Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Tulipa tilattua pussillinen konkkia yms muuta kivaa, saapi rauhassa modailla kortin kun tuli hommattua toinen näyttis..
Mitä/minkälaisia tilasit? Kokemusta näyttisten tms. rankasti kuparia sisältävien monikerroslevyjen reworkkauksesta?

Onhan näitä emoja/näyttiksiä tullu kolvailtua ihan perinteisesti ja kuuma ilmalla.. 821uF 2.5V -> 1000uF 6.3V ja jottaa muuta kivaa :)

Hogward legasyssä mun taichi näyttää joskus luolissa puolet pinnoista ihan valkoisina että ei saa selvää.. kortti vakio . Jus latasin uudet adrenalinit..sama juttu. Se peli latas shaderit uudelleen tuon päivityksen jälkeen..graffat tietty tapissa.. mistä.vois olla kyse?
Varmaan sama mitä ittellä, tulee vain niissä pikkuluolissa (kerran tullu talossa) missä on vain yksi chesti, eli ei pelaamista haitannut. Mieltänyt HDR bugiksi, mutten testaillut.

Onhan näitä emoja/näyttiksiä tullu kolvailtua ihan perinteisesti ja kuuma ilmalla.. 821uF 2.5V -> 1000uF 6.3V ja jottaa muuta kivaa :)
Onko jossain tuloksia, että konkkien virittelyllä olisi saatu lisää tehoja? En löytänyt tuollaisia, mutta aihe kiinnostaisi.

Jotenkin tuntuisi että tuollainen pieni elkojen isonnus ei paljon vaikuta. Varsinkin jos on samassa paketissa noin paljon isommalla jännitteen kestolla, niin eihän vain ESR sitten huononnu? Vai aiotko ahtaa sinne isommassa paketissa olevat konkat? Sillä saa toki ESR:ää alas. Tosin olisin silti pitänyt jännitteenkeston samana, niin saisi vielä enemmän kapasitanssia ja pienemmän ESR:n.

Veikkaan silti että isomman vaikutuksen saisi isontamalla keraamikonkkia gpu:n ja muistien alapuolelta, kuin noiden elkojen parantelulla.

Laitetaas vähän kokemuksia ihan perus rx 9070 (ei xt) mallista. Julkaisusta ostettu Asus prime rx 9070 on toiminut oikein mainiosti! Sattunut mielestäni aika hyvä yksilö kun ei vingu eikä sirise. Toimii viileänä eikä nyt mitään kauhean kovaa ääntä pidä tuulettimetkaan (nousee hieman päälle 1600rpm raskaammissa peleissä) alusta asti ollut -50mv undervolt, muistit 2550mhz. Nyt ollut muutaman päivän -75mv ja arc raiderssia oikeastaan pelannut. Täytyy vielä muitakin pelejä testata.

6400.jpg

Onko jossain tuloksia, että konkkien virittelyllä olisi saatu lisää tehoja? En löytänyt tuollaisia, mutta aihe kiinnostaisi.

Jotenkin tuntuisi että tuollainen pieni elkojen isonnus ei paljon vaikuta. Varsinkin jos on samassa paketissa noin paljon isommalla jännitteen kestolla, niin eihän vain ESR sitten huononnu? Vai aiotko ahtaa sinne isommassa paketissa olevat konkat? Sillä saa toki ESR:ää alas. Tosin olisin silti pitänyt jännitteenkeston samana, niin saisi vielä enemmän kapasitanssia ja pienemmän ESR:n.

Veikkaan silti että isomman vaikutuksen saisi isontamalla keraamikonkkia gpu:n ja muistien alapuolelta, kuin noiden elkojen parantelulla.
Mä olen lisäillyt/vaihdellut konkkia moniin näyttiksiin. Kyllä sillä saa kellottumaan korkeammalle ja/tai pienemmällä jännitteellä vakaaksi. Ja mitä isompi teho (tai ei tehorajaa ollenkaan) niin sen selkeämpi vaikutus. Oletuksella, että tekee oikein ja kunnolla, ymmärtäen mitä ja miten tekee.

Tuosta olen tismalleen samaa mieltä, että noilla 6,3V konkilla ei tee näyttiksissä yhtään mitään. Mä käytän ite ainoastaan 3mOhm ESR Panasonicceja, tai sitten sopivia purkkimallisia alumiinipolymeerejä, ESR ei koskaan 10mOhm enempää.
Mut esim. monissa näyttiksissä orkkiksena olevat halvat APAQin 180/270/820uF tekeleet on lähes poikkeuksetta 22mOhm..

Kerkoilla saa myös hyviä tuloksia, mut ainakaan mun 7900XTX ei reagoinut siihen mitenkään, kun tuplasin ne 0805:t GPU:n alta, vaikka tehoa meni 1100-1200W. Sen sijaan VRM input/output kerkojen tuplaus toi heti ihan tuntuvia eroja. Kunhan taas tietää mitä sinne laittaa (ESL, DC-bias jne..)

Kohta menee oma 5080 ”kirurgin pöyälle” ;)

Ylikellotus on oma juttunsa, mutta nämä kortit loistaa etenkin tehoja rajoittaessa: 300 fps ilman rajoitusta haukkaa Halo rankkipelissä (85% skaalaus 1440:stä, low grafiikat) 315 wattia ( plus 10 virrat).

Rajoitetaan virrat -20, pieni alivoltitus -30, muistit maltilliset 2700mhz fast ja koska rajoitan virtoja reilusti, -400 taajuuteen sillä en halua ylläripiikkiä kaatamaan peliä. Fps silti tasainen 300fps (rivatunerin kautta koko ajan) ja kulutus putoaa 220 wattiin eli melkein 100 wattia! Sanottu täällä ennenkin, mutta on tämä oiva kortti sekä perinteiseen kellotteluun että kulutuksen rajoittamiseen, kokemuksen kummemmin kärsimättä :)

edit: muistit olikin 2700 fast

No juu tää kortti joutaa proggikseksi ihan täysin noi R15 vaihtuu R22 , ihan mielenkkiinnosta piti alkaa värkkään kun sai kortin tehot, voltit säädettäviksi.. 16v konkat jää niitä en ala vaihtaan.

No juu tää kortti joutaa proggikseksi ihan täysin noi R15 vaihtuu R22 , ihan mielenkkiinnosta piti alkaa värkkään kun sai kortin tehot, voltit säädettäviksi.. 16v konkat jää niitä en ala vaihtaan.
Vaihdat ne 150nH kelat siis isommiksi (induktanssiltaan)? Todella erikoinen ratkaisu, jään odottamaan suurella mielenkiinnolla mitä tapahtuu ja miten se toimii/käyttäytyy.

Noku smoothia haen, jos piikkailis vähemmän tai ei oleenkaan.
Oletko kattonut skoopilla mitä siellä tapahtuu, ja onhan kelan käytös tommosessa tuttua? Mä olen vaihtanut ennemmin pienempiin, koska alimittaisten orkkiskelojen induktanssi tippuu niiden lähestyessä saturaatiopistettä anyway, ja pienemmällä induktanssilla saa paremman vasteen VRM säädölle.
Vaihdoin esim. 5700XT:hen tuplasti isommat (fyysisesti) 120nH kelat pienten orkkis 150nH tilalle, ja skoopilla katottuna Vcore/Vmem oli erittäin tasaiset. Samoin nostin Vmem VRM taajuuden jopa 1MHz, ja se toimi aivan helvetin hienosti. Vakiona 1750MHz hitaat 14Gbps GDDR6:t sai kulkemaan about 2000MHz tuolla.
Hmmm, voi myös olla että vaihdoin Vcorelle ne 120nH 150:sten tilalle, ja muistille tuossa oli alkujaan 330nH joiden tilalle tuli 220nH.

Edelleen odotan suurella mielenkiinnolla, miten toimii isomman induktanssin omaavilla keloilla.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
298 851
Jäsenet
81 534
Uusin jäsen
Sami_K

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom