Pyöräily

Hammasta purren ostin läskiin talvella verkkiksestä schwalben al mightyt "halpaan" tarjoushintaan 125€ kpl.
Toisaalta kestää vuosia käyttöä ja keli ei ole talvella este.
Parit kunnon pannut kerkes ottaan ilman nastoja.
Mun empirian mukaan talvikaudella on sellanen ~3vk pätkä jossa nastat olisi tosi nastajuttu, mutta kun muuten pärjää ilman niin ei ole tullut sijoitettua. Pitäisi melkein olla sitten toiset kiekotkin kun ei noita fattystrippereillä litkutettuja kumeksia viitsi vaihdella kuin pakon edessä = kallis kolmiviikkoinen :D
 
Kokemuksen mukaan mikään ei pidä märässä juuressa. Paitsi nasta.
Fätti on ollut loisto ostos syksy/talvi pyöräilyyn maastossa.

Täpärissä Big Betty & Magic Mary combo toiminut yllättävän kivasti pitkällekin syksyyn, mutta eihän vinosti viettävällä märällä juurella pidä juuri mikään jos huonossa kulmassa tulee. Fättiksessä Surly Lou & Bud kombo taas toimi läpi talven kaikessa muussa kelissä omassa ajossa erinomaisesti paitsi sitten ihan peilijää jossa pitäis olla ne nastat.
Ostin viime syksyksi Specialized Purgatory Grid Trailit puoleen hintaan ja ajattelin laittaa ne nytkin alle. Eteen tulee pehmeämpi T9-kumiseos ja taakse hieman kovempi ja rullaavampi T7. Ei nekään kaikessa pidä, mutta noilla uskalsi jo ajaa haastavassa maastossa märälläkin, eikä ole mahdottoman raskaat rullaamaan. Schwalbelta en ole kokeillut pehmeämpiä kumiseoksia, mutta Speedgrip Nobby Niceissä ei ole ihan toivoton sekään märällä. Maxxista en uskaltanut ostaa, kun kuulemma pehmeämmät seokset alkavat kovettumaan jo alle 10 asteen lämpötiloissa, mikä on Suomen syksyyn ja talveen aika surkea ominaisuus. Perus Dual-kumiseos taas on aika saippuaa märällä.

Aikanaan tuli ajettua samoilla renkailla kesät talvet ja oli vielä jotain rullaavampaa XC-kumia alla. Välillä mietin, miten pysyin silloin hengissä, mutta ajettavat maastot taisivat olla silloin vähän helpompia. Porukkalenkeillä tulee päädyttyä jopa melko hurjiinkin paikkoihin nykyään, niin pakko pitää vähän karkeampaa ja järeämpää kumia alla. Yksin nuo paikat voi vielä kiertää :D
 
Hei, apua tai kokemuksia kaivataan!

Pyörä on Focus Jam 2 7.8, johon ilmestyi kesällä videon mukainen ääni. Kun kiekkoa pyörittää ilman ketjua taaksepäin, äänen saa kuulumaan selkeästi. Eteenpäin pyörittäessä pyöritettäessä kiekko rullaa nätisti ilman mitään ylimääräisiä ääniä. Ääni kuuluu poljettaessa melko rasittavasti, mutta vapaasti rullatessa esim. alamäkeen ei kuulu mitään.

Käytin pyörää huollossa, jossa arvio oli seuraava: "Takanavan akselin kireys määrittää äänen. Laakerien välissä boost-navassa on holkki, joka ottaa vastaan päittäin tulevan paineen, joka kohdistuu laakeripesän sisempään renkaaseen. Tähän ei oikein konstia ole, muuta kuin ajella menemään." Huollon kanssa sovittiin, että jättävät läpiakselin kiristyksen hiukan alempaan momenttiin, jotta narinaa tulisi vähemmän. Nyt narinaa on ehkä hiukan vähemmän, mutta ongelma ei korjaantunut. Eikä tuo varmaan pidemmän päälle ole hyvä pitää akselia löysemmällä kuin pitäisi. Olisi mukavaa saada tämä korjattua kunnolla.

Pyörällä on ajettu noin 2700 km, ja uutena mitään tällaista ei ollut.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Hei, apua tai kokemuksia kaivataan!

Pyörä on Focus Jam 2 7.8, johon ilmestyi kesällä videon mukainen ääni. Kun kiekkoa pyörittää ilman ketjua taaksepäin, äänen saa kuulumaan selkeästi. Eteenpäin pyörittäessä pyöritettäessä kiekko rullaa nätisti ilman mitään ylimääräisiä ääniä. Ääni kuuluu poljettaessa melko rasittavasti, mutta vapaasti rullatessa esim. alamäkeen ei kuulu mitään.

Käytin pyörää huollossa, jossa arvio oli seuraava: "Takanavan akselin kireys määrittää äänen. Laakerien välissä boost-navassa on holkki, joka ottaa vastaan päittäin tulevan paineen, joka kohdistuu laakeripesän sisempään renkaaseen. Tähän ei oikein konstia ole, muuta kuin ajella menemään." Huollon kanssa sovittiin, että jättävät läpiakselin kiristyksen hiukan alempaan momenttiin, jotta narinaa tulisi vähemmän. Nyt narinaa on ehkä hiukan vähemmän, mutta ongelma ei korjaantunut. Eikä tuo varmaan pidemmän päälle ole hyvä pitää akselia löysemmällä kuin pitäisi. Olisi mukavaa saada tämä korjattua kunnolla.

Pyörällä on ajettu noin 2700 km, ja uutena mitään tällaista ei ollut.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Missä liikkeesä tällänen diagnoosi annettiin ja onko vanteilla takuu?

Vaikea uskoa että se holkki aiheuttaa ton äänen. Jos takuuta ei ole niin ite irrottaisin kaikki 4 laakeria ja kattoinin mikä siellä on oikeesti vika. Noi laakerit saa vartissa irti, jos on oikeat työkalut.
 
Diagnoosi tuli siis samasta liikkeestä, josta pyörä on ostettu (kyseessä työsuhdepyörä). Tekevät myös huoltoja ja korjauksia. Kaksi vuotta tuli juuri kesällä ikää pyörälle, joten kai tämän voisi saada neuvoteltua vielä takuun piikkiin.

Ehkä se täytyy viedä sinne takaisin. On kyllä erikoinen vika.
 
Diagnoosi tuli siis samasta liikkeestä, josta pyörä on ostettu (kyseessä työsuhdepyörä). Tekevät myös huoltoja ja korjauksia. Kaksi vuotta tuli juuri kesällä ikää pyörälle, joten kai tämän voisi saada neuvoteltua vielä takuun piikkiin.

Ehkä se täytyy viedä sinne takaisin. On kyllä erikoinen vika.
Kenen tekemä toi taka vanne on?
 
Hei, apua tai kokemuksia kaivataan!

Pyörä on Focus Jam 2 7.8, johon ilmestyi kesällä videon mukainen ääni. Kun kiekkoa pyörittää ilman ketjua taaksepäin, äänen saa kuulumaan selkeästi. Eteenpäin pyörittäessä pyöritettäessä kiekko rullaa nätisti ilman mitään ylimääräisiä ääniä. Ääni kuuluu poljettaessa melko rasittavasti, mutta vapaasti rullatessa esim. alamäkeen ei kuulu mitään.

Käytin pyörää huollossa, jossa arvio oli seuraava: "Takanavan akselin kireys määrittää äänen. Laakerien välissä boost-navassa on holkki, joka ottaa vastaan päittäin tulevan paineen, joka kohdistuu laakeripesän sisempään renkaaseen. Tähän ei oikein konstia ole, muuta kuin ajella menemään." Huollon kanssa sovittiin, että jättävät läpiakselin kiristyksen hiukan alempaan momenttiin, jotta narinaa tulisi vähemmän. Nyt narinaa on ehkä hiukan vähemmän, mutta ongelma ei korjaantunut. Eikä tuo varmaan pidemmän päälle ole hyvä pitää akselia löysemmällä kuin pitäisi. Olisi mukavaa saada tämä korjattua kunnolla.

Pyörällä on ajettu noin 2700 km, ja uutena mitään tällaista ei ollut.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Taas melkoinen selitys huoltoliikkeeltä, kun ei osata paikallistaa vikaa.
Jokaisessa kasettilaakeri navassa on holkki laakerien välissä. Jos ei olisi, ne navat sais väännettyä akselilla jumiin.
Äkkiseltään ei mitään tule mieleen, ehkä vapaarattaan laakerit, koska ne ei pyöri rullatessa.
Eikö näihin uudempiin microspline napoihin pitäis pystyä vaihtaan laakereita?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 093
Viestejä
4 899 877
Jäsenet
78 915
Uusin jäsen
erikeeper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom