Joutunee käyttämään kiillon maxrapid tai ardex a 31. Pitää saada kävelykovaksi mahdollisimman nopeasti.
Juu eiköhän noi ihan hyvin sun asunnon puolella pysy. Ite oon yleensä käyttäny vetonitin tuotteita 3100 ja 5000sta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Joutunee käyttämään kiillon maxrapid tai ardex a 31. Pitää saada kävelykovaksi mahdollisimman nopeasti.
Ei siinä saumassa saisi mitään rakoja olla (heikentää ainakin äänieristystä). Luutavasti kutistumishalkeama, jos ei useita millejä. Liekkö tehty jälkihoito huonosti.Mites tunkeutuvaa nuo pikalattiatasoitteet on?
Tuli revittyä linoleumit/muovimatot pois ja huomasin että jokaisen ontelosauman kohdalta murtunut (pitkittäissauma). -80 valmistunut talo niin on taidettu tehdä pinnat vielä kun ontelot on olleet kosteita.
Ei tee kovin hyvää naapurisovulle kun ensin jyrsin/hion lattiaa ja sitten tulee tasoitteet saumoista niskaan :o
Sori, mutta pani väkisin hymyilyttämään. Vois yhtiössäsi riemu tosta revetä, jos oikeasti...Ei tässä kerkee alkaa odottelemaan injektointeja. Halkeamia myös katon ontelosaumoissa joten eiköhön noita löydy joka asunnoista.
Liimoja jysiessä huomasi kyllä enemmän "irti" olevat laatat.
Ehkä kaikkein paskein kuviteltavissa oleva korjaus taloyhtiölle, "sipastaas muovimatot helkattiin, jyrsitään lattiat, injektoidaan ontelot ja laitetaan uudet pinnat" tai "sipastaas saumat näkyviin alapuolelta, injektoidaan ja ruiskurapataan"
Muutenkin tuolloin käytettiin matalampaa (260mm?) onteloa että kyllä ne äänet kuuluu läpi vaikka olisi priimat saumat.
Laitetaanpa nyt lopputuloksesta pari kuvaa, kun sain täältä apua tämän suunnittelussa. Viimeistely vielä kesken (listat pitäisi asentaa ja miettiä jotain käsittelyäkin), mutta ensimmäinen yö aitassa on nukuttu ja ei ollut valittamista.Mökillä on pihavaja, jonka muuntamista nukkumiskäyttöön suunnittelen. Tällä hetkellä se on siis muistaakseni 45x45mm tolpista tehty laudoilla verhoiltu runko, harjakatto huovalla. Vähän kaipaisin mielipiteitä ja ehdotuksia ennen projektiin ryhtymistä.
Kokoa pohjalla on about 225x175cm, harjakorkeus ehkä reilu 2m, joten käytännössä sinne mahtuu vain kahden mentävä sänky. Ihan hirveän isoja vaatimuksia ei siis ole kun ei siellä aikaa vietetä, kunhan nyt ei tule tikkuja seinistä kun kylkeä kääntää. Ajatuksena selvitä suht edullisesti ja paneloida se sisältä jollain talouslaatuisella STP paneelilla, jotta saa vähän siistimmät sisätilat. Kattoon ehkä OSB levyä? Lattia voisi ehkä jäädä ennalleen (suht siisti lautalattia nyt, ei eristystä), vaikka joku matto/tarvittaessa levy päälle?
Tekniseen toteutukseen sitten kaipaisi vähän vinkkejä. Ensin mietin eristämistä, mutta käyttö ajoittuu käytännössä kokonaan välille kesä-syyskuu ja tänä aikana siellä joku nukkuisi ehkä max 10 yötä? Satunnaisia vieraita varten siis. Jos ajatellaan, että yölämpötilat olisi alimmillaan jotain 10c luokkaa ja sinne laittaisi vaikka jonkun pienen lämmittimen varuiksi, niin onko tuommoinen ulkolaudoitus + paneeli runkotolpissa ilman eristettä välissä ihan kuolleena syntynyt idea?
Tuloilma ja poistoilmaventtiilit tulis varmaan paneloinnin lisäksi, vaikka tuskin tuosta kovin tiivistä pakettia tulee ilman eristämistä.
Jotain ilmanvaihtoa kaipaa kyllä, mutta reikäsaha pelastaa. Tai sitten vaan ovi hyttysverkolla umpeen ja nukkumaan.Laitetaanpa nyt lopputuloksesta pari kuvaa, kun sain täältä apua tämän suunnittelussa. Viimeistely vielä kesken (listat pitäisi asentaa ja miettiä jotain käsittelyäkin), mutta ensimmäinen yö aitassa on nukuttu ja ei ollut valittamista.
Erityisen tyytyväinen olen tässä vaiheessa siihen, että eristin tuon hökkelin. Tekee siitä vähän hiljaisemman ja olisihan siellä sukat pyörinyt jaloissa ja paneelien saumoista paistanut päivä.
Sisäkuvassa näkyy jalkopäässä tuloventtiili, katossa on takaseinän vieressä poistoventtiili ja sen hormissa aurinkopaneelituuletin.Jotain ilmanvaihtoa kaipaa kyllä, mutta reikäsaha pelastaa. Tai sitten vaan ovi hyttysverkolla umpeen ja nukkumaan.
Ei osunut silmään. Riittääkö nuo kahdenkin nukkuessa hyvin? Toki varmaan riippuu kattoputken pituudesta ja pyöriikö tuuletin vai ei.Sisäkuvassa näkyy jalkopäässä tuloventtiili, katossa on takaseinän vieressä poistoventtiili ja sen hormissa aurinkopaneelituuletin.
On ollut ajatuksena lisätä aurinkopaneelin rinnalle 12v akku ja kämppään sisälle kytkin ja nopeudensäätö. Tyhjillään ollessaan voisi laittaa aurinkopaneelikäytölle, että ilma pääsee vähän vaihtumaan. Asutettuna voisi sitten tarpeen mukaan säätää ilmanvaihtoa ja käyttää akulla.Ei osunut silmään. Riittääkö nuo kahdenkin nukkuessa hyvin? Toki varmaan riippuu kattoputken pituudesta ja pyöriikö tuuletin vai ei.
Laitetaanpa nyt lopputuloksesta pari kuvaa, kun sain täältä apua tämän suunnittelussa. Viimeistely vielä kesken (listat pitäisi asentaa ja miettiä jotain käsittelyäkin), mutta ensimmäinen yö aitassa on nukuttu ja ei ollut valittamista.
Erityisen tyytyväinen olen tässä vaiheessa siihen, että eristin tuon hökkelin. Tekee siitä vähän hiljaisemman ja olisihan siellä sukat pyörinyt jaloissa ja paneelien saumoista paistanut päivä.
Sori, mutta pani väkisin hymyilyttämään. Vois yhtiössäsi riemu tosta revetä, jos oikeasti...
Mulla on hyvin pahoja traumoja vieläkin, kun muistelen asuntoamme, jossa yläkerrassa alettiin asumaan vasta keskiyön jälkeen ja ol. koira pomputteli palloa läpi öiden.
Aivan kuin se koira? olisi ollut asunnossamme.
Mites matto lähtikö vain rullalle käärimällä, mitenkä poistit liimat. Mitä tarkoitat "enemmän irti olevilla laatoilla"?
Kissat ovat pehmyttassuisia, eivätkä taida niin palloa pomputella. Sillä saksanpaimenkoiralla oli pitkät kynnet ja tykkäsi leikkiä. Tosiaa harmi, että vasta yöllä heräsivät.Omat kissa riehuu yöllä ja ainakaan alakerran naapuri ei ole valittanut niitten hyppelystä (kun näin käytävällä muutama päivä sitten kerroin että aloittelen lattiaremppaa, totesi että ei haittaa. Luultavasti on muuttanut mielipidetta tuon 3 tunnin jyrsimisen/hionnan jälkeen.)
Matot lähti aika helposti, tosin en tajunnut kokeilla suoraan rullalle käärimistä. Tosin sitä perkeleen karvaa jäi hitosti lattiaan kiinni.
Vuokraamosta suosittelivat jotain sakemanilaista hiontakonetta joka olikin yllättävän hyvä, 200mm kiekko missä timanttiterät. Utelin Kolumbuksen ja kuparilaikan perään niin totesivat tämän ehkä paremmaksi.
Toki kun ensimmäistä kertaa tuommoisella tekee niin tuli tehtyä turhia kuoppia.
Ja kun jyrsintäsyvyyttä säädettiin tangon kulmalla, tuli pidettyä sitä aika alhaalla joten työergonomia oli "selkä jumiin" luokkaa.
Ääni muuttui jyrsittäessä yhden ontelolaatan kohdalla selvästi, tuo laatta lyhyempi kuin muut ja toisessa päässä on luultavasti petrapalkki.
Oliskohan hiukkasen liian paksua maalikerrosta kerralla yritetty. Toki ei maalikaan ole oikeata karmeihin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaanSähköhöyläys onnistui mainiosti. Maalasin sen karmin. Höylätyllä sivulla oli paljas puupinta, muuten vanha, isopropalla pyyhitty maalipinta. Karmeen näkönenhän tosta tulee, kun sudistä jää hirveet urat. Ton voi varmaan päällemaalata huomenna päivällä uudestaan? Purkissa lukee päällemaalaus 2-3h kuluttua. Kerran nimittäin yksien sängynjalkojen päällemaalauksen jälkeen vastaavalla sisämaalilla tuli hirvee rypistyny lopputulos.
Oisko ollut vinkkejä tasasempaan pintaan?
Itse olen pitkään maalannut jopa kattopaneelit uulan kalustemaalilla, ei ole halvin, mutta tuntuu että tulos on aina yhtä siisti, tekee maalauksen miten vain.Sähköhöyläys onnistui mainiosti. Maalasin sen karmin. Höylätyllä sivulla oli paljas puupinta, muuten vanha, isopropalla pyyhitty maalipinta. Karmeen näkönenhän tosta tulee, kun sudistä jää hirveet urat. Ton voi varmaan päällemaalata huomenna päivällä uudestaan? Purkissa lukee päällemaalaus 2-3h kuluttua. Kerran nimittäin yksien sängynjalkojen päällemaalauksen jälkeen vastaavalla sisämaalilla tuli hirvee rypistyny lopputulos.
Oisko ollut vinkkejä tasasempaan pintaan?
Juuh elikkäs, vituiks meni. Kävi just se, minkä vuoks kyselin täältä päällemaalausajasta. Eilisiltaisen maalauksen lopputulos olikin kuivuttuaan tänään paljon parempi, täysin hyväksyttävä. Pieni läpikuulto vielä edellytti päällemaalausta. Ihmettelin heti, kun pensseli tuntui jumittavan, tahmaavan. Eli alempi kerros liukeni ja rypistyi. Perseestä, kun purkissa ei ole parempia ohjeita, muuta kuin tuo "päällemaalaus 2-3h". Voisin nyt kahden perseilyshown perusteella tehdä sen oletuksen, että ehkä joko tuo ohjearvo, tai sitten vasta alemman kerroksen täysin kuivuttua, luokkaa joku viikon päästä, mistä voisi purkkiin lätkäistä huomion, kuten monissa spraymaaleissa näkee.
Oisko nyt sitten vinkkejä tuon korjaamiseen? Lähdenkö heti kaapimaan metallilastalla, vai annanko kuivua ja kuinka pitkään, ja lähdenkö hiekkapaperilla koneella yrittää hioa maalipintaa tasaisemmaksi vai kokonaan pois?
Kaavi pois mitä saat irti pienellä vaivalla. Sen jälkeen kun karmi on kuivunut loppuun niin sit hio kaikki loput maalit pois ja hae kaupasta oikeanlaista maalia ensimmäisenä. Tuo on jotakin sisäseiniin tarkoitettua maalia jota oot tuohon lätkinyt.
"Living Väggfärg 20 on premium-väri, joka sopii sekä maalaamattomiin että aiemmin maalattuihin tai tapetoituihin seiniin sisätiloissa."
Tarvitset kaluste- tai paneelimaalia tuohon hommaan. Löytyy monilta merkeiltä erilaisia tuotteita.
Pensseliksi jokin laadukas hienohapsinen pensseli, esim.
Lakkasivellin
anza.fi
Tulee mökkimäiseen tilaan, ei mihinkään design-talon olohuoneeseen. Tarkoitus päästä halvalla, eli niillä tarpeilla, mitä nurkista löytyy, ostamatta mitään lisää. Tyydyttävä lopputulos riittävä, mutta tuo rypistyminen nyt kyllä alittaa sen riman.
Tulee mökkimäiseen tilaan, ei mihinkään design-talon olohuoneeseen. Tarkoitus päästä halvalla, eli niillä tarpeilla, mitä nurkista löytyy, ostamatta mitään lisää. Tyydyttävä lopputulos riittävä, mutta tuo rypistyminen nyt kyllä alittaa sen riman.
Onko raadilta suosituksia kohtuuhintaisessa rakenneilmaisimesta? Omakotitaloon muutto edessä ja tuo laite olisi hyvä olla kun seiniin pitää tehdä reikiä.
Pitäisi saada vajan ovi avautumaan ja lukittumaan 90 asteen kulmaan. Vähän vaikea googlata joten kilautetaan tänne, minkähänlainen sarana/salpa tuohon kävisi?
Riippuu vähän millainen ovi, mutta toimisiko tällainen. Tuolla saa ainakin terassin/parvekkeen oven kivasti jäämään mihin tahansa asentoon. Tuolta näyttäisi löytyvän myös tuulisalpa tuohon tarkoitukseen, joita näkee useinkin vaikka varastojen ovissa.Pitäisi saada vajan ovi avautumaan ja lukittumaan 90 asteen kulmaan. Vähän vaikea googlata joten kilautetaan tänne, minkähänlainen sarana/salpa tuohon kävisi?
Itselläni dorma ts83 aukipitolaitteella. Jolla saa säädettyä mihin kohtaan haluaa oven jäämään auki.
Kiitokset näistä, tuollainen tuulisalpa oli oikein hyvä tähän tarkoitukseen. Vähän täytyy modata ovenkarmia jotta saa sopivaan kohtaan, mutta sopivan simppeli ratkaisu.Riippuu vähän millainen ovi, mutta toimisiko tällainen. Tuolla saa ainakin terassin/parvekkeen oven kivasti jäämään mihin tahansa asentoon. Tuolta näyttäisi löytyvän myös tuulisalpa tuohon tarkoitukseen, joita näkee useinkin vaikka varastojen ovissa.
Näkyy huoneistokortissa olevan F497, eli tikkurila paperi himmeä..
Pikkaisen jäänyt kiinnityksistä reikiä, jotka kitattava.
"Valkoisen valkeaa kittiä" ei taida olla? Mikähän maali olisi kohtuu lähellä, jos yrittäisi hipostella sievemmäksi. Joku Ilves seinämaali 0,9L maalarinvalkoinen ?
En tahdo löytyää F497:aa pienissä pakkauksissa.. EI viitsisi ostaa pikkuhommaan liikaa maalia, kun ei ole liikaa tilaa säilyttääkään
Maalarinvalkoinen on ihan eri väri tuohon F497sävyyn verratessa. Ja jokaisen tehtaan valmiit sävyt saattavat vaihdella keskenään.
Kyllä väriliike sävyttää sinulle A-pohjasta vaikka sen 0,9l purkin sisämaalia. Kaikkialla ei vain ole niitä pieniä purkkeja. Parhaassa tapauksessa saat jostain 0,3l sävynäytteen.
Tikkurila eristyspohjamaali Multistop 1 l valkoinen F497 himmeä | Prisma verkkokauppaPienissä purkeissa vaaleat sävyt on aikamoista arpapelia kun sävytyslaitteiden tarkkuus ei yleensä riitä noin pienillä sävytysmäärillä.
Äkkiikös tota kokeilee. Ja potentiaalisesti huomaa että vaikka sävy olisikin sama, nii uusi (eirityspohja)maali on pikkusen himmeempi kuin vanha. Älä siis ihan kauheen isolle alueelle kokeileTikkurila eristyspohjamaali Multistop 1 l valkoinen F497 himmeä | Prisma verkkokauppa
Löysin tälläsen ja ostinkin, toki avaamatta."Suunnittelen"ohuella telarullalla kevyesti rullaavani kitattujen reikien päälle. Jäänee kyllä jälki, mutta olisiko sitten tuleva jälki mahdollisesti hieman vähemmän ruma, kuin itse reiät..
Työvälineeksi suunnittelen pikkurullaa ja hennon hennosti hipaista... Vaiko pensseli ja töpö töpö.
Muutaman täysseinän olen maalannut ja silloin siitä jäljestä saa kyllä siistin, mutta oletusarvo on ettäei tämä tuleainakaan "täydellisesti" onnistumaan, mutta jos "parhaalla mahdolllisella tavalla".
Vaihtoehto olisi tietysti jättää reiät näkyviin, mutta ovat kyllä pahimmoilleen silmän korkeudella ja niitä on vielä 8 kpl (tv asennettu ns. "luvatta"), joskin sovittu että korvaus otetaan vakuudesta..
Tikkurila eristyspohjamaali Multistop 1 l valkoinen F497 himmeä | Prisma verkkokauppa
Löysin tälläsen ja ostinkin, toki avaamatta."Suunnittelen"ohuella telarullalla kevyesti rullaavani kitattujen reikien päälle. Jäänee kyllä jälki, mutta olisiko sitten tuleva jälki mahdollisesti hieman vähemmän ruma, kuin itse reiät..
Työvälineeksi suunnittelen pikkurullaa ja hennon hennosti hipaista... Vaiko pensseli ja töpö töpö.
Muutaman täysseinän olen maalannut ja silloin siitä jäljestä saa kyllä siistin, mutta oletusarvo on ettäei tämä tuleainakaan "täydellisesti" onnistumaan, mutta jos "parhaalla mahdolllisella tavalla".
Vaihtoehto olisi tietysti jättää reiät näkyviin, mutta ovat kyllä pahimmoilleen silmän korkeudella ja niitä on vielä 8 kpl (tv asennettu ns. "luvatta"), joskin sovittu että korvaus otetaan vakuudesta..
Olen miettimässä lattiakaivoa autotalleihin. Määräykset sanoo että hiekan ja öljynerotin vaaditaan jos ala on yli 40m2, minulla on 2 alle 40m2 tallia jotka erotettu väliseinällä, mutta samassa rakennuksessa. Ei vesipisteitä. Pitääkö tällöin olla öljynerotuskaivot vai riittääkö tavalliset?
Jos hiekkaa, lietettä, rasvaa, bensiiniä, öljyä tai muita haitallisia fysikaalisia tai kemiallisia aineita voi joutua jätevesivesilaitteistoon ja -verkostoon tai ympäristöön, on jätevesilaitteistossa oltava erotin- tai käsittelylaite.
Erotinlaitteiden on sijaittava niin, että ne ovat helposti ja haittaa aiheuttamatta huollettavissa ja tyhjennettävissä.
Öljyn- ja rasvanerottimissa on oltava täyttymisen ilmaiseva hälytys. Erottimen jälkeen olevassa viemäriputkessa on oltava näytteenottomahdollisuus.
EPS Märkätilalevyillä (Tulppa tässä tapauksessa) tehtiin osa märkätiloista. Ihan jees muuten mutta se kannattaa huomioida että vaikka kipsilevy ei ole kovin hyvä kiinnityksien kannalta, niin käytännössä pinnoitettua finfoamia tms. oleva märkätilalevy ei tosiaan pidä juuri mitään. Levyseinäankkurit joustaa vähän miten sattuu. Eli kaikki on kiinni pelkästään laatan varassa ellei runkoa tai erikseen suunniteltua tukipuuta ole sopivassa kohdassa.
Määräys itse se totea mitään pinta-aloista. Tuota kun lukee niin tavalliset ei riitä (normaali lattiakaivoissa voi olla myös materiaalia mikä ei kestä esim bensiinejä.)
Tosin kun ei ole vesipisteitä niin niitä kaivoja ei ole pakko laittaa.
1047/2017 33§
Et ite niitä irti saa ellet uita niitä vedessä kokoajan, silloinkin niiden luulisi pysyvän. Muutaman kopon voi varovasto kaivaa pois ja liimata uudelleenLaitetaan sama kysymys tänne toiseenkin remppaketjuun, kun näitä ehkä lukevat eri ihmiset.
Keittiön lattiassa on 30 x 30 cm laatat, noin 20 vuotta vanhat. Ihan sattumalta tuli koputeltua niitä ja huomasin, että aika monet ovat ns. "kopoja". Hyvä puoli on, että laatat ovat vielä kiinni. Johtunee varmaan asennusvirheistä, mutta voiko olla että vesikiertoisen lattialämmityksen säädöllä olisi ollut jotain vaikutusta kopojen syntyyn? Jos esim. kesällä lattialämmitys on minimissä/ pois päältä ja huonelämpötila esim. 24 C tms.? Eli voinko minä omalla toiminnallani pahentaa tilannetta?
Noille ei varmaan kannata alkaa tehdä mitään muuta kuin laittaa mattoja lattialle ehkäisemään laattojen rikkoutumista? Onko täällä jollain kokemusta kopolaattojen injektoinnista?
Laatoituksen uusiminen olisi muuten vaihtoehto, mutta ei huvittaisi alkaa purkamaan koko tupakeittiötä kaappeineen jne.
Lähinnä huolettaa että ne menevät sitten helpommin halki tai että lämpötilansäädöllä aiheutan lisää kopoja (jos se edes on mahdollista ).Et ite niitä irti saa ellet uita niitä vedessä kokoajan, silloinkin niiden luulisi pysyvän. Muutaman kopon voi varovasto kaivaa pois ja liimata uudelleen
silloin ne halkee jos on kopoja->irti ja liimausLähinnä huolettaa että ne menevät sitten helpommin halki tai että lämpötilansäädöllä aiheutan lisää kopoja (jos se edes on mahdollista ).