Rautaa ulkomailta

Seuraava näyttissarjahan pitäisi saapua tässä kuussa kuluttajille asti, joten etköhän pärjää. :tup:

Niinpä niin :D Suunittelin skippaavani juurikin tämän saapuvan sarjan. Näkee sitten seuraavassa miten tuo rt toimii.
Parastahan olisi, että amd pääsisi kilpailuun mukaan oikesti hyvällä kortilla, mutta taitaa olla pelkkää toiveajattelua.
 
Onko kukaan hoitanut takuuasioita Mindfactoryn kanssa? Joulukuussa 2016 ostetun näyttiksen kaksi displayporttia lakkasivat toimimasta. Voiko tuosta reklamoida mahdollisesti Suomeen? Kyseessä Asuksen GTX 1070.
 
Usein myyjäliike vastaa vain ekan vuoden takuusta ja pidemmissä pitää hoitaa asiat valmistajan/maahantuojan kanssa. Kannattanee kysyä ensin Asukselta niin jää ainakin yksi porras pois välistä ja asia hoitunee nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:
Olen menossa työreissulle Saksaan. Onko tietoa pystynkö tilaamaan esim. hotellille tietokoneen osia (mindfactory, amazon tai computeruniverse)?
 
No luultavasti kun kerta Mindfactorylle käy saksalainen kuriirikin välikätenä lunastamassa lähetyksen. Se miten tiedät olla pakettia vastassa voi olla visaisempi. MF:lla on myös nouto Wilhelmshavenissa, jollain sopuhintaisella voi olla siellä missä itse käyt.

Saksan Amazonistahan voi tilata Suomeen ja jopa toimituskuluitta jos toimittajana Amazon.
 
Minkälaisia toimitusaikoja muilla on ollut aquatuning:in kanssa?
Ekaa kertaa sieltä tilasin ja viikon verran lukenut tilauksen kohdalla "meneillään", kaikki tuotteet varastotuotteita.

Edit, heti kun kysyi niin soitti kuriiri että ois UPS paketti :lol:
Ei vaan tullut mitään ilmoitusta että olis lähetetty.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka yleistä on että Amazon.de tilaukselle ei tule minkäännäköistä seurantakoodia? Näkyy vain ilmoitus "Arriving Monday" ja "will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID". Ilmeisesti DHL tuota toimittaa, mutta olisi sitä kiva seurata missä menee ja vähän ehkä arvioida toimitusaikaa...
 
Kuinka yleistä on että Amazon.de tilaukselle ei tule minkäännäköistä seurantakoodia? Näkyy vain ilmoitus "Arriving Monday" ja "will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID". Ilmeisesti DHL tuota toimittaa, mutta olisi sitä kiva seurata missä menee ja vähän ehkä arvioida toimitusaikaa...

Itellä ehkä puolilla kerroista on tullut seurantakoodi tilauksen tietoihin tai mailiin. Riippuu mikä firma sen kuljettaa, viimeksi tuli UPS:llä ja siinä tilauksessa oli seurantakoodi mukana. Aika tarkkaan se Amazon arvioi saapumispäivämäärän, viime tilaus tuli etuajassa jopa
 
Itellä ehkä puolilla kerroista on tullut seurantakoodi tilauksen tietoihin tai mailiin. Riippuu mikä firma sen kuljettaa, viimeksi tuli UPS:llä ja siinä tilauksessa oli seurantakoodi mukana. Aika tarkkaan se Amazon arvioi saapumispäivämäärän, viime tilaus tuli etuajassa jopa
Miten näissä tilanteissa sitten paketin saapuminen/luovuttaminen tapahtuu, mikäli ei postiluukusta mahdu? Soittavat etukäteen, vai tulevat ihan postina pimputtamaan ovikelloa ja jättävät lapun mistä paketin voi noutaa?
 
Miten näissä tilanteissa sitten paketin saapuminen/luovuttaminen tapahtuu, mikäli ei postiluukusta mahdu? Soittavat etukäteen, vai tulevat ihan postina pimputtamaan ovikelloa ja jättävät lapun mistä paketin voi noutaa?

Pari kertaa tullu tekstari tyyliin et ollaan tuomassa sulle paketti klo 8 - 16 välisenä aikana, vastaa viestiin et tuodaanko ovelle vai viedäänkö lähimpään postiin :D Postista siis yleensä joutunut hakemaan hyllykoodilla minkä Posti on sit lähettäny
 
Pari kertaa tullu tekstari tyyliin et ollaan tuomassa sulle paketti klo 8 - 16 välisenä aikana, vastaa viestiin et tuodaanko ovelle vai viedäänkö lähimpään postiin :D Postista siis yleensä joutunut hakemaan hyllykoodilla minkä Posti on sit lähettäny
Okei, saas nähä mitä tulevan pitää. Itse herättelin jo toiveita työpaikalle paketin kuskaamisesta kun jostain päin Internettiä olin sivulauseesta lukenut DHL:n joskus näinkin toimivan :D
 
Okei, saas nähä mitä tulevan pitää. Itse herättelin jo toiveita työpaikalle paketin kuskaamisesta kun jostain päin Internettiä olin sivulauseesta lukenut DHL:n joskus näinkin toimivan :D
Siinähän kävi nyt niin että täksi päiväksi luvattua toimitusta ei ole kuulunut tai näkynyt. Amazon ei edelleenkään seurantaa tai tietoa paketin toimittajasta tarjoa, ainoastaan ilmoituksen ”We expected to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID.”

Muilla samoja kokemuksia ja/tai ideoita miten toimia? Odotella vielä päivä pari vai suoraan kysellä Veijo Amazonilta, että missä mun paketti luuhaa? :bored:
 
Siinähän kävi nyt niin että täksi päiväksi luvattua toimitusta ei ole kuulunut tai näkynyt. Amazon ei edelleenkään seurantaa tai tietoa paketin toimittajasta tarjoa, ainoastaan ilmoituksen ”We expected to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID.”

Muilla samoja kokemuksia ja/tai ideoita miten toimia? Odotella vielä päivä pari vai suoraan kysellä Veijo Amazonilta, että missä mun paketti luuhaa? :bored:

Odottele nyt perjantaihin asti, eiköhän se sieltä ilmaannu :smoke:
 
Mikä helvetti siinä on kun Mindfactory pitää sivuillaan tuotteita jotka poistuvat myynnistä eikä niitä voida toimittaa???

Ensin oli tämä muistikeissi:

Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass der Artikel
16GB (2x 8192MB) TeamGroup Dark Pro rot DDR4-3200 DIMM CL14-14-14-31 Dual Kit (8888049)
inzwischen nicht mehr von uns geführt wird bzw. von uns nicht mehr zu beschaffen ist und wir Ihre Bestellung daher nicht ausführen können.

----------------------------------------

Unfortunately, we must inform you that the item
16GB (2x 8192MB) TeamGroup Dark Pro Red DDR4-3200 DIMM CL14-14-14-31 Dual Kit (8888049)
is no longer managed by us or can no longer be procured from us and therefore we can not execute your order.

Ja nyt sitten sama homma toisen palikan kanssa, joka ei edes tule itselle niin ottaa oikeen tuplasti päähän:

Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass der Artikel
8GB Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce 3X OC Aktiv PCIe 3.0 x16 1xDVI / 1xHDMI 2.0 / 3xDisplayPort (Retail) (68447)
inzwischen nicht mehr von uns geführt wird bzw. von uns nicht mehr zu beschaffen ist und wir Ihre Bestellung daher nicht ausführen können.

-----------------------------------------

Unfortunately, we must inform you that the item
8GB Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce 3X OC Active PCIe 3.0 x16 1xDVI / 1xHDMI 2.0 / 3xDisplayPort (Retail) (68447)
is no longer managed by us or can no longer be procured from us and therefore we can not execute your order.

:rage:
 
Sellanen tarina vaan, että oon täs päivittääs konetta ja päädyin budjetin puitteissa i5-3570K prossuun ja 1155 emoon. Noh, prossun sain ihan Suomesta huuto.netistä edukkaasti, mutta emoa ei meinannu löytää mistään! Toki niitä välillä tupsahtaa, mutta menee samoin tein. No, päädyin sitten kattoon ebaystä ja sieltähän löyty vaikka mitä ja kuinka! Näemmä Kiinassa on sadoittain luultavasti firmoista päivitysten yhteydes poistettuja emoja, joita myydään kohtuu hintaan. Mun alkuperänen budjetti oli (n. 50e prossu ja) 50e emo ja löysinki yhen emon tohon hintaan tuolta, mutta en saanut diiliä tehtyä... Noh, sit löysin toisen vielä paremman emon, joka oli 65e. Hinta meni yli budjetin, mutta se oli paras emo mitä kohtuu hintaan löysin, joten aattelin tilata. Niitä kun oli myyjällä vielä monta jäljellä. Noh, kesti kuukauden ja tuli tuli kirje postissa: tullilta!! Eisssss... Paketti oli jääny sinne! En ollu ollenkaa hokannu, et tosta pitäis vielä jotain "tullimaksuja" maksaa! :wtf: Noh, laskurin mukaan ne ois n. 16e.

Vaikka tuo 16e ei nyt alkushokin jälkeen niiiiin järkky summa ois kokonaistalouden kannalta, niin silti jullittaa, kun emolle tulis täten kokonaishintaa yli 80e! :grumpy: Suomesta ois kuiteski saanu vastaavia 50e, jos vaan olis nopee ja ois tuuria...

Joten kysymys kuuluukin: Voiko tästä vielä jotenkin porsaanreikäröidä ittensä ilman extramaksuja ulos? Luin, että se alvi-raja ois ollu vaan 22e... Jos ois tienny, ois voinu sanoo lähettäjälle, että kirjottaa siihe, että "gift". Tosin enhän tiiä, mitä siihen on kirjotettu, ku paketti on yhä tullis... Jos sanoo, että mun kiinalainen kaveri lähetti mulle vanhan 22e arvosen emonsa? :D:vihellys: Sekin ärsyttää, kun vanhasta käytetystä tavarasta joutuu maksaan 22% alvia Suomeen! :mad: Ei oo mittee järkkee. Tuote on jo kerran ostettu ja sikäläiset verot siitä täten aikoinaan maksettu :shifty:
 
Eiköhän ne oo nähny kaikki mahdolliset meriselitykset, että on ihan turha alkaa kikkaileen. Ja ei ne niitä Gift sun muita tekstejä noteeraa. Ne mitkä jää siihen enemmän tai vähemmän satunnaiseen tarkastukseen läpivalaistaan ja jos siellä emo tai prossu näkyy, niin kyllä ne alkaa todisteita (kuitteja) kyselemään.
 
Minkäslaisia kokemuksia on porukalla Newegg tilauksista ja onko joutunut takuuseen laittamaan tuotteita? Koitin tuossa katsella takuuasiota ja miten menis... Kokemuspohjat kuitenkin parempia kuunneltavia.
Suunnitelmissa ois ostaa emo, mut jos tulee jenkeistä ja takuuseen joutus laittaa sinne niin voipi pian kestää kauan. EVGA emo siis ois kyseessä. Vai menisikö emon takuu jopa suoraan Euroopan EVGA varastolle Hollantiin?
 
Minkäslaisia kokemuksia on porukalla Newegg tilauksista ja onko joutunut takuuseen laittamaan tuotteita? Koitin tuossa katsella takuuasiota ja miten menis... Kokemuspohjat kuitenkin parempia kuunneltavia.
Suunnitelmissa ois ostaa emo, mut jos tulee jenkeistä ja takuuseen joutus laittaa sinne niin voipi pian kestää kauan. EVGA emo siis ois kyseessä. Vai menisikö emon takuu jopa suoraan Euroopan EVGA varastolle Hollantiin?
Onko sinulla jokin hyväkin syy miksi haluaisit tilata tavaraa jenkeistä?
 
Reipas 100e jäis tullien jälkeen halvemmaksi kuin suoraan EVGA euroopan varastolta.
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Minkäslaisia kokemuksia on porukalla Newegg tilauksista ja onko joutunut takuuseen laittamaan tuotteita? Koitin tuossa katsella takuuasiota ja miten menis... Kokemuspohjat kuitenkin parempia kuunneltavia.
Suunnitelmissa ois ostaa emo, mut jos tulee jenkeistä ja takuuseen joutus laittaa sinne niin voipi pian kestää kauan. EVGA emo siis ois kyseessä. Vai menisikö emon takuu jopa suoraan Euroopan EVGA varastolle Hollantiin?

Ei ole takuuhommista, mutta ihan tilauksesta. Veloittivat tullimaksut/ALV:n suoraan oston yhteydessä ja Fedex kuskasi ovelle. Oli myös halvempaa kuin Euroopan kaupoista.
 
