Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Ootko kokeillu millään modernimmalla pelillä mitkä on erot suorituskyvyssä? Kyllähän tuo FSR4 on jo pelkästään niin iso asia, että päivityksestä on todella paljon etua. Itse käytän todella usein FSR4 performancea mikä yli tuplaa ruudunpäivitysnopeuden natiiviin ja usein se jopa näyttää paremmalta kuin perus natiivi TAA.
FSR3 taas omasta mielestäni on aika käyttökelvoton ja pilaa kuvan.

Onko muuten muistit todella 62 astetta? Jos on niin on kyllä viileimmät muistit mitä ikinä kuullutkaan olevan 9070 kortissa.
Olen kokeillut ja paljon on asentamatta pelikirjasto yli 300. 10% - 28% muistaakseni kun noita laskeskelin. Jotkut vanhemmat DX11 pelit ja testit kuten Heavenolivat tosiaan vanhalla näyttiksellä paremmilla fps.
FSR4 ja muita kuvanhuononnus virityksiä en käytä.

Tosiaankin olen nähnyt muistien maximit 64 astetta. Kotelo on Phanteks Enthoo Luxe 2, ja siinä 7x Artic P14 pro PST ja 7x corsair RS 120 (lisäsin eilen 2, joten nyt 14).
Huoneenlämpö aina 24-25 °C. Todella hyvä kotelo ja optimaalinen ilmanvirtaus.
Piti itsekin oikein ihmetellä noita muistin lämpöjä. Samsung näkyy olevan.

Tästä voit katella miten tuo vanha suoriutui vakailla pelikelloilla. Kellotettuna TOXIC AMD Radeon RX 6900 XT Limited Edition ei häviä enään merkittävän paljon.

Radeon RX 6800 / 6800 XT / 6900 XT -ketju (Navi21)

Viimeksi muokattu:
Olen kokeillut ja paljon on asentamatta pelikirjasto yli 300. 10% - 28% muistaakseni kun noita laskeskelin. Jotkut vanhemmat DX11 pelit ja testit kuten Heavenolivat tosiaan vanhalla näyttiksellä paremmilla fps.

Tosiaankin olen nähnyt muistien maximit 64 astetta. Kotelo on Phanteks Enthoo Luxe 2, ja siinä 7x Artic P14 pro PST ja 7x corsair RS 120 (lisäsin eilen 2, joten nyt 14).
Kannattaa tuota FSR4 ainakin kokeilla. Monessa pelissä se kuva on blurrisempi natiivina ja FSR tekee siitä erittäin terävän. Paras vaijtoehto on varmaankin FSR4 natiivi eli ei pienennä resoluutiota yhtään.

Tuo normi wild life on vähän semmonen testi että ei näin tehokkailla korteilla oikein näytä sitä stabilitya oikein. Siinä testissä välillä kortin käyttöaste tippuu aika pieneksi ja välillä sitten puristaa kaikki mehut irti. Tuo varmaan onkin se syy miksi näyttää sen vakauden niin hyvin.

Itsellänikin se stability sillä testillä on huonoimmillaan ollut jotain +80 vaikka sitten kaikki raskaammat testit ovat siellä 98-99 kieppeillä.
Itse en myöskään saa Wild Lifessä tai Night Raidissa jostain syystä passia. Ei kuitenkaan kaadu kuin vasta -100mV:llä. Ehkä kaatuminen on oikea indikaattori epävakaudelle.

Reaperilla pelannut nyt -70mV alivolteilla testiksi useamman päivän ja en ole saanut kaatumaan edes pahimmissa skenaarioissa. Corelle on -100mhz ja PL +5%/320W. Tuulettimen vikinäkin varmaan puolittunut itsestään tekemättä mitään.

Kannattaa tuota FSR4 ainakin kokeilla. Monessa pelissä se kuva on blurrisempi natiivina ja FSR tekee siitä erittäin terävän. Paras vaijtoehto on varmaankin FSR4 natiivi eli ei pienennä resoluutiota yhtään.
Natiivi-FSR on käytännössä reunanpehmennysmetodi, jolloin sitä ei oikein voi nimittää kuvanhuononnukseksi, jollei samaan niputa muitakin antialiasointikeinoja.

Tästä voit katella miten tuo vanha suoriutui vakailla pelikelloilla. Kellotettuna TOXIC AMD Radeon RX 6900 XT Limited Edition ei häviä enään merkittävän paljon.

Radeon RX 6800 / 6800 XT / 6900 XT -ketju (Navi21)
Melkoinen määrä tuuletusta. :D Itellä kaks tuuletinta kopassa, pitäsköhän noita yrittää jossain kohtaa vähän lisäillä..

Melkoinen määrä tuuletusta. :D Itellä kaks tuuletinta kopassa, pitäsköhän noita yrittää jossain kohtaa vähän lisäillä..
Kotelo ja tuuletus vaikuttaa kyllä, tosin sillä voi olla jopa epätoivottu vaikutus on yrittää vain tunkea "maksimi määrän" erilaisia tuulettimia koteloon koska "RGB ja enempi on parempi" tms.
Uskallan jopa väittää että kotelo vaikuttaa enemmän kuin tuuletus (onko suljettava ovi jne)

Kirjoitin aiemmin:
Kotelo kyllä vaikuttaa jonkun verrankin. Aiemmin oli tuo Fractal Design Define 4 käytössä missä 2 vakiona edessä ja 1 takana ja kun siirryin tähän Fractal North XL (3 x 140mm omaa edessä, 1x140mm takana, 2x 140mm sivulla NZXT AER F-140) niin kyllähän tuo eroa tuottaa ja sen huomaa myös.

Kotelo ja tuuletus vaikuttaa kyllä, tosin sillä voi olla jopa epätoivottu vaikutus on yrittää vain tunkea "maksimi määrän" erilaisia tuulettimia koteloon koska "RGB ja enempi on parempi" tms.
Uskallan jopa väittää että kotelo vaikuttaa enemmän kuin tuuletus (onko suljettava ovi jne)

Kirjoitin aiemmin:
Joo ajattelinkin, että lisäisin yhden ison tuulettimen eteen, jotta ilmanvaihto hieman tehostuisi.

Super tyytyväinen ollut Telialta tilattuun Taichiin, tehokas ja hiljainen näytönohjain.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 734
Jäsenet
81 362
Uusin jäsen
haarukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom