Resident Evil 2 (PC, PS4, Xbox One)

Olihan alkuperäisissäkin halvalla toteutettu kauhu kun tankki ohjaus ja kuvakulmilla kikkailu, erityisesti mr.x kohtaaminen aina B osioissa oli kun ovi aukesi ja "tumps tumps" äänet tuli ja etkä nähnyt sitä.

Sitten tunnelman puolesta rehellisesti kauhua oli mielestäni enemmän silent hill sarja kun ressat olivat toiminta/kauhu akselilla.

Mielummin pelaan kyllä Resident Evil HD remastered :)
Vahva tämä, suosittelen myös zeroa kun sekin saatavilla nykykonsoleille ja pc:lle.
 
Retroilua DF:ssä

Peli josta lähti omakin innostus sarjaan vaikka varsinaiseksi faniksi en luokittelisi itseäni
 
Noi trailerit näytti vakuuttavilta, oliskohan tulossa jälleen yksi loistava RE lisää.

Tuota Re4 koitin niin hyi hemmetti, tankki kontrollit ja typeriä ammu lentävä dynamiitti kohtaukset jne.
Huonoin pelaamani RE vaikka monet on tuotakin kehunut.
Onneksi RE on nyt oikea suunta ja Fps sopii tuohon varsin hienosti.
 
Tuota Re4 koitin niin hyi hemmetti, tankki kontrollit ja typeriä ammu lentävä dynamiitti kohtaukset jne.
Huonoin pelaamani RE vaikka monet on tuotakin kehunut.
Onneksi RE on nyt oikea suunta ja Fps sopii tuohon varsin hienosti.

Sitä kyllä kehutaan paljon ja itsekin kokeilin enkä pystynyt pelaamaan kovin pitkälle. Ne kontrollit tökki ihan helvetisti.
 
Hieman offia kun ei kakkosesta puhuta, mutta nelosen kontrolleihin tottuu kyllä. Varsinkin PC:n HD versio 60fps ruudunpäivityksineen on täyttä juhlaa, kun tuntumaan tottuu. Headshotit ja 180 asteen käännös/ampumiset toimii hienosti.

Itse pelailen Xbox One kapulalla joka toimii loistavasti. Niin kuin muissakin sarjan peleissä.
 
Onkohan tossa HDR tukee PC.llä.
Joutuu muuten vetään Ps4
Edellinen oli HDR kera aivan mahtava,ei voi pelata enään ilman HDR kun sen kerran kytkee päälle,maasiivinen ero.
 
HDR on siitä kiva kyl et se poistaa semmosta liiallista haaleutta kuvasta ja tuo aivan uutta syvyyttä värimaailmaan, mut sen kanssa jos menee liiallisuuksiin ni tulee liikaa kontrastia ja synkkää.

Riippuu paneelista, paneelin tyyppistä, asetuksista ja ominaisuuksista kuten näytön HDR "spekseistä" suurimmaksi osaa miltä se lopputulos näyttää.
HighEnd ja kekiluokan välillä on huikeita eroja.

Kaikki eivät edes yllä riittävään kirkkauteen että HDR näyttäisi siltä miltä sen kuuluu näyttää, myös tummien värien erottelussa on isoja eroja.

Sampan Q9 Flagship TV HDR yltää selvästi kirkkaammaksi kuin tuo LG C8 Flagship ja siksi suosin sitä resident evilissä jälleen.
Esim Local dimming toimii ihan hienosti tuossa Q9 mutta sitäkin voi säätää maun/pelin mukaan.

Mutta näissä tosiaan on niin paljon ominaisuuksia eroja ja asetuksia että se kuva on oikeastaan juuri niin hyvä/upea riippuen miten hyvä näyttö on kyseessä
 
Viimeksi muokattu:
Fanit vaativat uusioversion raitistamaa Resident Evil 2 -sankaria takaisin juopottelemaan

Tammikuun 25. päivä ilmestyvä Resident Evil 2:n uusioversio on saanut fanit varpailleen tarinaan tehdyn muutoksen vuoksi. Pääsankari Leon S. Kennedyn rosoisuutta tasoitteleva kevennys on saanut kaanonista hyvin tietoiset seuraajat Twitter-barrikaadeille.

Twitterissä paljastettu uusi taustatarina kertoo Leonin odotelleen kiltisti kotosalla uusia työohjeita. Kun sikariportaalta ei kuitenkaan kuulunut käskyjä ja selkäpiissäkin tuntui ikävä kutina, Leon päätti lähteä Raccoon Cityyn tutkimaan asioita.

Varsin kiltti ja tunnollinen taustasepitys eroaa merkittävästi alkuperäisestä kaanonista. Resident Evil 2:n virallisessa ohjeistuksessa nimittäin kerrotaan, että tyttöystävästään eronnut Leon vietti edelliset päivät juopotellen ja nukkuen, minkä takia hän ei ehtinyt töihinkään ajoissa.

Vaikka varsinainen pohjustus on nähty pelin sijasta ainoastaan kirjassa, tarina on faneille ollut kuitenkin mieleinen. Ja kuten arvata saattaa, muutos ei ole fanien mieleen.


Korkit auki Leon?
 
Alottaahan suomalaisetkin nuorena. Eriasia onko tuo ollu sama japanilaisessa versiossa, ykkösessähän taisi olla jotakin dialogia ainakin erillälailla.
 
Aikamoista pelleilyä taas. Toivon etteivät peliyhtiöt kuuntele enää ollenkaan kannattajiaan, kun vaatimukset ovat pelkkää aivottomuutta ja jonneilua. Toivottavasti antavat vain märän pyyhkeen nenälle niin kuin EA:kin on tehnyt. Silti toivon että tekevät hyviä pelejä, toisin kuin DICE:n Battlefield V kohdalla kävi. Säälittäviä nuo äänekkäimmät pelaajat nykyään harrastuksensa parissa.

Tiedän että jotain CD Projektia kuunnellaan ihan innoissaan ja siitä ollaan niin pitävinään, mutta onkos kyseinen yhtiö tehnyt vielä yhtäkään kunnollista peliä? Ei minusta ainakaan, jos ei liian kevyitä ja turhauttavia tarinalässytyksiä lasketa. Mihin tuollaisten pelien kanssa mitään avoimuutta ja vuorovaikutusta ihailijoiden kanssa edes tarvitaan, kun ei ole kyse mistään moninpelistä edes. Sen verta ristiriitaista on nykyään pelien uutisoinnin parissa ja palstoja lukiessa ettei jaksa enää vaivautua kenenkään puolesta selittelemään. Parempi ettei lue ja pelaa vaan sitä mikä kiinnostaa.
 
Aikamoista pelleilyä taas. Toivon etteivät peliyhtiöt kuuntele enää ollenkaan kannattajiaan, kun vaatimukset ovat pelkkää aivottomuutta ja jonneilua. Toivottavasti antavat vain märän pyyhkeen nenälle niin kuin EA:kin on tehnyt. Silti toivon että tekevät hyviä pelejä, toisin kuin DICE:n Battlefield V kohdalla kävi. Säälittäviä nuo äänekkäimmät pelaajat nykyään harrastuksensa parissa.
Yhdysvalloissa elokuvayhtiöt ovat varpasillaan heti jos twitterissä alkaa joku pahoittaa mielensä että tuossa mielessä väärään päin menossa mutta some vaikuttaa tekijöihin nykyisin koska pelätään huonoa julkisuutta.

Itsekkään en edes tiennyt tuosta että ressa 2 leoni oli alanmiehiä kuin tänää lukasin uutisen joten tuon perusteella minua ei haittaa, eri asia olisi jos Leon olisi alkuperäisessä pelissä oikeasti noussut sohvalta krapulaisena kuten Bruce Willis 95% omissaan elokuvissa.
 
Yhdysvalloissa elokuvayhtiöt ovat varpasillaan heti jos twitterissä alkaa joku pahoittaa mielensä että tuossa mielessä väärään päin menossa mutta some vaikuttaa tekijöihin nykyisin koska pelätään huonoa julkisuutta.

Arvatenkin ovat peloissaan kun kielteinen kuva leviää kuin kulo valkea, mutta rahastahan tässä lopulta puhutaan ja mikä myy lopulta on hyvä tuote. Jos tuotteesi on hyvä, silloin se myy. Nämä kannattajat jotka vaativat mitä sattuu mielettömyyksiä ovat järestään pilaamassa erilaisia pelejä ja suorastaan tahtovat että yhtiö epäonnistuu. Tämä voi kuulostaa toki mielipuoliselta, mutta mielipuolisuus löytyy sieltä päästä mikä näitä vaatimuksia esittää.

Moni ehkä ajattelee että tietyt ison rahan pelit eivät ole myyneet ja näin ollen olleet menestyksekkäitä, koska suurimpia ihailijoita ei ole kuunneltu, mutta totuus on että ne eivät vain ylipäätään ole olleet kovin intohimoisesti kehiteltyjä pelejä ja näin ollen niistä puuttuu ikään kuin sielu. Ei yhtäkään hyvää kulttipeliä ole luotu kuuntelemalla jotain äänekästä apinalaumaa, vaan kaikessa rauhassa verhojen takana viety hommaa eteenpäin ja keskenään mietitty mikä toimii ja mikä ei.

Näiden pelkuriyhtiöiden olisi aika ottaa itseään niskasta kiinni ja ymmärtää että missä todellisuudessa mennään. Heidän tulee luottaa omaan näkemykseensä ja taitoonsa mitä riveistään löytyy. Samaan aikaan pitäisi vain pelurit suunsa kiinni ja pelaisivat sitä mikä miellyttää. Kaikille löytyy jotain mielekästä pelattavaa joka tapauksessa. Osa tätä koko ilmiötä on nuo esiasteenpelit, mihin moni on päässyt niistä maksamalla vaikuttamaan ja nyt kuvitellaan että voi pelkästään huutelemalla vaikuttaa mihin tahansa tuotantoon. Omituista ja ylimielistäkin sanon minä.
 
Leonin huippuhetki on se, kun RE4n introssa kieltäytyy tarjotusta savukkeesta. :smoke:
 
Eipä tuollaista itkua ole mitään mieltä kuunnella. Äänekkäät fanit luulevat saavansa päättää jokaisesta taiteellisesta päätöksestä.
 
Eipä tuollaista itkua ole mitään mieltä kuunnella. Äänekkäät fanit luulevat saavansa päättää jokaisesta taiteellisesta päätöksestä.

Huoh, esim jos bäfä vitosen kanssa olisi oltu hissukseen niin nyt siellä juoksissa sotilaita cyborgi-proteeseilla ja katanat selässä...
 
Huoh, esim jos bäfä vitosen kanssa olisi oltu hissukseen niin nyt siellä juoksissa sotilaita cyborgi-proteeseilla ja katanat selässä...

Nyt en ymmärrä. Sen kanssa ei oltu hissukseen, eikä mikään siltikään muuttunut. Vasta myyntien perusteella yhtiöt tekevät päätöksensä jatkosta, mutta olisihan BF:n kohdalla kannattanut kuunnella yleisöä tällä kertaa, kun ei kerran ota myydäkseen. Kyse on tosin tuon pelin kohdalla paljon räikeämmästä asiasta mistä yleensä ulistaan.

Tästä eteenpäin pysyn ketjun aiheessa.
 
Ei kyllä viitsi demoa kokeilla. Itse odotan suoraan julkaisuversiota niin saa nautiskella koko pelin sitten kerralla.
 
Kaippa tuo pitää testata, pentuna jäi traumat Ressa kakkosesta että itse en sitä kyennyt pelaamaan, ainoastaan katsomaan jos joku muu sitä pelasi.
 
Kaippa tuo pitää testata, pentuna jäi traumat Ressa kakkosesta että itse en sitä kyennyt pelaamaan, ainoastaan katsomaan jos joku muu sitä pelasi.

Re2 oli hyvä peli kun oli ns. 2 osainen.
ensimmäisen peluu kerran jälkeen sai aloittaa toisella hahmolla toiselta puolelta "kolari liekki kohtaa" jonka jälkeen peli oli selvästi jännempi kun sen iso "mörkö" mikä lienee siellä väliin jahtasi.
 
Re2 oli hyvä peli kun oli ns. 2 osainen.
ensimmäisen peluu kerran jälkeen sai aloittaa toisella hahmolla toiselta puolelta "kolari liekki kohtaa" jonka jälkeen peli oli selvästi jännempi kun sen iso "mörkö" mikä lienee siellä väliin jahtasi.
Tämähän remake ei ole kaksi osainen mutta lienee Leonin ja Clairen tarinat sitten erilaisia ehkäpä:

Ei kannatta katsoa jos haluaa pitää jännityksen pelin ilmestymiseen asti.
 
Minkäs takia aina nää ressu speedrundit tehdään japsi versiol eikä enkku? onko jotenki helpompi?:p ihmetelly aina
Japsi subit tulee nopeammin kuin englanti/muu kieli elikkä tuossakin säästää selvää aikaa kun pelataan sekuneista eroja.
Edit: Tai ei varsinaisesti nopeammin mutta kirjaimia on vähemmän=nopeampi
Edit2: Ja toki myös pal 50 vs ntcs 60 mutta miksi ei amerika ntcs 60 vs japski ntcs 60 koska vähemmän kirjaimia.
 
21:9 tuettuna suoraan paketista. Loistavaa, luo jopa toivoa siihen että DMC5 tukee myös suoraan paketista, molemmat kun on samalla moottorilla tehtyjä.
 
Porttaus on tosiaan laadukas, paljon vipuja löytyy ja tekstuuritkin voi vääntää siihen pisteeseen että ne vie itessään 8gb vramia :D Kaikki tapissa peli haukkaa karvan alle 13gb menun mukaan muistia, eli ei taida 1080ti tai RTX 2080ti omistajat päästä vetämään tekstuureja tappiin. Näppis+hiiri kombolla ite pelasin ja tähtääminen tuntui hyvältä, ei kummalisuuksia siinä. Inventory ja menut ylipäätään tuntui vähän oudolta hiirellä, ja interact nappi on tyhmästi hiiressä eikä näppiksessä. En katsonut voiko muuttaa. 3440x1440 resolla 1080ti:llä pyörittiin 100fps nurkilla, eli peli myös tukee yli 60fps.
 
Mulla ei kyllä kovin hyvin alkanu tämä, menin sille tietokoneelle ja ihmettelin että onpas outo video kun ei näy muuta kuin mustaa mutta sitten peliin palatessakin näytti tältä :D

ehLs9LD.jpg
 
Nojoo, pelasin demon läpi ja pääsin jopa haulikolle asti, tosin pari minsaa meni tossa bugittaessa, onneksi menua ei sentään laskenu pelatuksi ajaksi.
Helvetin vaivaantunu olin kokoajan vaikkei ne zombit päässeet lähellekkään, kyllä ne tunnelman tossa ovat saaneet hyvin aikaiseksi :D Musiikin puute vain vaivasi...
 
Oliko tässä nyt siis tulossa FPS kuva kulmaa tähän? En ole seurannut niin uutisia mutta muistan lukeeneeni jostain että ehkä tulisi? Demoa pelasim PS4 mutta ei siinä ainakaan ollut valittavissa.
 
Ois kyllä nannnaa jos tulisi myös FPS kuvakulma. Mutta hyvältä vaikutti demo kyllä. Tunnelma oli kohillaan.
 
Nojoo, pelasin demon läpi ja pääsin jopa haulikolle asti, tosin pari minsaa meni tossa bugittaessa, onneksi menua ei sentään laskenu pelatuksi ajaksi.
Helvetin vaivaantunu olin kokoajan vaikkei ne zombit päässeet lähellekkään, kyllä ne tunnelman tossa ovat saaneet hyvin aikaiseksi :D Musiikin puute vain vaivasi...
Se musiikki puuttuu että saadaan raastavampi tunnelma, sama kuin re7:ssa. Taustalla kuuluu lattian narinaa tai epämääräisiä kolahduksia mikä ajaa sen taustamusiikin tehtävää.
Aika lailla kokonaan pistetty re2 uusiksi. Hyvällä tavalla ja tunnelma oli loistava.
Olisi saanut re sarja mennä tälläiseen suuntaan kolmosen jälkeen eikä siihen mihin meni.
 
Hämmästytti tossa demossa se miten kestäviä noi zombiet on, yksi zombie vaati peräti seitsemän headshottia ennenku oli kokonaan kuollut. Selkeästi haastetta on luvassa.
Jep, on tosiaan. Tässä ei toinna kaikkia kuteja tuhlata "rivimiehiin". Lähinnä ampua sen verran, että pökkelö pysähtyy tai kaatuu, jotta päästään menemään ohi. Voi tulla kinkkisiä paikkoja eteen jossain vaiheessa.
 
Tuli kokeiltua niin ehkä sittenkin zombiet kestää liikaa headshoteja ja olisi mukava ollut jos kaatuneita zombeita olisi voinut vielä stumpata että lopettavat varmasti olemisen.

Muuten oli kyllä hyvin osattu tälle genille peli luoda.
 
Puukolla vain suhimaan kun kerran putoavat, lopettavat sätkimisen muutamien iskujen jälkeen :tup:
Alussa ei ollut puukkoa ja kun sain sen niin menetin sen jonkun zombien jälkeen(hajosi?) koska ruumista sitä en enää löytänyt.

Alkuperäisessä toki oli taktiikka se että ammuit zombien maahan ja menit perään tökkii puukolla, tämä ainakin vaikeamalla vaikeusasteella.
 
Nyt on demo testattu. Loistava pc-portti ja kontrollit toimii kuin junan vessa! Pelillisesti ainut miinus on edelleen tuo Alan Wake -tyylinen taskulamppu, jonka olisi voinut jättää tekemättä. Muuten oikein rautaa!

Nyt vielä pleikalla perään toinen ajo. :comp:
 
En ymmärrä miksi tuo demo oli niin vaikea löytää Steam-sivuilta. Luulin jo, että se tarjottiin vain konsoleille. Kai tämä pitää tyypata, niin tietää häiritseekö taskulamppuilu tai onko peli liian pelottava. Mukavaa, että vielä jotkut vaivautuvat tarjoamaan maistiaisen.
 
Tuli kokeiltua niin ehkä sittenkin zombiet kestää liikaa headshoteja ja olisi mukava ollut jos kaatuneita zombeita olisi voinut vielä stumpata että lopettavat varmasti olemisen.

Muuten oli kyllä hyvin osattu tälle genille peli luoda.
Päähän polkeminen lopuksi olisi ollut tyydyttävä mekaniikka. Tässä on varmaankin haluttu lisätä sitä epävarmuuden / ahdistuksen tunnetta, kun ammukset meinaavat loppua kesken ja zombit vain jatkavat kulkuaan.
 
Ensikertalaisille sitten tiedoksi, että kun kokopeli on Leonilla pelattu läpi, alkaa sitten lopputekstien jälkeen Ada osuus. Pelasin aikoinaan varmaan kolme kertaa Leonilla pelin läpi, kunnes sitten aukeni että pelihän olikin vasta puoliksi pelattu.

Tämä siis, mikäli muutoksia ei suuremmin tehty.
 
Varmaan just sitä tavoiteltu että ne zombiet on vaikeita pysäyttää ja ne alkaa suurina määrinä vyörymään päälle. Se on yks hyvä keino rakentaa pelin mekaniikat sen ympärille. Tuossa tapauksessa vaihtoehtona on joko juosta karkuun taikka pudottaa ne äkkiä ja juosta ohi. Mut kunhan koko peli ei ole tommoista, silloin alkaa pitkästyttää. Samaten jos zombeja spawnautuu tyhjästä uudelleen.
Sitä kyllä kans mietin, miten pitkään tuollainen pitää taikansa, mutta toisaalta pelin edetessä tulee uusia juttuja vastaan, mitkä luovat uutta jännitysmomenttia.
 
Ensikertalaisille sitten tiedoksi, että kun kokopeli on Leonilla pelattu läpi, alkaa sitten lopputekstien jälkeen Ada osuus. Pelasin aikoinaan varmaan kolme kertaa Leonilla pelin läpi, kunnes sitten aukeni että pelihän olikin vasta puoliksi pelattu.

Tämä siis, mikäli muutoksia ei suuremmin tehty.
Vai olisiko kumminkin Clairen osuus:vihellys:

Alkuperäisessä sai pistoolilla ampua joitain zombeja vaikka kuinka ennen kuin kuolivat, tässä varmaan haetaan aivan samaa että ammukset loppuvat ja pitää valita yrittääkö ampua niitä ja tuhlaa ammukset tai juoksee karkuun. Kesällä pelasin alkuperäisen kakkosen läpi ja tämä vaikuttaa todella hyvältä kun on kaikki tehty hyvällä tapaa uusiksi. Hunk ja tofu oli myös päässyt mukaan :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom