Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perus ristipäät.
Noita ristipäitäkin on kyllä sen verran montaa sorttia, että lienee ihan hyvä kokeilla ihan oikeilla kärjillä/meisseleillä. Muuten ei saa kuin pyöreitä ruuvinkantoja ja pilalle sotkettuja kärkiä. Kuvassa näyttäisi olevan Phillips koossa 0 tai 1 (PH0 tai PH1). Voi olla myös JIS-standardia, mutta epäilenpä. Kts: List of screw drives - Wikipedia. Kts. myös kokotaulukko noille PH-kannoille: PHILLIPS Screwdriver Bits for HIOS, PH00, PH0, PH1, PH2, PH3 screw bits.
Meillä oli 2 tuollaista Nikkoa, kumpikin hajosi kuukaudessa tms. eikä tarvi kyllä enää yhtään Nikkoa ostaa..
En kyllä voi suositella. Akkujen saatavuudesta en kyllä tiedä, meillä oli 2 kun oli rikkoutuneen akkukin.
On kyllä aika rimpulan näköinen vehje.Vaikea uskoa että noin heikkolaatuista kukaan myy koska takuu ja rahat takaisin, mitä tuossa voittaa myydä tuommoisia..
Mutta pakko se on uskoa ja jättää ostamatta, kiitokset palautteesta.
Vaikea uskoa että noin heikkolaatuista kukaan myy koska takuu ja rahat takaisin, mitä tuossa voittaa myydä tuommoisia..
Mutta pakko se on uskoa ja jättää ostamatta, kiitokset palautteesta.
Manuaalin mukaan radiossa on dual ratet ohjaukselle ja nopeudelle, kts kuva. Tuollainen 1:14 buggy on pienehkö auto pienellä maavaralla. Meillä on 4- vuotiaalla 1:10 kokoinen ecx axe monsteri lipo-akulla ja pysyy hyvin halussa puolitehoilla. Ainut miinus takavetoisuudesta eikä siten mene kovin hyvin lumessa.4-vuotiaalle tytölle katellu rc-autoo, tykkää kovasti ajella sisällä noilla muutaman kympin romuilla. Nyt tahtois sellasen jolla vois ulkona ajella ja jossa ohjainki toimis niinku pitäis. Ja menis lujaa. No mähän innostuin ja löysin tällasen Team Associated Reflex 14T Ready-To-Run LiPo akulla ja laturilla | RC-autot RTR Ajovalmiit | Hobbyfactory OY. Onkohan tää jo turhan överi noin nuorelle? Enkä löytäny et saako nopeutta tiputettua esim. Traxxasin lailla 50%. Oisko parempia ehotuksia ekaks kunnon autoks?
Empä hokannu tota kokoa, kiitti ku mainitsit. Hommasin Ecx circuitin, hyvin tuntuu pikatestillä silläkin pääsevän nurmikolla.Manuaalin mukaan radiossa on dual ratet ohjaukselle ja nopeudelle, kts kuva. Tuollainen 1:14 buggy on pienehkö auto pienellä maavaralla. Meillä on 4- vuotiaalla 1:10 kokoinen ecx axe monsteri lipo-akulla ja pysyy hyvin halussa puolitehoilla. Ainut miinus takavetoisuudesta eikä siten mene kovin hyvin lumessa.
Sopiikohan tuo balansointijohto ollenkaan, kun liitin näyttää kapeammalta kuin laturin reikä?
Löytyykö lumessa kulkevaa menijää, crawler tai joku telakone? Pitäisi hankkia lahjaksi lähipiiriin, teloilla mieluiten. Joihinkin autoihin saa telasarjan, mutta auton ja sarjan yhteishinta pomppaa aika korkealle.
Kyosho Blizzard, mut osta samalla vähintään paremmat moottorit siihen. Ne vakiot palaa hangessa about toisella akullisella. Itse tulostin thingiversestä löytyneen 540-kokoluokan muutossarjan vaihdelaatikon siihen ja tilasin ebaysta jotkut halvat 60A nopeudensäätimet ja 540 kokoluokan 35T moottorit ja pinionit siihen.
Kiitos vinkistä, tuossa voisi olla sopiva menopeli. Täytyy antaa ajella orkkismoottorit suliksi ja päivitellä sitten.
Ajovalot olisi kiva laittaa. Noparissa ja lähettimessä on kolmas kanava, joten noparin Bind- tai Aux-liitäntään kytkemällä voisi laittaa valot päälle lähettimestä. Eteen olisi hyvä saada neljä tehokasta valkoista ja taakse 2-4 punaista valoa. Umpiot olisivat hyvät, ettei olisi paljas LED. Onko jollain hyviä vinkkejä?
Tällaista katsoin, mutta ovat paljaita:
Kuumaliimapistooli löytyy, niin sillä varmaan saisi umpiot pysymään.Umpiot toki hyvät, varsinkin jos niissä on jonkunlainen heijastin, niin valoa saadaan oikeaan suuntaan. Ongelmaksi vaan tulee niiden kiinnitys tukevasti. Siinä mielessä nuo perusledit ovat hyvä vaihtoehto, kun niissä usein tulee mukana asennuskaulukset, jotka laitetaan koriin tehtäviin reikiin.
Yks vaihtoehto etuvaloksi voisi olla jonkunlainen led bar, tässäkin tosin tulee huomioida kiinnitys. Koriin se on helppo laittaa, mutta nämä autot kun tahtovat olla katollaan vähän väliä, niin siinä samassa led bar voi repeytyä irti tai hajota.
Kestääkö noi rattaat kauankin ajotunteina? Entä tukivarsina?Pistän tänne vinkkinä vaan, että tää 540 moottoreille suunniteltu 3D tulostettava vaihdelaatikko on osoittautunu omassa Kyoshon Blizzard 2.0:ssa hyvin toimivaks. Tulostin vaihdelaatikoiden rungot CF/PETG:stä, mut ekat ratasversiot pistin testiin PLA:sta. Moottorit ja nopeudensäätimet (löytyy lipo cutoff) on halvinta harjallista combosettiä mitä ebaysta löyty. Lipona joku Ultima SC6:n mukana tullu 5000mAh 2S. Pohjalevynä itse suunniteltu ja 3D tulostettu lärpäke, kun en raaskinu alkuperästä leikellä.
Kyosho Blizzard FR Dual 540 Transmission by daver18qc
Kyosho Blizzard FR Dual 540 Motor Transmission * Works with SR, FR and FR 2.0 versions for sure, maybe others **NOT compatible with the standard plow lifting mechanismCompatible with my modded plow : https://www.thingiverse.com/thing:4097561The only cutting required is the battery "box", the...www.thingiverse.com
Hyvin vääntää.
Ja näköjään on tullu Spykeriä edullisemman 3D-tulostettavan lumilingonkin .stl filut myyntiin:
SNOWBLOWER 1:8 / 1:10 FOR 3DSETS AND OTHER CARS
Fully functional snowblower for use with 3d printed cars from 3dsets.com, but not only for them. Can be mounted on any car or vehicle scale 1:8 / 1:10. Universal mounting part for all bumpers or cars is included (may require some modification for the intended use). Precise mounts for some...cults3d.com
Tää menee tänä talvena kyllä testiin.
Kestääkö noi rattaat kauankin ajotunteina? Entä tukivarsina?
Jäi tää huomaamatta, kiitos vastauksestasi. Laita tosiaan päivityksiä, kestäessään noille on moneen paikkaan käyttöä.En osaa sanoa. Ei oo PLA-rattaista aikaisempaa kokemusta. Eli ihan testimielessä tulostin tästä matskusta, kun paljon kehuvat maailmalla PLA:ta halpana ratasmateriaalina (tällasiin kohteisiin). Rattaiden hammaskoko on kyllä niin iso, et voi kestää hyvinkin. Saa 0,4mm suuttimella "täyden täytön" per hammas. 4 akullista näillä rattailla takana 15-20 asteen pakkasessa. Ei noissa ainakaan mitään jälkiä näy. Pitää pistää päivityksiä tänne, kunhan enemmän testejä takana.
Olis tossa rulla hiilikuitu/nylon yhdistelmääkin. Jos ei nää kestä, niin sit tulostetaan siitä.
Tukivarsimateriaalina en PLA:ta käyttäs. Itse tulostan joko CF/PETG:nä, tai viimekädessä CF/Nylonilla, jos parasta kestävyyttä FDM-tulostetuista osista haetaan.
Jäi tää huomaamatta, kiitos vastauksestasi. Laita tosiaan päivityksiä, kestäessään noille on moneen paikkaan käyttöä.
-Saakos noita tulostettua 2-osassa, ideana noille tukivarsille laittaa sinne sisälle esim. n. 1mm terästangon pätkä yleisen murtumakohdan molemmin puolin (ellei tarvita sitä "sulakkeena"), joita saa esim. POP.-niittien katkaisun jäljiltä hukkana. Sitten vaan jatkaa sen sen toisen puolen päälle, jos se muuten on teknisesti mahdollista.
Tota tapaa voi käyttää mm. oikean auton puskurien yms. muoviosien korjaukseen, vahvistamaan liitoskohtaa.
Voisi lyhyellä matkalla teoriassa onnistuakin, varsinkin tapauksissa missä siellä tukitangon päässä ei ole kiinnitysruuville reikää tukitangon työntösuunnassa. Saattaa ehkä paremmin onnistua, jos tekee sen reiän juuri sopivaksi, jolloin ei tarvita kuumana työntää eli aikaa on enemmän.Miten jos tulosteeseen jättäisi tankoa jonkin verran tiukemman reiän ja sit valmiiseen osaan työntää kuumennetun tangon paikalleen, vähän kuin noi vastamutterit asennellaan kolvin kanssa.
Itseltä löytyy 2 kpl Granite 3S.7v pojalle olisi tarkoitus ostaa syntymäpäivälahjaksi eka rc-auto.
Näitä kahta olen nyt vähän katsellut.
Arrma granite ARRMA RC 1/10 GRANITE 4X4 V3 MEGA LIPO paketti | RC-autot RTR Ajovalmiit | Hobbyfactory OY
tai
Absima amt3.4BL Absima AMT3.4BL 1:10 EP Truck 4WD Brushless RTR LiPo paketti | RC-autot RTR Ajovalmiit | Hobbyfactory OY
Kumpi näistä olisi parempi? absimassa olisi harjaton moottori, mutta miten varaosien kanssa löytyykö helposti?
Arrmaan löytyy ainakin varaosia helposti ja merkkinäkin ilmeisesti ihan pätevä.
Voi myös ehdottaa muitakin tuohon 300€ tai alle hintaan.
Ei tarvita olla mikään paketti voin ostaa akut ja laturin erikseen.
Itseltä löytyy 2 kpl Granite 3S.
Plussaa on mieletön suorituskyky. Vakiona noin 80 km/h. Kesärenkailla ja isommalla pinjonilla oma ennätys on 103 km/h 10 Hz gepsillä.
Miinuksena input gear (tämä ei koske harjallista) kesti takana 27 akullista (11,1 V 8000 mAh) ja edestä on mennyt hypyissä kaksi vetoakselia (luistokytkin pitää olla todellakin oikein säädetty ja pitää höllätä kaasu ennen maakosketusta). Muoviset pallonivelet kuluvat aika nopeasti (30-50 akullista). Minulta on pari mennyt väljäksi. Kaikki 12 kpl maksavat yht. 15 €.
Pienelle pojalle kestävämpi olisi:
Team Associated RIVAL MT10 RTR 2s LiPo paketti | RC-autot RTR ajovalmiit - Radio-ohjattavat sähköautot | Hobbyfactory Oy
Team Associated RIVAL MT10 RTR 2s LiPo paketti, RIVAL MT10 on Team Associated:in uusi 1/10 nelivetoinen monsteri harjattomilla sähköillä. Team Associated ajovalmiit RTR autot ovat huippulaadukkaita autoja joissa näkyy Team Associated:in vahva perinne.Auto on muuten ajovalmis mutta se vaatii...hobbyfactory.fi
3S maksaisi vain kympin enemmän. Se kulkee noin 60-70 km/h, joten on hyvä selvittää saako rajoitettua. Tuon ikäiselle 40-60 km/h riittää hyvin.
Absimat (1/8) eivät vaikuttaneet liikkeessä hypisteltynä Arrman tasoisilta. En kuitenkaan suoraan tyrmää tuota edullista mallia.
Edit. Kaverin 6v poika ajelee Arrma 3S:llä. Se kulkee 80 km/h, mutta poika on saanut ajella väljemmillä alueilla 60 km/h ja ahtaammilla 40 km/h. Ohjaimessa on kolme pykälää, joten muutokset onnistuvat parissa sekunnissa. Poika ajoi 4-6 -vuotiaana 40-45 km/h kulkevalla takavedolla, joten luultavasti siksi hallitsee ikäisekseen hyvin tuon 3S Arrman.
Arrma 3S:
-nopein hintaluokassaan
-kestävyys ei huippua tiettyjen osien osalta
-varaosia löytyy
Team Asso MT10:
-keskinopea
-huippukestävä (lapsi ajaa monsterin usein katolleen/törmää, joten kestävyys on tärkeää)
-varaosia varmaankin löytyy
-valot vakiona!
Ois tuossa (ja ollu jo monta vuotta) yks RC auton runko. Tuossa näyttäs olevan kaikki muu (luulisin ainakin) tallella paitsi moottori, ohjauksen servo moottori (tämäkin pitäisi jossain olla tallessa) ja radiohjaimen elektroniikka. Alunperin ollu ilmeisesti polttomoottori käyttöinen kun itse sain ko. aihion niin mukana oli myös bensatankki ja pakoputki.
Oisko miten älytön idea mennä ja iskeä tohon sähkömoottori? Mitäs tollasen sähköistämisessä pitäs ottaa huomioon?
Edit: eihän tosta ite asiassa puutu kuin pelkkä moottori...(katteet pitäisi olla jossain tallessa myöskin)
Neliveto vehe ois vieläpä...
Mulla oli itseasiassa samoihin aikoihin Losin 8ight 2.0:stä rakennettu 8ight-E Losin omalla muutossarjalla. Tekniikkana oli niiden oma Xcelorin 1/8 säädin ja moottori, akkuina viisikennoiset. Silloin ei kovakuorisena saanut muuta kuin kaksikennoisia, joten noi oli Turnigyn perus lennokki/heliakkuja ja laminoin niihin itse hiilikuidusta kuoret. Ajoin samoihin aikoihin truggyillä kilpaa ja toi buggy-konversion tein ihan uteliaisuuttaan, kun runko oli jäänyt ylimääräiseksi (kahden luokan ajamisesta ei tullut mitään). Niistä ajoista on kyllä varsinkin säätimet tullu valovuoden eteenpäin. Voimaa tossa oli kyllä, mutta kaasuvaste ei ollut kovinkaan miellyttävä tai tarkka ajettava, mutta pihasuttailussa sillä ei olisi ollut väliä. Oma oli tosiaan ratakäytössä.Itse tuli tehtyä tuollainen muutos 2010 ja kaverille hankittiin myös samanmoinen 2011 ja konversoitiin sekin sähkölle ja siitä lähtien ollut omistuksessa.