Noo mitä tuossa lueskelin EVGA takuukäytäntöä, niin ensisijaisesti tulisi laittaa jälleenmyyjälle. Suoranaisesti ei ole kiellettyä tekemästä RMA EVGA:lle. Eli jos nyt tässä haluaa kuitenkin pelata varmanpäälle, maksan vaikka sen vähän extraa et ei tartee alkaa postittelee jenkkeihin takas. Säästö meniskin samantien siinä sit...
 
Noo mitä tuossa lueskelin EVGA takuukäytäntöä, niin ensisijaisesti tulisi laittaa jälleenmyyjälle. Suoranaisesti ei ole kiellettyä tekemästä RMA EVGA:lle. Eli jos nyt tässä haluaa kuitenkin pelata varmanpäälle, maksan vaikka sen vähän extraa et ei tartee alkaa postittelee jenkkeihin takas. Säästö meniskin samantien siinä sit...
Evgalla kyllä on Saksassa yksi paikka minne ottavat rmat Euroopassa. Useamman kerran sinne pistänyt tavarat matkaan.
 
Onko kokemuksia virtapankkien tilaamisesta Saksan Amazonista? Vaikkapa Anker Powercore 20100 mAh Amazonissa 39,99 € ja Suomessa esim. Verkkokaupassa 64,90 €, eli hintaero on aika merkittävä varsinkin jos tilaa useampia.

Mailbox.de:n kautta pitäisi tilata ja toimitustavaksi UPS jotta litiumakut kulkee. Onkohan tässä muuta huomioitavaa?


E: Onnistuu hyvin juuri näin. 17,54 € tuli postikuluja mailbox.de:n kautta kolmelle Ankerin virtapankille.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia virtapankkien tilaamisesta Saksan Amazonista? Vaikkapa Anker Powercore 20100 mAh Amazonissa 39,99 € ja Suomessa esim. Verkkokaupassa 64,90 €, eli hintaero on aika merkittävä varsinkin jos tilaa useampia.

Mailbox.de:n kautta pitäisi tilata ja toimitustavaksi UPS jotta litiumakut kulkee. Onkohan tässä muuta huomioitavaa?

Eikö Amazon.de:stä saa suoraan litium akkuja suomeen vai? Tuohon tulisi meinaan vielä ilmaiset postitkin kun menee 39€ yli :think:
 
Eikö Amazon.de:stä saa suoraan litium akkuja suomeen vai? Tuohon tulisi meinaan vielä ilmaiset postitkin kun menee 39€ yli :think:
Ei. Eikä ymmärtääkseni oikein mistään muualtakaan. Litiumakkuja ei kai kelpuuteta lentorahdiksi nykyään.
 
Ei. Eikä ymmärtääkseni oikein mistään muualtakaan. Litiumakkuja ei kai kelpuuteta lentorahdiksi nykyään.

Tiedä sitten millä kulki mutta tilasin pari kuukautta sitten akkuplus.de Li-Ion paketin kun muualta ei saanut sopivaa järkevään hintaan.
Rahti 15€ kotiovelle muutamassa päivässä. Rekallakin olisi siinä ajassa ehtinyt.
 
Onko kukaan hoitanut takuuasioita Mindfactoryn kanssa? Joulukuussa 2016 ostetun näyttiksen kaksi displayporttia lakkasivat toimimasta. Voiko tuosta reklamoida mahdollisesti Suomeen? Kyseessä Asuksen GTX 1070.

Usein myyjäliike vastaa vain ekan vuoden takuusta ja pidemmissä pitää hoitaa asiat valmistajan/maahantuojan kanssa. Kannattanee kysyä ensin Asukselta niin jää ainakin yksi porras pois välistä ja asia hoitunee nopeammin.

Jos valmistaja tai maahantuoja myöntää tuotteelle takuun, yleensä asia hoituu koko takuuajan saman tahon kanssa. Tästä ei mitään yleispätevää oikein voi sanoa, koska takuun myöntäminen ei ole mikään valmistajan tai maahantuojan velvollisuus, vaan se on tämän myöntämä vapaaehtoinen "lisäarvo" tuotteelle. Luonnollisestikin tällöin myös takuuehdot ovat valmistajan ja maahantuojan vapaasti määriteltävissä. Yleensä valmistajat ja maahantuojat järjestävät takuuasiat niin, että takuuaikana tuotteen virheisiin liittyen asia lähtee selviämään ottamalla yhteyttä tuotteen myyneeseen liikkeeseen. Sekin sitten vaihtelee, kuinka asia siitä eteenpäin on järjestetty. Parhaimmillaan valmistajan takuupolitiikka on se, että jos vastaavat tuote löytyy jälleenmyyjäliikkeen hyllystä, asiakkaalle lyödään uusi tuote kouraan samantien tai toimitetaan pikaisesti. Pahimmillaan jälleenmyyjällä on vain osoite, mihin takuun alainen tuote lähetetään ja jälleenmyyjällä on yhtä paljon tietoa kuin asiakkaalla. Myyjä ilmoittaa, että tuote lähetetään maahantuojalle, missä tuote tutkitaan, korjataan tai vaihdetaan uuteen ja "me ilmotellaan sitten".

Joidenkin tuotteiden kohdalla valmistaja on sopinut jälleenmyyjä-/huoltoverkostonsa kanssa niin, että takuuhuollot hoidetaan missä tahansa liikkeessä minkä puoleen asiakas päättää kääntyä, olipa tuote ostettu mistä tahansa.

Tuo "myyjäliike vastaa vain ekan vuoden takuusta" liittyy varmaan siihen, että aika yleisesti tuotteilla on yhden vuoden takuu, ja sen jälkeen jälleenmyyjä haluaa luikerrella irti koko asiasta. Helpointa se on sanomalla, että "tällä tuotteella oli vuoden takuu, mutta tietenkin voit ottaa yhteyttä maahantuojaan". Tänäpäivänä varmaan moni maahantuoja tai muu valmistajan edustaja ei jätä asiakasta pulaan etenkään jos tuote on vielä uudehko, vaan mahdollisesti auttaa asiakasta pulassa.

Tuo "tällä oli vuoden takuu" -homma on kuitenkin nimenomaan päinvastoin kuin vähittäismyyntiliikkeet asian yleensä esittävät. Jos valmistaja tai maahantuoja on myöntänyt tuotteelle takuun, he vastaavat tuotteesta takuuaikana. Tämän jälkeen asia on kuluttajan ja nimeomaan vähittäismyyntiliikkeen välinen asia! Takuu on minun mielestäni ensisijaisesti valmistajan markkinointikeino: Kuka liikkeenharjoittaja ottaisi myytäväksi tuotteen, jonka toimivuudesta valmistaja ei mene takuuseen edes vuoden ajaksi? Lisäksi sen tarkoitus on tuoda kuluttajalle turvallisuudentunnetta. Mutta, kääntöpuolena valitettavan monet kuluttajat hyväksyvät epäkuntoon menneiden tuotteiden kohdalla jälleenmyyjien selitykset, että "tällä oli vuoden takuu" ja että muka sen jälkeen jälleenmyyjä ei ole tuotteesta vastuussa.

Kuluttajansuojalain 5. luvun (Yleiset säännökset kuluttajankaupasta) 1§:n mukaan "Tämän luvun säännökset koskevat tavaran kauppaa, jossa myyjänä on elinkeinonharjoittaja ja ostajana kuluttaja." Saman luvun 12§:n 2 mom. 5 kohdan mukaan: "Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee: ... 5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa. Tällä perusteella kyllä vielä kahdenkin vuoden jälkeen esim. tietokoneen komponentit ja kännykät yms. vehkeet, mitkä nyt normaalistikin kestää normaalia käyttöä muutaman vuoden, menevät jälleenmyyjän vastattavaksi jos vikaa tulee.

Kannattaa lukaista koko Kuluttajansuojalain 12§:n virhesäännös ihan yleissivistyksen kannalta:

Kuluttajansuojalaki 38/1978 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Vähittäismyyjät esittävät asian kyllä aikalailla toisenlaisessa valossa, kun takuuajan päätyttyä näiden puoleen tuotteeseen liittyvissä virhetilanteissa kääntyy.
 
Virhevastuu on eri kuin takuu, se on usein takuuta pidempi.

Virhevastuu on nimenomaan tuo mikä tulee kuluttajansuojalaista, eikä sillä ei ole mitään tiettyä määräaikaa. Tuotteen tulee kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa. Ledeillä varustettu viiden euron vappuhatun ledit saattaa lakata pelittämästä yhden vapun juhlimisen jälkeen, mutta jääkaapin, hellan, kännykän, tietokonene prosessorin tai näytönohjaimen pitäisi normaalia käyttöä varmaan kestää useamman vuoden.

Jos ostat jostain kodintekniikkaliikkeestä tai tavaratalosta tietokoneen tai kännykän jolla on vuoden takuu, ja ongelmia tulee puolentoista vuoden kuluttua, huomaat miten vaikea asia tuo virhevastuu on tiskin takaa ymmärtää. Sen kyllä ymmärtävät, että takuu päättyi vuoden kohdalla.

Edittiä: Että tämä ei menisi ihan offtopicicsi, niin ulkomaisilta firmoilta ostaessa tietenkin sovelletaan näiden yritysten kotipaikan perusteella sovellettavia lakeja. Kyllähän esim. Saksassakin käsittääkseni kuluttajansuojalait ovat vähintäänkin suomalaisella tasolla, mutta oma vaivansahan asioita ulkomaisiin firmoihin päin on hoitaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kuka osaa neuvoa mailboxden kanssa kun haluavat jonkinlaisen rahti/valtakirjan mistä moisen saa? jotta saisin näyttiksen heidän kauttaan
 
Hei kuka osaa neuvoa mailboxden kanssa kun haluavat jonkinlaisen rahti/valtakirjan mistä moisen saa? jotta saisin näyttiksen heidän kauttaan

Ei ne halua mitään tuollaista.

1. Tee tili @MailboxDe ja käytä oikeaa sähköpostia!
2. Saa oma osoite, tyyliin;
Mailboxde.com GmbH
Vihreä Possu, ID 12345 (nämä on henkilökohtaisia)
Äussere Weberstr. 57
02763 Zittau, GERMANY
3. Pistä tuo osoite Mindfactory, tai mistä ikinä tilaatkaan (erityistä huomiota tuohon riviin, joka on lihavoitu)
4. Tee tilaus
5. Mailboxde pistää postia, kun paketti on saapunut heille
6. Sitten sinun pitää mahdollisimman nopeasti hoitaa ne rahtikirjajutut ja postimaksujen maksu. Minulla meni viimeeksi näin:
Tilillä on krediittejä 0,24€.
Katsoin Received Shipments välilehdeltä, että maksaa 16,72€ lähettää DHL:llä.
Painoin ylhäältä oikealta Recharge. Siirsin 16,50€ PayPalilla ja ne oli siellä heti. Myös pankkisiirto on mahdollinen, mutta kannattaa ensin katsoa, paljonko ne veloittaa säilytyksestä.
Painoin "Confirm and Send" Received Shipments välilehdeltä. Postitustavan olisi voinut vielä vaihtaa, mutta ei ollut raha eikä intoa melkein euron kalliimpaan UPS:iin. Saatoin painaa muutakin.
Paketti siirtyi välilehdelle Ready to Send ja menee itsekseen eteenpäin, kun se käsitellään. Seuraavan kerran näen sen täällä Helsingissä.

Viettävät Saksassa jotain saksofonilomaa huomenna ja paketti ei silloin liiku mihinkään. Parhaassa tapauksessa se on minulla ensi viikolla, mutta viimeistään itsenäisyyspäivänä.
 
Ei ne halua mitään tuollaista.

1. Tee tili @MailboxDe ja käytä oikeaa sähköpostia!
2. Saa oma osoite, tyyliin;

3. Pistä tuo osoite Mindfactory, tai mistä ikinä tilaatkaan (erityistä huomiota tuohon riviin, joka on lihavoitu)
4. Tee tilaus
5. Mailboxde pistää postia, kun paketti on saapunut heille
6. Sitten sinun pitää mahdollisimman nopeasti hoitaa ne rahtikirjajutut ja postimaksujen maksu. Minulla meni viimeeksi näin:


Viettävät Saksassa jotain saksofonilomaa huomenna ja paketti ei silloin liiku mihinkään. Parhaassa tapauksessa se on minulla ensi viikolla, mutta viimeistään itsenäisyyspäivänä.

Lisään tämän aloitukseen, sen verrran moneen kertaan nämä asiat on täällä selitetty että josko se löytyisi jatkossa aloituksesta helpommin :)
 
Tähän tyyliin teinkin mutta jostakin syystä halusivat valtakirja dokumentin profiiliin käsitin lopulta jotakuinkin näin että kun kyse oli karvan vajaa 500€ ostosta niin ko lomaketta tarvittiin jotta saan paketin liikkumaan tännepäin... Oudoltahan tuo vaikutti mutta sen jälkeen sain tavaran liikkumaan eteenpäin.
 
Löytyykö keneltäkään kokemusta firman kautta tilailusta tuolta Mindfactoryltä, ilmeisesti edelleen myyvät verottomana yrityksille suomeenkin. Loin firmalle tuonne tilin ja syötin sinne VAT-koodin oikeaoppisesti FI etuliitteellä, mutta edelleen sivusto valittaa ettei "voida toimittaa suomeen, ole hyvä ja syötä toimiva VAT-tunnus". Olin nahkahousuihin yhteydessäkin jo sähköpostilla ja vastailivat asian olevan hoidossa ja että VAT tunnus syötetään heidän toimesta systeemiin, mutta viikko tuon jälkeen edelleen samaa virhettä herjaa. Kellään vastaavia kokemuksia? / Ideoita mikä tässä hiertää?
 
Mindfactorysta tilasin muutaman komponentin, mutta yhtä niistä saatavana vasta 29.11. Varataanko jo saatavilla olevat tuotteet minulle ja säilyvätkö mahdolliset tarjoushinnat, vaikka toimitus venyisikin useammalla päivällä?
Missä vaiheessa tilaus maksetaan? Nyt tilauksen status: offen (avoin) ja maksutapa Zahlungsweise: Vorkasse (Payment in advance).
 
Mindfactorysta tilasin muutaman komponentin, mutta yhtä niistä saatavana vasta 29.11. Varataanko jo saatavilla olevat tuotteet minulle ja säilyvätkö mahdolliset tarjoushinnat, vaikka toimitus venyisikin useammalla päivällä?
Missä vaiheessa tilaus maksetaan? Nyt tilauksen status: offen (avoin) ja maksutapa Zahlungsweise: Vorkasse (Payment in advance).

En ole tilannut Mindfactory yli vuoteen, mutta aikaisemmin homma meni näin: Saatavilla olevia tuotteita ei varata sinulle, joten hyvällä tuurilla seuraava komponentti on ehtinyt loppua, ennen kuin nyt odotettavaa tulee lisää varatoon. Jos olet jo tilannut tuotteet, hinnat pysyvät entisellään.

Itse maksoin tilaukseni tilisiirrolla heti tilauksen jälkeen, sillä rahojen siirtymisessä menee kuitenkin hetki. Mindfactory ei tee tilaukselle mitään, ennen kuin rahat ovat perillä.
 
Tein nyt uuden tilauksen korvaavalle tuotteelle ja pistin sähköpostia, että poistavat vanhemmasta tilauksesta yhden tuotteen ja yhdistävät tilaukset.
Tuossa yhden tuotteen tilauksesen kohdalla muuten mainitaan, että tuote on varattu minulle. (Lagernd und für Sie reserviert)

Kysyin vielä voiko maksuvaihtoehdon vielä muuttaa PayPal:ksi. Saa nähdä mitä vastaavat. EDIT: Ei pystynyt maksuvaihtoehtoa enää muuttaan. Noh, tilisiirto tulee kai halvemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan palauttanut tuotteita amazon.de:hin? Pitääkö tuosta monen kymmenen euron postimaksut maksaa.
 
Onko kukaan palauttanut tuotteita amazon.de:hin? Pitääkö tuosta monen kymmenen euron postimaksut maksaa.
HUOM! Palautus aina myyjän toivomalla tavalla.
- Takuupalautusta varten sain pakettiin printattavan ja liimattavan a4:sen --> ja paketti DHL:lle ilmaiseksi toimitettavaksi. (2018)
- Tuotepalautusta (myivät uutena puhelinta, mutta olikin "open box") varten taas sain ohjeet postittaa seurantanumerolla ja perään valokuva postikulukuitista (ukomaan paketti 21,80€) --> Sitten kun saivat tuotteen takaisin niin palauttivat postimaksun ja maksun tuotteesta. (2016).
 
HUOM! Palautus aina myyjän toivomalla tavalla.
- Takuupalautusta varten sain pakettiin printattavan ja liimattavan a4:sen --> ja paketti DHL:lle ilmaiseksi toimitettavaksi. (2018)
- Tuotepalautusta (myivät uutena puhelinta, mutta olikin "open box") varten taas sain ohjeet postittaa seurantanumerolla ja perään valokuva postikulukuitista (ukomaan paketti 21,80€) --> Sitten kun saivat tuotteen takaisin niin palauttivat postimaksun ja maksun tuotteesta. (2016).

Joo tuotepalautuksena pitäisi lähettää, haluavat varmaan kirjatun lähetyksen? Vaikka menisi kirje koossa, elikkä pakko tuo 21,8€ maksaa.
 
Olisi Saksaa reissua tulossa. Kaveri hakee auton Saksasta ja lupauduin repsikaksi mukaan. Eli onko Travemünden lähellä kivijalkaliikettä, mistä saisi ostettua tietokoneen komponentteja? Jos vaikka ryzen kokoonpanon tuolta ostais kun tulis autossa suht vaivattomasti perille.
 
Onko joku tilannut mailbox.De:n kautta esim UPS laitteita, painoa olisi noin 12kg..

Jos nyt oikein luin, niin ei ole ainakaan tuolla listalla kielletyissä tavaroissa.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Laitetaas tänne hieman kokemuksia tuolta Mindfactorylta tilaamisesta. Eli Vegaa tuli väijyttyä usemman viikon ajan tuolta ja tuli huomattua että hinnat vaihtelee niissä aika rajusti joten tein tilin hyvissä ajoin isäni toiminimen tiedoilla muuten, paitsi sähköpostiosoite oli omani. Sinne tilitietoihin laitoin yrityksen y-tunnuksen muodossa FIXXXXXXXX. Kun hinta oli sopiva niin ostin kortin ja maksoin omilla Paypal tunnuksilla, toimitusosoitetta en arvannut muuttaa joten annoin sen olla yrityksen osoitteena. Maksu meni läpi ja kortti lähti matkaan.
Tein tunnukset ja kirjauduin sisään UPSn sivuille ajatuksena ohjata paketti omaan osoitteeseeni tai lähimpään UPS drop-pointtiin mutta se ei ollut mahdollista ennenkuin pakettia on kerran yritetty toimitttaa alkuperäiseen osoitteeseen. 6 päivää tilauksesta niin paketti toimitettiin perille.

Eli aika helposti onnistuu tuo tilaaminen vieläkin eikä tarvitse edes yrityksen rahoja sotkea tilaukseen. Eikä myöskään mitään y-tunnukseen liittyviä varmistuksia/todistuksia kyselty.

Niin ja alvit oli nuo saksan alvit jotka maksettiin ihan normaalisti sekä postikulut 29€ tms.
 
Laitetaas tänne hieman kokemuksia tuolta Mindfactorylta tilaamisesta.
...snip...
Niin ja alvit oli nuo saksan alvit jotka maksettiin ihan normaalisti sekä postikulut 29€ tms.
Mailboxde olisi ottanut 3€ ja UPS 14,60€. Tilasin itse näyttökortin syyskuussa. Sama toimitushinta tuli kun ostin marraskuussa Ryzen 2600 + 2 muistikampaa. Käytännössä 10 kg ja 50,000 cm3 asti 18€ riittää UPS-vaihtoehtoon. DHL pienimmillä paketeilla euron halvempi, mutta ainakin UPS tuo ovelle asti.
 
Ei se mulle tarjonnut kuin tuon yhden vaihtoehdon (UPS). Olisin toki varttunut tilauksen kanssa puolen yön jälkeen ilmaisien postien toivossa mutta kortti oli Mindstar-tarjouksessa ja aikaa oli pari tuntia päivällä jäljellä. Powercolorin Red Devil Vega 56, 379€ + nuo postit oli mielestäni ihan ok. Nyt näyttäis hintaa olevan jopa 646,49€.

Mutta joo, Mailboxden kautta olisin tilannut itsekin mutta tulipahan tuo yritysmyyntikin nyt testattua. Tarvii vaan toivoa ettei tarvitse takuuasioiden puitteissa olla tuonne yhteydessä mutta kaippa nekin toimii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom