Resident Evil 2 (PC, PS4, Xbox One)

Sehän paukahti kolmen viikon isyysloma tähän heti julkaisun alkuun, joten voi jäädä pelailut vähän vähemmälle. Onneksi on tallennuspaikat. :D
 
Joko tälle io-tech pelurit myöntää huippupelin titteliä? Perjantain kunniaksi voisi töistä päästyään ostaa konsoliversion tai sitten pitkästä aikaa pc:lle jotain pelattavaa.
 
Tuossa äsken kävin katsomassa ja AMDRewardseihin oli tullut nappula josta pelin saa Steam-tiliin lisättyä. Ohjeet löytyvät sieltä myös, jos ei ole ennen tuota tehnyt.
 
Jaa niin joko tämä on ps4lle ladattavissa? Onko perus ps store vai saako digitaalisena jostai halvemmalla?
 
Onko kukaan huomannut että kun tähtää liikkumati hetken aikaa niin tulee pieni piste "tähtäimen" keskelle. Onko sillä jotain vaikutusta?
 
Eilinen pelattu, ei tässä tosiaan suin päin kannata ryntäillä vihujen kimppuun. Tähtäilee tarkasti ja puukkoa harkinnan mukaan. Puukkoki sit kuluu, ja sen voi menettääkin (esim. kyttäaseman locker roomin "vartijaan" joka ilmeisesti standard-vaikeustasolla ei lopullisesti kuole kovin pian, vähänkö kyrsi). Ohan tää täyttä rautaa normi ps4:llakin! Hyvin pyörii.
 
Hyvin kyllä kestää pääosumia peruszombitkin ja saa tähdätä huolella, että osuu kohteeseen. Eka Licker ja ensimmäinen kuolema. Nyt vaan kököt housussa odottelee Mr. X:n saapumista. Ollut jo näin alussa kelpo kokemus ja odotuksen arvoinen peli kaikkineen.
 
Ottakaa myös huomioon jos zombi pääsee kiinni ja sinulta löytyy puukko niin voit lyödä zombia sillä ja estää puremisen. Ja puukon voi poimia takaisin kun on zombin kylmännyt jos se ei ole kulunut loppuun.
 
Jaaha, onkohan mulla tuo steamin preloadi jotenkin korruptoitunu kun viimeistelessä kovo pitää iha outoa ääntä mutta muut lataukset kyllä ihan normaalisti toimivat?
 
Stradegiat on todella isossa osassa. Jo pelkästään ton tunnin pelaamisen aikana tulin siihen tulokseen, että joissain paikoissa on suositeltavaa vaan juosta zombien ohi ja myös ikkunalaudoitusten sijoituspaikkoja on syytä harkita tarkkaan.

Alkuperäisessä pelissä ei myöskään puukkoa tarvinu koskaan, tässä taas sitä ilman ei voi elää. Pyssyllä zombi lattiaan ja puukolla hengiltä
Normaalilla vaikeudella tuo puukko ei ainakaan kestä montaa zombin tappoa
 
Joo parempi olla huvikseen tappamati jos ei oo pakko. Ei tuu pulaa kudeista...

Ja ne ikkunalaudat ku pärähtää selän takana paskaks niin kiire tulee :D
 
Tässä vinkkejä jos niitä kaipaa:
Guide: Resident Evil 2 - Tips and Tricks for Beginners

Conserve as much ammo as possible
The earlier games in the Resident Evil franchise are notorious for the lack of ammunition you'll gather throughout environments, and that's still the case in the remake. Make sure to search every nook and cranny of each room in order to scavenge as many bullets as you can, and once you think you've found everything, double check by taking a look at your map. If you've picked up all items in that particular room, the map screen will turn those four walls blue. If it remains red, there's still something left to uncover.

This goes further, though. You don't have to, and probably shouldn't be killing every zombie you come across. There simply isn't enough ammunition in the game to be doing that. Rather, focus on taking shots at the heads of the undead. Two or three hits is enough to stagger them for a few seconds, allowing you to quickly get past. As long as you aren't hanging around that area for the immediate future, those zombies caught in a daze will no longer be a threat.

Dodge zombies if you can
A tougher technique to master will have you avoiding zombies without wasting bullets at all. Learning how to dodge and manoeuvre enemies is a fairly high level skill, but if you look out for some telltale signs, you'll be breezing by them with ease. Firstly, in which direction is their body moving? If they're moving from side to side in a corridor, you'll be able to accurately predict their next move. So, when they turn away from the angle at which you want to take, quickly run around behind their back.

Next, you can also predict their moves from which way their head is facing. The nasty set of teeth is what's going to deal the damage, so if they're not looking at you, they can't do anything about your presence. If one is slowly stumbling towards you, pay attention to that noggin. If it's looking left while you want to go right, you should be able to carefully move beside it without a scratch.

Inspect items for more information and uses
You'll pick up so many items in Resident Evil 2, but some have a hidden use that isn't obvious from the naked eye. Make sure you inspect every object you pick up from the inventory screen, because they might be more important than you might think. For example, the S.T.A.R.S badge you find in the Raccoon Police Department turns into a USB Dongle that'll unlock a door once inspected closely enough.

Make good use of sub-weapons
Sub-weapons are combat knives, hand grenades, and flash grenades, and they can save your life in certain situations. Some later enemies have the ability to kill you in one hit, and the only way to combat that is with a sub-weapon. Always try to make sure you have one or two on your person at all times to get you out of a sticky situation, but don't swamp your inventory in them.

Learn when to leave items behind
Carrying on from the previous point, you need to learn when you shouldn't be picking up an item, either leaving it for later or forgetting about it altogether. You have very limited inventory slots, so when you're exploring a new area, you need those slots to be free for more important items. If you already have the likes of a first aid spray with you, you probably don't need to pick up another green herb. Don't worry, though, your map will make note of any items you don't pick up should you need them in the future.

Combine herbs and gunpowder
Finding a green herb is great, but combine it with a red or blue one and its usefulness increases. Combine a green and red herb together and you'll have a mixture that'll fully heal you, even on danger. Meanwhile, introduce a blue herb and you'll be able to eliminate any poisonous toxins in your blood. In doing so, you'll create more useful items and save space in the process.

On top of that, combining different types of gunpowder will yield different results. If you're fully stocked up on handgun bullets, consider making some shotgun shells for those tougher enemies. Having a wide selection of weapons to choose from that are fully stocked up is an invaluable advantage to have.

Store items if you have no immediate use for them
We keep on saying it, but inventory management is so vital in Resident Evil 2. You'll uncover all manner of items and objects throughout your time with the game, and some of them won't have an obvious use right away. If that's the case, store them in the chests next to save points for later use. In doing so, you'll free up a slot for an item that you might need to use right away, or something you find when exploring a new area.

In the same vein, you probably don't need to be carrying more than 60 handgun bullets at any one time. If you've stocked up well, store some leftovers in the chest so that you always have some ammo to fall back on. It saves space and gives you a safety net should you run low on supplies.

Se on se indikaattori critical hitille mun ymmärtääkseni

pussquaren kommenteista luin tämän:
When shooting zombie in the head, wait until the crosshair is shrinking, there's high probability the bullet will do more damage or one shoot kill (the zombie head explode).

Edit: Live action traileri:
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla käynyt niin, että kaikki UI-äänet on mykistyneet?

Eli karttaa/Inventoryä/Menua selatessa ei kuulu mitään ääntä/ääniä?

Mistähän pirusta voisi johtua?

EDIT: Ja DirectX 12 oli syypää. Vaihto DX11 -> No problems
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan joo easylla ois paljo lepposampaa... Luulin et standard olis ollu helppo vanhalle veteraanille.
 
On tää kyllä helvetin hyvä! Tunnin kun juoksentelee ympäri poliisiasemaa niin tuntu että helppo homma, panoksia monta monta kymmentä. Sitten heti paskat housussa kun rupee tutussa ympäristössä ilmestymään uusia zombeja.

Itsellä on vähän paha tapa räiskiä (melkein) kaikki zombit ja elukat kuoliaaksi. Vaikka ei tarvitsisi.

Ei voi kun nostaa hattua nuorelle itselleen. Ihmettelen miten tätä on uskaltanut vääntää n. 10 vuotiaana kun nyttenkin välillä pumppu hakkaa toista sataa. Vaikka ei tämä nyt loppujen lopuksi niiiin pelottava ole, mutta kun kuulokkeet päässä keskityt pelaamiseen ja ääninen kuuntelemiseen, niin... :hammer:

Itse peli pyörii hyvin kaikki tapissa 1440p (1080TI+8700k), mutta demosta poiketen tulee aika kovia n. sekunnin kestäviä fps droppeja välillä. Varmaan johtuu tosta dx12. Ihmettelen vaan kun demossa ei ollut ongelmia. Osaako joku muuten sanoa, millä asetuksella saa pois eräänlaiset heijastukset esim. vesipisarat on tosi valkoisia? Tosin en tiedä onko se heijastuksesta johtuvaa mutta jotenkin ne on liian valkoisia ja kiiltäviä. Ei hoksannut ottaa screenshottia...
 
Varmaan joo easylla ois paljo lepposampaa... Luulin et standard olis ollu helppo vanhalle veteraanille.

Jaha, pitäisköhän tässä sit ekalle kerralle nöyrtyä ja ottaa easy vaikeustaso käyttöön. Ettei tarttis ihan niska limassa painaa menemään. En laske itseäni veteraaniksi, vaikka onhan näitä pelattua tullut aikanaan.
 
Jaha, pitäisköhän tässä sit ekalle kerralle nöyrtyä ja ottaa easy vaikeustaso käyttöön. Ettei tarttis ihan niska limassa painaa menemään. En laske itseäni veteraaniksi, vaikka onhan näitä pelattua tullut aikanaan.
Tästä voi katsella noita eroja:
Which ‘Resident Evil 2’ Remake Difficulty is right for you?

The highly anticipated remake Resident Evil 2 is finally here, giving players the chance to be terrified of Capcom’s zombie-horror thriller 20 years after it jump-scared a generation. If you played the original back on the PlayStation, you might not recognize much of your original experience. The entire game has been revamped: from the controls, to the gameplay, to the different to the difficulty settings. If you’re having trouble figuring out which difficulty is right for you, here’s the Resident Evil 2 remake difficulty explained:.

  • Assisted Difficulty- The easiest game mode by far holds your hand throughout your entire zombie-killing expedition. You’ll have access to aim assist; a neat feature that allows even those with the worst aim to survive and conquer. The enemies are also a little weaker, allowing you to survive if Aim Assist isn’t enough to take down a baddie. To top it all off, you’ll regenerate health automatically without using items, making the game a lot easier. You basically become Wolverine crossed with an expert marksman, which sounds like useful powers in a zombie outbreak.

  • Standard Difficulty- A modernized Resident Evil 2 experience that will test your mettle in the heat of combat. Enemies absorb more bullets before going down, which will feel like a ton of shots given our familiarity with one-headshot zomibies in most games. YOu won’t find them here.. You also won’t regenerate health automatically, and will need to pick up items to protect yourself from whatever lurks in the shadows. If you are looking for a reasonable challenge that won’t have you ripping your hair out, this is the mode for you.

  • Hardcore Difficulty- For the sadists out there, this mode is for you. Enemies soak up bullets like sponges, unfazed by the metal piercing through their chest and head. Enemies in the early game can easily take 10 to 12 bullets before going down, so at times it’s easier to just run away. This difficulty requires planning and a level head, which isn’t always easy when you need to run for your life. And just like the original release, if you want to save your game you are going to need to use Ink Ribbons.

Toi vähän liian helpoksi tekee että helpomalla vaikeusasteella sitten hahmojen energiat palautuvat hetken kuluttua takaisin.
Itse olisin halunut standard moden mutta vähän hyödyllisempiä olisi headshotit.
 
Pistin heti ekana nuo original musat niin tuohan on pelottavampi niillä :D
Mutta sama ongelma mikä demossa, eli kun rupeaa sitä tietokonetta katsomaan niin vetää ruudun mustaksi ja jollakin valaistuksella ja peliä ei enään näe. Kellään muulla ollu tuota?
 
On se standardilla aloitettava. Ei kuulu hp regen Ressuihin. :)
 
Tuohan se, ei vain paljoa auta kun on Win 7 alla :D Löysin minä että .ini tiedostoa puukottamalla sen saa korjattua mutten tiedä viittiikö ettei se jotakin muuta sitten sotke. Joskohan tuo ois ainoa kohta pelissä joka tuon tekee.
Voi johtua jostain win7 yhteensopimaattomuudesta, crapcomin pojat eivät vissiin ole koeajaneet peliä win7 kanssa :D

Ellei sitten kokeile exe:stä jotain dpi asetuksia tai vastaavia kokeilla, joidenkin pelien kanssa ainakin ihan win10 pitää joskus kikkailla.

Edit:
Tuossa voi olla jotain ohjeita:
Resident Evil 2 Fatal Application Exit Error Fix, Black Screen, No Audio in Cutscenes, Grainy Visuals, And Brightness Fix | SegmentNext
 
On se standardilla aloitettava. Ei kuulu hp regen Ressuihin. :)

Tää on kyllä totta. Toi hp regen on kyl jo vähän semmonen lisäys tuohon easy vaikeustasoon, että ei varmaan kehtaa sillä aloitella. Harmi ettei löydy tuosta välimaastosta mitään. Tuosta helpoimmasta saa sen kuvan, että saa painaa terminaattorina menemään. Kun taas sit normaali on sitten jo haastava ilmeisesti. No ehkä tästä saa enemmän nautintoa kun on koko ajan löyhässä hirressä. :D
 
Vitun mr x kun seuraa jokapaikkaan ja vaikka koitan kävellä hissukseen. Hyvin myös kuulokkeist kuuluu kun se kävelee lähellä :lol:
 
Nyt tuli ekat kuolemat ku Adalla pääs pelaa. Havahduin myös jännään hommaan: jos kuolet kolme kertaa peräkkäin, ni peli kysyy että haluatko vaihtaa pelin Easy-moodiin.
Easylla sitten peli kysyy l2p?

MGSV:ssähän sai sen kanahatun päähänsä joka helpotti ettei vihut spottaa niin helposti jos kuoli monesit.
 
Vitun mr x kun seuraa jokapaikkaan ja vaikka koitan kävellä hissukseen. Hyvin myös kuulokkeist kuuluu kun se kävelee lähellä :lol:

En ole pelannut peliä, mutta ei kai tuossa ole jotain jatkuvaa piilottelua joltain ylivoimaiselta vastustajalta? En tykkää yhtään, jos pitää paniikissa kiskoa ympäriinsä yhden mörön takia.
 
Mites tuo hidas kävely näppis&hiiri kombolla, pystyykö tuota mitenkää tekemää.

~3h takana ja onhan tämä varsin upeaa settiä.
 
Nii jos haluu hiippailla Mr.X:ää karkuun ? Eihän siin tarvi muutaku kattoo miten se juoksunapin toiminta on. En mä ainakaan kohdannu ongelmia, vaikka kävelin normaalia tahtia ovista läpi.
Ei vaan lickerit. Ne on sokeita ja tajuaa sut äänen perusteella. Näppiksellä ei oo erillistä kävelynappia vrt ohjaimella jos tattia työntää vain vähän eteenpäin, mikä joillekkin saattaa aiheuttaa ongelmia niitten kanssa. Ite tähtäsin ja kävelin, niin ne ei ainakaan suoraan hypänneet niskaan. Spacen pitäminen pohjassa (melee) varmaan toimii myös.

5h 30min Leon A, standardilla. B tuli arvosanaks, Claire B sitten huomenna.
 
Nii jos haluu hiippailla Mr.X:ää karkuun ? Eihän siin tarvi muutaku kattoo miten se juoksunapin toiminta on. En mä ainakaan kohdannu ongelmia, vaikka kävelin normaalia tahtia ovista läpi.
Noita Lickereitä siis meinasin vaikka Mr.X:n kanssa myös olis hyvä jos pystyis hiippailemaa.
 
Mä jätin ne vintillä olevat kaksi lickeriä rauhaan, tapoin ainoastaan kolme niitä, sen yhden siellä S.T.A.R.S-huoneen viereisellä käytävällä ja ne kaksi siellä labrassa. Ihan turhaan niitäkään pelkäs, ja kyllä niitä pääsee karkuun juoksee, vaikka vähän hittiä tuliski. Ja mulla oli tuossa vaiheessa vielä itelläkin Standard-vaikeustaso käytössä, vasta Adan-osuudessa vaihoin Assistetille, ku kuolin jatkuvalla syötöllä.
Niin, no pointtinahan tossa on enemmänki se ettei sitä osumaa otettais tai panoksia joutuis tuhlaamaan, niitten ohi kuitenkin on mahdollista päästä ilman että mitään tapahtuu. Hardcorella pelatessa varsinkin suht tärkeetä kun osumaa ei voi ottaa kauheasti ja viholliset sit kestää ihan helvetisti

Adan osuudesta pari kommenttia alempana

Oli kyllä täysin turha se Adalla pelattava osuus Leon A skenessä, kunnon trial and error setti, kahdesti lyhyessä ajassa sekin kerkee lykätä sulle puzzlen joka pitää ratkasta suht nopeasti. Eihän siinä muuta ollukkaan kun sillä härvelillä heilumista
 
Oli kyllä virhe ostaa 8gb näytönohjain. :( Ei oikein riitä vram täysille grafiikka asetuksille. :/ huoh.
 
re 2 original ollu aina paras resident evil peli mut tämä on vielä triplasti parempi ^^

7h kesti mennä standard tasolla leon a nyt sit huomen alottelee claire b:tä \o/
 
Viimeksi muokattu:
Oli kyllä virhe ostaa 8gb näytönohjain. :( Ei oikein riitä vram täysille grafiikka asetuksille. :/ huoh.

Aika outoa pelinsuunnittelua mielestäni, että näyttömuisti on noin herkästi pullonkaulana. Muuten kyllä pyörisi helposti tällä RTX 2070:lla...
 
Ite pääsin kans korkkaamaan pelin. Edellisiin viesteihin viitaten täytyy itse kans vähän ihmetellä, että miten voi mennä 8 gigan muisti tukkoon näyttisellä kun laittaa nupit kaakkoon. Varmaan ainut peli, joka itsellä on tullut vastaan näissä merkeissä.

Muuten maistuu erittäin hyvin. Graafinen toteutus on todella nättiä omaan silmään ja peli rullaa siitä huolimatta todella kivasti. Aloitin itse pelaamaan Clairella ja laitoin vaikeustason standardille. Nauhoittelin videota tuossa samalla kun pelailin. Linkitän sen tähän viestin yhteyteen. Melkein alussa vielä mennään, mutta tänään täytyy jatkaa duunin jälkeen pelaamista.

 
Oli kyllä virhe ostaa 8gb näytönohjain. :( Ei oikein riitä vram täysille grafiikka asetuksille. :/ huoh.

Aika outoa pelinsuunnittelua mielestäni, että näyttömuisti on noin herkästi pullonkaulana. Muuten kyllä pyörisi helposti tällä RTX 2070:lla...

No Digital Foundryn one shot demon tech reviewin mukaan, noilla pelin ilmottamilla vram luvuilla voi pyyhkiä perää. Eli pitäisi 8 gigaa riittää hyvin.
 
Onhan tuo Mr.X vähän turhan kuumottava. Kaikenmaailman horror-pelit on tullu pelattua, mutta tässä on tunnelma ihan omaa luokkaansa.

Hahmomodelit hieman pistää silmään kun kaveri spämmäili julkaisun alla kaikki mahdolliset Re2remake memet.

Tällä hetkellä GOTY 2019 :tup:
 
Onhan tuo Mr.X vähän turhan kuumottava. Kaikenmaailman horror-pelit on tullu pelattua, mutta tässä on tunnelma ihan omaa luokkaansa.

Hahmomodelit hieman pistää silmään kun kaveri spämmäili julkaisun alla kaikki mahdolliset Re2remake memet.

Tällä hetkellä GOTY 2019 :tup:

Tällä hetkellä. Onhan nyt jo tammikuu. :D
 
Onhan tuo Mr.X vähän turhan kuumottava. Kaikenmaailman horror-pelit on tullu pelattua, mutta tässä on tunnelma ihan omaa luokkaansa.

Hahmomodelit hieman pistää silmään kun kaveri spämmäili julkaisun alla kaikki mahdolliset Re2remake memet.

Tällä hetkellä GOTY 2019 :tup:

Kyllä hauvelit ja lickeritkin on melkosen kuumottavia, pirusti pahempia kuin originelli RE2:ssa. Ei kannata lickereitä edes yrittää listiä, kestää niin pirusti hittiä ja kovin suurella todennäköisyydellä tulee itelle damagea ja noi sitä tekee aikalailla. Sit on huumori todella vähissä, jos samaan aikaan zombejakin maisemissa...

Alkuperäsessä ne kiinteet kuvakulmat, headshotit ja tyhmempi ja hidas tekoäly helpotti aikas paljon, kerkis ihan rauhassa tähtäileen. Ei tarvinu ku haulikkoo kohottaa ylöspäin ja zombeilta päät irti, tai sit pujotteli käytävillä helposti ohi. Kyllä tässä remakessa aika usein joku pääsee nappaamaan tai sit ei vielä parissa päivässä oo niin harjaantunu taistostrategioihin. Jopa yksittäisten rivizombien headshotitkin menee välillä ohi kun pirulaiset tekee äkkiväistöjä tai sit normaaliin tapaan kuumotus niskassa ei oo aikaa tähdätä kunnolla. Sanotaanko näin, että standard-vaikeustasolla siellä Basementissäkään hirveesti keltasta silmää kerinny tähtäileen ja kuteja paloi hukkaan solkenaan...
 
Leon A standardilla läpi ja 9h kesti siinä. Ei oikeestaan mtn ylivaikeeta kohtaa tullu missään. Adan pätkä oli kyllä vähä pettymys. Olihan tässä kyllä nostalgiset fiilikset juosta nuita poliisi-aseman käytäviä. :) Oletan että tässä kuuluu pelata samanlailla nämä skenaariot kuten vanhassakin eli Leon A > Claire B(2nd run tässä) > Claire A > Leon B(2nd run). :hmm:

Muistankos ihan väärin vai eikös MR.X tullu vasta B skenaarioissa PS1 ressassa?
 
Hmm, kellään muulla sellaista microstutterointia havaittavissa? Mulla on säädetty 60hz/60fps/vsync on, jotta ei esiintyisi kuvan repeilyä, mutta nyt esiintyy sitten sellasta tosi usein sattuvaa pieni töksähdys liike, ja samalla Steamin fps-counter käy 60fps ->57-59fps, vaikka saman aikaan näytönohjain ei edes erityisen kovaa pyöritä tuulettimia. Erityisesti tossa mainhallissa tuntuu käyvän kun avaa oven muualle, mutta ihan siinä vaan ympäriinsä juostessakin.

Fullhd resoluutio, pelin mukaan näytönohjaimen muistia on käytössä joku 4,5/6gb gtx1060:n. DX11 (demossa käytin DX12, samaa ongelmaa koin), Lens flare/film grain/chromatic aberration pois päältä, muut high/max. [edit] Variable framerate + vsync off + fast sync nvidia paneelista töksähteli vielä reilusti pahemmin.

Samanlaista oon havainnut tähän lisäksi vain PUBGissa, jossa siinäkin se vaikuttaa lähinnä nykyään uudessa huonosti optimoidussa kartassa.

Hyviä muita ehdotuksia, kun grafiikka-asetuksien säätäminen alaspäin? Voisi toki yrittää vähän katsoa, minkä suorituskyky hyppii.

Mutta joo, huono peli, tärkein tuntui puuttuvan:

 
Viimeksi muokattu:
On ollut kutakuinkin niin hyvä peli mitä odotinkin. Vähän alle 4h pelannut nyt Leonilla ja viemäriosuus alkaa olla taputeltu. En malttais odottaa että pääsis tokalle rundille Clairen kampanjan kanssa.

PC:llä pelailen 4K resolla isolta ruudulta, ihan hyvin pyörii. Pieniä kompromissejä joutuu tasaisen 60fps kanssa tekemään GTX 1080 Ti:n kanssa. Volumetric lighting kannattaa tiputtaa pykälän maksimista alemmas, on meinaan korkeimmalla asetuksella melkoinen fps syöppö. Resolution scalen laitoin 90%, tuota pientä resoluution pudotusta ei huomaa miksikään normaalilta katseluetäisyydeltä, kun pelin kuva on muutenkin niin vahvasti prosessoitu. Muuten kaikki asetukset korkeimmalla/ON (paitsi lens distortion ja film grain) ja AA pelkkä TAA.

Vaikka TAA on melko pehmeän näköinen, niin suosittelen sen käyttöä koska muilla asetuksilla SSR bugittaa huolella ja kaikki kimaltava näyttää karmealta. Lisäksi SMAA on tässä pelissä isompi hitti suorituskyvylle kuin TAA.

Jos haluaa täysin natiivilla 4k:lla pelata tällä näyttiksellä, niin volumetric lightingin lisäksi itse suosin ambient occlusionin laskemista SSAO:lle ja sub surface scattering pois, sekä varjot high. Näillä pyörii melko tasaisen 60fps.

DX12 ei tulisi missään nimessä käyttää
tässä, suorituskyky on merkittävästi huonompi mitä DX11 ( +10fps ).

Erityismaininta vielä pelin äänille, kotiteatterilla dolby atmos päällä tilaääni on poikkeuksellisen tarkkaa ja jäsentynyttä. Kuulostaa melko hienolta kun Mr.X rymistelee poliisiasemalla seinän takana viereisillä käytävillä, ja tietää äänien perusteella täysin suunnan mistä on tulossa ja mihin menossa.
 
Refundasin, ei vaan pystynyt (siis kone pystyi mut mies ei), pelaan alkuperäistä PSC:llä.
 
Meinasin alottaa hardcoren, kun periaatteessa kiinnostaisi inkribbonien käyttö ja damagen ottaminen, mutta sitten taas kestävämmät viholliset erityisesti ei, joten alottelin kuitenkin standardilla.

Ainakin näin vanhana ressafanina tuo tuntuu ekan tunnin perusteella varsin anteliaalta tarvikkeineen, ja kun puukolle on pikanäppäin, niin kaiken maassamakaavan voi "testata" kuolleeksi aika helposti. Item slottejakin on heti enempi ja parin huoneen päästä tarjotaan vielä enempi. Ehkä olisi voinut vaan alottaa suoraan hardcorella, mutta katsotaan jos sitten pelaa uudemman kerran Clairella ja ottaa samalla hardcoren, koska onhan naisten elämä väkisin haastavampaa! Nyt kun ei aikarajoitusta demon tapaan ole, niin toki ensimmäisessä tunnissa en demoa pidemmälle kerennyt, kun tutkin paikkoja enempi ja jäin noita grafiikka-asetuksia veivaamaan.

Mutta onko nuo ammo powderit samalla tavalla yhdisteltäviä kuin Re3:ssa, että voi säästää parempien kanssa saadakseen tehokkaampien aseiden panoksia, vai luotanko item tekstiin "combine 2 two create handgun ammo"? Taitaa taas mennä pihistelyksi ja hoardaukseksi, vaikka tosin jo ammuin aika monta zombia ilman muuta syytä kuin "onhan mulla panoksia ja nää ei kestä juuri mitään". [edit] 30 min lisää ja tuostahan olikin jo lappunen joka kertoi.

Ekan tunnin perusteella tämä ei myöskään pelottanut tippaakaan, vaikka Remakessa ja Zerossa on jatkuvaa jännää housussa, vaikka olen molemmat pelannut läpi aiemminkin. Katsotaan jos vielä muuttuu, mutta jotenkin peruszombit ei ainakaan aiheuta kummempia väristyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä lukenut porukoiden kommentteja(ei täällä) niin monen harmittava asia tuntuu olevan noi ylikestävät zombiet ja sitten mr.x kuolemattomuus.
Taas monet tuntuvat taas pitävän hyvänä asiana ettei mr.x voi voittaa.

Nämä asiat olisi capcom voinut laittaa vaikeustasojen taakse että helpomalla/standardilla mr.x olisi saanut kumoon ja kuten alkuperäisessä niin se olisi jättänyt jotain tarvikkeita ja päivitettyä nykyiset pyssyt mutta olisko se sitten kuumotusta laskenut liikaa, ehkpä mutta jos olisi tehnyt niin että sitä ei saakkaan kumoon pelkällä perus pyssyillä että joutuisi uhraa parempia :hmm:
Mutta nää on toki pelintekijän näkökulmasta vaikea mielyttää kaikkea.
Sitten hardcorella olisi ollut sellaista että juoksemiseksi olisi mennyt.

Suomalainen pelimedia ainakin tykänyt:
Peliarvostelu: Resident Evil 2
Peliarvostelussa uusi Resident Evil 2 – ”Yksi pelisarjan parhaimmista peleistä”
Resident Evil 2 Remake -arvostelu – Ysärikauhun uudelleenversiointi on karvat pystyyn nostava nostalgiatrippi - Respawn.fi

Edit: Kuka enemmän muistaa vanhoista ressoista niin mainitaanko missään että T/G virus tekisi zombeista kestävämpiä kun tälläinen kommentti tuli vastaan:
If u knew more about the T/G-virus, you would know that they make the virus host be able to endure extreme physical blows, plus there's rapid cell regrow.
U're not shooting normal people here.

Edit:
9F91A40F01D37279F6586645A26FD80E0EB46CB9
(Kuinka saada Mr.X lopettaa jahtaaminen :D)
 
Viimeksi muokattu:
Suurin ongelma itellä ollu kyllä tuo että zombit kestää vähän liikaakin, haulikolla päähän ja nahka vain lähtee... Ja tämä assistedillä. Hardcorella ehkä ymmärtäis kun on kestävemmät vihut mutta ei jos vihollisten pitäis olla heikompia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom