan ok summa ja ne rahat kuluikin yhdessä hujauksessa loppuun.

Kyse lähinnä siitä, että jos oikeasti joutuu ajamaan alle 500€ autolla, niin silloin tuskin on varaa laittaa sitä 2 x auton hintaa siihen sähköpolkupyörään. Nyt kun sen sähköpolkupyörän sai parhaimmillaan ilmaiseksi sillä romuautolla / pienellä lisämaksulla.
 
Ranskan kansalliskokouksen lainsäätäjät äänestivät sunnuntaina alustavasti apurahamenettelyn käyttöönoton puolesta. Kannustinuudistus kirjattiin ilmastolakiesityksen luonnokseen, joka on Ranskan parlamentin tarkasteltavana.
Apuraha tai tarkemmin ottaen kannustin on 2 500 euron suuruinen. Sillä voi hankkia joko sähköpyörän tai taittopyörän romutettavaksi vietävän ikääntyvän auton tilalle.

Miksi meillä vain,,,,,
 
Viimeksi muokattu:
Olisi kyllä jännä tietää mikä hidastuttaa romutuspalkkioiden käsittelyä. Onko se periaatepäätös käytettyinä ostetuista pyöristä vai mikä.
 
Olisi kyllä jännä tietää mikä hidastuttaa romutuspalkkioiden käsittelyä. Onko se periaatepäätös käytettyinä ostetuista pyöristä vai mikä.
Sähköavusteisten polkupyörien osalta käyvät läpi tekniset tiedot sen varmistamiseksi, että kyseessä todella on romutuspalkkiolaissa määritettyjen edellytyksien mukainen tuote. Eli moottorin nimellisteho korkeintaan 250 wattia, ei saa olla kaasukahvaa tai painiketta jolla kulkisi yli 6 km/h, ei saa olla vakionopeudensäädintä (cruising-toimintoa) eli kun lopettaa polkemisen niin moottorin on sammuttava ja moottorin on lopetettava avustus 25 km/h nopeudessa, Esimerkiksi Pyrkijä-merkin muuten mielenkiintoiset kolmipyöräiset sähköpyörät sisältävät kaasukahvan ja ovat siten moottorilla varustettuja polkupyöriä (ajoneuvoluokka L1e-A) eivätkä sähköavusteisia polkupyöriä eli avustusta sellaisen hankkimiseen ei saa.
 
Viimeksi muokattu:
14.1 jätetty romutuspalkkio hakemus sähköpyörään. Helmikuun lopulla laitoin sähköpostia trafille, että millä mallilla homma on, ei vastausta.
Onko joku saanut päätöstä myöhemmin jätetystä hakemuksesta sähköpyörään?
 
Nyt kaikki tiedustelemaan päätöksensä perään spostilla tai soittamalla. Herätetään vähän Trafin porukkaa päiväkaffeuniltaan.
 
Tänään tuli myönteinen päätös 13.1 jätettyyn hakemukseen. Kyseessä siis sähköpyörään tehty hakemus.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen jättänyt hakemuksen 15.1. VR:n sarjalippua varten. Soitin hakemuksen perään helmikuussa, löytyi järjestelmästä, mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut.
 
No niin viikkokulunut päätöksestä, eikä rahoja tilillä näkynyt. Laitoin sähköpostikyselyä päätöksen lähettäneelle henkilölle, hän vastasi nopeasti , maksetaan 1kk kuluessa päätöksestä. Eli rahat tulevat puolivuotta hakemuksen teosta, hienoa!
 
Ensin Trafissa vatuloidaan oma turha työ pois alta ja sitten keskitytään kansalaisten asioihin.
 
Aika hiljaista palkkion saamisessa. Itse olen laittanut hakemuksen tammikuun lopussa.
 
Sama täällä, 18.1 sähköpyörähakemus ja mitään ei ole kuulunut.
Huikeeta suorittamista kyllä, kun eivät ole 6 päivän hakemuksia saaneet käsiteltyä 3 viikossa. (Kun edellisellä sivulla oli 12.1. jätetty hakemus käsitelty 28.4.)

Mutta kiva tietää, että omaan 25.1. jätettyyn hakemukseen turha odottaa päätöstä seuraavaan kuukauteen.
 
Huikeeta suorittamista kyllä, kun eivät ole 6 päivän hakemuksia saaneet käsiteltyä 3 viikossa. (Kun edellisellä sivulla oli 12.1. jätetty hakemus käsitelty 28.4.)

Mutta kiva tietää, että omaan 25.1. jätettyyn hakemukseen turha odottaa päätöstä seuraavaan kuukauteen.
Sitten tulee kesälomakausi, elikkä katotaan joskus syksyllä.
 
Tammikuun 1. viikolla jätetty hakemus eikä vieläkään päätöstä. Tosin pari viikkoa sitten joku selvityspyyntö tuli mailina jossa vihjattiin että hylsy tuli. Vastasin mutta ei mitään kuulunut.

Eli kuten aikaisemmin kirjoittelinkin niin jotain siellä veivataan kuumeisesti. FAQ osiota on muutettu moneen kertaan sitten minun hakemukseni ja sekin viittaa siihen että etsivät nyt syitä hylätä hakemuksia.
 
Ei täälläkään mitään uutta.

Taitaa keretä ne sähköauton veronkorotukset tulla ennen kuin saavat mitään aikaiseksi... ja ensimmäinen katsastuskin taitaa tulla vastaan tällä menolla.



Positiivista on se, että korvattavat kulut ja korot juoksee näillä summilla iloisesti :cool:
 
Tammikuun 1. viikolla jätetty hakemus eikä vieläkään päätöstä. Tosin pari viikkoa sitten joku selvityspyyntö tuli mailina jossa vihjattiin että hylsy tuli. Vastasin mutta ei mitään kuulunut.

Eli kuten aikaisemmin kirjoittelinkin niin jotain siellä veivataan kuumeisesti. FAQ osiota on muutettu moneen kertaan sitten minun hakemukseni ja sekin viittaa siihen että etsivät nyt syitä hylätä hakemuksia.
Minkäs takia hylsy tuli?
 
Huikeeta suorittamista kyllä, kun eivät ole 6 päivän hakemuksia saaneet käsiteltyä 3 viikossa. (Kun edellisellä sivulla oli 12.1. jätetty hakemus käsitelty 28.4.)

Mutta kiva tietää, että omaan 25.1. jätettyyn hakemukseen turha odottaa päätöstä seuraavaan kuukauteen.

Edelliselle sivulla oli myös, että 6.5. tullut päätös 14.1. jätettyyn hakemukseen. Oma hakemus tehty 15.1. eikä vieläkään mitään päätöstä kuulu!
 
Edelliselle sivulla oli myös, että 6.5. tullut päätös 14.1. jätettyyn hakemukseen. Oma hakemus tehty 15.1. eikä vieläkään mitään päätöstä kuulu!
Onko otettu edes käsittelyyn eli eikö ole tullut edes selvityspyyntöä? Jos näin, niin tossa kohtaa kyllä soittasin aspaan ja avautuisin itkupotkuraivarilla. (Ja hyväksyisin,että laittavat jonon hännille :D)
 
Soitinpa huvikseni taas kerran trafille kun siitä jokunen viikko sitten jätetystä soittopyynnöstäkään ei ole kuulunut mitään.

Tällä kertaa arpoivat hakemukseni jättöpäiväksi 11.1.2021 o_O

Jos nyt en ihan väärin muista niin nyt on sitten: 11.1., 14.1. ja 18.1. mainittu :poop:
 
Onko otettu edes käsittelyyn eli eikö ole tullut edes selvityspyyntöä? Jos näin, niin tossa kohtaa kyllä soittasin aspaan ja avautuisin itkupotkuraivarilla. (Ja hyväksyisin,että laittavat jonon hännille :D)
Ei ole mitään selvityspyyntöjä tullut. "Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä" oli vastaus.
 
Ei ole mitään selvityspyyntöjä tullut. "Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä" oli vastaus.

Samaa käsittelyjärjestystä valehtelivat minullekin.

Kysyin, että mitenkäs sieltä on jo sitten päätöksiä tullut 12.1. ja 13.1. jätettyihin hakemuksiin, niin alkoi kootut selitykset joista ei kyllä mitään selitystä mihinkään saanut :rofl:



EDIT: Ainiin, ja jätinhän minä sen uuden soittopyynnönkin.
 
Voi olla, että hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja niistä uuden auton hankkineiden päätökset tehdään ykkösprioriteettina.
 
Ensin käsiteltiin jonon ohi kaikki nippuromuttajat, sitten ilmeisesti uuden auton ostaneet ja jämänä e-fillarin hommanneet. Eivät vaan viitsi julkisesti tätä myöntää, ettei nouse someraivo.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 445
Viestejä
4 512 520
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom