Mulla on XTX Pulse. Tuosta täällä aiemmin jo kirjotellutkin, mutta lyhyesti:
-Pahin ongelma siinä on melu ja ainakin XTX:ssä hyvin aggressiivinen fancurve. Siis ihan oikeasti, ainakin itsellä se huuto oli pelatessa niin hirveää, että koneen avoimen kopan vieressä istuen ei pystynyt vieressä olevan henkilön kanssa keskustelemaan normaalilla puhevoluumilla.
-Ostin kortin käytettynä viimekuun alussa, alunperin ostettu joskus alkuvuodesta. Puoleen vuoteen ei ollut minkäänlaisia hotspot-ongelmia, mutta jäähyn ekan irrotuksen yhteydessä oli kyllä selkeästi GCD:ssä näkyvissä sellanen korkeampi alue. Tökötti oli melko kovaa, veikkaan jonkinlaiseksi PCM:ksi sitä. Tuon puoleen voit siis varmaankin olla melko rauhassa, kunhan et irrota jäähyä.
-Pahimpaan meteliin auttoi kortin deshroudaus kahdella 120mm flektillä (Nyt Arctic P12 Max), mutta alkuperäisiä sirkkeleitä ei saa ehjänä purettua muuten kuin irrottamalla jäähyn; Tästä taas alkoi tahnajumppa, Kryonaut ei kestänyt kuin viikon verran, Apex on nyt toiminut washer modin kanssa. Tuossakin asiassa tehorajalla on iso merkitys, mulla 480...550W on tuolle ilmajäähylle tahnoilla aivan liikaa.
Toivotaan, että sinun yksilö olisi hiljaisempi, josko XT:n pienemmillä tehoillakin olisi jotain helpotusta asiaan.
TPU:n testin mukaan tuo Pulse XT olisi todella hiljainen, eikä flektit pyörineet kuin 1500rpm kuorma päällä. XTX:ssä nimittäin on tuo aivan sama jäähy ja mulla flektit huusivat jotain +2500rpm vakio 370W tehorajalla...
Toivotaan myös, ettei XT ole pettymys - nopeusero 6950XT:hen nähden on todella pieni.
Tehoraja ylös ensin, sen jälkeen voit kokeilla pienentää jännitettä - suosittelen että kokeilet 10mV kerrallaan ja Max kelloja sitten 100MHz kerrallaan ylös kun raja saavutetaan. ÄLÄ nosta Min. taajuutta! En tiedä, miten XT:t sietävät, oma XTX ei pelatessa tahdo olla vakaa 1120mV:n alle - 3DMarkit menee 1030-1040mV:lla kyllä.
Muistien kellotuksen kanssa myös varovaisuutta, tuostakin olen kirjotellut muutama sivu taaksepäin. Suosittelen testaamaan memtest_vulkan;illa - pelatessa ollut vakaa kelloilla, joilla tuo ei erroreita löydä. 3DMarkit taas voi saada parempia tuloksia kaatumatta +100MHz kovemmilla kelloilla..
Kertoilehan kokemuksia, kun saat kortin - kerro myös, mitkä muistit siinä on ja kellottuuko ne ollenkaan.
Ulkomaisilla foorumeilla on ollut paljon keskustelua siitä, että alkuun ainakin XTX:t tulivat yksinomaan Hynixin muisteilla (siis kaikki kortit kaikilta valmistajilta), jotka kulkevat yleensä 2650-2800MHz.
Nyt taas on tullut paljon uusia kortteja Samsungin muisteilla, joista huonoimmat eivät siedä yhtään yli vakion 2500MHz vakaana ja parhaimmat ovat taineet päästä 2650MHz nurkille. Pääsääntösesti kait 2600 tai alle ne menevät..