Rautaa ulkomailta

Laitetaanpas oma kokemus tuosta Mindfactoryn takuun toiminnasta ja lähinnä tuosta lähetyksestä ja palautuksesta.

Ostin ennen joulua emolevyn ja näytönohjaimen tarjouksesta. Käytin Mailboxden postitusta Suomeen, kulut taisivat olla sen 18e UPS:lla. Paketti tuli aika nopeasti ilman ongelmia, olisikohan 4-5 päivää kulunut. Kasauksen jälkeen ilmeni sitten, että emolevy oli rikki ja ei muu auta, kuin alkaa kyselemään takuun perään ja kuinka toimitaan. Laitoin sähköpostia heidän yleiseen sähköpostiin ja liitteeksi tuon minulle tulleen tilausvahvistuksen. Heiltä tuli aika nopeasti vastaus, johon oli liitetty valmiit rahtikirjat palautusta varten. Ihmettelin, mistä ovat saaneet tuon minun nouto/lähetysosoitteen, kun minulla ei Mindfactoryn tunnuksilla ole osoitteena muuta, kuin tuo Mailboxden osoite ja ID. Katsoin tarkemmin rahtikirjaa ja esitäytettyä reklamaatiolappua ja siihen oli laitettu joku aivan tuntematon saksalainen osoite ja vielä kaiken lisäksi jonkun saksalaisen miehen tiedot hänen käyttäjätunnukselta.

Vastailin tuohon postiin, että lapuilla taitaa olla väärät asiakastiedot. Sanoin, että en asu Saksassa ja mainitsin käyttäneeni Mailboxden palvelua paketin välittämisessä Suomeen. Annoin oman oikean osoitteeni ja pyysin uutta rahtikirjaa lähetystä varten. Vastasivat, että eivät voi tehdä rahtikirjaa palautukselle, koska eivät toimita Suomeen tavaraa. Pyysivät minua lähettämään paketin itse käyttäen halvinta mahdollista tapaa ja laittamaan paketin mukaan kuitin tuosta postituksesta. Korvaavat sitten lähetyksestä koituneet kulut minulle. Lupasivat ilmoitella, kun emolevy heille saapuu.

Laitoin paketin viikko sitten maanantaina menemään heille. Seurannasta katsoin, että paketti oli vastaanotettu saman viikon perjantaina. Aloin odottelemaan heidän kuittausta. Vähän kärsimättömänä sitten tämän viikon tiistaina illalla kyselin, että onkohan mikä tilanne tuon takuun kanssa. Vastasivat, että paketti on saapunut ja takuuprosessi vielä kesken. Keskiviikkona sähköpostiini tuli uusi tilausvahvistus tuosta emolevystä. Hinnaksi oli merkitty 0e. Sähköpostissa oli myös DHL:n seurantakoodi ja toimitusosoitteena minun Mailboxden tiedot.

Eli tuo emolevy oli siis vaihdettu takuuna uuteen ja lähetetty ilman erillisiä kyselyitä tulemaan takaisin. Eivät siis takuuvaihdossakaan toimita suoraan Suomeen. Tänään aloin kyselemään tuon luvatun palautuksen lähetyskulujen hyvityksen perään. Vastasivat, että korvaavat vain Saksan rajojen sisällä tapahtuvan lähetyksen kulut, tässä tapauksessa se oli heidän mukaan 4,9e.

Eli käytännössä emolevyn takuuvaihto tuli minulle maksamaan 24,9e (lähetykseni Saksaan) - 4,9e (heidän hyvitys) + tuo 18e uudelleen, että sain uuden takuuvaihdetun emolevyn lähtemään Mailboxde:ltä minulle Suomeen.

Plussaa pitää antaa heille nopeista sähköpostivastauksista, mutta vähän paha maku jäi suuhun näiden odottamattomien postituskulujen kanssa. Täytyy vain toivoa, että tuo näytönohjain on toimiva, sitä kun en ole päässyt vielä edes testaamaan.
 
Mulla levis tollanen astron mixamp pro ja olin siitä valmistajaan suoraan yhteydessä. Lopulta he pyysivät lähettämään sen heille vissiin Lontooseen tai jonnekkin päin brittejä kuitenkin. Meneekö tälläsessä tilanteessa yleensä postimaksu minulle? Tuote on ostettu proshopista.

Kysyin heiltä valmiiksi maksettuja rahtikirjoja palautusta varten, mutta en ole saanut vielä vastausta.

Vai riittääkö, kun kirjoittaa pakettiin ”Palautus” selvästä kuten he suosittelivat?
 
Mikäs tilanne Caseking kanssa pitäisi olla?

On ollut aika työn ja tuskan takana. Näyttisten saatavuudet ovat ihan helvetin kiven alla, joten päädyin tilaamaan n100€ + saatavuuden takia casekingiltä. Tilaus on tehty ja taas kerran saa surffata siellä täällä, että löytyi ajantasalla oleva IBAN em puljuun. En tiedä, eikä oikeastaan kiinnosta toimittavatko suomeen, mutta olen koekaniini ainakin osittain nytten..

Bank Account Data
Recipient: Caseking
Bank: Berliner Volksbank
IBAN: DE10 1009 0000 8088 0880 00
BIC: BEVODEBBXXX

Tuollaiset tiedot löysin Bank Transfer |Payment Methods |PC Systeme & Komponenten online kaufen | CASEKING sivun takaa.

Jännä sinällään, että ensin sähköpostin mukana tuli vain
Gewählte Zahlungsart:

Advance Payment
You pay in advance and the goods are delivered directly upon receipt of payment. No additional fees apply. Here you can find our bank data.

Unsere Bankverbindung:

Empfänger: Caseking
Bank: Berliner Volksbank
Kontonummer: 8088088000
Bankleitzahl: 10090000

Bitte tragen Sie die Bestellnummer als Verwendungszweck ein.

Tuollaiset tiedot.

Kehotuksia oli moneen kertaan laittaa oma nimi, tilausnumero selkeästi näkyviin. Näin tein.

Pitikö tämän puljun lopettaa suomeen toimittaminen jos ja kun Jimms kauppa toteutui? Jännä, että em näyttiksen ja prossun hintaeroa tuli kuitenkin toistasataa, vaikka pitäisi olla "samaa lafkaa". Olisin halunnut koko tilauksen toki jimssiltä, mutta kun tosiaan tuo täysin sama näyttis joka on casekingillä "heti saatavilla" oli jimssillä "ilman arviota". Noh, en ole katkera, mutta harmittaa ettei hilut mennyt tälläkertaa tippaakaan suomalaiseen laatutyöhön..
 
Miten paljon postikuluja Mindfactorysta tilatessa kaikkiaan joutuu maksamaan, jos käyttää Mailboxde:tä? Eli siis Mindfactoryn omat postikulut lisättynä Mailboxde:n kuluilla. Tilaus sisältäisi prossun, emolevyn ja muistit eli tämän kokoluokan paketti.

Tästä ketjusta luin, että tuonne Mailboxde:hen jotenkin tallennetaan rahaa, jota sitten käytetään pakettien välittämiseen. Onko tuohon talletukseen joku tietty minimisumma tai jotain portaita tyyliin 10e, 20e, 30e jne vai voinko tallettaa eurolleen sen summan, mitä tilauksen välittäminen tarvitsee?

Tässä kun hintoja on vertaillut kotimaan hintoihin, niin samanlaisen setin hintaero ennen Saksan postikulujen huomioimista olisi reilun satasen verran. Vähän alkaa miettiä, että kannattaako edes ulkomailta tilaaminen tässä tapauksessa.
 
Miten paljon postikuluja Mindfactorysta tilatessa kaikkiaan joutuu maksamaan, jos käyttää Mailboxde:tä? Eli siis Mindfactoryn omat postikulut lisättynä Mailboxde:n kuluilla. Tilaus sisältäisi prossun, emolevyn ja muistit eli tämän kokoluokan paketti.

Tästä ketjusta luin, että tuonne Mailboxde:hen jotenkin tallennetaan rahaa, jota sitten käytetään pakettien välittämiseen. Onko tuohon talletukseen joku tietty minimisumma tai jotain portaita tyyliin 10e, 20e, 30e jne vai voinko tallettaa eurolleen sen summan, mitä tilauksen välittäminen tarvitsee?

Tässä kun hintoja on vertaillut kotimaan hintoihin, niin samanlaisen setin hintaero ennen Saksan postikulujen huomioimista olisi reilun satasen verran. Vähän alkaa miettiä, että kannattaako edes ulkomailta tilaaminen tässä tapauksessa.

Itse tilasin emolevyn ja näytönohjaimen, eli paketti vähintään saman kokoinen tai isompikin mitä sinulla tulisi. Jostain olen lukenut, että ilmeisesti yöllä tilattaessa Mindfactorystä ei postikuluja tulisi. Tuosta ei kuitenkaan itselläni varmuutta ole.

Tilasin omani iltapäivällä ja ensin Mindfactoryltä postikuluja tuli 8,99e ja sitten Maiboxden lähetys Suomeen 18,14e. Voit siirtää pelkästään tarkan summan tuonne. Itse odotin, että paketti heille ensin saapui. Tämän jälkeen sivuilla näkyy summa, mitä lähetys Suomeen tulee maksamaan. Itse käytin paypalia siirtoon.
 
Kuinkahan paljon tuossakin lopulta enää nykyjään säästää kun pitää pelleilä välitysfirmojen kautta. En muista kauheen tarkasti, mutta taisi sillon muutama vuosi sitten kun MF:ltä sai suoraan tilattua olla ne säästöt Suomen hintoihin verrattuna jotain taskurahoja, tyyliin 20-50e.
 
Kuinkahan paljon tuossakin lopulta enää nykyjään säästää kun pitää pelleilä välitysfirmojen kautta. En muista kauheen tarkasti, mutta taisi sillon muutama vuosi sitten kun MF:ltä sai suoraan tilattua olla ne säästöt Suomen hintoihin verrattuna jotain taskurahoja, tyyliin 20-50e.

Taitaa yhä olla paljon siitä kiinni mitä tilaa ja paljonko sekä käykö tuuri että ei tarvitse takuuasiointia. Männä vuosina säästi kyllä useita satasia esim. koko koneen/keskusyksikön kasaamisessa. Itseltä loppui mielenkiinto mindfactoryyn tämän mailbox touhun jälkeen, siitä syystä että en jaksa arpoa minkään takuujuttujen kanssa kun sen voi maalaisjärjellä suorilta sanoa että ongelmia/turhaa vaivaa/kuluja niistä tulee kun firma ei myy suomeen vaan pitää käyttää jotain bulvaania välissä. @Telkkari antoi hyvän kommentin ja kokemuksen omasta takuupalautuskokemuksestaan, joka tuki omaa "mutua" siitä, että siinä vaiheessa kun tavaraa pitääkin laittaa takuuseen niin hintaero esim. suomen hintoihin alkaakin kaventua.
 
Taitaa yhä olla paljon siitä kiinni mitä tilaa ja paljonko sekä käykö tuuri että ei tarvitse takuuasiointia. Männä vuosina säästi kyllä useita satasia esim. koko koneen/keskusyksikön kasaamisessa. Itseltä loppui mielenkiinto mindfactoryyn tämän mailbox touhun jälkeen, siitä syystä että en jaksa arpoa minkään takuujuttujen kanssa kun sen voi maalaisjärjellä suorilta sanoa että ongelmia/turhaa vaivaa/kuluja niistä tulee kun firma ei myy suomeen vaan pitää käyttää jotain bulvaania välissä. @Telkkari antoi hyvän kommentin ja kokemuksen omasta takuupalautuskokemuksestaan, joka tuki omaa "mutua" siitä, että siinä vaiheessa kun tavaraa pitääkin laittaa takuuseen niin hintaero esim. suomen hintoihin alkaakin kaventua.

Juurikin näin. Laskeskelin, että minulla emon ja näytönohjaimen osto Mindfactoryn kautta oli kaupan hinnoilla n.160-170e halvempi, kuin Suomen kaupoissa. Nyt postikulujen ja takuupalautuksen jälkeen tuosta on vielä joku 100e plussan puolella.

Tuo 100e n.1000e osista alkaa olemaan jo niin pieni hinnanero, että sillä tuskin olisin enää lähtenyt Suomen ulkopuolelta ostamaan tällaista tavaraa, minkä toimintaan liittyy aina pientä epävarmuutta. Varsinkin kun ilmeisesti tuota RTX-sarjaa on jonkin verran hajoillut ensimmisen kuukauden aikana. Eri asia taas jossakin paljon toimintavarmemmassa "hajoamattomassa" tavarassa, niissä varmasti riittäisi pienempikin hinnanero.
 
Kuinkahan paljon tuossakin lopulta enää nykyjään säästää kun pitää pelleilä välitysfirmojen kautta. En muista kauheen tarkasti, mutta taisi sillon muutama vuosi sitten kun MF:ltä sai suoraan tilattua olla ne säästöt Suomen hintoihin verrattuna jotain taskurahoja, tyyliin 20-50e.

Itse asiassa, jos nämä Telkkarin viestissä esitetyt kulut pitävät paikkansa, niin postikulut eivät oleellisesti ole muuttuneet vaikkapa vuodesta 2013, jolloin itse viimeksi tilasin Mindfactorysta.

Piti ihan tarkistaa vielä tallessa ollut takavuosien tilausvahvistus, jossa postikuluja Suomeen on laitettu 29,99e. Tilaus sisälsi komponentteja sekä oheistarvikkeita. Muistaakseni tuolloin ainakin oli vielä niin, että kotelon tilaamisesta olisi saanut laittaa toiset 30e ja näytöstä vielä yhdet 30e.

Eli jos nykyään vastaava tilaus maksaisi Mindfactoryn puolelta 9e ja vajaat 20e Mailboxde:n puolelta, niin aika samoissa lukemissa ollaan.

Tässä omassa tällä hetkellä hahmotellusta tilauksesta säästäisi n. 30 prossusta ja n. 40e emolevystä. Muisteista ja SSD:stä sitten vähemmän säästöä Suomen hintoihin verrattuna. Varmaan jos olisi kallista näytönohjainta tilaamassa, niin eroa voisi tulla enemmänkin, mutta näillä eroilla tuntuu kyllä aika pieneltä säästöltä mitä tällä kikkailulla voittaa ja Suomesta tilatessa jäisi käteen vielä helpompi takuuasiointi.
 
Mites sitten kun ottaa esim EVGA näyttiksen ja hoitaa takuun suoraan valmistajan kautta? Just yhtä vaikeaa ja kallista ostaako sitte. Suomesta vai muualta..
 
Itse säästin lähemmäksi 400€, kun tuli sopiva Mindstar-tarjous vastaan. Välillä Mindfactorylla voi olla kovia aleja. Perushinnoilla on vähän niin ja näin jaksaisko tilata.
 
Tuo viimeisin oma caseking vs jimms tilaus, jossa tosiaan 9700k + 2080 TI, niin takuuasiat hoituvat vaikka heti EVGA kautta ja prossusta takuu nyt menee muutenkin korkatessa. Hintaeroa caseking eduksi postikuluineenkin muodostui

Versandkosten: 13.44€ *
Zahlartzuschlag: -2.00€ *
Gesamtkosten Netto: 1,326.88€

Gesamtkosten Brutto: 1,645.33€

* Preisangaben inkl. 24% MwSt.
Abweichender Steuersatz.

EVGA 11G-P4-2281-KR, hinta 1212€
1 217,75 €
Intel Core i7-9700K, hinta 427€
436,71 €

Hintaeroa tosiaan onneton 10€ saksan eduksi, mutta toimitusaika arvio oli huomattavasti huonompi suomesta. Minulla siitä, että olin illalla klikannut tilauksen sisään Ihre Bestellung vom 30.01.2019 18:11
(maksoin heti): 30.01.2019 "merkattu maksetuksi" kun "maksu merkattu saapuneeksi "31.01.2019".
Maksun viivästyminen tosiaan osittain siksi, että itselläni määritelty persaukisen pankkirajat eli 1000€ jälkeen tarkistus. Jos ei olisi tarkistuksia tai summa menis alle, niin fyty olisi varmaan vielä nopeammin ollut perillä. En tiedä.

Siihen että tilaus lähti meni DHL järjestelmään "Fr, 01.02.2019 17:30 Börnicke, Deutschland"

EVGA GeForce RTX 2080 Ti Black Edition -näytönohjain, 11GB GDDR6 - 1 299,00€
Jimmssiltä jos olisin tilannut olisi tilaukseen mennyt varmasti kauemmin, olisin ollut jimms tilauksen häntäpäässä? ja näin em kortin saanti ei olisi ollut niin varmaa.. Enkä edes uko, että kortti olisi ollut nopeammin minulla.. En myöskään saanut tarjousta joka olisi miellyttänyt, joten nopeus ja halpuus valitettavasti painoi vaakakupissa.
 
Olen tässä ajatellut tilaavani n. 1000€ budjetilla osat tietokoneeseen ja mindfactory.de näyttäisi olevan suht huokea vaihtoehto. Mailbox.de on ilmeisesti paras keino saada osat Suomeen?

Miten tuollaisen hintaluokan toimituksen kohdalla toimitaan jos osat vahingoittuvat kuljetuksessa tai eivät tule perille.

Kiitos etukäteen!
 
Miten tuollaisen hintaluokan toimituksen kohdalla toimitaan jos osat vahingoittuvat kuljetuksessa tai eivät tule perille.

Ihan samalla tavalla kuin 10 euron tai 100000 euron tilauksen kanssakin. Mikäli lähetys vaurioituu tilaajalle tapahtuvan kuljetuksen aikana, reklamaatio kuljetusfirmalle. Mikäli vaurio tapahtuu myyjäliikkeen ja bulvaanin välisessä siirrossa (ja kuljetusliike ottaa paketin edelleen vastaan kuljetettavaksi), reklamaatio kuljetusfirmalle (joka sitten reklamoi itse eteenpäin). Mikäli koko tilaus ei lähde eteenpäin, reklamaatio suoraan myyjäliikkeelle.
 
Olen tässä ajatellut tilaavani n. 1000€ budjetilla osat tietokoneeseen ja mindfactory.de näyttäisi olevan suht huokea vaihtoehto. Mailbox.de on ilmeisesti paras keino saada osat Suomeen?

Miten tuollaisen hintaluokan toimituksen kohdalla toimitaan jos osat vahingoittuvat kuljetuksessa tai eivät tule perille.

Kiitos etukäteen!
Ihan samalla tavalla kuin 10 euron tai 100000 euron tilauksen kanssakin. Mikäli lähetys vaurioituu tilaajalle tapahtuvan kuljetuksen aikana, reklamaatio kuljetusfirmalle. Mikäli vaurio tapahtuu myyjäliikkeen ja bulvaanin välisessä siirrossa (ja kuljetusliike ottaa paketin edelleen vastaan kuljetettavaksi), reklamaatio kuljetusfirmalle (joka sitten reklamoi itse eteenpäin). Mikäli koko tilaus ei lähde eteenpäin, reklamaatio suoraan myyjäliikkeelle.
Ja huomioi että Mailbox vaatii lähetykselle erillisen vakuutuksen jos paketin hinta ylittää jonku rajan. En muista paljonko tarkalleen mutta oli kun ~vuosi sitten tarkistin joitakin satasia ehklä 500€.
 
Ja huomioi että Mailbox vaatii lähetykselle erillisen vakuutuksen jos paketin hinta ylittää jonku rajan. En muista paljonko tarkalleen mutta oli kun ~vuosi sitten tarkistin joitakin satasia ehklä 500€.


Tämä mua vähän just hirvitti. Ehkä mä vaan suosiolla maksan sen pari satalappusta enempi ja tuen suomalaista työtä
 
Onko ITfriend.eu tuttu sivusto? Maksutapoina on tilisiirto ja Paysera, joka ainakin sivustonsa mukaan pidättää rahat ennen niiden siirtämistä myyjälle. Rahat menevät kuitenkin pankkitililtä eikä luottokortilta.

Sivusto löytyy mm. geizhals.eu-hintaseurantasivuston kautta.
 
Mites nuo mindfactoryn takuut nyt menee. Oletin että 3v omassa 1080ti:ssä mutta nyt kun kattelin kuittia niin ei lue missään. :confused:
 
Tuli vastaus että 24kk mindfactorylle ja siitä eteenpäin vielä 12kk MSI:lle, mites tuo MSI:n takuu käytännössä hoituu kun Saksasta ostettu kortti?
 
Onko ITfriend.eu tuttu sivusto? Maksutapoina on tilisiirto ja Paysera, joka ainakin sivustonsa mukaan pidättää rahat ennen niiden siirtämistä myyjälle. Rahat menevät kuitenkin pankkitililtä eikä luottokortilta.

Sivusto löytyy mm. geizhals.eu-hintaseurantasivuston kautta.
Tilasin 2080ti korttini sieltä. Tuli hyvin pakattuna perille ja aspa vastasi sujuvasti englanniksi sähköpostilla ja facebookissa.
 
Ajattelin palauttaa RTX 2080 Founders Editionin Nvidialle. Postituksen joutunee itse maksamaan? Missä kauppa sijaitsee ja paljonko kulut suunnilleen ovat? Mietin, että onko järkevämpää myydä kortti täällä vähemmällä häslingillä, kaupaksi luulisi menevän, kun ne ovat jatkuvasti Nvidialta loppu.
 
Toimittaneekohan Alternate tai Compuland Suomeen?

Joskus vuosia sitten taisin tilata Mindfactorysta, ja silloin taisin harkita myös Alternatea + jotain muuta, mutta mitään muuta muistikuvaa ei sitten olekaan. Tavoitteena olisi saada Vega 56 alle kahden sadan euron tai RTX 2060 alle 350 euron jostain.
 
Mitenkäs kauan Alista yleensä menee toimitukseen, kun paketti on vihdoin lähtenyt HK:sta lentopostina Suomeen?
 
Mitenkäs kauan Alista yleensä menee toimitukseen, kun paketti on vihdoin lähtenyt HK:sta lentopostina Suomeen?

Mitä vain 7-21 päivän välillä omalla n. 150 tilauksen kokemuksella. Pari kertaa mennyt ylikin tuon 21 päivän, mutta todella harvoin.
 
Onko jollain antaa vinkkiä Amazon.de:n kokeiltujen tuotteiden palautuspolitiikasta? En nyt googlailemalla löytänyt selvää vastausta. Tuli siis tilattua Bosen QC35:t, muovitettu pakkaus avattu ja testailtu, mutta harkitsenkin päätymistä toiseen vaihtoehtoon. Ottavatko takaisin tuotetta joka on avattu?
 
Onko jollain antaa vinkkiä Amazon.de:n kokeiltujen tuotteiden palautuspolitiikasta? En nyt googlailemalla löytänyt selvää vastausta. Tuli siis tilattua Bosen QC35:t, muovitettu pakkaus avattu ja testailtu, mutta harkitsenkin päätymistä toiseen vaihtoehtoon. Ottavatko takaisin tuotetta joka on avattu?
Kannattaa suoraan kysyä Amazonin chatista. Lukemani mukaan ottavat kyllä tavarat vastaan, mutta eivät välttämättä maksa palautuskuluja jos syynä on vain tuotteen kokeilu ja tuotteessa itsessään ei ole vikaa.
 
Toimittaneekohan Alternate tai Compuland Suomeen?

Joskus vuosia sitten taisin tilata Mindfactorysta, ja silloin taisin harkita myös Alternatea + jotain muuta, mutta mitään muuta muistikuvaa ei sitten olekaan. Tavoitteena olisi saada Vega 56 alle kahden sadan euron tai RTX 2060 alle 350 euron jostain.
Joskus vuosikymmen sitten tuli kerran tilattua kummastakin.
Silloin oli olemassa Alternate.eu osoitekin (jota nykyisin ei enää löydy) jossa taisi olla Suomen postituskulutkin mainittuna.

Compuland taas nykyisin sanoo suoraan sivustollaan, että eivät toimita Saksan ulkopuolelle.
Versandkosten -> Rund um den Versand -> Info-Center | Compuland.de - Grafikkarten & TV-Karten bei
 
Onko kokemuksia mikä olisi paras mailboxde tyyppinen sivu jos pitäisi briteistä tilata tavaraa?
 
Moro! Elikkäs oon tilaamassa tietokoneen komponentteja Saksasta, computeruniversesta. Netistä katoin, niin jotain ongelmaa on ollut joillakin kyseisestä liikkeestä tilatessa. Onko täällä kellään kokemusta Computeruniversesta? Ois kans kiva tietää että kuinka kauan toimitus kesti.
Kerran läppärin olen ostanut eikä mitään ongelmia. Toimituksesta en muista sen tarkemmin, mielestäni se oli ihan normi vajaassa viikossa.
 
Itse tulee edelleen tilattua Mindfactorystä vaikka tuo mailbox pakko tulikin. Aina on kama tullut perille ja monesti jopa nopeammin kuin esim. suomesta samalla hetkellä tilattu kotelo. Takuu asioita ei ole tarvinnut vielä mailbox vaateen aikana koeponnistaa.

Muistakaa tilata yöllä tuolta mindfactorystä niin säästätte sen noin 9€ (saksan sisäiset postit)... tais alkaa tuo postikuluton aika aina klo 01:00 jälkeen (suomen aikaa)
 
Muistakaa tilata yöllä tuolta mindfactorystä niin säästätte sen noin 9€ (saksan sisäiset postit)... tais alkaa tuo postikuluton aika aina klo 01:00 jälkeen (suomen aikaa)
Tai jos ette jaksa valvoa, kuten minä, tehkää se ennen töihin menoa, koska se kestää klo 07:00 asti!
 
Sorry, jos on jo kysytty, mutta mistä tuo henkilökohtainen mailboxde-osoite pitäisi löytyä?

E: nvm, tulikin viiveellä sähköpostiin.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta onko näille eurooppalaisille rautasivuistoille olemassa joku Hinta.fi tyyppinen palvelu, vai pitääkö manuaalisesti kahlata aina lävitse nuo tavanomaisimmat?
 
Tuonne aloituspostin ohjeisiin voisi lisätä, että "Mailboxde.com GmbH" pitäisi aina olla tilauksen tiedoissa ensimmäisenä - näin ainakin ohjeissa painottavat. Itse laitoin Mindfactoryn osoitetietoihin näin:

upload_2019-5-10_0-56-0.png




jolloin se näkyy näin:

upload_2019-5-10_0-56-56.png
 
Onko kellään kokemuksia mifcom.de -nimisestä puljusta? Takuuasiat varsinkin kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä hätäisenä kyselen, kun komponentit nopeasti haluaisin, että kuinka nopeasti Mindfactory postittaa kamat? To-pe -yönä tilaus eikä ole vieläkään liikahtanut, vaan tilana on "varastossa ja varattu sinulle".
 
Tässä hätäisenä kyselen, kun komponentit nopeasti haluaisin, että kuinka nopeasti Mindfactory postittaa kamat? To-pe -yönä tilaus eikä ole vieläkään liikahtanut, vaan tilana on "varastossa ja varattu sinulle".

Eiköhän se riipu tuotteiden saatavuudesta, oliko kaikkia varastossa?
 
Eiköhän se riipu tuotteiden saatavuudesta, oliko kaikkia varastossa?

Nyt liikahti. Eli to-pe -yönä tilaus ja maanantaina iltapäivästä/illasta tuli, että elektroninen tieto annettu. Toivottavasti myös lähti.

E: Eipä ole liikahtanutkaan. On kyllä Mindfactoryllä hidasta hommaa. To-pe -yönä tilaus ja maanantaina iltapäivästä vähän ennen neljää vasta sähköinen seurantatieto paketista. Paketti itsessään ei ole tainnut vieläkään lähteä.
 
Viimeksi muokattu:
Sellainen huomio muuten, jos ei vielä täällä ole ollut, että jos tilauksella on kiire, niin mailboxde.com lähettää ilmoituksensa mukaan paketteja päivittäin n. klo 14 eli klo 15 Suomen aikaa.
 
Amazonista ei Amazonin itsensä tai sen hyväksymien (fulfilled) myyjien toimituksille tule postikuluja, jos loppusumma on yli 39€. Veroerotuksen joutuu maksamaan, jos ulkomaalainen yritys ylittää tietyn rahamääräisen kynnyksen Suomeen tehtävässä kaupassa. Amazon sen ylittää ja sen vuoksi ostoskorissa tuotteelle tulee n. 4,2% lisäys hintaan. Tullejahan EU:n sisällä ei ole, eri asia sitten jos tilaisit vaikka Amazon.com. Amazonin kanssa ainakin omalta osaltani palautukset ja takuut on hoituneet helposti, joskin paketti pitää lähettää takaisin sinne. Tuossakin ovat hyvittäneet kuittia vastaan pyydettäessäkyllä palautuskulutkin mutta ensin pitää maksaa itse se n. 30€ palautuskulu. Enpä siis oikeastaan näkisi Amazonia sen vaikeampana tai kummoisempana kuin mitään muutakaan nettikauppaa, erona lähinnä englanniksi asiointi ja tuo ettei ole Postin kanssa palautussopparia. Mindfactorykin on ihan hyvä mutta ei enää toimita suoraan Suomeen ilman mailbox-palvelua, joten en ole käyttänyt. Aikoinaan tilasin sieltä koneen osat ja kännykän mutta takuuta ei kyllä tarvinnut kokeilla. Amazon.de tykkään ja voin kyllä suositella. Maksutapa nyt varmaan se ja sama mutta kait luottokortti olisi teoriassa turvallisin. Amazon muuten veloittaa paketit vasta lähetyksen yhteydessä, mikä on kanssa hyvä käytäntö.

Katselin mindfactoryn sivuja ja siellä kun ostoskorissa on niin pystyy valitsemaan suomen :confused: ja löytyi oikea topic onneksi.

8GB Sapphire Radeon RX Vega 64 Nitro+ Aktiv PCIe 3.0 x16 (Full Retail)

Tätä olisin tilaamassa sieltä, reippaasti halvempi mitä suomessa

Edit. Tosiaan tilausvaiheessa vasta tulee tuo ettei kuljeteta.. mitenkä tuon mailbox.de?
Rekisteröidyin sinne, ja siis tilataan sinne osoitteeseen, sinne tulee paketti, ja kun paketti on siellä niin tulee maksu tälle mailboxille? Ja sitten lähtee tulemaan minulle?
Mitenkä takuuasiat, jos tarvitseepi?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 640
Viestejä
4 552 933
Jäsenet
75 038
Uusin jäsen
Kieroliero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom