Puhutaanko nyt robotin kuljettamista vesimääristä, vai telakassa makailevista? Oletan että imurin, kun tavoitteena on välttää moppaavaa laitetta, ja puhdistavat telakat ei vielä ihan joka vekottimen mukana tule.Mun mielenrauhaa ei mitenkään edistä pari litraa vettä jonkun muovisen magneettiventtiilin takana, jota vielä ohjaa joku automaatio jossa on ties miten monta sensoria yms, joilla voi vanhetessa mennä bitti vinoon.
Näin ollen, se imurin mukana kulkee luokkaa 2-3 desiä, ei litroja. Ainakin omia parketteja on kohdanneet suuremmat vesivahingot esim. lasten kaatamien lasien muodossa, eikä parketit ole niistäkään olleet moksiskaan. Toki ne vedet on heti siivottu kun vahinko on huomattu, mutta silti.
Ei ole kyllä levästäkään ollut ongelmia, kun n. 2-4 viikon välein annan laitteen mopata. Tyypillisesti siihen menee täällä n. 2/3 täydestä vesilastista.Levää syntyy ajan kanssa käytännössä mihin tahansa seisovaan veteen, jos seassa ei ole jotain joka sen muodostumista estää.
No Amazonista ostettujen tarvikesivuharjojen ja -kumirullien mukana tulee yleensä muutama moppi, niin ittelleni niitä on kertyny sen verran paljon että yhden käytön jälkeen sen voi heittää pyyhkeiden sekaan odottamaan pesua. En ole haistanut enkä muutenkaan aistinut pesua odottavaa moppia ongelmaksi.Mulla on 0-kiinnostus johonkin moppien pesuun. Jos olisin valmis pesemään moppeja, voisin samantien mopata itse, tulisi parempaa jälkeäkin.
En yritä sanoa ettei ongelmia voisi tulla, mutta komppaan edellisiä kirjoittajia, että kyllä ne ongelmat taitaa tähän mennessä olla poikkeuksia, eivätkä sääntöjä. Oma imurini on nyt pari vuotta vanha.
Ja tosiaan jollei moppausta halua käyttää, niin nuo laitteet toimii kyllä mukisematta ilman että koskaan näkevät vettä.