Pyöräily

Grizl CF SLX 8 Di2 tämä seissyt 3vko laatikossa kasaamattomana. En tiedä pitäisikö palauttaa vai ei, muut harrastukset syö hyvin aikaa ja kallis laitos jos ei käyttöä ole. Pyöräily on muutenkin ollut melko vähäistä. Vuoden vaihteessa kävi baana noux kokeilussa, ei ollut kovin hyvä.

Tosin sen mitä muistan niin fillarointi oli kyllä hauskaa.
Eikös noihin DTswissin kiekkoihin tullut takaisinkutsu jonkin suunnitteluvirheen takia?
 
Moro! Koin että maantiepyörän stemmi oli inan verran turhan pitkä. Hybridipyörästä taas oli jäänyt yli stemmi joka oli kivasti vain hieman lyhyempi kuin nykyinen. Erona stemmeillä on että maantiepyörän näytti olevan neutraali ja tämä uusi jonka asensin taas "nouseva". Koitin nyt asentaa sen "alamäkeen" eli jyrkempi kulma alas. Kysymys on tuo kuvassa esiintyvä asia - eli säätövaiheessa säädin tuota ohjaintankoa vielä hieman enemmän alaspäin eli "hyökkäävämpään asentoon", onko tämä ok vai pitäisikö tuon olla jotenkin neutraalissa asennossa esim tuon oranssin viivan kanssa tms.?
1755627046213.jpeg


Tässä vielä tuotos sivusta kuvattuna jos jotain apua
1755627273407.jpeg
Täysin ok säätö. 👍🏻
 
Ennen vanhaan laitettiin pyykkipoika lahkeeseen, jos ei ollu ketjusuojaa.
Aika oli varmaan kivikaudelta, kun vanhoissa pyörissä tuntui ketjusuojia olevan vakiona. Ennen olivat vielä pellistä tai alumiinista pokattuja.
On mullakin ollut käytössä mm. intin särmäreitä löysien housujen kanssa. Siltikin lahkeet tahtoo öljyyntyä varsinkin talvisin kerrospukeutuessa.

Hyvä ketjusuoja myös suojaa ketjua kuralta ja vedeltä, joka tuo city-pyörän ylläpitoon helpotusta. Yksivaihteisessa voimansiirrossa asia ei ole niin kriittinen, mutta avovaihteiset rattaat/ketjut saa nopeasti rohisemaan. Yksi sadelenkki ja se on siinä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
284 563
Viestejä
4 889 764
Jäsenet
78 837
Uusin jäsen
Myyjä88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom