Rautaa ulkomailta

Jäämmekin mielenkiinnolla odottamaan toimituskuluja tänne kaukaiseen pohjolaan (ja takuuvaihdon palautuskuluja!) sekä arvonlisäveron tilityksiä.

Jos kyse on takuuvaihdoista niin ne joutuu kauppa maksamaan EU alueella.

Postikulut voi tietysti olla mitä on näin yleisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei ole ikinä ollut ongelmia tilisiirron kanssa MF:n tai mailboxde:n osalta. Paypal kun tosiaan maksaa ekstraa molemmissa paikoissa. Ja jos tilaa yöllä yhden jälkeen (aikaero), niin saa ilmaset postarit MF->mailboxde -välille.

Yksi pankkipäivähän noissa tilisiirroissa yleensä menee ennenkun on perillä, ja käsittääkseni MF varaa tuotteet vasta kun maksu näkyy heillä.

Ottaako mf vielä kotelosta postarit + muista tarvikkeista? Eli kahdet postarit. Suomesta muutoin tilaisin kotelon, kun aika lähelle tulisi kotelon hinta suomessa jos vertaisi saksasta plus postit.
 
Ottaako mf vielä kotelosta postarit + muista tarvikkeista? Eli kahdet postarit. Suomesta muutoin tilaisin kotelon, kun aika lähelle tulisi kotelon hinta suomessa jos vertaisi saksasta plus postit.
Ottaa erikseen. Yöllä taitaa olla toki sekin ilmanen jos >100€ kopasta kyse.

E: luultavasti Mailboxdekin ottaa erikseen jollei saa sovittua jotenkin :think:
 
Viimeksi muokattu:
Kotelo on hiukkasen alle pari sataa, osia on sitten jonkun satasen edestä :) Eli yhden jälkeen saisi ne mf postit pois ainakin :) mitä hintaa mailboxi pitää posteillaan :think:?
 
Onkos kukaan tilaillut Compulandista koskaan mitään, vai onko se samaa lafkaa kuin MF? Pitäisi yksi osa saada jota tuntuu vain Saksasta löytyvän MF ja Compuland kautta järkevään hintaan, niin mietin että saisiko sen suoraan Compulandista tilattua vai pitääkö alkaa MF kanssa kikkailemaan?
 
Onko joku tilannut komponentit + kotelon Mindfactorysta ja mailboxde:n kautta?
Millaista hintaa mahtaa tulla?
Kotelon tilaaminen kannattaa unohtaa, sillä postikulut nousevat sen mukana huomattavaksi.

Pelkät osat sai ainakin aikaisemmin noin 20-30e posteilla. Tilaus tuli tehdä yöllä, jotta Mindfactory ei veloittanut Saksan sisäisiä posteja.
 
Kotelon tilaaminen kannattaa unohtaa, sillä postikulut nousevat sen mukana huomattavaksi.

Pelkät osat sai ainakin aikaisemmin noin 20-30e posteilla. Tilaus tuli tehdä yöllä, jotta Mindfactory ei veloittanut Saksan sisäisiä posteja.

Asia selvä. Kiitoksia.
Onko CaseKingistä kokemusta jos sieltä tilaisi kaiken kerralla (komponentit + kotelon)
 
Kannattaa tosiaan aina laskea kummasta säästää enemmän. Itse laskin omalle setille kotelon tilaamisen saksasta säästävän useamman kympin (postit laskettuna mukaan), sillä samainen kotelo suomessa oli huimasti kalliimpi.
 
No voihan perse. Uskomattomaan kiinalaisten ongelmakasaan sitä taas onnistui astumaan ja nyt olis takuuhuollon paikka.

Miten on kun onnistuin tilaan puhelimen efox-shop.com nimisestä kaupasta ja päällisin puolin vaikutti saksalaiselta sivustolta, mutta osottautui kiinalaiseksi vaikka sivusto aina automaattisesti ohjaa saksankieliselle sivustolle. Samoin puhelin kai tuli saksasta kun tilaus oli tehty ja nyt puhelin nyt pitäis lähettää takuukorjaukseen mutta se kuulemma pitäis lähettää kiinaan kirjattuna ja se maksaa mukavat 47 euroa.


Missä menee raja että liike on eu lainsäädännön alainen ja pitäisi toimia sen säännösten perusteella niin takuuasioissa kuin muissakin? Mistä teidän että onko liike nyt vaan joku kiinalainen online kauppa mikä lähettää tuotteet kiinasta vai tuleeko ne eu:n sisältä, tai että onko eu:n kieliset ulkomaalaisetkin online sivustot velvollisia hoitaan takuuasiat eu:n lain mukaan vaikka olisivatkin ulkomaisia sivustoja naamioituneena eu:n sisäisiksi sivustoiksi.


Vittu että kyrpii tällänen säätäminen ja oma tyhmyys. :mad:
 
No voihan perse. Uskomattomaan kiinalaisten ongelmakasaan sitä taas onnistui astumaan ja nyt olis takuuhuollon paikka.

Miten on kun onnistuin tilaan puhelimen efox-shop.com nimisestä kaupasta ja päällisin puolin vaikutti saksalaiselta sivustolta, mutta osottautui kiinalaiseksi vaikka sivusto aina automaattisesti ohjaa saksankieliselle sivustolle. Samoin puhelin kai tuli saksasta kun tilaus oli tehty ja nyt puhelin nyt pitäis lähettää takuukorjaukseen mutta se kuulemma pitäis lähettää kiinaan kirjattuna ja se maksaa mukavat 47 euroa.


Missä menee raja että liike on eu lainsäädännön alainen ja pitäisi toimia sen säännösten perusteella niin takuuasioissa kuin muissakin? Mistä teidän että onko liike nyt vaan joku kiinalainen online kauppa mikä lähettää tuotteet kiinasta vai tuleeko ne eu:n sisältä, tai että onko eu:n kieliset ulkomaalaisetkin online sivustot velvollisia hoitaan takuuasiat eu:n lain mukaan vaikka olisivatkin ulkomaisia sivustoja naamioituneena eu:n sisäisiksi sivustoiksi.


Vittu että kyrpii tällänen säätäminen ja oma tyhmyys. :mad:

Paska homma mutta kyllähän tuolla ihan selvällä englannilla lukee About us -sivulla ja FAQ:ssa että kyseessä on kiinalainen yritys ja suurin osa tavaroistakin lähetetään Kiinasta ja varoitellaan mahdollisista tulli- ja arvonlisäverokustannuksista joten ei tuossa nyt oikein voi puhua kuluttajan harhaanjohtamisesta. Myös palautusehdoissa lukee vähän vähemmän selvällä englannilla että takuukorjattavat laitteet pitää lähettää Kiinaan.

Menee niihin kuuluisiin oppirahoihin tämä, kannattaa tutkia tarkkaan mitä on tilaamassa ja mistä. Kai niillä kiinalaisillakin kuitenkin saa olla sivut englanniksi ja saksaksi.
 
Mikähän tuossa on ideana, että eivät enää suoraan toimita Suomeen tuotteita?
Taisi liittyä siihen, että myivät saksan ALV-verokannalla kamaa Suomeen, ja myyjäliikkeen pitäisi rekisteröityä ALV-velvolliseksi myös Suomeen, kun myynti ylittää x määrän euroa vuodessa. Eli myivät niin paljon tavaraa Suomeen, että verottaja löi pelin poikki ja vaatii veroja maksettavaksi suomalaisten tilauksille. Helpompi vaan olla myymättä siinä vaiheessa.

Itsellä pitäisi näyttö lähettää takuuvaihtoon/korjaukseen Mindfactorylle, olen kolmeen eri sähköpostiosoitteeseen laittanut viestiä (info, rma, reklamation@mindfactory.de) ja tulee samantien bumerangina takaisin viesti, jossa kerrotaan vastaanottajan sähköpostilaatikon olevan täynnä. Mitenhän tuommonen voi ylipäätään olla mahdollista, ja mikä neuvoksi? AOC:n 27" G-Sync näyttö kyseessä.
Laitoin AOC:n sivujen kautta supportiin viestiä, saa nähä mitä vastaavat.

Näytössä siis vasemmalla puoliskolla keltaisia pystyraitoja ja lisäksi kuvisssa pikselöityy reunat omituisesti eri värisiksi pisteiksi. Ei vaikutusta DP-kaapelin vaihdolla tai HDMI-piuhalla, ja myös integroidulla näyttiksellä sama ongelma.

14583527.jpg
 
Taisi liittyä siihen, että myivät saksan ALV-verokannalla kamaa Suomeen, ja myyjäliikkeen pitäisi rekisteröityä ALV-velvolliseksi myös Suomeen, kun myynti ylittää x määrän euroa vuodessa. Eli myivät niin paljon tavaraa Suomeen, että verottaja löi pelin poikki ja vaatii veroja maksettavaksi suomalaisten tilauksille. Helpompi vaan olla myymättä siinä vaiheessa.

Juuri näin. Asia korjautuu vuonna 2021, kun tulee uudet EU:n verkkokaupan arvonlisäverotuksen säännöt voimaan (lue lisää). Nyt Mindfactory joutuisi käyttämään aikaa ja rahaa siihen, että rekisteröityisi Suomessa alv-velvolliseksi ja antaisi alv-ilmoituksia tänne. Uusien sääntöjen mukaan kaikki EU-maat voi hoitaa yhdessä palvelussa. Tähän samaan uudistukseen sisältyy sekin paljon uutisoitu asia, että Kiinasta tilattaviin alle 22 lähetyksiin tulee alv myös.

Nythän me hyödymme aavistuksen verran siitä, että Mailboxde "huijaa" Suomen verottajaa ja saamme osat Saksan 22 % arvonlisäverolla 24 %:n sijasta.
 
Mailbox.de sanoo: "Prohibited & restricted goods: TVs over 21 inch, LCDs over 21 inch, packaged furniture above 15 kg, subwoofers and speakers over 5 kg, toilet bowls, sinks, mirrors, white goods over 5 kg (especially kitchen appliances, washing machine, refrigerator, hood, hobs, ovens etc.), bumpers, spoilers, car fenders, car exhausts, large parts of the car body, bicycles (except children\'s bikes)."

Esim. 27" näyttöä ei voi tilata vai mitä ihmettä?
 
Mailbox.de sanoo: "Prohibited & restricted goods: TVs over 21 inch, LCDs over 21 inch, packaged furniture above 15 kg, subwoofers and speakers over 5 kg, toilet bowls, sinks, mirrors, white goods over 5 kg (especially kitchen appliances, washing machine, refrigerator, hood, hobs, ovens etc.), bumpers, spoilers, car fenders, car exhausts, large parts of the car body, bicycles (except children\'s bikes)."

Esim. 27" näyttöä ei voi tilata vai mitä ihmettä?
Ne on vissiin valinnu kokorajat joko omien tilojen tai kuljetuskapasiteetin mukaan. Mutta noin mäkin tuon ymmärrän eli isompaa näyttöä tms ei kannata mailbox.de:n kautta yrittää Suomeen tuoda.
 
Osataanko täällä sanoa, kannattaako nykyään tilata tuolla mailbox.de:llä vai suoraan vain ostaa Mindfactorylta? Profiilissani on varmistettu VAT-tunnus.

Kysyn, sillä ei ole varmuutta veromenettelyistä. Kyseinen kohta arveluttaa eniten:
upload_2018-7-3_15-44-45.png

Pitääkö minun siis toimittaa jokin todistus, joka mahdollistaa veron poiston Mindfactorylta lähtevistä tuotteista, ja jonka maksan sitten suomessa 24%?

Vai suoraan vain tilaan yrityksen nimeen kun VAT-tunnus yms. on kunnossa?

Teenkö jotain väärin jos nyt vaan klikkaan Zahlungspflichtig bestellen, ja teen tilisiirron ohjeiden mukaan, kuten ennenkin.
 
Vastaan itselleni: kyselin asiakaspalvelusta miten homma hoituu ja kysyin 0% alvista, vastasivat että varmistavat vielä VAT-tunnuksen.

Pian sen jälkeen tuli erilainen täysin saksaksi oleva lasku, jossa oli alv. 0% ja käskivät maksaa sen.
 
Pystyykö siis mindfactorysta nykyään taas tilaamaan suoraan Suomeen ilman mailboxin avustusta?
 
Pystyykö siis mindfactorysta nykyään taas tilaamaan suoraan Suomeen ilman mailboxin avustusta?
Jos olet normaali kuluttaja, niin et mutta jos omaat yrityksen jonka piikkiin voit ostaa tai oman yrityksen, niin kyllä.
 
Mikä Mindfactoryssa pitää olla laskutusosoitteena jos tilaa mailboxin kautta?

Siellä yhdessä kohdassa näkyy tilin tiedot, ja siellä on punainen teksti jos maana on Suomi. Muutin siihen mailboxin osoitteen, mutta maa ei muuttunut... Kuitenkin tuolla on toinen kohta jonne voi tehdä erilaisen laskutusosoitteen ja siellä kaikki tiedot muuttuu. Mutta meneekö maksu edes läpi kun tiedot ovat väärät vs. PayPalin tai pankkitilin tiedot?
 
Mihin tuo Y tunnus pitää mindfactoryssä pistää? Herjaa virheellistä Y tunnusta
 
Toimiiko homma niin, että mindfactorystä tilaan mailboxde osoitteeseen ja sitten mailboxde teen tilauksen kotiosoitteeseen?
 
Toimiiko homma niin, että mindfactorystä tilaan mailboxde osoitteeseen ja sitten mailboxde teen tilauksen kotiosoitteeseen?

Kyl. Laittavat mailboxde :stä sulle spostia et tämmöne paketti olis ja maksaa tämän verran, käy maksaa nii pistetää tulee. Helppoa ku mikä.
 
Kokeile ottaa väliviiva pois y-tunnuksesta
Mihin tuo Y tunnus pitää mindfactoryssä pistää? Herjaa virheellistä Y tunnusta

Y-tunnuksesta viiva pois ja FI alkuun niin sinulla on Vat-tunniste. Tässä linkki mistä saa varmistettua että vat-tunniste (alv-tunnus) on voimassa. Mindfactoryssa sitten tuo omiin tietoihin kohtaan UstID. @stanssi
 
Laskin mailboxde:ssä laskurilla (Shipping Calculator - Mailboxde.com) hinnan kotelon / kootun koneen toimitukselle, niin se oli n. 25-50€ toimitustavasta riippuen. Mindfactory taas toimittaa Saksaan kotelon / konepaketin ilmaiseksi (yöllä tehdyille tilauksille). Eli miksi jotkut sanovat, että kotelon / konepaketin toimitus tulisi todella kalliiksi?
 
Laskin mailboxde:ssä laskurilla (Shipping Calculator - Mailboxde.com) hinnan kotelon / kootun koneen toimitukselle, niin se oli n. 25-50€ toimitustavasta riippuen. Mindfactory taas toimittaa Saksaan kotelon / konepaketin ilmaiseksi (yöllä tehdyille tilauksille). Eli miksi jotkut sanovat, että kotelon / konepaketin toimitus tulisi todella kalliiksi?
Olikohan MF:llä kovat postit kotelon kokosille romppeille suomeen. Mailboxilla on taas tonnin raja jonka jälkeen pitäisi alkaa vakuttaan postausta.

"Shipment whose value exceeds 1000 EUR or maximal value of responsibility of carrier procured in the Forwarding order. This shipment has to be declared and insured correctly during entering into the Forwarding order. In case of unauthorized handing of the shipment exceeding value 1000 EUR or maximal value of responsibility of the carrier, the Forwarder is not responsible for damage of the shipment exceeding 1 000 EUR or the maximal value of responsibility of procured carrier. If the real value of the shipment is lower than it was declared by the Customer, the Forwarder is not responsible for damage of the shipment exceeding its real value."
 
Täältä iso miinus Mindfactoryn RMA:lle. Palautin takaisin samsungin ja hynixin 8gt ecc 2133mhz kammat ja palauttivat rahat vain toisesta kammasta. Vakuuttavat kiven kovana että palautuskuoressa olisi ollut vain 1 kampa. Hyvä että menetin vain 29 euroa tässä, koska mindstarrin tarjouskampa. Mutta varoituksena että ilmeisesti tälläinenkin on mahdollista.. tapahtui ensimmäistä kertaa itselleni ja tavaraa tilattu 20-vuotta kohta ulkomailta.
 
Täältä iso miinus Mindfactoryn RMA:lle. Palautin takaisin samsungin ja hynixin 8gt ecc 2133mhz kammat ja palauttivat rahat vain toisesta kammasta. Vakuuttavat kiven kovana että palautuskuoressa olisi ollut vain 1 kampa. Hyvä että menetin vain 29 euroa tässä, koska mindstarrin tarjouskampa. Mutta varoituksena että ilmeisesti tälläinenkin on mahdollista.. tapahtui ensimmäistä kertaa itselleni ja tavaraa tilattu 20-vuotta kohta ulkomailta.
Kannattaa siis videoida tai kuvata jatkossa.
 
Onkohan jollakin tietoa tuosta mailboxde:n tarvitsemasta valtakirjasta? Tuli sähköposti paketin saapumisesta ja toinen jossa pyytävät lähettämään valtakirjan.

Erityisesti tuo alleviivattu osa eli kuka ja miten voi vahvistaa allekirjoitukseni?

Notarized Verified Power Of Attorney Required

Dear Sir or Madam,


We need to verify your identity. From this reason we need you to provide us with following documents:

Power of Attorney (Postvollmacht) [PDF] https://system.mailboxde.com/pdf/Mailboxdecom_Postvollmacht.pdf.

1) Sign in to your account, click on My Account and upload this completed and signed document.

Your signature has to be verified by notary or an office, which has the right to do it.

2) Deliver the original document to following address in 14 days:
Documents, Mailboxde.com GmbH, Dresdner Str. 9, 02 763 Zittau, Germany

The sending of power of attorney is one-off and is valid for all other shipments. You can upload your power of attorney within 7 days at the latest. The system will allow confirmation of this particular shipment after uploading the power of attorney.

Thank you for your cooperation.



 
Tilasin Mindfactorysta koneen kasattuna ja sille tuli hintaa n. 1750€. Toimitus ei edes öisin ole ilmainen, koska se ei ole heti lähetettävissä oleva paketti, eli toimituskuluja mailboxde:hen tuli n. 10€. Toimituksesta Suomeen tuli kuluja 86€, koska Mindfactory laittoi ylijäämä tavarat toiseen pakettiin (sen toimitus maksoi n. 30€) ja sitten vakuutin konepaketin, niin että se kattoi koko koneen hinnan. Vaikka toimitus maksoi enemmän kuin Suomesta, niin sama kone olisi maksanut jimmsistä 200-300€ enemmän. Mindfactory kasasi koneen n. 2-3 päivässä, jimms taas lupaa kasta koneen kuukauden sisällä.
 
Tilasin Mindfactorysta koneen kasattuna ja sille tuli hintaa n. 1750€. Toimitus ei edes öisin ole ilmainen, koska se ei ole heti lähetettävissä oleva paketti, eli toimituskuluja mailboxde:hen tuli n. 10€. Toimituksesta Suomeen tuli kuluja 86€, koska Mindfactory laittoi ylijäämä tavarat toiseen pakettiin (sen toimitus maksoi n. 30€) ja sitten vakuutin konepaketin, niin että se kattoi koko koneen hinnan. Vaikka toimitus maksoi enemmän kuin Suomesta, niin sama kone olisi maksanut jimmsistä 200-300€ enemmän. Mindfactory kasasi koneen n. 2-3 päivässä, jimms taas lupaa kasta koneen kuukauden sisällä.
Veikkaan aika varmasti, että MF ja Jimms ovat vähän eri kaliiperin yrityksiä. Ei Jimmsiltä voi odottaa MF:n kasausnopeutta.
 
Tilasin Mindfactorysta koneen kasattuna ja sille tuli hintaa n. 1750€. Toimitus ei edes öisin ole ilmainen, koska se ei ole heti lähetettävissä oleva paketti, eli toimituskuluja mailboxde:hen tuli n. 10€. Toimituksesta Suomeen tuli kuluja 86€, koska Mindfactory laittoi ylijäämä tavarat toiseen pakettiin (sen toimitus maksoi n. 30€) ja sitten vakuutin konepaketin, niin että se kattoi koko koneen hinnan. Vaikka toimitus maksoi enemmän kuin Suomesta, niin sama kone olisi maksanut jimmsistä 200-300€ enemmän. Mindfactory kasasi koneen n. 2-3 päivässä, jimms taas lupaa kasta koneen kuukauden sisällä.

Tuo säästö on jo ihan mukava ja Saksasta tilaaminenhan ei ole sen huonompi vaihtoehto, jos kamat toimivat virheettä. Itse tilasin GoPro aikanaan Englannista ja myyjä tai GoPro eivät alkaneet millekään sen jälkeen, kun kamera hajosi 2 viikkoa takuun päättymisen jälkeen. Suomessa olisi mennyt todennäköisesti vielä myyjän virhevastuun piikkiin. Tämän jälkeen opin suhteuttamaan ulkomailta tilaamalla saavutetun säästön aina siihen, että jos tuotteen kanssa tulee ongelmia, niin myyjän kanssa on helpompi toimia, jos vastapuolena on hyvämaineinen suomalainen yhtiö.
 
Onkohan jollakin tietoa tuosta mailboxde:n tarvitsemasta valtakirjasta? Tuli sähköposti paketin saapumisesta ja toinen jossa pyytävät lähettämään valtakirjan.

Erityisesti tuo alleviivattu osa eli kuka ja miten voi vahvistaa allekirjoitukseni?

Jos jollekkin sattuu sama ongelma niin maistraatissa julkinen notaari voi oikeaksi todistaa allekirjoituksen. Kuitenkin jos paketin vastaanottajan ja mailboxin maksun tiedot täsmää ainakin tilisiirrolla ei valtakirjaa tarvitse käydä vahvistamassa. Johtui ilmeisesti siitä ettei mindfactory ollut kirjoittanut pakettiin "mailboxde. com" vaikka se selvästi tilauksessa oli.
 
Tuli tilattua tuo gigabyten 1080ti saksan alternate.de stä. Hintaa kortilla oli 599€ ja posteineen ja alvi erotuksineen hinnaksi tuli joku 643€. Viikko sitten maanantaina maksoin tilisiirtona ja eilen saapui. Oli ensimmäinen saksan tilaus ja saapui kyllä nopeasti. Jospa tuolla pärjäisi seuraavaan näyttis näyttis sarjaan asti.
Aloin miettimään, että jos kortti hajoaa takuun aikana niin kuinka kivuttomasti nuo takuuvaihdot yleensä sujuu? Ilmeisesti postit joutuu maksamaan itse täältä osto maahan? Saakos niitä jotenkin vielä takaisin vai täytyykö tämä vain ottaa tappiona halvemmasta hinnasta?
 
Tuli tilattua tuo gigabyten 1080ti saksan alternate.de stä. Hintaa kortilla oli 599€ ja posteineen ja alvi erotuksineen hinnaksi tuli joku 643€. Viikko sitten maanantaina maksoin tilisiirtona ja eilen saapui. Oli ensimmäinen saksan tilaus ja saapui kyllä nopeasti. Jospa tuolla pärjäisi seuraavaan näyttis näyttis sarjaan asti.
Aloin miettimään, että jos kortti hajoaa takuun aikana niin kuinka kivuttomasti nuo takuuvaihdot yleensä sujuu? Ilmeisesti postit joutuu maksamaan itse täältä osto maahan? Saakos niitä jotenkin vielä takaisin vai täytyykö tämä vain ottaa tappiona halvemmasta hinnasta?

Seuraava näyttissarjahan pitäisi saapua tässä kuussa kuluttajille asti, joten etköhän pärjää. :tup:
 
Ei ole tullut vissiin vuoteen tilattua MF:ltä mitään. (5.5.2017 näyttäis olevan viimeksi tilattu) ja nyt pitäisi ilmeisesti olla taas mahdollista tilata (ainakin mitä tässä yritti takasinpäin lukea).

Himottaisi Z390+9900K, joten liipasimelle pitäisi tilaus lipasta "ennakkoon tai julkasussa", joten pientä pohjustusta hakusessa. Minkälaiset kokemukset viimekuilta? Case king näyttäisi olevan ainoita mistä saa EVGA lankkuja. Miksiköhän jimms ei niitä toimita?

(e. vanhaa tietoa minulla, heillä ei ole vain classified mallia...)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom