Seuraava näyttissarjahan pitäisi saapua tässä kuussa kuluttajille asti, joten etköhän pärjää.![]()
Niinpä niin

Parastahan olisi, että amd pääsisi kilpailuun mukaan oikesti hyvällä kortilla, mutta taitaa olla pelkkää toiveajattelua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Seuraava näyttissarjahan pitäisi saapua tässä kuussa kuluttajille asti, joten etköhän pärjää.![]()
Kuinka yleistä on että Amazon.de tilaukselle ei tule minkäännäköistä seurantakoodia? Näkyy vain ilmoitus "Arriving Monday" ja "will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID". Ilmeisesti DHL tuota toimittaa, mutta olisi sitä kiva seurata missä menee ja vähän ehkä arvioida toimitusaikaa...
Miten näissä tilanteissa sitten paketin saapuminen/luovuttaminen tapahtuu, mikäli ei postiluukusta mahdu? Soittavat etukäteen, vai tulevat ihan postina pimputtamaan ovikelloa ja jättävät lapun mistä paketin voi noutaa?Itellä ehkä puolilla kerroista on tullut seurantakoodi tilauksen tietoihin tai mailiin. Riippuu mikä firma sen kuljettaa, viimeksi tuli UPS:llä ja siinä tilauksessa oli seurantakoodi mukana. Aika tarkkaan se Amazon arvioi saapumispäivämäärän, viime tilaus tuli etuajassa jopa
Miten näissä tilanteissa sitten paketin saapuminen/luovuttaminen tapahtuu, mikäli ei postiluukusta mahdu? Soittavat etukäteen, vai tulevat ihan postina pimputtamaan ovikelloa ja jättävät lapun mistä paketin voi noutaa?
Okei, saas nähä mitä tulevan pitää. Itse herättelin jo toiveita työpaikalle paketin kuskaamisesta kun jostain päin Internettiä olin sivulauseesta lukenut DHL:n joskus näinkin toimivanPari kertaa tullu tekstari tyyliin et ollaan tuomassa sulle paketti klo 8 - 16 välisenä aikana, vastaa viestiin et tuodaanko ovelle vai viedäänkö lähimpään postiinPostista siis yleensä joutunut hakemaan hyllykoodilla minkä Posti on sit lähettäny
Siinähän kävi nyt niin että täksi päiväksi luvattua toimitusta ei ole kuulunut tai näkynyt. Amazon ei edelleenkään seurantaa tai tietoa paketin toimittajasta tarjoa, ainoastaan ilmoituksen ”We expected to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID.”Okei, saas nähä mitä tulevan pitää. Itse herättelin jo toiveita työpaikalle paketin kuskaamisesta kun jostain päin Internettiä olin sivulauseesta lukenut DHL:n joskus näinkin toimivan![]()
Siinähän kävi nyt niin että täksi päiväksi luvattua toimitusta ei ole kuulunut tai näkynyt. Amazon ei edelleenkään seurantaa tai tietoa paketin toimittajasta tarjoa, ainoastaan ilmoituksen ”We expected to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID.”
Muilla samoja kokemuksia ja/tai ideoita miten toimia? Odotella vielä päivä pari vai suoraan kysellä Veijo Amazonilta, että missä mun paketti luuhaa?![]()
Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass der Artikel
16GB (2x 8192MB) TeamGroup Dark Pro rot DDR4-3200 DIMM CL14-14-14-31 Dual Kit (8888049)
inzwischen nicht mehr von uns geführt wird bzw. von uns nicht mehr zu beschaffen ist und wir Ihre Bestellung daher nicht ausführen können.
----------------------------------------
Unfortunately, we must inform you that the item
16GB (2x 8192MB) TeamGroup Dark Pro Red DDR4-3200 DIMM CL14-14-14-31 Dual Kit (8888049)
is no longer managed by us or can no longer be procured from us and therefore we can not execute your order.
Sekin ärsyttää, kun vanhasta käytetystä tavarasta joutuu maksaan 22% alvia Suomeen!
Ei oo mittee järkkee. Tuote on jo kerran ostettu ja sikäläiset verot siitä täten aikoinaan maksettu
![]()
Tuleeko isompi järkytys, jos kerron että yleinen verokanta on 24%?
Onko sinulla jokin hyväkin syy miksi haluaisit tilata tavaraa jenkeistä?Minkäslaisia kokemuksia on porukalla Newegg tilauksista ja onko joutunut takuuseen laittamaan tuotteita? Koitin tuossa katsella takuuasiota ja miten menis... Kokemuspohjat kuitenkin parempia kuunneltavia.
Suunnitelmissa ois ostaa emo, mut jos tulee jenkeistä ja takuuseen joutus laittaa sinne niin voipi pian kestää kauan. EVGA emo siis ois kyseessä. Vai menisikö emon takuu jopa suoraan Euroopan EVGA varastolle Hollantiin?
Reipas 100e jäis tullien jälkeen halvemmaksi kuin suoraan EVGA euroopan varastolta.
Minkäslaisia kokemuksia on porukalla Newegg tilauksista ja onko joutunut takuuseen laittamaan tuotteita? Koitin tuossa katsella takuuasiota ja miten menis... Kokemuspohjat kuitenkin parempia kuunneltavia.
Suunnitelmissa ois ostaa emo, mut jos tulee jenkeistä ja takuuseen joutus laittaa sinne niin voipi pian kestää kauan. EVGA emo siis ois kyseessä. Vai menisikö emon takuu jopa suoraan Euroopan EVGA varastolle Hollantiin?
Evgalla kyllä on Saksassa yksi paikka minne ottavat rmat Euroopassa. Useamman kerran sinne pistänyt tavarat matkaan.Noo mitä tuossa lueskelin EVGA takuukäytäntöä, niin ensisijaisesti tulisi laittaa jälleenmyyjälle. Suoranaisesti ei ole kiellettyä tekemästä RMA EVGA:lle. Eli jos nyt tässä haluaa kuitenkin pelata varmanpäälle, maksan vaikka sen vähän extraa et ei tartee alkaa postittelee jenkkeihin takas. Säästö meniskin samantien siinä sit...
Sellaista siis, mitä olet tilannut muualta kuin Euroopasta tai suoraan EVGA:lta?Evgalla kyllä on Saksassa yksi paikka minne ottavat rmat Euroopassa. Useamman kerran sinne pistänyt tavarat matkaan.
Kyllä. Muutama näyttis ihan suomalaiselta toimittajalta, en muista oliko Jimms ja toiset suoraan Evgalta.Sellaista siis, mitä olet tilannut muualta kuin Euroopasta tai suoraan EVGA:lta?
Onko kokemuksia virtapankkien tilaamisesta Saksan Amazonista? Vaikkapa Anker Powercore 20100 mAh Amazonissa 39,99 € ja Suomessa esim. Verkkokaupassa 64,90 €, eli hintaero on aika merkittävä varsinkin jos tilaa useampia.
Mailbox.de:n kautta pitäisi tilata ja toimitustavaksi UPS jotta litiumakut kulkee. Onkohan tässä muuta huomioitavaa?
Ei. Eikä ymmärtääkseni oikein mistään muualtakaan. Litiumakkuja ei kai kelpuuteta lentorahdiksi nykyään.Eikö Amazon.de:stä saa suoraan litium akkuja suomeen vai? Tuohon tulisi meinaan vielä ilmaiset postitkin kun menee 39€ yli![]()
Ei. Eikä ymmärtääkseni oikein mistään muualtakaan. Litiumakkuja ei kai kelpuuteta lentorahdiksi nykyään.
Onko kukaan hoitanut takuuasioita Mindfactoryn kanssa? Joulukuussa 2016 ostetun näyttiksen kaksi displayporttia lakkasivat toimimasta. Voiko tuosta reklamoida mahdollisesti Suomeen? Kyseessä Asuksen GTX 1070.
Usein myyjäliike vastaa vain ekan vuoden takuusta ja pidemmissä pitää hoitaa asiat valmistajan/maahantuojan kanssa. Kannattanee kysyä ensin Asukselta niin jää ainakin yksi porras pois välistä ja asia hoitunee nopeammin.
Virhevastuu on eri kuin takuu, se on usein takuuta pidempi.
Hei kuka osaa neuvoa mailboxden kanssa kun haluavat jonkinlaisen rahti/valtakirjan mistä moisen saa? jotta saisin näyttiksen heidän kauttaan
3. Pistä tuo osoite Mindfactory, tai mistä ikinä tilaatkaan (erityistä huomiota tuohon riviin, joka on lihavoitu)Mailboxde.com GmbH
Vihreä Possu, ID 12345 (nämä on henkilökohtaisia)
Äussere Weberstr. 57
02763 Zittau, GERMANY
Tilillä on krediittejä 0,24€.
Katsoin Received Shipments välilehdeltä, että maksaa 16,72€ lähettää DHL:llä.
Painoin ylhäältä oikealta Recharge. Siirsin 16,50€ PayPalilla ja ne oli siellä heti. Myös pankkisiirto on mahdollinen, mutta kannattaa ensin katsoa, paljonko ne veloittaa säilytyksestä.
Painoin "Confirm and Send" Received Shipments välilehdeltä. Postitustavan olisi voinut vielä vaihtaa, mutta ei ollut raha eikä intoa melkein euron kalliimpaan UPS:iin. Saatoin painaa muutakin.
Paketti siirtyi välilehdelle Ready to Send ja menee itsekseen eteenpäin, kun se käsitellään. Seuraavan kerran näen sen täällä Helsingissä.
Ei ne halua mitään tuollaista.
1. Tee tili @MailboxDe ja käytä oikeaa sähköpostia!
2. Saa oma osoite, tyyliin;
3. Pistä tuo osoite Mindfactory, tai mistä ikinä tilaatkaan (erityistä huomiota tuohon riviin, joka on lihavoitu)
4. Tee tilaus
5. Mailboxde pistää postia, kun paketti on saapunut heille
6. Sitten sinun pitää mahdollisimman nopeasti hoitaa ne rahtikirjajutut ja postimaksujen maksu. Minulla meni viimeeksi näin:
Viettävät Saksassa jotain saksofonilomaa huomenna ja paketti ei silloin liiku mihinkään. Parhaassa tapauksessa se on minulla ensi viikolla, mutta viimeistään itsenäisyyspäivänä.
Mindfactorysta tilasin muutaman komponentin, mutta yhtä niistä saatavana vasta 29.11. Varataanko jo saatavilla olevat tuotteet minulle ja säilyvätkö mahdolliset tarjoushinnat, vaikka toimitus venyisikin useammalla päivällä?
Missä vaiheessa tilaus maksetaan? Nyt tilauksen status: offen (avoin) ja maksutapa Zahlungsweise: Vorkasse (Payment in advance).
HUOM! Palautus aina myyjän toivomalla tavalla.Onko kukaan palauttanut tuotteita amazon.de:hin? Pitääkö tuosta monen kymmenen euron postimaksut maksaa.
HUOM! Palautus aina myyjän toivomalla tavalla.
- Takuupalautusta varten sain pakettiin printattavan ja liimattavan a4:sen --> ja paketti DHL:lle ilmaiseksi toimitettavaksi. (2018)
- Tuotepalautusta (myivät uutena puhelinta, mutta olikin "open box") varten taas sain ohjeet postittaa seurantanumerolla ja perään valokuva postikulukuitista (ukomaan paketti 21,80€) --> Sitten kun saivat tuotteen takaisin niin palauttivat postimaksun ja maksun tuotteesta. (2016).
Mailboxde olisi ottanut 3€ ja UPS 14,60€. Tilasin itse näyttökortin syyskuussa. Sama toimitushinta tuli kun ostin marraskuussa Ryzen 2600 + 2 muistikampaa. Käytännössä 10 kg ja 50,000 cm3 asti 18€ riittää UPS-vaihtoehtoon. DHL pienimmillä paketeilla euron halvempi, mutta ainakin UPS tuo ovelle asti.Laitetaas tänne hieman kokemuksia tuolta Mindfactorylta tilaamisesta.
...snip...
Niin ja alvit oli nuo saksan alvit jotka maksettiin ihan normaalisti sekä postikulut 29€ tms.