Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Itse nyt muuteman viikon pelannut tuommoista vanhempaa peliä kuin rust. On uskomattoman herkkä kyllä kaatamaan kortin. En tiiä miten paljon reso vaikuttaa mutta 4k:lla pelaan. Sit taas halo infinite, Hitman 3, ghost of Tsushima esim kestää reilusti jyrkempiä kortin säätöjä.
Vähän kyl ärsyttävää säätöä ku 5080 kun kerran sääti niin ei se siitä kaatuillut. Mutta kerran ku löytää vakaat kellot niin tallentaa ne sitten adrenalineen ni eipä siitä jatkossa ole vaivaa sen pelin osalta.
Toisaalta eipä niillä viimeisillä prosenteilla niin väliä jos ei jaksa säädellä. Joku -45 alivoltit, 2720 nopeat muistit ja Maks Powerlimit, ei oo kyllä kaatunut missään pelissä vielä.
Onks sulla mitään kellotaajuus -offsettia käytössä?
 
Hyvä muistuttaa että nopeat muistit ei tuo juuri mitään pöytään peleissä paitsi epävakautta
onko näin. täytyypä sitten napsauttaa pois päältä ja testailla asiaa kestääkö jyrkempiä säätöjä, kun kaikkiin peleihin tällä hetkellä ne vakaat rajat on haettu nopeilla muisteilla. itsellä ensimmäinen amd kortti koskaan niin ei ole kokemusta näistä. siksi ollut nopeat kun lähes kaikilla/kaikilla täällä ne kyllä järestään nopealla ollut, vaikka käyttö varmasti suurimmalla osalla pelejä pääosin.
 
Hyvä muistuttaa että nopeat muistit ei tuo juuri mitään pöytään peleissä paitsi epävakautta

Nyt täytyy tietysti kysyä tarkoitatko nopeaa ajoitusta vai maksimitaajuutta (MHz)?
1758525810451.png


Toki se on kiistatta fakta että jos ajurit kaatuvat / kortti toimii muuten huonosti kellotusten takia se huonontaa pelikokemusta.
 
Mun toimivat 9070 XT:lle. Taajuuspoikkeama 0 MHz. Jännitepoikkeama -40mV. Muistin nopea ajoitus, 2800 MHz. Virrankulutusraja 10%. Red Devilissä ei ole isoin power limit niin oma kortti kuluttaa sen noin 360W. Toimi siis ilmalla ennen vettä. Nyt vedellä samat asetukset kun ei tuosta vakautta sen enempää tule. BF6 oli sen verran raskas että joutu laskee muistikelloja hieman. Varmaan raskaimpia pelejä tällä hetkellä.
 
Nyt täytyy tietysti kysyä tarkoitatko nopeaa ajoitusta vai maksimitaajuutta (MHz)?
1758525810451.png


Toki se on kiistatta fakta että jos ajurit kaatuvat / kortti toimii muuten huonosti kellotusten takia se huonontaa pelikokemusta.
Oletettavasti nopeaa ajoitusta. Maksimi taajuushan nyt luonnollisesti tuo varmasti pöytään lisää FPS peleissä.
 
Onko noissa hynix vs samsung muisteilla kauheasti eroa lämpötiloissa? 90c nurkkiin näyttäisi hynix olevan melkeen järjestäen.
 
BF6 oli sen verran raskas että joutu laskee muistikelloja hieman. Varmaan raskaimpia pelejä tällä hetkellä.
Itseasiassa BF6:sta on raportoitu että CPU tulee ensiksi vastaan, kun ray tracing ja muut "herkut" on tarkoitusella jätetty pois. Tarkoituksena, että pyörii myös vanhemmilla kokoonpanoilla 👍

Sanoisin että kaikki UE5 pelit ja nyt varsinkin Borderlands4 taitaa olla pahimmasta päästä 😅
 
No tuohan on nimen omaan parhaasta päästä. Omassa nitro+ 363w. Onko Taichin ja gigabyte aorus taitaa olla karvan isommat ja ehkä jossain xfx Mercury oisko ollu.
Joo ja 16+2 VRM. Hellhoundissa 14+2 ja Reaperissa sitten vaan 12+2. Nyt on tota vähän parempaa tahnaa. Kattoo missä kohtaa tulee hyvä sauma että saa vaihdettua tahnat vähän parempiin. Tässä Red Devilissä on myös PTM välissä mutta nyt kun laitoin vedelle niin tuli laitettua huonompaa väliin kun ei ollut muuta.

Itseasiassa BF6:sta on raportoitu että CPU tulee ensiksi vastaan, kun ray tracing ja muut "herkut" on tarkoitusella jätetty pois. Tarkoituksena, että pyörii myös vanhemmilla kokoonpanoilla 👍

Sanoisin että kaikki UE5 pelit ja nyt varsinkin Borderlands4 taitaa olla pahimmasta päästä 😅
Hyvin se pyöri mutta aika nopiaan alko tulee helikopteri efektiä kun liian korkeet muistikellot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 613
Viestejä
4 930 278
Jäsenet
79 399
Uusin jäsen
Dalle96

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom