Robotti-imurit

Gigantti mainostaa perjantai aamuna alkavia BF hintojaan. Aika monta moppaavaa robotti-imuria näytti olevan tarjouksessa (erät 50-300 kpl + väriversiot). Keräsin niistä 500e ja yli maksavat listaan. Itse en osaa sanoa mikä on järkevä, kun oleta että kaikissa on varmaankin riittävästi imutehoa. Haussa kuitenkin toimiva vekotin, joka saa softapäivityksiä, eikä tee DOS hyökkäyksiä muuta maailmaa vastaan.

iRobot Roomba Combo 10 Max 1099e (1600e)
Roborock S8 MaxV Ultra 999(1490)
Dreame X40 Ultra 899(1399)
Dreame L20 Ultra 599(999)
Ecovacs Deebot T30 OMNI 599(900)
Roborock Qrevo S 529(650)
Dreame L10s Ultra 499(650)

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan muu ihmetellyt tätä Gigantista löytyvää Dreamea:
Ei löydy mitään tietoa netistä tuosta, onko tää joku Gigantin vuoto? Näyttäisi olevan Q Revon haastaja? Vanhemmille olen hommaamassa Q Revon (S?) jos tulisi Black Friday alennukseen.

Itellä on Roborock Q5 Pro johon olen erittäin tyytyväinen. Ei ole mattoja niin moppauskin sujuu tuolta.
Tämäkin olisi muuten BF-tarjouksessa 399€. Ei paha hinta ja ominaisuuksien puolesta vaikuttaa aika hyvältä. Ei ole vaan oikein kunnon arvioita tästä? (Vacuum Wars)

Pitäisikö sittenkin vaan ostaa Q Revo S. 🤔

1731509347836.png

Itsellä nyt ainakin tuo Q Revo S olisi ensisijainen ostos. Lienee sellainen että sinut mihin menee extraa on ne pölypussit. Toki paras olisi vain sellainen säiliö minkä voisi tyhjentää.

• Tykkää
Reactions: JI2
Itsellä nyt ainakin tuo Q Revo S olisi ensisijainen ostos. Lienee sellainen että sinut mihin menee extraa on ne pölypussit. Toki paras olisi vain sellainen säiliö minkä voisi tyhjentää.
No jos yksi telakan pölypussi kestää noin 5-6kk, niin ei tuossa nyt itseään riko niitä ostaessa, että vaihtaessa. Ali ja Temu tarjoaa nuo pussit, filtterit, harjakset, rullat, pölypussit ja mopit halvalla.

Kuinka omatoiminen tuollainen Roborock S8 oikeasti olisi (imurointiin?). Hoitaako oikeasti ilman toimenpiteitä useamman päivän imuroinnin? Vai olisiko Roomba tai Dreame kuitenkin parempi?

Itselläni on ollut Q Revo ja S8 Pro Ultra reilun vuoden ajan eri asunnoissa. Molempia käytetään kerran viikossa koko asunnon imurointiin ja ne ovat olleet erittäin huoltovapaita. Hiljattain S8 piti tosin avata, kun sen suodatin oli mennyt tukkoon ja pölyä kerääntynyt vääriin paikkoihin, mutta se ei ollut mikään iso operaatio. Kuluvia osia ei ole vielä tarvinnut vaihtaa. Likavesi on varmaan hyvä tyhjentää aika usein, vaikka säiliö ei olisikaan täysi, ettei tule hajuhaittoja. Simppelissä kaksiossa, jossa ei ole paljoa tavaraa eikä paksuja mattoja, en näe, että S8:sta olisi mitään lisäarvo yli Q Revon.

No jos yksi telakan pölypussi kestää noin 5-6kk, niin ei tuossa nyt itseään riko niitä ostaessa, että vaihtaessa. Ali ja Temu tarjoaa nuo pussit, filtterit, harjakset, rullat, pölypussit ja mopit halvalla.
Mutta olen ymmärtänyt että on olemassa pölypussittomiakin?
Niiin sen takia tuo käynyt mielessä. Muuten nuo perus kuluvat/vaihto-osat selkeää kauraa.

Simppelissä kaksiossa, jossa ei ole paljoa tavaraa eikä paksuja mattoja, en näe, että S8:sta olisi mitään lisäarvo yli Q Revon.

Tilaa olisi 5 huonetta yhdessä tasossa ja tavaraa liikaa mutta tekisi mieli silti kokeilla robottia. Jostain syystä roborock vakuuttanut arvosteluiden perusteella lupaavimmalta.

Mutta olen ymmärtänyt että on olemassa pölypussittomiakin?
Niiin sen takia tuo käynyt mielessä. Muuten nuo perus kuluvat/vaihto-osat selkeää kauraa.
Telakassa on pölypussi, itse roboteissa harvemmin. Ei hajua telakoista missä ei ole pölypussia. En äkkiseltään edes ostaisi moista.

Telakassa on pölypussi, itse roboteissa harvemmin. Ei hajua telakoista missä ei ole pölypussia. En äkkiseltään edes ostaisi moista.
Miksi et?

Roborock S7 MaxV Plussassa ainakin on mahdollisuus käyttää ilman pussia halutessaan. Paketin mukana tuli yks, kokeilin sen, totesin ettei se tuo lisäarvoa ilman käyttämiseen, ja nyt parisen vuotta on menty ilman. Säiliöön mahtuu enemmän ilman pussia, ja säiliön pystyy nostamaan helposti ja pölyämättömästi ja kuljettamaan pihalle, missä sen voi tyhjentää roskikseen. Siinä sitä pölyä jonkin verran leijuu vaatteille, joten sen vaiheen pölypussi toki hoitaa siistimmin, mutta en ole kokenut ongelmaksi kun säiliön tarttee tyhjätä 3-4 kertaa vuoteen.

Noin äkkiseltään pölypussillinen telakka lienee helpompi toteuttaa semmoiseksi, että roskat pysyy sisällä eikä lähde pienpartikkelit takaisin huoneilmaan? Lisäksi pussukka siistimpää heittää roskikseen eikä lähteä säiliön kanssa ulos tyhjentelemään joka kuulostaa melko ärsyttävältä vaikka olisikin harvoin. Mutta jos se on ok itselle, niin hommaa semmoisen, mutta kuten todettua, en itse semmoista haluaisi.

Dreame L10s Ultra (499€), Roborock Qrevo S (529€), Ecovacs Deebot T30 Omni (599€) vai Dreame L20 Ultra (599€)?

Noiden jälkeen hinta nousee rutkasti eli Dreame L30 tai X40 Ultra on 899€ ja Roborock S8 MaxV Ultra 999€. Saako tuolla lisällä mitään muuta kuin imutehoa ja moppien puhdistuksen kuumalla vedellä?

Vacuum Wars ja muita kanavia katsottu ja luettu. Vaaka alkaa kallistumaan Dreame L20 suuntaan ellei täältä parempia neuvoja tule.

Oliko Dreamessa joku outo tapa nesteiden osalta tai jotain? Kun jotenkin sen takia skippasin tuon.

Tilaa olisi 5 huonetta yhdessä tasossa ja tavaraa liikaa mutta tekisi mieli silti kokeilla robottia. Jostain syystä roborock vakuuttanut arvosteluiden perusteella lupaavimmalta.

S8:ssa on jonkin verran paremmat anturit ja navigointi kuin Q Revossa, joten isommassa asunnossa, jossa imuria käytetään usein, voi olla ihan perusteltua investoida hiukan enemmän. Olen ollut S8:aan äärimmäisen tyytyväinen vaihdettuani iRobotin S9 Plussasta. S8 on ihan toiselta planeetalta ominaisuuksiltaan, autonomisuudeltaan ja käytettävyydeltään.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom