Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Lieköhä käy sama, ku Kallen kanssa. Evansilla oli paikka ottaa mestaruus, ku Ogier "lopetti", mut sieltä tuli junnu ohi horisonttiin. Viime kaudellaki oli Rovanperä + Ogier osa-aikaisina, mut ei niin ei. Taas joku muu vei nenän edestä sen. Tänä vuonna sit osa-aikaeläkeläinen vie lopulta.. Sääliksi alkaa jo käymäänNo tämä. Evans on "vasta" 36 vuotta. Ogier voitti nyt mestaruuden 41 vuotiaana.
Eli hyvät mahdollisuudet voittaa mestaruus vielä ja hyvä auto alla. 2026 ei ole myöskään Kalle mukana, joka parantaa mahdollisuuksia mestaruuteen? Ja Ott taisi myös nyt lopettaa rallit kokonaan?
En muista millaisen kauden Ogier ajaa 2026?
Ogier taisi suht varmati ajaa tämän kauden. Viime kaudella oli enemmän virheitä.
Ko. maiden pienehkö pinta-ala taitaa onneksi estää hankkeet.No onko tuolla edes jotain Emiraattien tai Qatarin kisaa tyrkyllä?
Ei niin, yksittäisten kisojen automäärän ei ole varaa pudota nykyisestä.Toi on wrc2:ssa tohon tyyliin. Vähä eri kuitenki., mut ykkösessä ei mahda olla tarpeeksi kuskeja, että toimis järkevästi.
Joo, toi toimii tuolla alemmalla tasolla, että on edullisempaa ajaa kausi ja saadaan osanottajia. Huipulla on rahaa ajaa kaikki kisat. Talleja vaa tarttis vähä lisää. Ei tämmöiset saudi-arabiat kyl lisää lajin kiinnostavuutta..Ei helvetissä käydä valikoimaan kisoja ja taktikoimaan maksimit!
urheiluuutiset.com
Ford on ollut aina hyvä kun tuotu "uusi" auto. Uusi auto siinä mielessä että nämä oli tehokkaampia 380hv kuin aikaisemmat autot. Ja oliko Toyota enemmän raakile kun oli heidän ralliin paluun eka vuosi. Tuolloin M-sportilla oli ehkä rahaa enemmän käytössä kun kenties Fordikin sponssasi enemmän kun jo silloin monin (4) kertainen mestari oli tiimissä, voitti myös maailmanmestaruuden 2018 Fordilla.Joo kieltämättä 2017 alitehoisella Ford Fiestalla voitettu mestaruus oli kova.
Kyllä tuo varmaan auttaa, että saa lomailla perheen kanssa? Nyt tässä vaiheessa Ogier ei 10 mestaruutta saa, koska tiedostaa, että hieman liian haasteellista tulisi olemaan? Esim jos tulee ajovirheitä, tai teknisiä ongelmia. Tai sitten ihan vaan muutama rengasrikko väärään kohtaan?Ogier aikoo ajaa ensi vuonna kymmenen kisaa. Tärkeimpänä on perhesyyt, miksi ei aja koko kautta.
![]()
Sebastien Ogier paljasti ensi kauden suunnitelmansa - UrheiluUutiset Motorsport
Yhdeksännen rallin maailmanmestaruutensa voittanut Sébastien Ogier vahvisti kilpailevansa kymmenessä ensi kauden 14 osakilpailusta. Ogier on kilpaillut osa-aikaisesti vuoden 2021 jälkeen, jolloin hän voitti kahdeksannen mestaruutensa. Tällä kaudella hän keräsi tarpeeksi pisteitä ajamistaan 11...urheiluuutiset.com
Siihen päälle vielä neljännellä eli Citroenilla 10 kisavoittoaOgier on voittanu mestaruuden kolmella eri automerkillä JA rengasvalmistajalla JA useamman kerran kaikilla. (paitsi hankookilla..) Hattu pois päästä vain..

Uskomaton lahjakkuus jonka sädekehä särkyi heti kun rengasvalmistaja vaihtui ja keskittyi pelkästään valittamaan niistä renkaista? Jos aletaan spekuloimaan, niin yhtälailla voidaan sanoa että Kallella ei olisi ainuttakaan mestaruutta ellei Ogier olisi juuri niillä kausilla ajanut vain sen muutaman rallin.Ogier on voittanu mestaruuden kolmella eri automerkillä JA rengasvalmistajalla JA useamman kerran kaikilla. (paitsi hankookilla..) Hattu pois päästä vain..
Ongelma ei ollut myöskään (edelleenkään) se, että jätti kisoja välistä, vaa koska oli vaa pirun hyvä tänä kautena. Keräsi prosentuaalisesti enemmän pisteitä kauden pisteistä kuin monesti (no monesti ja monesti, mut on vähemmälläkin voittanut) aiemmin voittaessaan mestaruuden. Lisäksi enemmänki olisi saanut, jos kisan väliin jättämisen sijaan olisi ajellut minimipisteitä kisoissa hidastellen, jos siis lähtöpaikasta kisoissa oli homman juju..
Aika-ajot olisi kyllä mielenkiintoinen konsepti ja lopettais nämä "auraamisjutut". PItäis vaa aika-ajoissa vetää kovaa, että ei tarttis aurata ja sais valita ekana lähtöpaikkansa. e: muutettais shakedown aika-ajoksi?Nopein valitsis ajopaikkansa ekana ja toinen sit jne..
e: sanotaan nyt seki, että ei ois "normikautena" ollut mitään palaa Rovanperää vastaan osa-aikakuskilla. Mut Kalle nyt ei vaa saanu renkaista sitä jujua jostain syystä ja meni siinä persiilleen alkukausi. + tekniset ongelmat. Uskomaton lahjakkuus ja jos joku, nii se on hän, joka tekee historiaa. Henri Toivonen oli edellinen, mut hällä elämä päättyi liian äkkii. e2: tai noh, Loeb ja Ogier kans, mut he eivät ruvenneet lisenssipisteitä hankkii![]()
Mitä sie länkytåt? En oikee ymmärtänyt. Jotain renkaista länkytit, mut ko. heppu on voittanut silti. Erehdyitkö luuleen tätä räbäksi vai täh?Uskomaton lahjakkuus jonka sädekehä särkyi heti kun rengasvalmistaja vaihtui ja keskittyi pelkästään valittamaan niistä renkaista? Jos aletaan spekuloimaan, niin yhtälailla voidaan sanoa että Kallella ei olisi ainuttakaan mestaruutta ellei Ogier olisi juuri niillä kausilla ajanut vain sen muutaman rallin.
En erehtynyt. Jätä viina vähemmälle jos lukutaito kärsii.Mitä sie länkytåt? En oikee ymmärtänyt. Jotain renkaista länkytit, mut ko. heppu on voittanut silti. Erehdyitkö luuleen tätä räbäksi vai täh?
Katoppa se 2022 kausi muistin virkistämiseksi, Kalle voitti Ogierin myös auraamalla. Kalle aurasi lähes koko kauden ja silti kuusi voittoa ja melkein kaikki lisäpisteet, Tänak jäi 50 pinnaa, vaikka oli lähes joka kisassa korokkeella. Seuraavana vuonna huonoin sijoitus nelonen ja yksi keskeytys, joten en menisi ihan suoraan väittämään, kun ottaa vielä huomioon Ogierin lähtöpaikat.Uskomaton lahjakkuus jonka sädekehä särkyi heti kun rengasvalmistaja vaihtui ja keskittyi pelkästään valittamaan niistä renkaista? Jos aletaan spekuloimaan, niin yhtälailla voidaan sanoa että Kallella ei olisi ainuttakaan mestaruutta ellei Ogier olisi juuri niillä kausilla ajanut vain sen muutaman rallin.
Kyllä mä muistin noi ilman kertaustakin. Ogierilta selvä välikausi varsinkin kausi -22 ja -23 kaudella voitot tasoissa Kallen kanssa ja viisi rallia vähemmän.Katoppa se 2022 kausi muistin virkistämiseksi, Kalle voitti Ogierin myös auraamalla. Kalle aurasi lähes koko kauden ja silti kuusi voittoa ja melkein kaikki lisäpisteet, Tänak jäi 50 pinnaa, vaikka oli lähes joka kisassa korokkeella. Seuraavana vuonna huonoin sijoitus nelonen ja yksi keskeytys, joten en menisi ihan suoraan väittämään, kun ottaa vielä huomioon Ogierin lähtöpaikat.
MM-rallikausi 2022 – Wikipedia MM-rallikausi 2023 – Wikipedia
Jos jätetään Monte Carlo pois, kun voittaa sen muutenkin joka vuosi niin mites se parempi lähtöpaikka niissä muissa voitoissa? Meksikossa ei ole edes mahdollista voittaa, jos lähtee ensimmäisten joukossa ja Keniassa myös huomattava ero.Kyllä mä muistin noi ilman kertaustakin. Ogierilta selvä välikausi varsinkin kausi -22 ja -23 kaudella voitot tasoissa Kallen kanssa ja viisi rallia vähemmän.
Joo, muistan kans kuinka puhuttiin, että Ogier napsii voittoja lähtöpaikkansa ansiosta, Kallen auratessa. Ikäänkuin sädekehäänsä kiillottaen. Kallen mestaruusvuodet oli kyl sellaista ylivoimaa, että melkoista vähättelyä, että Ogier olisi vienyt ne mestaruudet ajamalla täydet kaudet. Mahdollista toki, mut ei todennäköistä. Päinvastoin voidaan aatella, että Kalle ois ollu vieläki ylivoimaisempi ilman Ogieria sotkemassa kautta yksittäisillä kisoillaan. Kalle varsinki power-mestarin tittelin ansainnut, ku vaikka oli ollu ylivoimaisessa johdossa, nii nakutteli powerilla iha hulluja aikoja. Varsinkin jäänyt mieleen se eräs power märässä kelissä, ku Rovanperällä oli kovat renkaat ja Tänakilla pehmeet. Raivos sit jollain ihmeellä silti powervoiton(ja kisan?)Jos jätetään Monte Carlo pois, kun voittaa sen muutenkin joka vuosi niin mites se parempi lähtöpaikka niissä muissa voitoissa? Meksikossa ei ole edes mahdollista voittaa, jos lähtee ensimmäisten joukossa ja Keniassa myös huomattava ero.
No mitä siitä? Mites ne viisi ajettua rallia vähemmän? Kun kerran spekuloitiin että jollakin Ihme normaalilla kaudella Kalle olis nytkin vieny mestaruuden kevyesti, niin kai sitä saa spekuloida muitakin kausia. Ja nyt oli ihan normaali kausi, eikä Kalle voittanut.Jos jätetään Monte Carlo pois, kun voittaa sen muutenkin joka vuosi niin mites se parempi lähtöpaikka niissä muissa voitoissa? Meksikossa ei ole edes mahdollista voittaa, jos lähtee ensimmäisten joukossa ja Keniassa myös huomattava ero.
Tämän kauden mestaruuden ansaitsi mennen tullen, mutta yksi asia on Ogierin kohdalla jossiteltavissa, kaikki mestaruudet tullu vasta kun Loeb lopetti. Vertaa sitten viime kautta, Kallella neljä voittoa ja yksi meni kiven takia, vaikka jäi kuusi kisaa ajamatta, Ogierilla kolme, vaikka ajoi kolme kisaa enemmän. Näinkö näitä sitten pitää vertailla?No mitä siitä? Mites ne viisi ajettua rallia vähemmän? Kun kerran spekuloitiin että jollakin Ihme normaalilla kaudella Kalle olis nytkin vieny mestaruuden kevyesti, niin kai sitä saa spekuloida muitakin kausia. Ja nyt oli ihan normaali kausi, eikä Kalle voittanut.
Silti kaikkien aikojen paras. 9 mestaruutta kolmessa eri tallissa, eikä ole pahemmin lajissa tapahtuneet muutokset menoa haitanneet. Jos ja kun Juha Kankkunen on mun kanssa samaa mieltä, niin riittää mulle.Tämän kauden mestaruuden ansaitsi mennen tullen, mutta yksi asia on Ogierin kohdalla jossiteltavissa, kaikki mestaruudet tullu vasta kun Loeb lopetti.
Kyllä Henri Toivonen oli kaikkien aikojen paras, mutta kaasu jäi pohjaan väärässä paikassa.Silti kaikkien aikojen paras. 9 mestaruutta kolmessa eri tallissa, eikä ole pahemmin lajissa tapahtuneet muutokset menoa haitanneet. Jos ja kun Juha Kankkunen on mun kanssa samaa mieltä, niin riittää mulle.
Kyllä noihin kuitenkin lasketaan saavutukset eikä sitä mitä henkilöstä mahdollisesti olisi voinut tulla. Harmi toki kun ei koskaan nähty mitä Henkka olisi saavuttanut.Kyllä Henri Toivonen oli kaikkien aikojen paras, mutta kaasu jäi pohjaan väärässä paikassa.
Kankkunen oli kans sellainen, että kovaa mentiin useilla eri autoilla. Kolmella eri autolla mestaruudetkinSilti kaikkien aikojen paras. 9 mestaruutta kolmessa eri tallissa, eikä ole pahemmin lajissa tapahtuneet muutokset menoa haitanneet. Jos ja kun Juha Kankkunen on mun kanssa samaa mieltä, niin riittää mulle.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.