Tuleekos tuossa silti kastepiste oikeaan paikkaan, jos lämpötila +5-10 astetta talvella?Tossa kannattaa varmaan tehdä niin, että vedät sinne sen 100mm villaa, sen päälle höyrynsulku, sitten se lisäkoolaus ja 50mm villaa. Saat tuolla sitten aikaiseksi sen, että sisäpuolen levytykseen porailtuna et turhaan puhko höyrynsulkua. Sokkeliin pir levyt on ihan ok.
Mä tein tallin vanhasta varasto + katos kombosta ja en vaivautunut sokkelia edes eristämään. Toki siinä lämpöhäviöitä hieman tulee, mutta jollain alle 10 asteen ylläpitolämmöllä lattiantasossa on niin kylmä muutenkin, ettei tuolla nyt kauheasti sähköä enää säästä. Mulla kun oli se varastotila alunperint toteutettu niin, että lattialaatan päällä oli erikseen styroxit sen sokkelin verran ja päällä lastulevytys niin tuossa olis vaatinut juurikin ton lisäkoolauksen että sais sokkelin eristeet samaan tasoon seinäpinnan kanssa. En viitsinyt lähteä purkamaan sitä puolikasta tilaa varaston levytyksen osalta niin oikaisin tuossa hieman. Kosteusriskit noinkin on aika vähäiset kun talli on harrasteautoa varten eikä varsinaista kosteuskuormaa kylmällä kaudella juurikaan tule jos en itse tallissa nyt jokusta tuntia vietä aikaa autoa rempatessa.
Noin taidetaan monesti asutuissa taloissakin tehdä.