Eikös tuo ole aika vanhanaikaista ja turhaa? Jo pitkään on tajuttu, että tilaus tehdään visuaalisen käyttöliittymän avulla jolloin siihen ei tule virheitä eikä tarvitse puhua kenellekään. Jossain ostarin mäkissä johon kävellään 30 sekuntia päähänpiston jälkeen toimii ihan hyvin ravintolan päätteellä kasattava tilaus, tien päällä absia lähestyessä matkustaja tilaa sovelluksella.
Puhumalla tehtävä tilaus on vähän sama kuin innovoisi verkkokauppoihin uuden käyttöliittymän, jossa äänipuheluna tilataan kuin jostain elloksen kuvastosta 30 vuotta sitten, ainoana uutuutena korvataan alipalkattu tyhmä ihminen huonolla botilla. Lopputuloksena saat väärän kokoisen hieromasauvan sijaan yhdistelmäkuorman kananpaskaa etupihalle ja tilaukseen kirjataan kontaktiton toimitus, eli ylläri ei varoita tulostaan.
Tarjoilijaa ei tekoäly korvaa oikeassa ravintolassa ellei fyysinen robotti ole vielä tekoälyä parempi. Jos raflassa on tarjolla tarjoilijaa matkiva Roomba, menen mieluummin sinne Burger Kingiin tilaamaan infotaulun tapaiselta. Ajatus on vähän sama kuin korvata vaimo Onlyfans-tilauksella, siivousfirman kestodiilillä ja riitelemällä vartti viikossa kaverin kanssa jostain turhasta.