Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Loppuiko kaatuilut tuohon ajuriin? Omalla kohdalla ongelma vain tuntuu pahenevan, tänään jopa tapahtui ensimmäiset kaatumiset pelissä. Nyt lähti testiin vanhempi ajuri ja eikun seurailemaan tilannetta...Tuntuis toimivan uusimmilla WHQL:llä. Alkaa tuntuun siltä, että tosiaan AMD:n betoja en enää lataa![]()
Itellä kun joskus tuli kaatuiluja niin DDU:lla ajurit veke ja uudet asentaa. Nyt tulee aina vähän väliä poistettua DDU:lla ajurit ja asennan aina uusimmat ajurit, ei ole ollut mitään kaatuiluja nyt pitkiin aikoihin.Loppuiko kaatuilut tuohon ajuriin? Omalla kohdalla ongelma vain tuntuu pahenevan, tänään jopa tapahtui ensimmäiset kaatumiset pelissä. Nyt lähti testiin vanhempi ajuri ja eikun seurailemaan tilannetta...
DDU:lla tullut itselläkin ajurit vedettyä ensiksi pois alta. Nopean testauksen jälkeen vaikuttaisi, että omat ongelmat ratkaisi palaaminen maaliskuussa julkaistuun ajuriin.Itellä kun joskus tuli kaatuiluja niin DDU:lla ajurit veke ja uudet asentaa. Nyt tulee aina vähän väliä poistettua DDU:lla ajurit ja asennan aina uusimmat ajurit, ei ole ollut mitään kaatuiluja nyt pitkiin aikoihin.
Ei ole kaatuiluja tainnut olla ainakaan kaksilla uusimmista WHQL-ajureista. Kaikki betat kyllä aiheutti kaatuilua vaikka DDU:lla veti vanhat ensin pois.Loppuiko kaatuilut tuohon ajuriin? Omalla kohdalla ongelma vain tuntuu pahenevan, tänään jopa tapahtui ensimmäiset kaatumiset pelissä. Nyt lähti testiin vanhempi ajuri ja eikun seurailemaan tilannetta...
Omassa koneessa 6900XT. Ei tunnu hidastavan.Nykyisin menään 6700 XT:llä, miettinyt päivitystä tehokkaampaan (6800XT). Mutta tuleeko jo vanha 9900K jarruksi vastaan?![]()
Paljon riippuu siitä, miten pelaat. Jos pelaat korkeilla resoluutioilla (4K), graafiset asetukset maksimissa, näet selvän parannuksen ruudunpäivitysnopeudessa. 1080p resoluutiolla, matalilla kuvanlaatuasetuksilla (jolloin prosessoriusein toimii suorituskykyä rajoittavana tekijänä) peleissä kuten Counter-Strike tai PUBG et kovin paljoa hyödy uudesta näytönohjaimesta.Nykyisin menään 6700 XT:llä, miettinyt päivitystä tehokkaampaan (6800XT). Mutta tuleeko jo vanha 9900K jarruksi vastaan?![]()
No onhan tuo sen reilun 200€ halvempi kuin mitä niitä sai nyhdettyä AMD:n omasta verkkokaupasta bottien hampaista.Minäkin olen tässä sulavasti odotellut seuraavaa sukupolvea, mutta kun 6900 XT hinnat ovat nyt 800 EUR niin alkaa jo kutittelemaan. Hetki pitäisi vielä odotella ja pääsisi tästä olotilasta :-D Oikeastihan 800 EUR on hemmetisti rahaa GPU:sta, mutta nämä edelliset pari vuotta ovat vääristäneet päätä uskomaan johonkin ihmeen hetkelliseen "edullisuuteen".
Varaudu sitten että sitä cashbackkiä saa odotella ja täytyy itse olla aktiivinen sen suhteenTuli laitettua tuollainen Asuksen 6900XT Jimmsiltä, kun jäi tosiaan se 799 hintaa cashbackin jälkeen. Pitkästä aikaa taas punaiseen leiriin näyttiksen osalta, kun vanha 1080ti siirtyy rouvan koneeseen. Toivottavasti ajurit on nykypäivänä jo toimivat, kuutisen vuotta sitten oli vielä vähän toivomisen varaa.
Samassa tilassa itse, Vega64:lla kituutellut tässä pari vuotta "ylimääräistä", noiden hintojen takia.Minäkin olen tässä sulavasti odotellut seuraavaa sukupolvea, mutta kun 6900 XT hinnat ovat nyt 800 EUR niin alkaa jo kutittelemaan. Hetki pitäisi vielä odotella ja pääsisi tästä olotilasta :-D Oikeastihan 800 EUR on hemmetisti rahaa GPU:sta, mutta nämä edelliset pari vuotta ovat vääristäneet päätä uskomaan johonkin ihmeen hetkelliseen "edullisuuteen".
Oliko se välillä halvemmalla, koska minä lasken 950€ cashbackillä, kun hinta on 1149,90€?Tuli laitettua tuollainen Asuksen 6900XT Jimmsiltä, kun jäi tosiaan se 799 hintaa cashbackin jälkeen. Pitkästä aikaa taas punaiseen leiriin näyttiksen osalta, kun vanha 1080ti siirtyy rouvan koneeseen. Toivottavasti ajurit on nykypäivänä jo toimivat, kuutisen vuotta sitten oli vielä vähän toivomisen varaa.
Katoin samaa, mutta oisko niin, että se perusmalli on loppu ja tuohan on se TOP malli joka on noin 100€ kalliimpi.Oliko se välillä halvemmalla, koska minä lasken 950€ cashbackillä, kun hinta on 1149,90€?
Niin, no. On siinäkin vielä viidenkympin heittoKatoin samaa, mutta oisko niin, että se perusmalli on loppu ja tuohan on se TOP malli joka on noin 100€ kalliimpi.
Tasan tonnilla oli tarjouksessa + 200€ cashbackOliko se välillä halvemmalla, koska minä lasken 950€ cashbackillä, kun hinta on 1149,90€?
Roger.Tasan tonnilla oli tarjouksessa + 200€ cashback
Samassa tilassa itse, Vega64:lla kituutellut tässä pari vuotta "ylimääräistä", noiden hintojen takia.
Nyt siinä tilanteessa, että arpoo 6700XT:n ja 6800XT:n välillä. Oikeastaan pitäisi melkein ostaa tuo 6800XT, tehojen takia. Mutta ei vaan pysty sulattamaan vieläkään noita hintoja...
Ja kun seuraava sukupolvi tulee, kalliimmat mallit edellä, niin varmasti on hinta sellaisissa tasoissa etten tiedä viitsinkö maksaa...
Siksi nyt harkitsen, että tuo 6700XT välikortiksi ja katsoo sitten mitä ne uudet tuo tullessaan. No, meinaan odotella rauhassa vielä tovin, jos nuo 6800XT:t tippuisi vielä...
P.S. Paitsi, että taitaa olla kirjotusvihre... Eikös se 799€ ole tuo 6800 ROG Strix? Ja sekin on 779,9€ cashbackilla. 6900XT oli jotain 950€ cashbackillä...
Jep, no tuo oli kyllä ihan "jees" hinta...Ei, kyllä siellä oli 6900XT 799 eur cashbackillä. Ei löydy enää Jimmsiltä, mutta oli kirjoittaessa.
Jep, no tuo oli kyllä ihan "jees" hinta...
Heh, en meinaa vieläkään usko, että sanon noin tuon hintaisesta kortista ;p
Juu, käsittääkseni pitää laittaa heille tiedot kuittikopion kera ja rahat tulee sitten tilille, joskus.Varaudu sitten että sitä cashbackkiä saa odotella ja täytyy itse olla aktiivinen sen suhteen
Asus Cashback -kampanjat
Mutta mielestäni ei huono hankinta tuohon hintaan
Jep, no tuo oli kyllä ihan "jees" hinta...
Heh, en meinaa vieläkään usko, että sanon noin tuon hintaisesta kortista ;p
Itselle ei aiemmasta Asus Cashback kampanjasta tullut rahoja ennen kuin kyselin perään. Sitten kyllä hoitui parissa päivässä.Juu, käsittääkseni pitää laittaa heille tiedot kuittikopion kera ja rahat tulee sitten tilille, joskus.
Juu, vaan olen sitä mieltä että koko näyttisten hinnat on karanneet käsistä jo ennen tätä kaikkea. Se 600e siitä lippulaivasta olisi hyvä, mutta niin ne asiat muuttuuMarkkinoiden lähes nopeimmasta kortista 799€ on todellakin jees hinta. Ei tainnut esim 2080Ti olla missään vaiheessa noin "edullinen" uutena?
Itse päivitin 1080Ti SLI:stä 6900XT korttiin ja en kyllä ole katunut. Teho riittää 1440P@144Hz pelaamiseen mainiosti.Sain kokoonpanon kasattua, nyt on AMD prossu ja näyttis. Tuo Asuksen kortti on kyllä melkoisen muhku tapaus, mutta todella hiljainen. Ajuritkin tuntuvat olevan vakaat vrt Nano aikoihin, jolloin kaatuilu oli melko yleinen vaiva. Nopeutta riittää vrt vanhan 1080ti:n, mutta älyttömillä freimeillä kuuluu jonkin verran coilwhineä, joten olen rajoittanut freimit 144 fps. Onpahan muutamaksi vuodeksi eteenpäin taas korttia. Tällä hetkellä pääasiassa hyvin positiivinen vaikutelma.
Perusversio oli tosiaan tonnilla ja 200 € cashback kuten muut jo vastasivatkin. Nyt tosin on 6900 XT TOP versio 1049,90 €, mutta erona tuossa cashback on 250 € eli korttia saa yhä 799,90 €.Oliko se välillä halvemmalla, koska minä lasken 950€ cashbackillä, kun hinta on 1149,90€?
Itsellä aina aika ajoin jotkut ajurit sekoittaa ne tilastot. En ole välittänyt, kun ihan jonnin joutavaa dataa.Onkos muilla 22.6.1 ajuriversion myötä menneet peliaikatilastot pipariksi? Radeon Software näyttää tällaista:
![]()
Steamin mukaan peliaikaa on yhteensä 10 tuntia, mikä pitää paikkaansa.
Ei tartte rekisteriä puukotella, afterburnerin asetuksista, etusivulta löytyy disable&enable nappi.Että sellanen tapaus. Kone on temppuillut omituisesti, mm. rautakiihdytetyn selaimen ja idlestä heräämisen kanssa, rasituksessa ei pienintäkään ongelmaa.
Kuukausitolkulla yrittänyt paikantaa vikaa BIOS/AGESA-bugeihin, PBOhon, huonoihin muisteihin, ajureihin yms. Lopulta törmään netin perukoilla jonkin vanhentuneen Crossfire-virransäästöasetuksen aiheuttamiin ongelmiin ja tämän asetuksen kun disabloi rekisteriä puukottamalla, kaikki ongelmat katosi kertalaakista. Parasta tässä on se, että ilmeisesti näyttiksen ajurit aktivoi tuon asetuksen hiljaa taustalla ja suoraa säätöä siihen ei ole. Eli rekisteristä löytyy haulla 'EnableULPS", joka täytyy asettaa nollaan. Eli jos tuntuu siltä, että rautakiihdytetty selain tilttailee erityisesti videoiden kanssa tai lepotilasta palatessa ei saa kuvaa näytölle tai kone tilttaa täysin, kannattaa kokeilla tätä. Tämä tuntui myös yllättäen stabiloivan Zen3:n sahaavaa virrankäyttöä kevyessä työpöytäkäytössä.
Kokoonpano: x470, 5900X, 6800XT.
Välillä tuntuu siltä, että AMD:n ajurit on ihan samanlaista kuraa kuin nVidialla.
Ei tartte rekisteriä puukotella, afterburnerin asetuksista, etusivulta löytyy disable&enable nappi.itsekkin korjasin tuolla näytön lepotilaongelman jonka kans painin yli vuoden, laitoin täpän disable kohtaan ja niin on siitä asti pysyny näyttö nukkumassa. Sillon jos päivität ajurit, niin menee takasi päälle, muuten pysyy pois päältä.
Reissun jälkeen avasin koneen ja katsoin Cities Skylinesiä olevan pelanneeni 76h, vaikka on oikeasti moninkertaisesti.Onkos muilla 22.6.1 ajuriversion myötä menneet peliaikatilastot pipariksi? Radeon Software näyttää tällaista:
![]()
Steamin mukaan peliaikaa on yhteensä 10 tuntia, mikä pitää paikkaansa.
Harvemmin tuo itselläkään on päällä, ladattu alunperin tuon ulps disabloimiseen, hyvä että on vaihtoehtoja.Tässä oli tarkoitus korjata ongelmia. Afterburner tuppaa olemaan vähän sellanen tapaus, että sillä lähinnä luodaan uusia ongelmia. =) Tässä tapauksessa vahva suositus rekisterin puukottamiselle, avain löytyy haulla helposti ja vain yhdestä paikkaa.
Ostin täältä foorumilta hetki sitten käytettynä referenssi 6800 XT, ja out of the box olin jo hyvin tyytyväinen.
Pitihän sitä kokeilla kellotellakin ja netti tuli koluttua asian tiimoilta.
Hieman sekalaiset fiilikset, kun toisaalta kelloja ei kärsi nostella määräänsä enempää, mutta taas toisaalta siitä huolimatta Timespy antaa yllättävänkin hyvän tuloksen.
2420 Mhz @1,065v ja muisti 2100 + fast timings. Asic 83,2%
Graphics Score 19 869
![]()
I scored 16 008 in Time Spy
AMD Ryzen 5 3600, AMD Radeon RX 6800 XT x 1, 32768 MB, 64-bit Windows 10}www.3dmark.com
Minä sain jo 2020 saman kortin, mielestäni ajurien päivittyessä on pisteet nousseet rankasti vaikka kellotaajuuksissa on ehkä tultu hieman alaspäin. Ajan korttia 1,045 ja 2100, fast timings. Muistien idlekellotkin ovat jo muutamalla ajurilla olleet 14Mhz.Ostin täältä foorumilta hetki sitten käytettynä referenssi 6800 XT, ja out of the box olin jo hyvin tyytyväinen.
Pitihän sitä kokeilla kellotellakin ja netti tuli koluttua asian tiimoilta.
Hieman sekalaiset fiilikset, kun toisaalta kelloja ei kärsi nostella määräänsä enempää, mutta taas toisaalta siitä huolimatta Timespy antaa yllättävänkin hyvän tuloksen.
2420 Mhz @1,065v ja muisti 2100 + fast timings. Asic 83,2%
Graphics Score 19 869
![]()
I scored 16 008 in Time Spy
AMD Ryzen 5 3600, AMD Radeon RX 6800 XT x 1, 32768 MB, 64-bit Windows 10}www.3dmark.com
Aikaisemmin kippaili eri ajureilla, nyt ei ole ollut mitään ongelmia. Uusimmat WHQL ajurit nyt käytössä, joten suosittelen vetämään DDU:lla vanhat ajurit pois ja asentamaan uusimmat viralliset (ei betat).Kippaako muilla rx 6800 xt:n omistajilla näyttiksen ajurit päivittäin? Mulla välillä kaatuu pelit, enimmäkseen elden ring (en tiedä tosin johtuuko pelistä, koska tapahtuu yleensä summonauksen yhteydessä.), mutta nyt destiny 2 välillä alkanut kippailemaan. Mitään artifakteja yms ei tule, näyttis menee 3d markin stressitestit ilman ongelmia läpi ja kestää pelata pidempiä sessioita, ärsyttää vaan toi ajureiden kaatuilu, kun pitää aina tuuletinprofiili rukkaa uudestaan.
Tuskin on takuukeissi ainakaan näillä eväillä, koska "toimiva" peruskäytössä.
En tiedä onko tästä apua, mutta kokeile pelikohtaisista asetuksista Radeon Softwaresta AMD FreeSync asetus "AMD Optimized" -> "On". "AMD Optimized" voi jollain kierolla logiikalla ottaa sen pois päältä.Monella uudehkoistakin ajureista on ollut LG:n OLED CX:n kanssa sitä ongelmaa, ettei FreeSync toimi ollenkaan - repeilyä on ikävä katsella. Se "May Preview" -ajuri taisi olla uusin, minkä kanssa en huomannut tätä esiintyvän. Mutta perinteistä Radeon-ajurin timeout-virhettä ei ole tullut tällä kertaa (ei ainakaan vielä, uusin 22.7.1 -ajuriversio ollut julkaisusta lähtien käytössä), eivätkä pelitkään nähtävästi kaatuile.
En tiedä onko tästä apua, mutta kokeile pelikohtaisista asetuksista Radeon Softwaresta AMD FreeSync asetus "AMD Optimized" -> "On". "AMD Optimized" voi jollain kierolla logiikalla ottaa sen pois päältä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.