Ite just samoilla linjoilla. Ei kiinnostaisi yhtään kuluttaa se pari tuntia säätämiseen ennen kuin pääsee itse asiaan.
Mun säätämiset ovat seuraavat:
- Olen ladannut fakenvapi (tarvitsee tehdä vain kerran) | GitHub - FakeMichau/fakenvapi: NVAPI library for spoofing an Nvidia GPU. With support for AntiLag 2 and LatencyFlex
- Olen ladannut dlssg-to-fsr3 (tarvitsee tehdä vain kerran) | GitHub - Nukem9/dlssg-to-fsr3: Adds AMD FSR 3 Frame Generation to games by replacing Nvidia DLSS Frame Generation (nvngx_dlssg).
- Ja sitten itse OptiScaler | Release Nightly Builds · cdozdil/OptiScaler
Olen luonut yhden OptiScaler-hakemiston jonne olen purkanut kaikki tiedostot ylläolevista zipeistä.
Tänne hakemistoon voi purkaa aina uusimmat tiedostot ja ylikirjoittaa vanhat jos haluaa päivittää uusimpaan versioon.
Tuohon ylläolevaan menee aikaa siis alle 5 min ja versioita päivitettäessä joku alle 1 min.
Tämän jälkeen kun haluan käyttää OptiScaleria jossain pelissä niin
Steamista oikea hiiren napsautus, Properties, Installed Files ja Browse. (menee alle 10s)
Jos on Unreal Engine peli kuten usein on, niin tästä hakemistosta navigoi yleensä <pelinnimiGame> > Binaries > Win64 (menee alle 10s)
Tämän jälkeen kopioin aiemmin puretun OptiScaler hakemiston kokonaan tähän hakemistoon (menee alle 10s)
Ajan OptiScaler setup batin, painan enter (oletus) tiedostonimeksi, valitsen 1 (AMD/Intel) ja 1 (käytän DLSS input) (menee alle 10s)
Sitten avaan pelin, menen asetuksiin, valitsen DLSS ja muut mitä mahdollisesti haluan.
Sitten painan Insert ja OptiScaler UI aukeaa, siitä valitsen FSR 3.X - Apply ja valitsen FSR 4 toisen kerran.
Sitten painan ALT+R eli Radeon overlay, menen Gaming-tabille jos en siellä vielä ollut, laitan Fluid Motios Frames 2.1 päälle.
Sitten vaan pelaamaan. En tiedä teenkö kaiken oikein mutta näin on toiminut omasta mielestäni hyvin.
Yhteenvetona siis ei ole oikeasti työläs prosessi, ylläolevan tehnyt tänään pelkästään Pacific Drive ja Chernobylite.
NVIDIA vaan on liikaa vielä edellä näissä ja sen takia en oikein ymmärrä näitä 4090 vaihtaneita.. mut kukin tavallaan. Kyllä mäkin toivoisin et pelintekijät vähän ryhdistäytyisi, jää nähtäväksi.
Yleensä 90% markkinaosuuden omaava on edellä, tässä onkin yksi syy miksi punaisessa leirissä ollaan.
Nyt kun AMD saa lisää markkinaosuutta niin panostavat tietysti enemmän.
4090-vaihdoista onkin ollut jo juttua, mutta pelikokemus ei huonontunut peleissä mitä itse pelaan, hiljaisempi kortti, pienempi virrankulutus, uusi 3v takuu, yli tonni rahaa myynnin+9070XT oston jälkeen, kilpailuasetelman parantaminen, jne...