Romutuspalkkio

Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Ja nyt Ebay sulki tapauksen syyllä "toimettomana 21 päivän ajan", vaikka olen ollut korkeintaan kolmen päivän viiveellä yhteydessä myyjään viimeisen kolmen viikon ajan :rofl:
Tilasin "matkalaturin" sammakonsyöjältä kesäkuun puolessavälissä. Ei ole näkynyt laturia. Kolme eri seurantanumeroa on kyllä tullut, kaikki samanlaisia: "No information could be found regarding the mail item."
Ja ebay oli sitä mieltä, että case closed :lol:

Hintalappu eikun kasvaa tälle sirkukselle :mad: sinne meni taas 200€.



EDIT: Puuttuvat romutuspalkkiot olivat maksaneet jo tämän viikon tiistaina. Posti vaan kulkee tässä kehitysmaassa niin hitaasti, että en käsitä miksi siitä kyydistä pitäisi kenenkään maksaa yhtään mitään.


EDIT2: Syyllinen olikin kotimainen Posti, pihtasivat pakettia ilmoittamatta siitä minulle :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
P**ka makuhan tästä prosessista jäi, mutta sinänsä en valita. Lopputulos oli kuitenkin sitä mitä luvattiin.
Vahingonkorvauksen määritelmästä olen kyllä vähän eri mieltä edelleenkin, mutta pidän valtiokonttorin laput/päätökset tallessa, siltä varalta jos tulee joskus hutiloitua, niin on näyttää ihan virallista kantaa vastuun kantamisesta ja maksumiehestä :p


Niin kuin Kummelissa... Omavastuu!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
P**ka makuhan tästä prosessista jäi, mutta sinänsä en valita. Lopputulos oli kuitenkin sitä mitä luvattiin.
Vahingonkorvauksen määritelmästä olen kyllä vähän eri mieltä edelleenkin, mutta pidän valtiokonttorin laput/päätökset tallessa, siltä varalta jos tulee joskus hutiloitua, niin on näyttää ihan virallista kantaa vastuun kantamisesta ja maksumiehestä :p


Niin kuin Kummelissa... Omavastuu!
Mikä omavastuu? :hmm:
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Mikä omavastuu? :hmm:



Suomennettuna: Autokaupat piti tapahtua tammikuussa, Trafin johdosta ei tapahtunut -> omavastuuta ~½ vuotta erinäisiä Trafin toiminnasta johtuneita kustannuksia.

EDIT: Trafi lyö Jormaa leukaan romutuspalkkio jonossa. Jorman hammas lohkeaa. Sheriffi päättää, että Trafi on syyllinen ja joutuu korvaamaan Jorman hampaan. Jorma joutuu maksamaan omista varoistaan täysimääräisenä niskavammasta johtuvat lääkärikäynnit ja fysioterapiat. = omavastuu.

EDIT2: Valtiokonttorin ohjeistuksessa mainitaan (noin suurinpiirtein), että tarkoitus ei ole tuottaa voittoa vahingonsaajalle, vaan palauttaa hänet siihen tilanteeseen jossa hän oli ennen vahingon kärsimistä.
Ei toteutunut ainakaan minun kohdalla. Maksoin reilut 3k€ Trafin sekoilusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699



Suomennettuna: Autokaupat piti tapahtua tammikuussa, Trafin johdosta ei tapahtunut -> omavastuuta ~½ vuotta erinäisiä Trafin toiminnasta johtuneita kustannuksia.

EDIT: Trafi lyö Jormaa leukaan romutuspalkkio jonossa. Jorman hammas lohkeaa. Sheriffi päättää, että Trafi on syyllinen ja joutuu korvaamaan Jorman hampaan. Jorma joutuu maksamaan omista varoistaan täysimääräisenä niskavammasta johtuvat lääkärikäynnit ja fysioterapiat. = omavastuu.

EDIT2: Valtiokonttorin ohjeistuksessa mainitaan (noin suurinpiirtein), että tarkoitus ei ole tuottaa voittoa vahingonsaajalle, vaan palauttaa hänet siihen tilanteeseen jossa hän oli ennen vahingon kärsimistä.
Ei toteutunut ainakaan minun kohdalla. Maksoin reilut 3k€ Trafin sekoilusta.
Ok. Ja OT heti perään vähän asiaa sivuten. Valtio (vai kunta/kaupunki) maksaa yrittäjälle 2000€ koronasta johtuville tappioille, omavastuu 1500€, ja ihmettelin mikä vitun omavastuu - miksei suoraan 1500€ ilman byrokratian kukkasia.

Mutta joo, luulin jo että tuossa romutuspalkkiossa(kin) olisi omavastuu. Mun luetunymmärtäminen joskus...
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Traficomilla on otettu loppukiri, nimittäin tänään sunnuntaina tuli päätös 12.4. jätettyyn hakemukseen. Tällä tahdilla kun olisi alusta asti käsitelty hakemuksia, niin ei tarvisi puolta vuotta odottaa rahoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 932
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Mullekin tuli päätös, 29.4. tehtyyn hakemukseen. Vähän kuumotti, kun edellisenä päivänä oli ilmoitus, että 5% rahaa jäljellä, aamulla ei mitään ja iltapäivällä kun menin hakemusta tekemään, oli ilmoitus että fyrkat loppu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 785
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom