Mulla ASROCKin Phantom 7900XTX Hynixin muisteilla. Ainakin 2700MHz meni vielä benchmarkit läpi ja pelitkin taisi olla nopeasti testattuna vakaita, mutta Memtest Vulkan antoi nopeasti erroria. Nyt käytössä 2660MHz joka tuntuisi olevan stabiili. Voi olla, että tuosta pystyisi vielä hieman kiristämään.
Tämä kortti vaikuttaa kyllä oikein hyvältä, vaikka kokemusta ei ole vielä montaa päivää. Hiljainen ja lämmöt pysyneet järkevissä lukemissa. Coren ja hotspotin välillä taitaa olla korkeintaan 15C ero rasituksessa. Olen nyt alivoltittanut 1130mV, power limit vakioarvossa ja laitoin Max Frequencyn 2200MHz. Suurena yllätyksenä tällä on suhteellisen pieni vaikutus suorituskykyyn ja huippukulutus putosi 250W tuntumaan. peleissä pyöritään usein jossain 200W paikkeilla. Ihan turhaa huudattaa korttia täysillä, kun pelit pyörivät mainiosti tällä kuristetulla tehollakin ja voihan sitä turboruuvia myöhemmin säätää kovemmallekin, jos tarvetta on.
Alivoltteja tämä oma yksilöni ei siedä ihan hirmuisesti. 1070mV ainakin kippasi jo heaven benchmarkissa ja taisipa 1100mV olla myös epävakaa peleissä. En ole vielä hirveän kattavasti ehtinyt viilaamaan alinta mahdollista arvoa. Olin myös havaitsevinani, että voltteja pystyi ruuvaamaan alemmas, jos powerlimit oli +15%. Onko tämä normaalia? Tuntuu meinaan vähän ristiriitaiselta, miksi tuo vaikuttaisi asiaan, kun olen kuitenkin säätänyt max -kellot tuonne 2200MHz arvoihin, eli kortti ei todellisuudessa pääse missään vaiheessa lähellekään powerlimittiä.
Olisi kiva kuulla muilta 7900XTX omistajilta, mikä teillä on alin vakaa jännite ja mihin kelloihin teidän muistit taipuvat.