Robottiruohonleikkuri kokemuksia

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
965
Tämä kyllä totta mutta onko jossain jotain tietoa onko näihin tullut millaisa ohjelmistopäivityksiä ja mitä niillä päivityksillä on korjattu?
Sit jos jotain radikaalimuutosta on niin sitten voisin huoltoon viedä päivitetäväksi
Onko leikkurin toiminnassa tai käyttäytymisessä jokin ongelma? Jos ei niin sanoisin perinteisesti "if it ain't broke, don't fix it".

Jos päivitykset silti kiinnostaa, niistä voi tiedustella vaikka osoitteesta kyselyt@husqvarnagroup.com. Tai oletko rekisteröitynyt ja rekisteröinyt leikkurisi MyPages sivuille? Sieltäkin saattaa löytyä tietoja firmiksistä.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Ai että, kyllä nyt kelpaa. Ensivaikutelma hyvinkin positiivinen, mutta katsotaan miten noiden satelliittiyhteyksien kanssa pärjää. Mahtava vehje kyllä siinä mielessä, että ei tarvitse pihatielle tehdä mitään kun tekee ylityksiä toisille alueille.

Screenshot_20220522_150030_com.husqvarna.automowerconnect.jpg
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Hainpas Boschin Indego M+ 700:n. Vielä ei ole kokemusta muusta kuin asentamisesta. Kannattaisi vissiin tehdä kerralla oikein. Jouduin rajaamaan yhden unohtuneen puskan jälkikäteen, ja voi itku mitä hommaa oli jatkaa rajauslankaa. Mukana tuli kaksi muovista puristusliitintä, jotka eivät kestäneet yhtään vetoa. Piti hakea kunnollisia tilalle. Jatkoksen jälkeen leikkuri oli vielä sitä mieltä, että lanka on katki. Mittasin johtavuuden yleismittarilla, joka oli eri mieltä leikkurin kanssa. Sitten kytkin rajalangan päät takaisin leikkuriin, ja nyt se olikin tyytyväinen. Toivottavasti varsinainen käyttö on vähän helpompaa.

Kuvassa syyllinen:
IMG_20220522_160239997.jpg
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 133
Onko leikkurin toiminnassa tai käyttäytymisessä jokin ongelma? Jos ei niin sanoisin perinteisesti "if it ain't broke, don't fix it".

Jos päivitykset silti kiinnostaa, niistä voi tiedustella vaikka osoitteesta kyselyt@husqvarnagroup.com. Tai oletko rekisteröitynyt ja rekisteröinyt leikkurisi MyPages sivuille? Sieltäkin saattaa löytyä tietoja firmiksistä.
Mitähän hyötyä olisi muuten rekisteröidän mun leikkuri? Saako siinä jotain järkevääkin hyötyä?
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
137
nyt on Segway:ltä tullut robottileikkuri ilman rajakaapelia, tästä ei varmaan kellään ole kokemuksia mutta hyvältä vaikuttaa: Segway Navimow - Fiksumpi ruoholeikkuri | VALOHULLUN BLOGI
Tuohan näyttää olevan myynnissä myös Suomessa. Esim. H800E mallin hinta on 1499 euroa.

 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
965
Mitähän hyötyä olisi muuten rekisteröidän mun leikkuri? Saako siinä jotain järkevääkin hyötyä?
En tiedä, en omista mitään Huskun tuotteita, mutta noin yleisesti joillakin merkeillä tuotteen rekisteröimällä saa esim. takuuaikaa pidennettyä. Kenties sieltä sitä firmistietouttakin sitten löytyisi? Kirjautumissivulla on maininta:
Kaikki Husqvarna-tuotteet ja -palvelut samassa paikassa. Kirjaudu sisään tai luo tili, niin voit helposti katsoa tuotteen tietoja, käyttöoppaita ja takuuehtoja.
Haulla löytyi yleistä kuvausta kys.palvelusta:
 

K.N

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Terve, onko antaa suosituksia noin 2000m2 nurmikkoalan leikkaamiseen. Alueena kohtuullisen helppo, kaksi erillistä aluetta, joiden välillä on tiivis hiekka käytävä, jonka yli varmaankin pääsee. Ei juurikaan esteitä, ainoa murhe on hieman epätasainen pinta, ei mikään kynnöspelto, muttei golfkenttäkään:D luin jostain vanhasta testistä, että gardenalla oli ongelmia epätasaisuuden kanssa, ilmeisesti luuli että joku nostaa konetta ja pysäytti terät…

itse olen katsellut landroid l2000, gardena sileno smart2000 ja robomow rk2000 eli olisko noista jokin paras valinta vai jokin ihan muu?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
itse olen katsellut landroid l2000, gardena sileno smart2000 ja robomow rk2000 eli olisko noista jokin paras valinta vai jokin ihan muu?
Mulla olis samat speksit. Anopille pitäisi hommata.

Itsellä käytössä Robomow RS625 ja se on ollut kyllä tehokas. Itse ehdotin hänelle aiempien kokemusten perusteella Robomow RK2000 mallia. Meneekö metsään?

Semmoinen lisätieto, että ei ole WIFIä käytössä (vain puhelin ja tabletti sim kortilla), joten jos joku robotti vaatii WIFIyhteyden, niin se on no go.
 

LuckyPants

Tukijäsen
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
53
Tuli hankittua viikko sitten Gardena Sileno minimo 500 -robotti noin 400 m² alueen leikkaamiseen. Budjettiratkaisusta kyse ja rahaa meni 650€. Ajattelin, että etuna ihan halvimpiin vehkeisiin on ainakin kolmen vuoden takuu ja 30 päivän tyytyväisyystakuu. Nyt olenkin vähän miettinyt mennäkö tällä vai pitäisikö kuitenkin ostaa "viisaampi" laite. Olen pehmustanut trampoliinin jalat solumuovieristeellä ja asetellut rajalangan niin hyvin kuin mahdollista. Silti välillä laite jää turhauttavasti jumiin joko noihin trampan jalkoihin tai sitten ihan pikku rinteeseen tai monttuun vaikka piha on normi suomipihaksi melko lailla tasainen. Mahtaako toisen merkkiset tai kalliimmat osata vetkutella hieman sinnikkäämmin pikku jumitilanteissa kuin tämä vai onko se helposti pysähtyminen turvallisuusasia? Laite on myös ilman näyttöä hieman rasittava näpyteltävä kun menee tosi helposti bluetooth paritustilaan vahingossa. Kuitenkin kaikista tärkein eli leikkuujälki näyttää jo nyt kelvolliselta. Onko normaalia, että leikkurin joutuu pelastamaan pinteestä joka toinen päivä? Kyllähän se silti itse lykkäämisen voittaa :hmm:
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
15
Olikohan täällä jo mainittu jossain kohtaa uudistunut McCullochin päivitysohjelma tietokoneelle? Hakee nykyään webin yli uusimman ohjelmistopäivityksen Rob S-sarjaan ja uutuutena myös R-sarjaan (mikä on aiemmin pitänyt roudata viralliseen huoltoon). Esimerkiksi S400-malliin oli tullut päivitys, joka oli tuoreempi kuin sivuilta aiemmin erikseen ladattavissa ollut 2021 vuoden firmis. Softalla onnistuu myös PIN-koodin resetointi.
S400.jpg
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
15
Tuli hankittua viikko sitten Gardena Sileno minimo 500 -robotti noin 400 m² alueen leikkaamiseen. Budjettiratkaisusta kyse ja rahaa meni 650€. Ajattelin, että etuna ihan halvimpiin vehkeisiin on ainakin kolmen vuoden takuu ja 30 päivän tyytyväisyystakuu. Nyt olenkin vähän miettinyt mennäkö tällä vai pitäisikö kuitenkin ostaa "viisaampi" laite. Olen pehmustanut trampoliinin jalat solumuovieristeellä ja asetellut rajalangan niin hyvin kuin mahdollista. Silti välillä laite jää turhauttavasti jumiin joko noihin trampan jalkoihin tai sitten ihan pikku rinteeseen tai monttuun vaikka piha on normi suomipihaksi melko lailla tasainen. Mahtaako toisen merkkiset tai kalliimmat osata vetkutella hieman sinnikkäämmin pikku jumitilanteissa kuin tämä vai onko se helposti pysähtyminen turvallisuusasia? Laite on myös ilman näyttöä hieman rasittava näpyteltävä kun menee tosi helposti bluetooth paritustilaan vahingossa. Kuitenkin kaikista tärkein eli leikkuujälki näyttää jo nyt kelvolliselta. Onko normaalia, että leikkurin joutuu pelastamaan pinteestä joka toinen päivä? Kyllähän se silti itse lykkäämisen voittaa :hmm:
On normaalia. Kaikki hankalat esteet olisi hyvä kiertää rajalangalla. Perinteiseen mökkipihaan on tullut dremelöityä ja modattua aika rankalla kädellä leikkuria, että selviäisi edes päivän omin avuin tontilla. Neljän vuoden harrastamisen jälkeen leikkuri on yhä voitolla. Perinteisiä ruohonleikkureita ei kannata hävittää pois.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Tuli hankittua viikko sitten Gardena Sileno minimo 500 -robotti noin 400 m² alueen leikkaamiseen. Budjettiratkaisusta kyse ja rahaa meni 650€. Ajattelin, että etuna ihan halvimpiin vehkeisiin on ainakin kolmen vuoden takuu ja 30 päivän tyytyväisyystakuu. Nyt olenkin vähän miettinyt mennäkö tällä vai pitäisikö kuitenkin ostaa "viisaampi" laite. Olen pehmustanut trampoliinin jalat solumuovieristeellä ja asetellut rajalangan niin hyvin kuin mahdollista. Silti välillä laite jää turhauttavasti jumiin joko noihin trampan jalkoihin tai sitten ihan pikku rinteeseen tai monttuun vaikka piha on normi suomipihaksi melko lailla tasainen. Mahtaako toisen merkkiset tai kalliimmat osata vetkutella hieman sinnikkäämmin pikku jumitilanteissa kuin tämä vai onko se helposti pysähtyminen turvallisuusasia? Laite on myös ilman näyttöä hieman rasittava näpyteltävä kun menee tosi helposti bluetooth paritustilaan vahingossa. Kuitenkin kaikista tärkein eli leikkuujälki näyttää jo nyt kelvolliselta. Onko normaalia, että leikkurin joutuu pelastamaan pinteestä joka toinen päivä? Kyllähän se silti itse lykkäämisen voittaa :hmm:
Täällä sama leikkuri ja sama homma eli trampoliinin jalkoihin jää jumiin.

Kokemuksia riittääkö laudat jalkojen alle, vai pitääkö pistää kyljelleen?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
908
Täällä sama leikkuri ja sama homma eli trampoliinin jalkoihin jää jumiin.

Kokemuksia riittääkö laudat jalkojen alle, vai pitääkö pistää kyljelleen?
Naapurilla joku Gardena ja laittoi suoraan kyljelleen. Ei ole nätti, mutta eipä kai ole vaihtoehtoja. Itse laittaisin pystyjen väliin ja päistään kiinni esim. nippusiteellä. Olisi varmaankin "siistein" asennus. Toki vähän riippuu jalkojen mallista. Ite ratkaisin tämän ongelman korvaamalla syreenipuskan ja 25 neliötä nurmikkoa 16-32 murskeella.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Laudat voi myös korvata pingottamalla patenttivannetta jalkojen väliin. Ei näytä edes kovin pahalta, kun käyttää sinkittyä vannetta.
 
Liittynyt
12.07.2021
Viestejä
18
Kertokaas joku viisaampi miten Gardenassa toimii nuo alueet. Mulla on niin sanotusti C muotoinen nurmialue. Eli takapiha, sivupiha ja etupiha. Leikkurin asema sijaitsee takapihalla. Olen määrittänyt appiin alueet seuraavasti.

Aloituspiste: latausasema 1m 0%
Alue1: 10m 40% (takapiha)
Alue2: 25m 15% (sivupiha)
Alue3: 70m 45% (etupiha)

Olen nyt kesälomalla ja on ollut aikaa seurata leikkurin touhuja. Se aloittaa 80% kerroista leikkaamaan tosta alue ykkösestä ja muutaman kerran on aloittanut tosta sivupihasta ja ei kertaakaan alue kolmosesta.
Ainut kerta mitä se on perjantain jälkeen leikannut etupihalta kun otin sen talviteloilta oli se kerta kun laitoin leikkurin ollessa latausasemassa sen alue 3 testin päälle että se seurasi lankaa sinne loppuun asti ja jäi sinne leikkaamaan.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Kertokaas joku viisaampi miten Gardenassa toimii nuo alueet. Mulla on niin sanotusti C muotoinen nurmialue. Eli takapiha, sivupiha ja etupiha. Leikkurin asema sijaitsee takapihalla. Olen määrittänyt appiin alueet seuraavasti.

Aloituspiste: latausasema 1m 0%
Alue1: 10m 40% (takapiha)
Alue2: 25m 15% (sivupiha)
Alue3: 70m 45% (etupiha)

Olen nyt kesälomalla ja on ollut aikaa seurata leikkurin touhuja. Se aloittaa 80% kerroista leikkaamaan tosta alue ykkösestä ja muutaman kerran on aloittanut tosta sivupihasta ja ei kertaakaan alue kolmosesta.
Ainut kerta mitä se on perjantain jälkeen leikannut etupihalta kun otin sen talviteloilta oli se kerta kun laitoin leikkurin ollessa latausasemassa sen alue 3 testin päälle että se seurasi lankaa sinne loppuun asti ja jäi sinne leikkaamaan.
Koitapa herjalla, josko tokenis sillä, että laitat alue 2 20% ja alue 3 40%.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 359
Olikohan täällä jo mainittu jossain kohtaa uudistunut McCullochin päivitysohjelma tietokoneelle? Hakee nykyään webin yli uusimman ohjelmistopäivityksen Rob S-sarjaan ja uutuutena myös R-sarjaan (mikä on aiemmin pitänyt roudata viralliseen huoltoon). Esimerkiksi S400-malliin oli tullut päivitys, joka oli tuoreempi kuin sivuilta aiemmin erikseen ladattavissa ollut 2021 vuoden firmis. Softalla onnistuu myös PIN-koodin resetointi.
Tätä olinkin harmitellut, ettei R mallia ole itse saanut päiviteltyä. Näyttääkö softa, että mitä uudistuksia/korjauksia firmis sisältää?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Ihmettelin kun leikkuujälki ei pariin päivään ole ollut ihan priimaa. No ei ihme kun terät näyttää tältä :dead:

Tuo massa on siis lähes kivikovaa - ihan mahdotonta irroittaa mekaanisesti. En keksi muuta selitystä kuin että se on kuivunutta pihkaa. Metsän reunassa puskee kuusien juuria pintaan.

Pistin koko kiekon tärpättiin likoamaan, mutta ei näytä kyllä kovin hyvin tehoavan. Pitäisi varmaan jotain spriitä käydä hakemassa. Kellään kokemusta vastaavasta?

20220524_111714_2.jpg
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
26
Oma Worx Landroid alkoi herjaamaan vikaa e:85, kun nostin sen talviteloilta hommiin, eikä laite myöskään muodosta enää WiFi -yhteyttä. Tuota vikakoodia ei löydy Worxin dokumentaatiosta, mutta jossain saksalaisella foorumilla osattiin vinkata tuon olevan ilmeisesti emokortin vika., joka vaatii ko. piirikortin vaihdon huollossa.

Laitoin mailia Worxille asiasta ja sieltä tuli takaisin mailia, että laite pitäisi tosiaan lähettää huoltoon. Samassa oli erittely kustannuksta, joissa pelkästään kuljetuksista tulisi 25€ suuntaansa, vianhaku 50€ ja arvioitu korjauskustannus 95€, joka tarkentuu huollossa. Sen jälkeen, voin päättää haluanko laitteen korjattavan, palautettavan vai tuhottavan heidän toimesta ja hintahaarukka näille on siis 145€ korjaus, 100€ palautus korjaamattomana ja 75€ tuhoaminen heidän toimestaan.

Laitoin jatkokysymyksen viikko sitten, että laitteessa on voimassa oleva takuu, joten eikö tämän pitäisi olla takuun alainen homma eikä aiheuttaa minulle kustannuksia. Tuohon mailiin ei sitten olekaan tullut enää vastausta. Kovin hyvää arvosanaa ei tällä hetkellä voi antaa Worxin asiakaspalvelulle, mutta katsotaan miten case etenee.
 

LuckyPants

Tukijäsen
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
53
Mulla meni Gardenasta (=Husqvarna) ihan saman näköisiksi terät, kun otin käyttöön oari viikkoa sitten. Puukolla niitä rapsuttelin ja tuskastelin, että ei viittis koko kesää tätä tehdä. Taitaa syynä tosiaankin olla siitepöly, sillä nyt sateella kun oli ajellut, kurkkasin alle ja terät olivat aivan puhtoiset.
Sama juttu täälläkin. Puukolla tosiaan lähtee kun ronskisti vaan rapsuttelee ja vesiletkun avulla saa mönjää pehmennettyä hieman.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
965
Oma Worx Landroid alkoi herjaamaan vikaa e:85, kun nostin sen talviteloilta hommiin, eikä laite myöskään muodosta enää WiFi -yhteyttä. Tuota vikakoodia ei löydy Worxin dokumentaatiosta, mutta jossain saksalaisella foorumilla osattiin vinkata tuon olevan ilmeisesti emokortin vika., joka vaatii ko. piirikortin vaihdon huollossa.

Laitoin mailia Worxille asiasta ja sieltä tuli takaisin mailia, että laite pitäisi tosiaan lähettää huoltoon. Samassa oli erittely kustannuksta, joissa pelkästään kuljetuksista tulisi 25€ suuntaansa, vianhaku 50€ ja arvioitu korjauskustannus 95€, joka tarkentuu huollossa. Sen jälkeen, voin päättää haluanko laitteen korjattavan, palautettavan vai tuhottavan heidän toimesta ja hintahaarukka näille on siis 145€ korjaus, 100€ palautus korjaamattomana ja 75€ tuhoaminen heidän toimestaan.

Laitoin jatkokysymyksen viikko sitten, että laitteessa on voimassa oleva takuu, joten eikö tämän pitäisi olla takuun alainen homma eikä aiheuttaa minulle kustannuksia. Tuohon mailiin ei sitten olekaan tullut enää vastausta. Kovin hyvää arvosanaa ei tällä hetkellä voi antaa Worxin asiakaspalvelulle, mutta katsotaan miten case etenee.
Mikset vaan toimita konetta ostopaikkaan takuuhuoltoa varten? Vai onko takuuehdoissa vaatimus että pitää olla ensin Worxin tukeen yhteydessä?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Tilasin anopille tuon Robomow RK2000 mallin. Multitronicissa nyt 1599e.

Tuo Gardenan heikko selviytyminen esteistä ei nostanut luottamusta. Vanha Robomow kiipeää vähän liiankin herkästi esteiden yli, esim. kivien yli rymistelee ja niihin joutunut lisäestettä rakentamaan.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Ihmettelin kun leikkuujälki ei pariin päivään ole ollut ihan priimaa. No ei ihme kun terät näyttää tältä :dead:

Tuo massa on siis lähes kivikovaa - ihan mahdotonta irroittaa mekaanisesti. En keksi muuta selitystä kuin että se on kuivunutta pihkaa. Metsän reunassa puskee kuusien juuria pintaan.

Pistin koko kiekon tärpättiin likoamaan, mutta ei näytä kyllä kovin hyvin tehoavan. Pitäisi varmaan jotain spriitä käydä hakemassa. Kellään kokemusta vastaavasta?

Nyt vasta huomasin, että ketjun ensimmäisellä sivulla oli juttua vähän vastaavasta tapauksesta ja epäiltiin siitepölyä. Jotain sellaistahan tuo voisi myös olla. Jännä vaan että viime vuonna ei mitään tällaista ollut vaikka kasvukauden mukaan samoihin aikoihin kausi tuli aloitettua.

Tärpätissä liottaminen ei hirveästi auttanut, mutta puukolla ja messinkiharjalla tuhertamalla nuo lopulta lähti.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
76
Täällä sama leikkuri ja sama homma eli trampoliinin jalkoihin jää jumiin.

Kokemuksia riittääkö laudat jalkojen alle, vai pitääkö pistää kyljelleen?
itse kärsin samasta ongelmasta että kone hyökkäsi trampoliinin jalkoihin. Tein laudasta lisäpalat jalkojen väliin ja mustilla nippusiteillä kiinni, toimii!
 

Liitteet

Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
15
Tätä olinkin harmitellut, ettei R mallia ole itse saanut päiviteltyä. Näyttääkö softa, että mitä uudistuksia/korjauksia firmis sisältää?
Ei valitettavasti kerro. Ajan lähipäivinä päivityksen vuoden 2019 R1000-mallille. Ei se ainakaan huonommaksi voi mennä.

Edit: Gardenan sivuilta löytyi vastaavan R-mallin uusimman ohjelmiston ( 5825856-10C ) muutosloki: latausvirran valvonta + muita pieniä parannuksia. Lähde: Päivityspaketti: 5825856-10C

Edit2: McCullochin Service Bulletin 12/2021
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Mitenkäs tuommoisen leikkausalueen keskellä olevan alueen rajaus tehdään? Pitääkö sen rajauskaapelin olla yhtenäinen, vai voiko olla erillisiä osia?
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
3
Tuli hankittua viikko sitten Gardena Sileno minimo 500 -robotti noin 400 m² alueen leikkaamiseen. Budjettiratkaisusta kyse ja rahaa meni 650€. Ajattelin, että etuna ihan halvimpiin vehkeisiin on ainakin kolmen vuoden takuu ja 30 päivän tyytyväisyystakuu. Nyt olenkin vähän miettinyt mennäkö tällä vai pitäisikö kuitenkin ostaa "viisaampi" laite. Olen pehmustanut trampoliinin jalat solumuovieristeellä ja asetellut rajalangan niin hyvin kuin mahdollista. Silti välillä laite jää turhauttavasti jumiin joko noihin trampan jalkoihin tai sitten ihan pikku rinteeseen tai monttuun vaikka piha on normi suomipihaksi melko lailla tasainen. Mahtaako toisen merkkiset tai kalliimmat osata vetkutella hieman sinnikkäämmin pikku jumitilanteissa kuin tämä vai onko se helposti pysähtyminen turvallisuusasia?
Ei se jalkojen pehmustaminen auta jos pääsee nouseen päälle. Joko upotus tai laudat kuten itsellä ja täällä vinkattu niin toimii. Ja monttuhin multaa ja siemenet päälle niin ei tarvi pelastella ja piha on kohta tiptop. Eikös se pienin malli ollut mäki kyvyltään myös pienin kun niitä kattelin eli ehkä sun pihalle olis tarvittu seuraava.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
7
Tein tuollaiset palikat trampoliinin jalkoihin, eikä ole minimo jäänyt enään jumiin. Viikon nyt pyörinyt pihassa ja hyvää jälkeä tulee eikä mitään ongelmia. Pari kertaa nostellut toiselle erilliselle kapealle sivualueelle pörräämään ja sielläkin leikannut hyvin. Pitää vielä muutamasta kohdasta säätää kaapelia lähemmäs reunaa ettei jäisi niin paljon trimmattavaa.
 

Liitteet

Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 833
Riittää myös jos vetää narun pari-kolme kierrosta noiden jalkojen ympärille. Puinen suoja toimii tietysti paremmin mutta lähinnä materiaali/ulkonäkökysymys.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 359
Ei valitettavasti kerro. Ajan lähipäivinä päivityksen vuoden 2019 R1000-mallille. Ei se ainakaan huonommaksi voi mennä.

Edit: Gardenan sivuilta löytyi vastaavan R-mallin uusimman ohjelmiston ( 5825856-10C ) muutosloki: latausvirran valvonta + muita pieniä parannuksia. Lähde: Päivityspaketti: 5825856-10C

Edit2: McCullochin Service Bulletin 12/2021
Kerro ihmeessä kuinka kävi. 2 kpl samanlaista leikkuria löytyy, niin saman homman pitäis itsekin kokeilla tehdä
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
15
Kerro ihmeessä kuinka kävi. 2 kpl samanlaista leikkuria löytyy, niin saman homman pitäis itsekin kokeilla tehdä
Päivittelin softan tänään. Ei näkyviä muutoksia käyttövalikoissa. Edellinen firmis oli vuodelta 2019. Aika näyttää tuliko fiksummaksi liikkeissään tai ongelmia kohdatessaan. Pisteet kuitenkin Husqvarnalle, että toivat kuluttajaystävällisen päivitysmahdollisuuden näihin vanhempiikin leikkureihin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Jahas, kesä saapui Kuusamoon myös. Yllärinä MOVOXin tarjous leikkuri pelaa talven jälkeen. Akku paikalleen, telakka paikalleen ja johdot kiinni.
Leikanny ny pari vuorokautta ilman murheita.
 

ggo

Liittynyt
17.04.2022
Viestejä
2
Robot Mower app ja Grouw:n leikkuri. Osaisiko joku neuvoa miten nuo onnistuu yhdistää?
Edit: vika oli softassa.
 
Viimeksi muokattu:

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Kohta pörrännyt viikon Husqvarnan 550 EPOS omalla tontilla ja onhan tuo nyt mahtava vehje. Tein yhteensä neljä työaluetta, joista yksi on asfaltoidun pihatien "väärällä" puolella ja hyvin löytää tiensä sinnekin. Kaksi kertaa pysähtynyt virheen takia ja molemmat johtui itse tekemistä virheistä kiellettyjen alueiden piirtämisessä.
Screenshot_20220522_163716_com.husqvarna.automowerconnect.jpg
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
86
Ihmettelin kun leikkuujälki ei pariin päivään ole ollut ihan priimaa. No ei ihme kun terät näyttää tältä :dead:

Tuo massa on siis lähes kivikovaa - ihan mahdotonta irroittaa mekaanisesti. En keksi muuta selitystä kuin että se on kuivunutta pihkaa. Metsän reunassa puskee kuusien juuria pintaan.

Pistin koko kiekon tärpättiin likoamaan, mutta ei näytä kyllä kovin hyvin tehoavan. Pitäisi varmaan jotain spriitä käydä hakemassa. Kellään kokemusta vastaavasta?

Kuumaan veteen hetkeksi aikaa ja kaapii pehmentyneen mönjän pois?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
249
Tuli Ebaysta tilattua Yard Force SA650Eco leikkuri 180e :D 900m2 leikattavaa, mutta testataampa miten pelittää. Ei korkealta tipu vaikka olisikin perseestä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
Jahas, talven jäljiltä rajalanka poikki. Onko mitään konstia löytää katkoskohtaa kaivamatta koko lankaa ylös? Netin vinkki am-radion käytöstä ei tuottanu tulosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Jahas, talven jäljiltä rajalanka poikki. Onko mitään konstia löytää katkoskohtaa kaivamatta koko lankaa ylös? Netin vinkki am-radion käytöstä ei tuottanu tulosta.
Minullakaan ei am radio auttanut. Ekana ottaa uusi lyhyt looppilanka liittimineen ja testata, että telakka ja liittimet ovat kunnossa. Jos on..niin..

Tämän jälkeen mielestäni paras vaihtoehto on kaivaa lanka puolesta välistä piiriä esille ja pistää poikki. Siitä hyppylanka telakkaan niin saa 50% selvitettyä. Siitä sitten samalla taktiikalla loppuosa kunnes vika on paikantunut niin pienelle matkalle, että uuden kaapelin vetäminen ei ole ongelma.

Työlästä, osittain.. mutta yllättävän nopea ja hyvä taktiikka.
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
65
Jahas, talven jäljiltä rajalanka poikki. Onko mitään konstia löytää katkoskohtaa kaivamatta koko lankaa ylös? Netin vinkki am-radion käytöstä ei tuottanu tulosta.
Riippuen leikkurista, onko hakulankaa asennettu? Jos on niin sen vaihtamalla rajalangan liittimiin voisi päätellä kummalla puolella loppia katkos on, ilman että joutuu rajalankaa pätkimään.

Itselläni oli 430x Husqvarnasta toinen hakukaapeli poikki kun aloin ihmettelemään ettei robo hoitanut etäisintä aluetta enää viimeisen päälle. Olin sitten paskonut kaapelin jo syksyllä pihatöiden yhteydessä mutta robo oli gps:n/sattuman avulla päätynyt tuolle alueelle satunnaisesti. Olihan tästäkin virhelogissa maininta mutta ei ole paljoa tullut katseltua kun laite toimii niin moitteetta. Vikakaapeli oli selvä mutta varmistin vielä katkoksen 2. hakukaapeliin vaihtelemalla latausaseman liittimien paikkoja keskenään ja tarkastelemalla loopin ilmaisinvaloa. Katkoksen paikannus oli yllättävän helppoa AM-radion matalimmilla taajuuksilla (50-80kHz) aika kovaakin pörinää seuraamalla, joka oli aika tasapaksu haku- ja rajakaapelien päällä molemmista suunnista kaapeleita mutta vaimeni lähestyessä katkosta. Huomiona että kaapelien täytyi olla aktiivisia, eli omassa tapauksessa virrat päällä, ECO-moodi pois päältä (ja/) tai robotti poissa latausasemasta.

Kokeilin mielenkiinnosta parillakin radiolla ja muinainen Sencor toimi mitenpäin vain. Mutta toisessa matkaradiossa antenni piti olla kohtisuoraan kaapeleihin nähden ja itse radion ollessa kaapelin yläpuolella alkoi pörinä, antenni kaapelin suuntaisesti radio ei reagoinut niihin mitenkään (ilmiö vai vika radiossa?) Myös taajuus 150kHz asti tuotti vielä selkeän mutta hieman vaimeamman pörinän, mutta tästä ylöspäin taajuudet eivät tuottaneet enää selkeää tulosta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
Riippuen leikkurista, onko hakulankaa asennettu? Jos on niin sen vaihtamalla rajalangan liittimiin voisi päätellä kummalla puolella loppia katkos on, ilman että joutuu rajalankaa pätkimään.

Itselläni oli 430x Husqvarnasta toinen hakukaapeli poikki kun aloin ihmettelemään ettei robo hoitanut etäisintä aluetta enää viimeisen päälle. Olin sitten paskonut kaapelin jo syksyllä pihatöiden yhteydessä mutta robo oli gps:n/sattuman avulla päätynyt tuolle alueelle satunnaisesti. Olihan tästäkin virhelogissa maininta mutta ei ole paljoa tullut katseltua kun laite toimii niin moitteetta. Vikakaapeli oli selvä mutta varmistin vielä katkoksen 2. hakukaapeliin vaihtelemalla latausaseman liittimien paikkoja keskenään ja tarkastelemalla loopin ilmaisinvaloa. Katkoksen paikannus oli yllättävän helppoa AM-radion matalimmilla taajuuksilla (50-80kHz) aika kovaakin pörinää seuraamalla, joka oli aika tasapaksu haku- ja rajakaapelien päällä molemmista suunnista kaapeleita mutta vaimeni lähestyessä katkosta. Huomiona että kaapelien täytyi olla aktiivisia, eli omassa tapauksessa virrat päällä, ECO-moodi pois päältä (ja/) tai robotti poissa latausasemasta.

Kokeilin mielenkiinnosta parillakin radiolla ja muinainen Sencor toimi mitenpäin vain. Mutta toisessa matkaradiossa antenni piti olla kohtisuoraan kaapeleihin nähden ja itse radion ollessa kaapelin yläpuolella alkoi pörinä, antenni kaapelin suuntaisesti radio ei reagoinut niihin mitenkään (ilmiö vai vika radiossa?) Myös taajuus 150kHz asti tuotti vielä selkeän mutta hieman vaimeamman pörinän, mutta tästä ylöspäin taajuudet eivät tuottaneet enää selkeää tulosta.
worxin leikkuri kyseessä. siinä ei hakukaapelia ole, pelkkä rajakaapeli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 281
Viestejä
4 193 184
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom