Kun sain aikanaan Omegan, ja inhosin sitä, niin pistin sen heti myyntiin ja mietin mitä ostasi ranteeseen.
Aika montaa Longinesta katselin, ja sitten innostuin Stowasta. Hilasivat hintoja ja pitivät halvinta malliaan eioona, ja alkoi jurppia. Poistin linkit tyystin ja mietin muuta. Nomos oli liian kallis ja niin oli olevinaan Junghansin tyylikkätkin. Olin menossa kokoa ajan halvempaanpäin, mikä oli outoa ja harvinaista, ja tietenkin positiivista!
Nno, sain esiin isäni vanhan Atlanticin, huollatin sen ja tykkäsin. Siitä irtosi nukkuessa lasi ja viisarit solmussa. Pistin pussiin ja jatkoin ihmettelyä.
Nyt Omega oli myyty ja minä olin tilannut uuden Atlanticin.
Oli aika samankokoinen olevinaan kuin vanhakin. Ja v*t, hiton paksuhan tuo oli. ja menttaalirannekeella vielä painavakin.
Pistin myyntiin, vaikka vähän kyllä harmitti, jotenkin olin jo lapsena tykännyt Atlanticista, jonka vanhempi veljeni oli tuonut isälle "meriltä". Joko Saksasta tai Puolasta, ehkä vuosi oli 1966 tms. Saksasta joka tapauksessa oli mukaan otettu Dual -levysoitin.
Sen laatuisia ei paljoa ollut kakara nähnyt, eikä noita 3kg levylautasversiota varmaan edes tuotu maahan kasoittain.
Eli lukkarinrakkautta sekä Atlanticiin että Dualiin löytyi.
Nno, Omega oli mennyt kaupaksi liikkeessä ja satuin kysymään mitä Visodate maksaisi. Sain paremman tarjouksen kuin mistään mualimalta netistä, joten semmoinen sitten tuli ostetuksi ihan tiskiltä.
Nyt kun aikaa on kulunut ja huoltokin olisi järkevä, aloin miettiä kannattaako huoltaa vai myydä huokealla ja ostaa uusi vastaava.
En saanut mitään aikaiseksi asialle ja nyt Visodate on katoamassa hyllyiltä.
Äitini laatikoista löytyi nipu naisten rojukelloja ja yksi sveitsiläinen miestenkello. Tegrov.
En ole koskaan kullutkaan moisesta, ja mietin josko huollattaisi sen ranteeseen. Alkoi mietityttää moisen hinta ja tutkin kelloa, tuossa sauma ja kello aukeaa kynnellä..."väärästä kohdasta"!?
Kyseessä kuulemma "edestäladattava" eli kuoria pitä purkaa alkaen viisarien poisto jne. Kyselin asiaan vinkkiä ja ulkomaansaitilla yksi viisas varoitteli ettei kannata enkä edes tule näkemään mitään missä vikaa voisi kellolla olla, kunhan vain rikon sen yrittäessäni. Lohdutin tuskaisaa mieltä että: "tajusin, oikeassa olette, pistän metallinkeräyseen etten vaan riko mitään" ;-)