Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tästä rohkaistuneena koitin tuota noin kolmeen peliin.Mun säätämiset ovat seuraavat:
Olen luonut yhden OptiScaler-hakemiston jonne olen purkanut kaikki tiedostot ylläolevista zipeistä.
- Olen ladannut fakenvapi (tarvitsee tehdä vain kerran) | GitHub - FakeMichau/fakenvapi: NVAPI library for spoofing an Nvidia GPU. With support for AntiLag 2 and LatencyFlex
- Olen ladannut dlssg-to-fsr3 (tarvitsee tehdä vain kerran) | GitHub - Nukem9/dlssg-to-fsr3: Adds AMD FSR 3 Frame Generation to games by replacing Nvidia DLSS Frame Generation (nvngx_dlssg).
- Ja sitten itse OptiScaler | Release Nightly Builds · cdozdil/OptiScaler
Tänne hakemistoon voi purkaa aina uusimmat tiedostot ja ylikirjoittaa vanhat jos haluaa päivittää uusimpaan versioon.
Tuohon ylläolevaan menee aikaa siis alle 5 min ja versioita päivitettäessä joku alle 1 min.
Tämän jälkeen kun haluan käyttää OptiScaleria jossain pelissä niin
Steamista oikea hiiren napsautus, Properties, Installed Files ja Browse. (menee alle 10s)
Jos on Unreal Engine peli kuten usein on, niin tästä hakemistosta navigoi yleensä <pelinnimiGame> > Binaries > Win64 (menee alle 10s)
Tämän jälkeen kopioin aiemmin puretun OptiScaler hakemiston kokonaan tähän hakemistoon (menee alle 10s)
Ajan OptiScaler setup batin, painan enter (oletus) tiedostonimeksi, valitsen 1 (AMD/Intel) ja 1 (käytän DLSS input) (menee alle 10s)
Sitten avaan pelin, menen asetuksiin, valitsen DLSS ja muut mitä mahdollisesti haluan.
Sitten painan Insert ja OptiScaler UI aukeaa, siitä valitsen FSR 3.X - Apply ja valitsen FSR 4 toisen kerran.
Sitten painan ALT+R eli Radeon overlay, menen Gaming-tabille jos en siellä vielä ollut, laitan Fluid Motios Frames 2.1 päälle.
Sitten vaan pelaamaan. En tiedä teenkö kaiken oikein mutta näin on toiminut omasta mielestäni hyvin.
Yhteenvetona siis ei ole oikeasti työläs prosessi, ylläolevan tehnyt tänään pelkästään Pacific Drive ja Chernobylite.
Yleensä 90% markkinaosuuden omaava on edellä, tässä onkin yksi syy miksi punaisessa leirissä ollaan.
Nyt kun AMD saa lisää markkinaosuutta niin panostavat tietysti enemmän.
4090-vaihdoista onkin ollut jo juttua, mutta pelikokemus ei huonontunut peleissä mitä itse pelaan, hiljaisempi kortti, pienempi virrankulutus, uusi 3v takuu, yli tonni rahaa myynnin+9070XT oston jälkeen, kilpailuasetelman parantaminen, jne...
Me jotka vaihdoimme 4090:sta varmaan muutenkin päivittelemme komponentteja aika usein. Se vaihto ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ei olisi mahdollisuutta Nvidiaan vaihtaa takaisin milloin vain, jos mieli muuttuu. Vaihtoon vaikutti myös se, että 4090:sta sai todella kovan hinnan, melkein saman mitä siitä maksoi aikoinaan, ja tiedossa myös oli, että tuo hinta tulee tippumaan ryminällä kun 5000-sarjalaisten saatavuus paranee. Sitten ihan halu tukea AMD:tä, kokeilla uutta ja erilaista, sekä itselläni myös pelailut tulevat pian vähenemään kun esikoisen laskettu aika on kesäkuussa.Ite just samoilla linjoilla. Ei kiinnostaisi yhtään kuluttaa se pari tuntia säätämiseen ennen kuin pääsee itse asiaan. NVIDIA vaan on liikaa vielä edellä näissä ja sen takia en oikein ymmärrä näitä 4090 vaihtaneita.. mut kukin tavallaan. Kyllä mäkin toivoisin et pelintekijät vähän ryhdistäytyisi, jää nähtäväksi.
Mun säätämiset ovat seuraavat:
Olen luonut yhden OptiScaler-hakemiston jonne olen purkanut kaikki tiedostot ylläolevista zipeistä.
- Olen ladannut fakenvapi (tarvitsee tehdä vain kerran) | GitHub - FakeMichau/fakenvapi: NVAPI library for spoofing an Nvidia GPU. With support for AntiLag 2 and LatencyFlex
- Olen ladannut dlssg-to-fsr3 (tarvitsee tehdä vain kerran) | GitHub - Nukem9/dlssg-to-fsr3: Adds AMD FSR 3 Frame Generation to games by replacing Nvidia DLSS Frame Generation (nvngx_dlssg).
- Ja sitten itse OptiScaler | Release Nightly Builds · cdozdil/OptiScaler
Tänne hakemistoon voi purkaa aina uusimmat tiedostot ja ylikirjoittaa vanhat jos haluaa päivittää uusimpaan versioon.
Tuohon ylläolevaan menee aikaa siis alle 5 min ja versioita päivitettäessä joku alle 1 min.
Tämän jälkeen kun haluan käyttää OptiScaleria jossain pelissä niin
Steamista oikea hiiren napsautus, Properties, Installed Files ja Browse. (menee alle 10s)
Jos on Unreal Engine peli kuten usein on, niin tästä hakemistosta navigoi yleensä <pelinnimiGame> > Binaries > Win64 (menee alle 10s)
Tämän jälkeen kopioin aiemmin puretun OptiScaler hakemiston kokonaan tähän hakemistoon (menee alle 10s)
Ajan OptiScaler setup batin, painan enter (oletus) tiedostonimeksi, valitsen 1 (AMD/Intel) ja 1 (käytän DLSS input) (menee alle 10s)
Sitten avaan pelin, menen asetuksiin, valitsen DLSS ja muut mitä mahdollisesti haluan.
Sitten painan Insert ja OptiScaler UI aukeaa, siitä valitsen FSR 3.X - Apply ja valitsen FSR 4 toisen kerran.
Sitten painan ALT+R eli Radeon overlay, menen Gaming-tabille jos en siellä vielä ollut, laitan Fluid Motios Frames 2.1 päälle.
Sitten vaan pelaamaan. En tiedä teenkö kaiken oikein mutta näin on toiminut omasta mielestäni hyvin.
Yhteenvetona siis ei ole oikeasti työläs prosessi, ylläolevan tehnyt tänään pelkästään Pacific Drive ja Chernobylite.
Yleensä 90% markkinaosuuden omaava on edellä, tässä onkin yksi syy miksi punaisessa leirissä ollaan.
Nyt kun AMD saa lisää markkinaosuutta niin panostavat tietysti enemmän.
4090-vaihdoista onkin ollut jo juttua, mutta pelikokemus ei huonontunut peleissä mitä itse pelaan, hiljaisempi kortti, pienempi virrankulutus, uusi 3v takuu, yli tonni rahaa myynnin+9070XT oston jälkeen, kilpailuasetelman parantaminen, jne...
Ite just samoilla linjoilla. Ei kiinnostaisi yhtään kuluttaa se pari tuntia säätämiseen ennen kuin pääsee itse asiaan. NVIDIA vaan on liikaa vielä edellä näissä ja sen takia en oikein ymmärrä näitä 4090 vaihtaneita.. mut kukin tavallaan. Kyllä mäkin toivoisin et pelintekijät vähän ryhdistäytyisi, jää nähtäväksi.
Wreckfest 1 ei juuri tunnu korttia rasittavan, 144fps ja kortti käy tyhjäkäynnillä.Ilmeisesti Wreckfest 1 kyseessä? Mietin vaan että jos saisi aikaan pelatakin jotain tuolla uudella koneella niin olisiko tuo hyvä testipeli sitten? Rasittaisi hieman konetta jne..
En siis etsi mitään äärimmäisen rasittavaa vaan sellaista mitä itsekin jaksaa pelata ja mikä kuitenkin edes hieman rasittaisi korttia (mikä karsii suosikeista pois esim. Battletech pelin vaikka se todella hyvä peli muuten onkin modattuna se ei ole sieltä raskaimmasta päästä kuitenkaan)
Joo ei ole täysin toimiva varmasti kaikessa. Nyt kun suosio kasvaa niin luulisi että joku ottaa työstääkseen OptiScaler-GUI tapaisen projektin, joka tekee OptiScalerin ja modien asennuksen käyttäjän puolesta. Ja ottaa backupit jotta voi palauttaa asennuksen.Mitäs teet sitten, kun Optiscaler-valikosta tehdyn FSR 4 -> applyn jälkeen ruutu pimenee pelin kaatuessa? Prosessi on muuten ihan hyvin hallussa, mutta tämä oli kokemukseni Hogwarts Legacyn kanssa, eikä se korjaantunut usean alusta asti tehdyn toiston myötä. Tämä ei siis itselleni ole suuri ongelma, koska ykköskoneessa on se 4090 edelleen, mutta haluaisin toki mahdollisimman laajan skaalan pelejä pelattavaan jamaan myös kakkoskoneella. Tilanne paranee kyllä varmasti vähitellen, mutta tämä leikkaa-liimaa-toivo parasta -vaihe omasta PC-harrastuksestani väsähti joskus 7970 Crossfire -aikojen jälkeen.
Edit: Ai joo, myös Talos Principle 2:n kanssa FSR 4 -> apply johti kahdella ensimmäisellä yrittämällä ruudun väkivaltaiseen vilkkumiseen. Pelin uudelleen käynnistys korjasi asian kylläkin, eikä ole ollut ongelmia sittemmin.
No ei oikeestaan. Rtx 4080 saa jopa halvemmalla tällä hetkellä kuin 9070 XT ja on paljon parempi kortti kokonaisuudessaan. Jopa 4090 alkaa saamaan sopu hintaan. Että se siitä argumentista.Kompromissihan näiden kanssa säätö on, mutta pitää muistaa edelleen että puhutan siitä 800€ hintason näytönohjaimesta jolla voi saada yli 150 FPS jopa 4K-resoluutiolla. Toinen vaihtoehto on lyödä 3-4x enemmän rahaa tiskiin, kävellä kotiin vihreän kortin kanssa ja homma onnistuu ilman kikkailuja.
Sopu hintaan eli 1600e käytettynä?No ei oikeestaan. Rtx 4080 saa jopa halvemmalla tällä hetkellä kuin 9070 XT ja on paljon parempi kortti kokonaisuudessaan. Jopa 4090 alkaa saamaan sopu hintaan. Että se siitä argumentista.
No ei oikeestaan. Rtx 4080 saa jopa halvemmalla tällä hetkellä kuin 9070 XT ja on paljon parempi kortti kokonaisuudessaan. Jopa 4090 alkaa saamaan sopu hintaan. Että se siitä argumentista.
Kyllähän nuita takuullisia käytettyjä löytyy kans. Ihan on verrattavissa toisiinsa siis. Mutta alunperin oli kyse vain 800€ hintatasoisesta kortista, takuusta tai muusta ei ollut puhetta, eikä näin ollen minullakaan. Tuohon hintaan kyllä löytyy parempia kortteja jopa meidänkin myynti osiosta.Yritin etsiä mutta ei suoraan löytynyt mistään. Näköjään Datatronic ottaisi tilauksen vastaan hintaan 1359€ 4080 Superista mutta saldo miinuksilla eikä tietoa koska (jos ikinä) tulee lisää tukkureille...
![]()
1,359.00 | Gigabyte GAMING GeForce RTX 4080 SUPER OC 16G NVIDIA 16 ...
Näytönohjaimet / Gigabyte GAMING GeForce RTX 4080 SUPER OC 16G, GeForce RTX 4080 SUPER, 16 GB, GDDR6X, 256 bittiä, 7680 x 4320 pikseliä, PCI Express 4.0datatronic.fi
Mikä ei minusta taas ole mitenkään "halvempi" kuin mitä maksoin sinne 9070XT kortistani (781€) vaan jopa lähes tuplasti kalliimpi...
Eli voitko laittaa linkkiä noihin normaaleihin 4080 ja 4090 kortteihin missä normi 3v takuu ja saisi suoraan liikkeestä koska ainakaan itse en niitä löytänyt, puhumattakaan siitä että niitä saisi alle tuon 781€ mitä itse tässä kuussa maksoin tuosta 9070XT kortista?
Monessa myynnissä olevassa 4090 on takuuta jäljellä alle vuosi, ja niiden saatavuus ei ole kovin erikoinen. Sitten jos uutena saisi 1800€ hintaan hyllystä niin ehdoton suositus olisi ostaa 4090.No ei oikeestaan. Rtx 4080 saa jopa halvemmalla tällä hetkellä kuin 9070 XT ja on paljon parempi kortti kokonaisuudessaan. Jopa 4090 alkaa saamaan sopu hintaan. Että se siitä argumentista.
Pitääkö teillä Adrenalin alivoltit/kellot, kun koneen sammuttaa? Itse joudun aina käymään lataamassa profiilin uudestaan. Fast bootin otin jo kokeeksi pois. Odottelen kovasti, että Afterburner saa tuen näille...
Itse myös huomannut joskus ilmoituksen Adrenalinesta, että asetukset on nollattu epätavallisen sammutuksen ym. takia. Nyt mitään ilmoitusta ei tule, mutta ainoastaan alivoltit säilyvät Adrenalinessa. Muistien kellot, tuuletinprofiili ja power limit pitää käydä laittamassa takaisin.Ainakin itselläni pitää, ainoastaan jos adrenalin kaatuu & käynnistyy uudestaan (= yleensä epävakaa kellotus) se resetoi itsensä ja pitää ne vakio asetukset (myös uudelleen käynnistyksen jälkeen) kunnes käyttäjä (minä) huomaa laittaa kellotukset taas päälle.
AMD:n korteilla on parempi vaan käyttää AMD:n softaa virittelyyn. Afterburneri sitten vain monitorointiin tarvittaessa. Afterburnerin ei kyllä pitäisi nollata asetuksia, kunhan ottaa pois sen toiminnon mikä muuttaa näytönohjaimen asetukset windowsin käynnistyessä.Pitääkö teillä Adrenalin alivoltit/kellot, kun koneen sammuttaa? Itse joudun aina käymään lataamassa profiilin uudestaan. Fast bootin otin jo kokeeksi pois. Odottelen kovasti, että Afterburner saa tuen näille...
Red Devil:ssä nousee kanssa lämmöt pystyasennossa. Ihmettelen asiaa suuresti kun ei ole kuitenkaan höyrykammiollinen ohjain...ja onhan näyttis vaakatasossa eikä pystyssä tms. erikoisempaa? (joissakin malleissa asennon kanssa lämpötilan kanssa haasteita)
Eli 1730€ oli RTX 4090 myyntihinta, Red Devilistä maksoin sen 860€.
Kyllähän nuita takuullisia käytettyjä löytyy kans. Ihan on verrattavissa toisiinsa siis. Mutta alunperin oli kyse vain 800€ hintatasoisesta kortista, takuusta tai muusta ei ollut puhetta, eikä näin ollen minullakaan. Tuohon hintaan kyllä löytyy parempia kortteja jopa meidänkin myynti osiosta.
Menee jo saivarteluksi. Kyllä tyhmempikin älyää että kyse oli 4080 kortista. 4090 kortista mainitsin vain että alkaa saamaan ko. kortteja jo kelpo hintaan. Taidat nyt vain haluta tarkoituksella ymmärtää väärin tai jotain.Outoa sinänsä kun @Horus kertoili juuri miten:
Eli oliko tuo 4090 joku extreme vesijäähy malli kun ilmeisesti niitä on myyty tälläkin foorumilla ihan tuollaiseen noin 800€ hintaan tai alle että sellainen kannattaisi joko vuoden tai alle takuulla (tai ilman takuuta) ottaa tuon 9070XT tilalle? Vai onko tuo myyty jossain muualla vai ymmärsinkö (ymmärsikö) nyt väärin jotain @Horus viestistä? Kun minusta joku 1730€ on ns. reippaasti enemmän kuin 720€ (MSR) tai 781€ (mitä itse maksoin 9070XT kortistani) eikä ollenkaan vastaa "samaan hintaan löytyvää parempaa korttia"?
Tuohan on lähes 2½ kertainen MSR hinta.. ..myös päälle tuplasti enempi kuin 800€ vai ymmärrämmekö vain sanat "samaan hintaan" jotenkin erilailla?![]()
Outoa sinänsä kun @Horus kertoili juuri miten:
Eli oliko tuo 4090 joku extreme vesijäähy malli kun ilmeisesti niitä on myyty tälläkin foorumilla ihan tuollaiseen noin 800€ hintaan tai alle että sellainen kannattaisi joko vuoden tai alle takuulla (tai ilman takuuta) ottaa tuon 9070XT tilalle? Vai onko tuo myyty jossain muualla vai ymmärsinkö (ymmärsikö) nyt väärin jotain @Horus viestistä? Kun minusta joku 1730€ on ns. reippaasti enemmän kuin 720€ (MSR) tai 781€ (mitä itse maksoin 9070XT kortistani) eikä ollenkaan vastaa "samaan hintaan löytyvää parempaa korttia"?
Tuohan on lähes 2½ kertainen MSR hinta.. ..myös päälle tuplasti enempi kuin 800€ vai ymmärrämmekö vain sanat "samaan hintaan" jotenkin erilailla?
EDIT: toki olen samaa mieltä että jos saa noin vuoden takuulla olevaa 4090 korttia noin / alle 800€ se on oikein hyvä diili. Mutta en sellaisia vain näe, tai ehkä toimin niin hitaasti ja kaikki myyjät sitten muokkaavat viestinsä tai ostajat tinkivät niin hyvin että en huomaa..
Menee jo saivarteluksi. Kyllä tyhmempikin älyää että kyse oli 4080 kortista. 4090 kortista mainitsin vain että alkaa saamaan ko. kortteja jo kelpo hintaan. Taidat nyt vain haluta tarkoituksella ymmärtää väärin tai jotain.
Ottamatta sen enempää kantaa väittelyyn, niin mielestäni hölmöä käyttää esimerkkinä demotuotetta, jota on käytännössä mahdoton saada tuohon hintaan itselleen napattua.Ei kun ihan oikeasti aloin katselemaan että olenko nyt tehnyt virheen vai onko kyseessä huomattavasti harvinaisempi ilmiö kuin esim. 710€ hintainen 9070XT mitä kuitenkin saa ihan kaupasta jos on nopea: ( https://www.proshop.fi/Naeytoenohja...16GB-GDDR6-RAM-Naeytoenohjaimet-DEMO/3331586d )
Ottamatta sen enempää kantaa väittelyyn, niin mielestäni hölmöä käyttää esimerkkinä demotuotetta, jota on käytännössä mahdoton saada tuohon hintaan itselleen napattua.
Omakin XT Steel Legend kellottuu niin huonosti, että harkitsen myyntiä. +0% PL ja ilman muistin kellotusta on mukavan hiljainen, mutta tekisi mieli kellottaa, kun olen niin nörtti.Totta kyllä että on todella vähän vielä liikkeellä käytettynä / demoversiona näitä kortteja. Muutamia on myyty ihan edulliseen hintaan (esim. tuo mihin laitoin linkin, niitä on 2kpl ilmoituksen mukaan varastossa) sekä esim. täällä muutamia:
Myyty - RX 9070 XT [Raasepori] 9070XT 781€
Myyty - PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper (Varkaus) 700€ 9070XT
Myyty - Asrock 9070 XT Taichi OC [Jyväskylä] 879€ 9070XT
Myydään - Powercolor RX 9070 XT Hellhound (Helsinki) 819€ 9070XT
Ja muutama muu.. noista sanoisin että varsinkin 700€ hintainen oli hyvä diili jne..
Missä rasituksessa/peleissä epävakaus esiintyy? Itse en ole saanut omaa Pulsea kaatumaan -75mV vielä missään. Cyberpunkkia en laske tuohon, kun kaatuu Path Tracing päällä vakionakin.Testailut jatkuu...
GPU clock offset -150MHz
Voltage offset -80mV
Muisti nopealla ja 2714MHz.
Power limit +10%
Jos en laita clock offsettiä niin alivoltitus menee vain -30mV.
Tämän ansiosta Steel Nomadissa 100 pojoa lisää.
Warhammer: Darktideä on pelannut kaikki herkut päällä.Missä rasituksessa/peleissä epävakaus esiintyy? Itse en ole saanut omaa Pulsea kaatumaan -75mV vielä missään. Cyberpunkkia en laske tuohon, kun kaatuu Path Tracing päällä vakionakin.
Testailut jatkuu...
GPU clock offset -150MHz
Voltage offset -80mV
Muisti nopealla ja 2714MHz.
Power limit +10%
Jos en laita clock offsettiä niin alivoltitus menee vain -30mV.
Tämän ansiosta Steel Nomadissa 100 pojoa lisää.
Kun ajat Steel Nomad stressi testin niin se kertoo aika hyvin oikean tilanteen. Itsekin alussa ajattelin että hyvin pyörii jollain -100mV / +250 Clock Offset, muistit 2750 fast ja power limit +10% (meni kyllä testit oikein hyvin lävitse, myös tuo Steel Nomad) mutta kun aloin testaamaan tuota stressitestiä huomasi että oli kaukana vakaasta ja jouduin menemään -100mV / -125 Clock Offset, muistit 2750 fast ja power limit +10%
Miinus Offset on järkevä valinta:Kun ajat Steel Nomad stressi testin niin se kertoo aika hyvin oikean tilanteen. Itsekin alussa ajattelin että hyvin pyörii jollain -100mV / +250 Clock Offset, muistit 2750 fast ja power limit +10% (meni kyllä testit oikein hyvin lävitse, myös tuo Steel Nomad) mutta kun aloin testaamaan tuota stressitestiä huomasi että oli kaukana vakaasta ja jouduin menemään -100mV / -125 Clock Offset, muistit 2750 fast ja power limit +10%
Port royal menee itsellä läpi -155mV ja steel nomad -95mV, eli steel nonad näyttää paljon paremmin vakauden kuin port royal. Tosin ei sekään totuutta kerro, vaikka steel nomad meneekin läpi -95mV niin oikeasti kortti oma korttini on vakaa vasta -45mV alivolteilla.Onko tuo AMD korteille hyvä testi? Oma kokemus vain Nvidia puolelta, jossa steel nomad on erittäin huono testaamaan vakaata kellotusta. 3dmarkin paras vakaustesti ollut Port Royal ray tracing testi(20 loop) NV korteille. Kiinnostaisi tietää miten AMD kortit tuosta selviää, jos joku viittii testata.
Port royal menee itsellä läpi -155mV ja steel nomad -95mV, eli steel nonad näyttää paljon paremmin vakauden kuin port royal. Tosin ei sekään totuutta kerro, vaikka steel nomad meneekin läpi -95mV niin oikeasti kortti oma korttini on vakaa vasta -45mV alivolteilla.
Port royal menee itsellä läpi -155mV ja steel nomad -95mV, eli steel nonad näyttää paljon paremmin vakauden kuin port royal. Tosin ei sekään totuutta kerro, vaikka steel nomad meneekin läpi -95mV niin oikeasti kortti oma korttini on vakaa vasta -45mV alivolteilla.
Omalla kohdalla Steel Nomadin stressitesti meni läpi -40mV vaan Warhammer: Darktide kippasi jonkun ajan päästä mutta -30mV pysyy pystyssä (tämä siis aiemmin ilman MHz-offset-säätöä).Kun ajat Steel Nomad stressi testin niin se kertoo aika hyvin oikean tilanteen. Itsekin alussa ajattelin että hyvin pyörii jollain -100mV / +250 Clock Offset, muistit 2750 fast ja power limit +10% (meni kyllä testit oikein hyvin lävitse, myös tuo Steel Nomad) mutta kun aloin testaamaan tuota stressitestiä huomasi että oli kaukana vakaasta ja jouduin menemään -100mV / -125 Clock Offset, muistit 2750 fast ja power limit +10%
Omassa Pulsessa Steel Nomad stressitestin näennäinen stabiilius ei ollut lainkaan verrannollinen pelien stabiiliuteen. Lähes jokainen pelisessio päättyi driver timeouttiin, ja lopulta stabiili alivoltti löytyi vasta tuolta -45mV tienoilta.-100mV kaatuu näköjään heti Steel Nomadissa omalla Pulsella, mutta -75mV on nyt mennyt kolmesti 20 loopin stressitestin läpi. Toivottavasti tämä pysyy peleissäkin vakaana. 32k grafiikkapistettä hätyytellään Time Spy:ssä näillä asetuksilla.
GTX 1060:lla sekä RX 6950 XT:llä Time Spyn benchmark oli aikanaan paras rasitustesti. Sen kun sai kerran läpi ylikelloilla, olivat myös kaikki pelit vakaita. Olisi helppoa, jos Steel Nomad osoittautuu vastaavaksi. Vähän epäilen, että joku peli tulee vielä kippaamaan.
Jotakuinkin 30x12 mm. 357 mm2. Tuo linkkaamasi pala riittää neljälle Navi 48:lle. Tai oikeastaan viidelle jos ei tarvi olla siisti suikale.Minkä kokoinen 9070xt piiri on? Mietin minkälaisen palan ostaisi "ptm7950".
![]()
12,90 € | Thermal Grizzly PhaseSheet PTM jäähdytyslevyn yhdiste Läm...
Lämpötahnat ja -tyynyt / Thermal Grizzly PhaseSheet PTM, Lämpöalusta, Harmaa, -75 - 150 °C, 40 mm, 50 mm, 0,2 mmdatatronic.fi
Taitaa olla aika utopiaa noi toimivuudet. Testasin M&B2: Bannerlordilla niin kaatuu heti kun valitsee FSR4:n valikosta. Muut skaalaimet toimii.Itse ihmettelin miksi Optiscaler kaataa cyberpunkin niin se johtui siitä että Windows 10 alla. Mutta tuon saa korjattua monessa pelissä kun muistaa kopioida myös D3D12_Optiscaler kansion pelikansioon siitä optiscalerin zipistä.
Alla yhteensopivuuslista ja maininta jos Win10 kanssa tarvitsee tuon kansion/filun.
![]()
FSR4 Compatibility List
OptiScaler bridges upscaling/frame gen across GPUs. Supports DLSS2+/XeSS/FSR2+ inputs, replaces native upscalers, enables FSR3 FG on non-FG titles. Supports Nukem mod for DLSSG-to-FSR3 FG. - cdozdi...github.com