Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä shimanoissa?Nojuu, ohan tossa pointtia, ei sillä. Itellä shimanoissa toiminu muiden valmitajien etuleivät ilman ongelmia, esim alugearin.
Xs kokoisena vois nippa nappa mennä.Pojalle pitäisi hommata nyt maastopyörä ja semmoinen millä ajelisi useamman vuoden. Olen ajatellut tilata pyörän tuolta max 600€ budjetilla https://www.bike-discount.de/en/ , mutta mikä koko menisi tuollaiselle 150cm polkijalle. 26" tuumaisilla pyörillä varmasti sopiva esim tämä: https://www.bike-discount.de/en/cube-acid-260-disc-black-n-green
Vai olisiko 27,5" tuumaisilla renkailla ja pienellä runkokoolla jo sopiva tuon kokoiselle. esim tämä: https://www.bike-discount.de/en/cube-aim-pro-shiftverde-n-black , vai näyttäisikö tuo ihan naurettavan isolta?
Ja onko nuo pyörät muuten hintalaatusuhteeltaan ok vai onko sitten sama tuolla budjetilla lähteä jostain kivijalkakaupasta ostelemaan?
Paappa kuva keskiöstä niin lähdetään siitä.Mitä työkaluja tarvitaan muutaman vuoden ikäisen nuorten maastopyörän keskiölaakerin vaihtoon? Oletan että on DIY homma mutta kysytään nyt ensin täältä. Mistä kannattaisi etsiä uusia laakereita?
Mitä työkaluja tarvitaan muutaman vuoden ikäisen nuorten maastopyörän keskiölaakerin vaihtoon? Oletan että on DIY homma mutta kysytään nyt ensin täältä. Mistä kannattaisi etsiä uusia laakereita?
Jos napa on kuulalaakereilla, laakereita pitää aika ajoin kiristää - hyvä olisi samalla rasvata laakerit. Navan avaamiseen tarvitsee yleensä 13mm ja 15mm ohkaset avaimet. Ei siis riitä että navan päissä olevat mutterit on kireällä jotka tulee haarukasta läpi.Pojan vanhassa pyörässä takanapa ”heiluu” vaikka mutterit ovat kireellä. Voiko tuolle tehdä mitään ? Pyörä Fixie Inc halpis. Roskiin toi varmaan kyllä menee.
Ja lisäyksenä jos on siis kartiolaakereilla, eli kuulat on irtonaisia.Jos napa on kuulalaakereilla, laakereita pitää aika ajoin kiristää - hyvä olisi samalla rasvata laakerit. Navan avaamiseen tarvitsee yleensä 13mm ja 15mm ohkaset avaimet. Ei siis riitä että navan päissä olevat mutterit on kireällä jotka tulee haarukasta läpi.
Tämä oli hyvä tarkennus, pikkasen pitää tosiaan löysiä jättää.Ja lisäyksenä jos on siis kartiolaakereilla, eli kuulat on irtonaisia.
Ja kiristys sanana vähän huono koska ihan karvan pitää jäädä klappia.
SC Comp Advent 1x9 23, naisten hybridipyörä - Hybridipyörät - SC Comp Advent 1x9 23, naisten hybridipyörä | XXLPuolisolle pitäisi jonkinlaista työmatkafillaria katsella. Saako max 500€ minkäänlaista järkevää, jossa olisi riittävästi vaihteita semijyrkkiin mäkiin? Lähes pelkästään asfalttiajoon.
Paappa kuva keskiöstä niin lähdetään siitä.
Olisko tämä vanha shimanon kartiomallin napa (kopio, ainakin kampien tulpan logo on kiinalaisen prowheelin).![]()
Riittääkö tämä kuva kertomaan?
Olisko tämä vanha shimanon kartiomallin napa (kopio, ainakin kampien tulpan logo on kiinalaisen prowheelin).
Eli saattaa mennä säätämälläkin, ellei ole ruosteessa.
Kampi tarttis saada pois niin näkee millainen työkalu sopii laakerien säätämiseen.
Ja jo kampien irrotus vaatii ulosvetimen.
Eli käytännössä tarttee 3 työkalua purkamiseen ja säätämiseen, joten rupee hommasta järki katoamaan, jos tarttee kaikki hommata.
Ketjusuojia on myynnissä, mutta ite pyrkiny vaan pitää ketjut puhtaana ja käyttää kuivaa öljyä, niin lahkeetkin ollu puhtaat. Muutenkin puhtaat ketjut helpompi pitää puhtaana, kun likasia kejuja hinkkailla.Hei, mulla on Canyon Pathlite 6 pyörä. Nakertaa kun ajaessa normaali housuilla, lahkeet likaantuu ketjusta. Alkaa jo laskemaan pyöräilyn käyttöä, kun ei viitsi liata housuja. Miten porukka on lisännyt noihin jotain ketjusuojaa? Mulla on Shimano m8100 36t eturatas ja ei tunnu löytyvän mitään ratkaisua. En kai voi olla ainut kenellä tämä ongelma on?![]()
Kammet irtoaa Super B Classic Kampityökalu | Motonet OyOk, tulpan irrotus onnistunee jollain ruuvarilla tms?
Onko linkkejä noihin työkaluihin niin tiedän alkaa katsomaan onko järkeä vai suosiolla pyörähuoltoon?
Tykkimiehet ei ole kuulleetkaan näistä, mutta käyt hakeen särmärit lahkeeseen.Hei, mulla on Canyon Pathlite 6 pyörä. Nakertaa kun ajaessa normaali housuilla, lahkeet likaantuu ketjusta. Alkaa jo laskemaan pyöräilyn käyttöä, kun ei viitsi liata housuja. Miten porukka on lisännyt noihin jotain ketjusuojaa? Mulla on Shimano m8100 36t eturatas ja ei tunnu löytyvän mitään ratkaisua. En kai voi olla ainut kenellä tämä ongelma on?![]()
Hei, mulla on Canyon Pathlite 6 pyörä. Nakertaa kun ajaessa normaali housuilla, lahkeet likaantuu ketjusta. Alkaa jo laskemaan pyöräilyn käyttöä, kun ei viitsi liata housuja. Miten porukka on lisännyt noihin jotain ketjusuojaa? Mulla on Shimano m8100 36t eturatas ja ei tunnu löytyvän mitään ratkaisua. En kai voi olla ainut kenellä tämä ongelma on?
Hei, mulla on Canyon Pathlite 6 pyörä. Nakertaa kun ajaessa normaali housuilla, lahkeet likaantuu ketjusta. Alkaa jo laskemaan pyöräilyn käyttöä, kun ei viitsi liata housuja. Miten porukka on lisännyt noihin jotain ketjusuojaa? Mulla on Shimano m8100 36t eturatas ja ei tunnu löytyvän mitään ratkaisua. En kai voi olla ainut kenellä tämä ongelma on?![]()
Kammet irtoaa Super B Classic Kampityökalu | Motonet Oy
Ja ton 6 koloisen rinkulan voi kokeilla irrottaa tuurnalla ja vasaralla tai haka-avaimella. Tod. näk. pirun tiukassa.
"Virallinen avain"BBT-7 Bottom Bracket Lockring Wrench
Ja laakerin säätämiseen on monta vaihtoehtoa joita en voi antaa kun en näe mikä siellä kammen takana on.
Muovitulppa saattaa olla myös kierteillä, koska kierre siellä kuitenkin on, joten en lähtis heti kaivamaan ruuvarilla.
Jep se linkattu super b tai vastaava.Muovitulppa lähti ihan sormilla kiertämällä, sen alla oli 14mm pultti joka lähti nätisti irti mutta mites tämä, mitä seuraavaksi, kammen ulosvetäjä?![]()
Jep se linkattu super b tai vastaava.
Uusia keskiöitä saa alkaen 10e, niin uutta vaan tilalle. En ainakaan itse alkaisi laakereita vaihtelemaan.Kiitoksia
Tässä videossa aika hyvin näytetään työkalun käyttö, katselin että uudet keskiöt eivät paljoa maksa eli onko helpointa ottaa keskiö kokonaan irti ja marssia johonkin pyöräkauppaan sen kanssa?
Uusia keskiöitä saa alkaen 10e, niin uutta vaan tilalle. En ainakaan itse alkaisi laakereita vaihtelemaan.
Niin siis just samanlaista et löydä juuri mistään.Mikäs olisi paras paikka käydä hakemassa uusi tollaseen nuorten fillariin? Löytyykö näitä Stadiumeista yms vai ainoastaan erikoisliikkeistä? Lähinnä mietin että mitä halvempi sen parempi, lasten pyörässä ei niin hirveän tarkkaa kunhan jotenkuten toimii
Niin siis just samanlaista et löydä juuri mistään.
Tuoreempaa nelikanttia löytyy ainakin motoneteistä, mutta siihen tarttee sitten taas erilaisen keskiötyökalun.
ja nakuttelet kammen irroittamisenjälkeen vasaralla ja ruuvimeisselillä/taltalla vanhan laakerin auki.
Tuossa videossakin tuo näytti olevan muovinen laakerin "rengas", noinko voi ruuvarilla naputella auki ilman että rikkoo sen?
Varsinkin halvemmissa kasetti keskiöissä vasen kuppi on usein muovia.Tuossa videossakin tuo näytti olevan muovinen laakerin "rengas", noinko voi ruuvarilla naputella auki ilman että rikkoo sen?
Varsinkin halvemmissa kasetti keskiöissä vasen kuppi on usein muovia.
Tuossa sun kiinni olevassa keskiössä lukkorengas on metallia ja pitäis lähteä naputtelemalla jonka jälkeen myös kuppi on löysemmällä, kierre todennäköisesti oikea kätinen.
Sen sijaan oikea kuppi on usein kokeneellekin usein haastava, apuna on käytetty pitkää jatkovartta ruuvipenkki kiinnitystä ja uskoon taipuvat rukousta.....
Jos pääset sinne asti kierre todennäkoisesti vasen kätinen.
Kierteistä sen verran että 80% todennäköisyydellä britti (ISO) kierre ja kampien viiste jis.
Kannattaa käydä hylsy ostamassa. Tarviit sitä kuitenkin asennusvaiheessa, että saat kireälle laitettua.Nyt päästy siihen vaiheeseen että kammet on irti ja vasemman puolen lukkorengas lähti myös ruuvarilla + kuminuijalla napauttamalla helposti.
Mutta ilmeisesti tämä oikea puoli tarttee sen erikoishylsyn jotta saa auki? Vai lähtiskö tämäkin ruuvarilla naputtamalla, vähän vaikeampi päästä tuonne mutta ennenkuin lähen rikkomaan pyörää, työkaluja ja itseäni niin kysyn vielä täältä fiksummilta.
ilmeisesti biltemastakin löytyisi tähän hylsy Keskiölaakerin asennustyökalu
Ah mulla oli mielessä toisenlainen rakenne, mutta eiköhän tuo bilteman työkalu sovi jolla koko kasettihylsyn pitäis lähteä.Nyt päästy siihen vaiheeseen että kammet on irti ja vasemman puolen lukkorengas lähti myös ruuvarilla + kuminuijalla napauttamalla helposti.
Mutta ilmeisesti tämä oikea puoli tarttee sen erikoishylsyn jotta saa auki? Vai lähtiskö tämäkin ruuvarilla naputtamalla, vähän vaikeampi päästä tuonne mutta ennenkuin lähen rikkomaan pyörää, työkaluja ja itseäni niin kysyn vielä täältä fiksummilta.
ilmeisesti biltemastakin löytyisi tähän hylsy Keskiölaakerin asennustyökalu
Ah mulla oli mielessä toisenlainen rakenne, mutta eiköhän tuo bilteman työkalu sovi jolla koko kasettihylsyn pitäis lähteä.
Ja kierre todennäköisesti vasenkätinen.
Oliko tähän jotain kuningasideoita?
Sulla on varmaan tossa Bilteman hylsyssä joku varsi kiinni, oletko kokeillut käyttää jatkovartta jotta saat lisää vipuvoimaa? Ajaa siis aikalailla saman asian kuin tuo pyörän pyörittäminen "kiinteän" hylsyn päällä. Joskus auton renkaan pultti jämähtänyt niin tiukkaan kiinni että on pitänyt laittaa metrinen metalliputki kiinni avaimen varteen että on saanut väännettyä auki...
Lisää momenttia niin kyllä se jossain pisteessä periksi antaa.Tässä kävi juuri niin kuin täällä vähän peloteltiin eli oikean puolen kierteet ei lähde millään auki. Oon nyt vetänyt siihen puoli pulloa CRC:tä josko vähän auttaisi mutta muuten alkaa jo vähän huumori loppua. Toivon että kyseessä on nimenomaan vasenkäden kierre eli aukeaa myötäpäivään, muuten on kohta kierteet paskana pyörästä.
Oliko tähän jotain kuningasideoita? Auttaisiko kuumailmapuhaltimen käyttö, mietin että saako sillä jotain muutakin vahinkoa kuin mahdolliset maalivauriot jotka ei sinänsä paljoa haittaa.
Joku taisi kirjoittaa että laittaa hylsyn ruuvipenkkiin kiinni ja pyörittää pyörää päällä mutta vaikea nähdä miten saisi hylsyn pysymäään urissa tällä tavalla.
Lisää momenttia niin kyllä se jossain pisteessä periksi antaa.
Olen perinteisempien keinojen puuttuessa viritellyt köydenpätkän avaimen varren, sisäkierteisen kappaleen (rungon) ja vapaavalintaisen kapulan ympärille (kiintolenkki tjsp.). Kapulaa kääntämällä saat köyttä kireämmälle ja avaimen vartta runkoa kohti.
PS. Varo rikkomasta räikkää. Eivät välttämättä kestä jatkovarsia.
Kannattaa koittaa puhallin ei vielä maalia polta, lämpö siirtyy pois.Auttaisiko kuumailmapuhaltimen käyttö
Kannattaa koittaa puhallin ei vielä maalia polta, lämpö siirtyy pois.
Mitä materiaalia runko on näyttää alulta, jos näin niin saattaa olla että keskiö on hitsautunut kiinni.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.