Kesä takana ja valokuvien purku menossa ja lajittelu. Yksi mun reissu, joka saattaa olla se paras. Siitä valokuvat kun väliaikais majoitus nousee.
Makein reissu kesällä 2017, kyllä lapaset mukana alkukesästä
Tuun laittamaan vielä jokusen seuraavina päivinä kun pitkin kesää otin kuvia majoituksista ja maisemista.
Hyvä toinen sija kesä 2017
Tais olla yksi ensimmäisistä kerroista talvella 2017 kun nukuin keinussa, mukana ohut retkipatja. Pakkasta -7 C. Jännitin sitä reissua jonkun verran, kun oli 35 euron makuupussi, toki siinä limitti oli - 14 C semmoinen 2.3 kiloa painava laitos Brittien amazonista.. En tainnut tajuta vielä tuossa vaiheessa, sitä selän alla olevan eristyksen merkitystä, tais mennä koko talvi sillein.. Muuten ok jos tuommoinen pakkanen, mutta aina se kylmä tuli alaselkään.
Yks omaperäisimmistä 2017 Talvi.
Hifistelyä tuonne kemiöstä eteen päin yhteen niemen nokkaa tul matkaa edes takaisin 130-140 kilometriä, fätillä mestoille ja uudet kamat testiin ! Arvata saattaa, että toisenä yönä jouduin 4, kertaa puhaltamaan patjan täyteen kun oli reikiä tullut..
Hyttysverkko, 15 egen pussi + 20 e ilmapatja. Niemennokka Kemiöstä e...
Nuotio oli luksusta ja pääsin yhdessä paikassa testaamaan heijaste pintaa, onko siinä perään, että se oikeasti toimii? Tämän reissun jälkeen tiesin sen myös itse.
Heijasten pinnantestaus, maximi =) kyllä toimi, oli lämmintä.
Vakio setuppi keinussa. Auton puolikas peite 7 egee tai 3 euron kevyt peite vuorottelivat, auton peite voitti yleensä kun oli vaan helppo ryntätä takaisin johonkin pussiin.. ei tarvinnut sillein taitella.. Pitää myös vettä ihan yhtä hyvin. Senkin pääsin testaamaan.
Vakio setuppi keinussa
Testaustahan tää kaikki oli, pitihän se kastepiste, tai kosteuden laskeutuminen kokeilla, olin jo menossa kotiin päin ja vika yö.. Ilman kattoa, tajusin siinä jo puolen yön aikaa, että tässähän tulee kastumaan, vaikka ei edes satanut. 2 tuntia myöhemmin toi auton peite oli jo kauttaaltaan märkänä.
Jotenkin kehon tuottama lämpö piti makuupussin likipitäen kuivana, Joo pohjalla taisi olla se kaikkein ohuin 1-2 millin superkevyt makuualusta. Onneksi oli sammalta!
Katto on pakollinen, kosteus laskeutuu melkein aina.
Kun edelliset systeemit oli kokeiltu oli aika aloittaa telttailu kausi.
Kävin tuttuun tyyliin hakemassa vaeltajan tavarat paikallisesta tokmannista ja ostin halvinta mahdollista eli mukaan tuli 15-18 egee maksava teltta joka paino 1.5 kiloa.
Tuossa seuraavassa kuvissa on 4 eri kertaa, se hiukan vaivaa nähty setuppi oli niin kiva ja se on tuossa 20 kilometrin päässä niin kävin siinä kaksi kertaa, toisella kerralla jopa satoi. Nuotio pysy just käynnissä ja tuotti mukavasti lämpöä telttaan. Toi oli kanssa ihan kiva ns.
eli yks semmoisista kerroista jonka muistaa pitkään. Keräsin kaikki kivet mitkä löysin ja rakensin oman tuli pesän vaikka olinkin luonnonsuojelu alueella ja hyvin lähellä olisi ollut oikeat tuli mestat..
Järvenranta keikka oli se kun olin sen juopon kanssa liikenteessä se herätti mut 3-4 kertaa kun se oli liukunut teltasta pois ja yritti alkaa järsii mun varpaita.
Toinen yksittäinen oli ns. pakkolähteä, halusin tsekata paljonko toi autonpeite suojaa tuulelta kun sen yhdistää telttaan ja hengittääkö se ollenkaan. Hyvin kompottaa vaikka oli säälittävän näköinen. Yhdelle hengelle ihan ok oli kuiva keli ja melko kova tuuli. Pidän tuota ns yhden hengen telttana, kiva kun saa kamat sisään ja niissä ei ole kosteutta yön jälkeen.
Telttailu kausi alkoi ja muutamat kuvat siitä,