Resident Evil 2 (PC, PS4, Xbox One)

Ensikertalaisille sitten tiedoksi, että kun kokopeli on Leonilla pelattu läpi, alkaa sitten lopputekstien jälkeen Ada osuus. Pelasin aikoinaan varmaan kolme kertaa Leonilla pelin läpi, kunnes sitten aukeni että pelihän olikin vasta puoliksi pelattu.

Tämä siis, mikäli muutoksia ei suuremmin tehty.
Tarkoitat varmaan Clairea. Alkuperäisessä oli 2 pelilevyä Leonin ja Clairen.

Edit.. äh olikin jo vastattu
 
Kyllä tässä uudessa versiossa saa melkein ampua yhtä monta headshottia kuin vanhassa ruumiseen.

Onko tämä sitten hyvä vai huono asia, riippuu varmasti pelaajasta mutta tunnelman kannalta se on hyvä vaikka varmasti turhauttamista voi tuoda.
Onkohan sitten shotgun overkiller?
 
Saako tätä enää mistään alle 40e?
PC:lle saa. Tää pistettiin AMD:n näyttiksien mukana tulevaan pelibundleen ja tällä forumilla on ainakin myyty 25€ hintaan tätä. Omanikin sieltä nappasin, tosin koodeja ei oo vielä jaettu niin ei mulla peliä vielä oo :D
 
Ajattelin huvikseni tämän kokeilla alkuperäsellä xbonellakin niin tuskin ovat hiirinäppis tukea tähän laittaneet? :D
 
Kyllä tehokonsoleita tämä huutaa ja erityisesti Xbox X tuntuu suoriutuvan parhaiten, tuskin saavat mitää ihmeitä tehtyä että paranisi tilanne normi konsoleilla:
 
PC:lle saa. Tää pistettiin AMD:n näyttiksien mukana tulevaan pelibundleen ja tällä forumilla on ainakin myyty 25€ hintaan tätä. Omanikin sieltä nappasin, tosin koodeja ei oo vielä jaettu niin ei mulla peliä vielä oo :D

Vaatiiko amd kortin?
 
Vaatiiko amd kortin?
Uskoisin että ei, noita on näkyny niin paljon myynnissä että jos lunastaminen vaatis AMD kortin niin ois siitä maininta ketjuissa. Tai no, käytännössähän se kyllä vaatii AMD kortin, mutta lunastuksen jälkeen tietääkseni saa koodit sähköpostiin (tai suoraan AMD:n ohjelmaan) jotka sitten laitetaan Steamiin, ja steamihän ei tuota tarkistele.
 
X ja Pro:lla voi valita joko suorityskyky tilan mikä on 2880x1620/60fps tai resoluutio tilan mikä on 4K 30fps, vielä ei taida olla selvää onko natiivi 4K.
 
Pelailin ite tän kans eilen ja nauhoittelin samalla videon. Kyl mä tästä tykkäsin vaikka tos 30 minuutin aikana ei oikein missään vaiheessa kerennyt säikähtämään. Edettyäkin tuli aika rauhallisella tahdilla niin ei loppupeleissä kovin pitkälle varmaankaan kerennyt. Mut graafisesti omaan silmään oikein kivan näköinen. Kontrollit toimi kans hiiri ja näppis -kombolla ihan mukavasti. Kakkonen oli todella kova silloin aikoinaan, joten onhan se aikakin jo, että saa remake version. Tekee tiukkaa odotella tonne kuun loppupuolelle, että pääsee varsinaisen pelin pariin.

 
Kyllä tehokonsoleita tämä huutaa ja erityisesti Xbox X tuntuu suoriutuvan parhaiten, tuskin saavat mitää ihmeitä tehtyä että paranisi tilanne normi konsoleilla:

Puutteellisia kaikki versiot vaikkakin nämä paremmat konsolimallit ovat ihan hyviä. Onneksi PC:llä ei tarvitse sub60 tasoon tyytyä.
 
Puutteellisia kaikki versiot vaikkakin nämä paremmat konsolimallit ovat ihan hyviä. Onneksi PC:llä ei tarvitse sub60 tasoon tyytyä.

Eipä nuo sen puutteellisempia ole kuin PC versio, vai onko peli heti puutteellinen jos se ei pyöri ultralla 60fps.
Sekin kannattaa muistaa että PC löytyy moneen lähtöön, ei kaikilla pyöri edes low 60fps.
 
Eipä nuo sen puutteellisempia ole kuin PC versio, vai onko peli heti puutteellinen jos se ei pyöri ultralla 60fps.
Sekin kannattaa muistaa että PC löytyy moneen lähtöön, ei kaikilla pyöri edes low 60fps.
Mieluummin sitä pelinsä pelaa ultrilla 60fps kuin sen alle jos suinkin mahdollista. Siihen on pc:llä sentään mahdollisuus päästä toisinkuin konsoleilla joilla pelit toimii miten toimii. Tämä nyt ei tarkoita sitä etteikö nuo PS4 Pro ja One X versiot olisi hyviä kokemuksia.
 
Kiva että demo tarjotaan, olisipa vain ollu pitempi. Pitänee toisella accolla pelata uudestaan. GOTY ainesta.
Ps4 prolla näytti hyvältä ja framerate oli tasainen.

Ainot miinukset että vihut kestää liikaa osumaa ja tärkeät esineet kuten avaimet vievät inventory slotin eikä esineitä voi edes pudottaa myöhemmin poimittavaksi vaan ne pitää tuhota tehdäkseen tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hämmästytti tossa demossa se miten kestäviä noi zombiet on, yksi zombie vaati peräti seitsemän headshottia ennenku oli kokonaan kuollut. Selkeästi haastetta on luvassa.

Mielenkiintoista, pelasin itse äskön demon PC:llä ja maksimissaan vaativat 3-4 headshottia. Määrä vaikutti ihan sopivalta.

Tykkäsin että moniin paikkoihin sai pistettyä valot. En pistänyt kirkkautta ihan niin tummalle kuin peli ehdotti, joten taskulampun käyttäminen oli myös ihan ok, vaikkakin heti tilanhahmottanen katosi jonkin verran. Ikkunoitten laudoitus oli myös ihan jännä, ilmeisesti zombeja "spawnaa" tiettyjen ikkunoiden takaa lisää, mutta laudoituksella sen voi estää (kokonaan? jonkin aikaa?).

Gore oli aika naamalle hyppivää heti alussa, mutta ei täysin sietämätöntä.

Ehkä tämä sittenkin menee toivelistalle ja tulee hankittua joskus sitten alennuksista.

Koneellani oli myös vähän semmosta microstutterointia, ennen kuin säädin jälkiprosessoinnista kaikkea turhaa pois. Sikäli omituista, kun näytönohjaimen muistia oli ainakin pelin mukaan reilusti tarjolla, eikä näytönohjain päästänyt pihaustakaan pelaamisen aikana, joten framedropit vähän outoja jos näyttis ei edes kokenut kummempaa rasitusta... [edit] Saattanee johtua siitä, että kytkin DX12 päälle kummempia miettimättä, ehkä ei olisi esiintynyt DX11:sta.
 
Viimeksi muokattu:
Se eka tsombi vaati varmaan lippaallisen päähän, kun aina nousi pentele maasta :D Myöhemmät kuolivat nopeammin.
 
Se eka tsombi vaati varmaan lippaallisen päähän, kun aina nousi pentele maasta :D Myöhemmät kuolivat nopeammin.

Se yks ikkunasta kömpivä naiszombi vaati aika paljon rankaisua. Useampi kuti päähän, puukko rintaan ja lisää kuteja naamaan. Mutta nukahti kuitenkin lopulta. Muuten ei jäänyt semmosta fiilistä, että olis välttämättä vaatinut liikaa. Välillä tuossa osuu critical hitin kanssa, niin menee suorilta pää tohjoksi zombilta.
 
Kiva että demo tarjotaan, olisipa vain ollu pitempi. Pitänee toisella accolla pelata uudestaan. GOTY ainesta.
Ps4 prolla näytti hyvältä ja framerate oli tasainen.

Ainot miinukset että vihut kestää liikaa osumaa ja tärkeät esineet kuten avaimet vievät inventory slotin eikä esineitä voi edes pudottaa myöhemmin poimittavaksi vaan ne pitää tuhota tehdäkseen tilaa.
Oletko pelannut mahdollisesti alkuperäistä? Koska se on yksi tämän pelin ideasta että et voi kantaa kaikkea mahdollista mukana ja pitää vähän taktikoida.
 
Oletko pelannut mahdollisesti alkuperäistä? Koska se on yksi tämän pelin ideasta että et voi kantaa kaikkea mahdollista mukana ja pitää vähän taktikoida.
Saati pelanut ykköstä chrissillä :tearsofjoy:
En ole jaksanut PS1:llä pelata Chrissillä ja enkä remake remasterin versiossa, siinä jo liikaa juoksua niiden arkkujen perään.
 
Oletko pelannut mahdollisesti alkuperäistä? Koska se on yksi tämän pelin ideasta että et voi kantaa kaikkea mahdollista mukana ja pitää vähän taktikoida.

Tiedän että näin on alkuperäisessä mutta tässä olisi ollut paikka parantaa alkuperäisestä. Kyllähän ihmetyttää että miksei sitä avainta voi laittaa taskuun ja piti tuhota haulikon panos. Ja seuraavasta huoneesta löyty lisäys inventorytilaan niin ois ollu kiva kun ois voinut sitten edes käydä poimimassa panoksen takas...

Noh, tietysti jos peli on täydellisesti painotettu tämän mekaniikan ympärille niin se voi tehdä pelistä paremman kuin realistisempi tavaroiden hallinta
 
Tuli eilen kokeiltua tämä demo ensin xboxilla ja sitten pc:llä. Kyllä tästä on hieno saatu tehtyä ja vielä alkuperäistä kunnioittaen! Minun mielestä molemmat versiot pyöri ihan hyvin. Ei steam-versiokaan nykinyt yhtään, vaikka urputtikin siitä näyttiksen muistin ylittymisestä.

Itsellä menee kyllä pc:lle ostoon. Sen verran mukavampi oli tuo hiiri-näppis -yhdistelmä pelata verrattuna xboxin ohjaimeen.
 
Tuossa NX Gamerin laajempi analyysi Demosta, missä on myös PC-versiota käsitelty. Tosin ihan kuin tuo analyysi menisi puolessa välissä äänen kanssa ristiin mitä ruudulla tapahtuu.

PC:llä näyttäisi tosiaan DX12:sta olevan jonkin verran ongelmia. Buildien epäillään tosin olevan puolisen vuotta vanhoja.

Analyysisssä konsoleiden osalta ilmenee, että Xbox One X on mahdollisesti natiiviresoluutiolla, kun taas PS4 Pro käyttää jonkinsortin renconstruction tekniikkaa / checkerboard renderingiä. Normi konsoleilla taas menee toisinpäin eli normi Xbox One käyttä reconstruction tekniikkaa kun taas normi PS4 käyttäsi natiivia 1080p resoluutiota.


 
Toisaalta Capcom saattoi olla fiksu ton demon suhteen, kerkeevät vielä nopeasti paikkaamaan mahdollisia ongelmia juuri ennen julkaisua.


Yleensä demot ja betat ovat kuukausia vanhoja versioita ja täysin eri buildeja verrattuna julkaisuversioon.

Mutta saas nähdä. En itse vielä demoa kokeillut, mutta onhan tuo aika hienon näköinen kun tuossa videossa tuli enempi sisältökin auki.
 
Joo, on, DX11 on vakiona. DX12 on se joka aiheuttaa yksimistä, ainakin joillain. Steamissakin keskusteluissa muut sano sitä kans.
Kokeilin nyt vielä uudestaan DX12 ja kaikki asetukset tappiin. Ihan yhtä hyvin tuo rullas kun DX11, eikä tökkiny missään vaiheessa. Mulla on kyllä aika vanha ajuri tossa kortissa (399.07), että en tiedä toimiiko edes oikein tuon kanssa.
 
Onpa hieno toteutus tässä! Hienot grafiikat ja pelattavuuskin huippuluokkaa tämän genren peliksi. Liian ahdistava peli vaan itelleni. Pelasin tuon puoli tuntia mitä demo antaa aikaa, mutta enpä tiedä jaksaisko tuota piinaavaa taskulamppuhiippailua kuinka paljon. Tai ainakaan täydellä hinnalla tuskin viittii tätä ostaa.

(olispa joku kevyempi seikkailupeli yhtä hyvällä toteutuksella, mmm)
 
Okei, mystinen homma. Mikä näyttis ja kivi sul sit on ? Voi olla niistäkin johtuvaa, tai sitte noi näyttiksen ajurit on syypää.

Mulla rullaa myös hyvin. 1080TI + 8700k. :comp:

Hyvältä vaikuttaa peli. Ainoa miinus on ehkä tuo valon kanssa heiluminen:think:
 
Okei, mystinen homma. Mikä näyttis ja kivi sul sit on ? Voi olla niistäkin johtuvaa, tai sitte noi näyttiksen ajurit on syypää.
E5-1680v2 ja 1080Ti on tossa masiinassa millä pelailin. Meinasin kokeilla päivittää tuon ajurin uudempaan kun tulee se FreeSynciä tukeva ajuri jakeluun.

Joskus jotain testiä oli netissä, et nuo 4xx.xx ajurit paskoo suorituskykyä pascaleilla ja vanhemmilla vrt. 3xx.xx versioon. Ainakin Forzassa taisi käydä näin..
 
Mä testailen tota ajurihommaa tos nopee, nyt ku sain ton demon timerin nollattua.


Edit: Okei, se Image Quality-säätö on selkeästi hyvin raskasta. Nyt ku tiputin ajurin version 399.xx tasolle, ni se ei tuntunu vaikuttavan mitään, mutta tuo image quality säätö 150 %:ssa on liikaa ja FPS dippailee alle 30. 120 %:ssa pyörii täydet 60 fps DX11:llä ja DX12:lla 100 %:ssa pyörii 60 fps.




Mut onko muut nähny tämmössiä varjo/heijastusongelmia:

katso liitettä 184462




Tos menee tolleen rumasti toi raja ja se liikkuu sitämukaan ku kameraa kääntelee.

Tuo image quality on sama kuin resolution scale. 150% on siis pikseleinä 2880x1620 jos lähtötaso on 1080p. Jos lisää suorituskykyä haluaa niin tuo on ehdottomasti ensimmäinen asetus jota madaltaa.
 
Onpa hieno toteutus tässä! Hienot grafiikat ja pelattavuuskin huippuluokkaa tämän genren peliksi. Liian ahdistava peli vaan itelleni. Pelasin tuon puoli tuntia mitä demo antaa aikaa, mutta enpä tiedä jaksaisko tuota piinaavaa taskulamppuhiippailua kuinka paljon. Tai ainakaan täydellä hinnalla tuskin viittii tätä ostaa.

(olispa joku kevyempi seikkailupeli yhtä hyvällä toteutuksella, mmm)

On hämmentävän rohkeaa rahoittaa tämän tasoinen ahdistava ja kauhistuttava peli. Pistää miettimään että saisiko enemmän rahaa hieman kevyemmällä tunnelmalla? Uskon itse talousmielessä että kaikille peleille löytyy valtavasti yleisöä, kunhan toteutus on vain tarpeeksi hyvä. Viimeksihän tämän tasoinen ja yhtä ahdistava peli oli EA:n Dead Space (ensimmäinen ja vain ensimmäinen), mikä sekin oli rohkea kunnioitettava veto. Ruotsalaisen Frictional Gamesin SOMA oli myös huomattavan korkea tasoinen.

Itsehän ajattelen juuri toisin päin että kerrankin kun on näin ahdistavaa ja inhottavan tuntuista menoa luvassa niin on suorastaan mahtavaa että ulkoasu on tätä tasoa. Hammasta purren tätä lähden pelaamaan ja pitää vain sietää kaikki iljetykset ja ampua tarkasti päähän. Ärh, sairasta menoa!
 
Omat havainnot tosta päähän ampumisesta oli sellaset että joskus kuolee yhestä päähän ja joskus vaatii enemmän. Jos sattuu tuuri käymään ja kuolee yhestä, niin samalla se pääkin räjähtää. Saattaa myös joskus kuolla kahesta pääosumasta, mutta tuossakin skenaariossa se pää poksahtaa, samalla kun se ei normaalisti sitä tee. Tossa on varmaan joku crit% tossa ampumisessa joka sit välillä tulee ja välillä ei, mitään muuta selitystä en tohon keksinyt kun aikani ihmettelin. Joku striimaajakin samaan lopputulokseen pääty kun ihmetteli samaa asiaa.

Tuntuu vähän typerältä mekaniikalta, mutta tuskinpa vaikuttaa loppujenlopuksi oikeen mihinkään. Ei sillä että demossa ainakaan panokset olis olleet kortilla.
 
Tässähän nyt on vahvistunut ne huhut Hunkin ja Tofun lisäpelien mukanaolosta, mutta se että onko niiden lisäpelit sitten kuinka pitkiä, ovat vielä mysteeri. Muutamia hienoja kuvia toki jo postattu:


49708701_2233212593366282_9041960027090321408_o.jpg



50210408_2233204563367085_2848515855094906880_o.jpg



49707181_2233204726700402_2050974066411569152_o.jpg







Tofun kuvassa näkyy minigun, joku konekivääri ja raketinheitin. Oiskohan legendaariset pyssyt mukana kans. :D

alkuperäisessä aloitettiin viemäristä /labrasta ja sieltä kuljettiin takaisin poliisilaitoksen katolle, tosin reitit yms oli erillailla kun itse pelissä ja siinä oli aika raja. Tässä varmaan sama homma. Ja olihan vanhassa extreme battle Mode mutta saa nähdä tuleeko tähän
 


Ovat kyllä väsänneet Capcomilla loistavan pelimoottorin :tup:
Ei muuta kuin seuraavaksi 3 osalle sama kohtelu.
 
Tuli itekkin testattua tuo One shot demo. Oli kyllä tunnelma kohdallaan ja graffat ihan hienot. Vähän kyllä SSR efektit bugitti tietyissä kohtaa, mutta tää onkin joku vanha buildi.
Omalla setillä pyöri ihan kevyesti yli8 60 FPS, 3440*1440 resolla, kaikki asetukset tapissa, paitsi Film grain, Chromatic Aberration ja Motion Blur Off.

Äänet on tässä todella hyvät kanssa ja itse tykkään tuosta taskulampun fiiliksestä. Nostaa tunnelmaa mukavasti.
 
Olipas kyllä maukas, pakko laittaa ennakkotilaukseen. Tuli ihan 20v takaiset muistot mieleen, kun pleikkarilla hakkasi alkuperäistä :)

Itse laitoin kaikki asetukset tappiin, image quality 130% ja DX12. Resoluutio 1080p, hyvin rullas yli 60fps. 1070 Ti kellotettuna.
 
Kuuntelin tuossa noita musiikkeja ja tulin siihen tulokseen, että Capcom oli ihan oikeassa ku ne kehitti uusia musiikkeja peliin vanhojen sijaan. Syy on siinä että pelin visuaalinen tempo on erinlainen kuin alkuperäisessä, jolloin sen musiikin täytyy mätsätä siihen pelin luonteeseen ja visuaalisuuteen paremmin, sekä nykypäivän standardeihin.

Taisin linkittää tämän jo aiemmin tähän ketjuun, mutta toistetaan kuitenkin:



Videossa sivutaan myös kamerakulman vaikutusta musiikkiin.
 
Onkohan missään ollut selvyyttä siitä että Leonin ja Clairen tarinat täysin samat?
elikkä tarkoitan sitä että toisella olisi se A puoli ja toisella B

Alkuperäisessähän A ja B puolet erotti se miten se auto videon lopussa ajatui siihen tolppaan ja hahmot lähtivät eri teille.
 
Onkohan missään ollut selvyyttä siitä että Leonin ja Clairen tarinat täysin samat?
elikkä tarkoitan sitä että toisella olisi se A puoli ja toisella B

Ei ole enää A ja B:tä, vaan tarina on yhdistetty. Välillä pelataan Clairea ja välillä Leonia - ymmärtääkseni. Demo loppui tilanteeseen, jossa Leon näki turvakamerasta Clairen. Minusta tämä voisi ihan hyvin tarkoittaa sitä, että varsinainen peli tässä kohtaa vaihtaa pelaamaan Clairella joko tuosta pisteestä, tai tilanteesta joka johti siihen missä Claire oli turvakameran kuvassa.

Tämä on mielestäni se loogisin veto, kun A ja B puolen oli jo alunperin tarkoitus tapahtua rinnakkain.
 
Ei ole enää A ja B:tä, vaan tarina on yhdistetty. Välillä pelataan Clairea ja välillä Leonia - ymmärtääkseni. Demo loppui tilanteeseen, jossa Leon näki turvakamerasta Clairen. Minusta tämä voisi ihan hyvin tarkoittaa sitä, että varsinainen peli tässä kohtaa vaihtaa pelaamaan Clairella joko tuosta pisteestä, tai tilanteesta joka johti siihen missä Claire oli turvakameran kuvassa.

Tämä on mielestäni se loogisin veto, kun A ja B puolen oli jo alunperin tarkoitus tapahtua rinnakkain.
Joo mä tiesinkin ettei ollut enää sitä A ja B skenaarioita enään niin mietin että jos valitsee Leonin tai Clairen niin lopussa päätyvät samalle tielle mutta toi kuulostaa hyvälle että jos pelataan vuorotellen jos oikein rytmitetty.
 
Joo mä tiesinkin ettei ollut enää sitä A ja B skenaarioita enään niin mietin että jos valitsee Leonin tai Clairen niin lopussa päätyvät samalle tielle mutta toi kuulostaa hyvälle että jos pelataan vuorotellen jos oikein rytmitetty.
Jos on vaihdot tehty hyvin niin parempi se tarinan kannalta noin on.
 
Tossa mun spoilerissa on infoa asiaan liittyen...
Joo en uskaltanut vilkaista ettei vahingossa spoilaa liikaa mutta tämän lienee voi näyttää muillekin:

CFNLosz.jpg


Eli periaattessa Hahmo 1 aloittaa A:lla ja Hahmo 2 B:llä sitten.
Mutta toihan kanssa hyvä että sitten tekee mieli pelata toisella hahmolla perään kun jotain eroavaisuuksia on.
 
Olikos joku sattumoisin AMD:n näytönohjainta hankkinut ja saanut koodia? Ei ainakaan vielä tänne ole tullut mitään ilmoitusta koodista.
 
Saapa nähä että tuleeko tähän mitään preloadia. Eihän tuo 20~ gigaa nyt paljoakaan nykypäivänä ole mutta etenkin tällä 4g:llä tulee kestämään hetken :D
 
Xbox One-versio ennakkotilattu digitaalisena hintaan 49€. Nyt vain odotellaan :tup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom