Pyöräily

Halpaa ja hyvää kypärä/otsavaloa ehdottaa maastoon? Turha ehdottaa mitään sadan euron juttuja... muuten en olisi täällä kyselemässä :D

XXL/motonet/mitä näitä nyt on, jotain suosituksia tai löytyykö jostain aliexpressistä tai banggoodista jotain käypää kiinan ihmetta? :)
 
Halpaa ja hyvää kypärä/otsavaloa ehdottaa maastoon? Turha ehdottaa mitään sadan euron juttuja... muuten en olisi täällä kyselemässä :D

XXL/motonet/mitä näitä nyt on, jotain suosituksia tai löytyykö jostain aliexpressistä tai banggoodista jotain käypää kiinan ihmetta? :)
Ite tilasin aikanaan http://aliexpress.com/item/32828122919.html nyt pari pimeää kautta sillä takana ja olen ollut ihan tyytyväinen. Pisimmät lenkit ollut jotain kahta ja puolta tuntia eikä ole täydellä teholla akku loppunut. Netin arvioiden mukaan tosin akkuindikaattori näyttää ihan omiaan eikä siihen kannata luottaa.
 
Halpaa ja hyvää kypärä/otsavaloa ehdottaa maastoon? Turha ehdottaa mitään sadan euron juttuja... muuten en olisi täällä kyselemässä :D

XXL/motonet/mitä näitä nyt on, jotain suosituksia tai löytyykö jostain aliexpressistä tai banggoodista jotain käypää kiinan ihmetta? :)

Jos meinaat pitää vauhtia metsässä, niin kannattanee kyllä satsata sellaiseen jolla näkee... En maastopyöräilyä harrasta, mutta pimeässä tulee välillä muuten pyöräiltyä ja juostua, ja siinä käytössä toimivat auttavasti sekä Osramin kympin otsis että Petzlin vähän vanhempi aikanaan 40–50 € maksanut Tikka, joissa kummassakin n. 100 lumenia.

LED otsavalo COB 3W 250 lm | Motonet Oy

Tuota halvempaa nyt ei ainakaan äkkiä vastaan tullut, laadusta en tiedä sanoa mitään. Hiukan enemmän jos laittaa rahaa niin saisi jo alla olevan, joka kyllä vähän epäilyttää. Mahtaako valoteho olla oikeasti lähelläkään luvattua? Kirkas se todennäköisesti kuitenkin on.

LED ladattava teho-otsavalo 10W 1000 lm | Motonet Oy

Seuraavaan Valostoren vastaavan tehoiseen kun vertaa, niin tuskin tuota 1000 lumenia saa halpislampustakaan kauaa irti, jos ollenkaan. (Ks. mittaustulokset valikon alla vasemmalla. Parissa minuutissa teho alle puolet maksimista.)

Otsalamppu LED Lenser H14R.2

Pidempään runsasta tehoa antavat maksavat vielä hieman tuotakin enemmän, jos tätä nyt pitää runsaana:

Otsalamppu / Monitoimivalaisin LUMONITEⓇ Compass R, 1238 lm
 
Halpaa ja hyvää kypärä/otsavaloa ehdottaa maastoon? Turha ehdottaa mitään sadan euron juttuja... muuten en olisi täällä kyselemässä :D

XXL/motonet/mitä näitä nyt on, jotain suosituksia tai löytyykö jostain aliexpressistä tai banggoodista jotain käypää kiinan ihmetta? :)

Yks vaihtoehto vois olla myös toi tällä viikolla tarjouksiin linkattu Petzl Tactikka Core Starkilta 39,90. Akku tulee mukana ja valotehoa ihan kivat 300lm, akku pitäis parin tunnin ajaksi riittää täydellä teholla.
Otsalappu Petzl Taktikka Core Li-ion 350LM | STARKin verkkokauppa
 
Halpaa ja hyvää kypärä/otsavaloa ehdottaa maastoon? Turha ehdottaa mitään sadan euron juttuja... muuten en olisi täällä kyselemässä :D

XXL/motonet/mitä näitä nyt on, jotain suosituksia tai löytyykö jostain aliexpressistä tai banggoodista jotain käypää kiinan ihmetta? :)
Nitecore HC50, otsavalo - Musta - Otsalamput | XXL

Nitecore olisi tarjouksessa. Sadan euron juttu 49.90. Näyttää olevan vähän joka toisessa paikassa tarjouksessa.

Varmaan ostaisin kyllä pyörään sen lampun enkä päähän.
 
Alilta hakusanalla Cree xhp35, xhp50 tai xhp70.
Rupee löytyyn tarpeeksi kirkasta.
Nitecorelta löytyy ihan ok kamaa alin kauttakin muistaakseni.
Ittellä kypärävalon akku repussa, tankovalon akku pullossa pullotelineessä.

Valohan tulee maastossa kypärään sekä sarviin.
 
Mun 2013 vuonna bikediscountista ostamaani Radon team 5.0 pyörän polkimeen on nähtävästi melko isokin halkeema. Pyörällä on kilometrejä takana melko hyvä määrä ja polkimet on muutenkin hieman kuluneet. Onkohan järkevintä vaihtaa koko eturatas kaikkine osineen samalla varsinkin kun pyörän ainoa ärsyttävä ominaisuus on ketjujen suojuksen puuttuminen edestä. Minkä hintaisia noi suurinpiirtein on?
 
Mun 2013 vuonna bikediscountista ostamaani Radon team 5.0 pyörän polkimeen on nähtävästi melko isokin halkeema. Pyörällä on kilometrejä takana melko hyvä määrä ja polkimet on muutenkin hieman kuluneet. Onkohan järkevintä vaihtaa koko eturatas kaikkine osineen samalla varsinkin kun pyörän ainoa ärsyttävä ominaisuus on ketjujen suojuksen puuttuminen edestä. Minkä hintaisia noi suurinpiirtein on?
Polkimia saa biltemasta neljällä eurolla. Ketjusuojuksista saattaa joutua pulittamaan 8 euroa. Kampisarja on aika paljon kalliimpi verratuna näiden yhteishintaan.
 
Polkimia saa biltemasta neljällä eurolla. Ketjusuojuksista saattaa joutua pulittamaan 8 euroa. Kampisarja on aika paljon kalliimpi verratuna näiden yhteishintaan.

Ei tuohon nykyiseen eturattaaseen saa mitenkään kiinni. Tai siis näin ainakin kahden eri pyöränhuoltofirman mukaan mistä olen kysynyt.
 
Laitoin tämän jo **tutusketjuun, mutta laitetaan tännekin jos saisi ihan oikeaa apua:

Ostin polkupyörään uuden ohjainkannattimen ja vihdoin tuntui löytyvän sopiva asento. Ei kun testilenkille! Oho, etuhaarukka pyörähtänyt jossain vaiheessa toisin päin ja rengas raapii varpaita. No ohjainkannatin lähti nykäisemällä irti ja samalla nykäisyllä irtosi myös etuhaarukka rungosta. Kaikki prikat ja holkit maassa eikä ole mitään hajua missä järjestyksessä ne oli. Yritin muutamaa eri variaatiota, mutta ei osu. Aina jää joku rako johonkin tai laakerit menee lukkoon.



Missä järjestyksessä nuo kilkkeet pitäisi laittaa?
 
Aikamoinen hupsis kävi. Onneksi ei sattunut mitään.

Tästä voisi olla alkuun apua. How to replace a bicycle headset

Omiin silmiin ei osu varsinaiset laakerit, ettei olisi irtokuulalaakeri ja kuulat nyt pitkin mestoja?

Hetken kun keräilin itseäni lähdin uudestaan tutkimaan pyörää ja kyllä sieltä runkoputken sisältä vielä laakerit löytyi. Putsasin tuon runkoputken vaseliinin ja hiekan sekoituksesta, eli täytyy uudet rasvat laittaa laakereiden väliin kun kasaa. Tässä siis koko saldo:



Tuosta oikealla olevasta alumiinin värisestä en ole varma mihin väliin tulee. Ja noiden laakereiden vastakappaleet ovat aika pahasti vääntyneet. Kannattaisi varmaan uusia koko setti, mutta mistä näitä lähtee hakemaan ja mitä tietoja tarvitsen?
 
Jos se on SRAM niin silloin esim. Ketjusuoja BA 42-44h (valitse oikea koko) ja jos shimano niin melkein mikä vain käy.

Imgur

Tuon näköinen. Ärsyttänyt tuo jo vuosia niin hienoa kyllä jos vihdoin saisi poistettua tuon ongelman :lol: Joskus aiemminkin täällä kysynyt ja muutamasta liikkeestä tosiaan kysynyt ja ne on sanoneet ettei ole mahdollista.

Onko polkimissa suurempia eroja? Mietin kun itellä jonkin verran kengät hinkkaan noihin polkimien sivu osiin kuten kulumasta hyvin näkee. Joskus myös kenkä liukunut polkimelta niin mietin jos voisi mahdollisesti olla hieman isommat tmv.?
 
Imgur

Tuon näköinen. Ärsyttänyt tuo jo vuosia niin hienoa kyllä jos vihdoin saisi poistettua tuon ongelman :lol: Joskus aiemminkin täällä kysynyt ja muutamasta liikkeestä tosiaan kysynyt ja ne on sanoneet ettei ole mahdollista.

Onko polkimissa suurempia eroja? Mietin kun itellä jonkin verran kengät hinkkaan noihin polkimien sivu osiin kuten kulumasta hyvin näkee. Joskus myös kenkä liukunut polkimelta niin mietin jos voisi mahdollisesti olla hieman isommat tmv.?
Laitat ostoskoriin lukkopolkimet niin loppuu lipsuminen :tup:
 
Tulee käytettyä tuota pyörää lähes jokaisella matkalla vuoden ympäri oli sää mikä tahansa ja erilaisten kenkien kanssa niin menisi hankalaksi noiden kanssa. Muuten kyllä.
Teet kompromissin ja toiselle puolelle lukko ja toiselle normaali.
 
Tulee käytettyä tuota pyörää lähes jokaisella matkalla vuoden ympäri oli sää mikä tahansa ja erilaisten kenkien kanssa niin menisi hankalaksi noiden kanssa. Muuten kyllä.
Minä käytän combipolkimia, niin on polkimien toisella puolella SPD lukot ja toisella puolella tavallinen, niin voi ajaa lukkokengillä, tai millä tahansa tavan kengillä.

Pedals Clicking on one side Online Shop | Bike-Discount

Edit. Nämä on itsellä.
Shimano SPD PD-EH500 Pedals | Clicking on one side Shop
 
Kysymys fillariguruille: Polkupyörääni on vaihdettu toinen sisäkumi ja uudessa kumissa on Schrader-venttiili (samanlainen kuin auton renkaissa). Renkaaseen ei meinaa mennä millään ilmaa käsipumpulla, jossa on kuvanmukainen liitin. Liitin sopii kierteiltään Schraderiin. Jostain lueskelin, että tuossa keskellä pitäisi olla jokin tappi, joka työntää Schrader venttiilin keskiosassa olevaa tappia sisäänpäin, jotta ilma pääsee menemään renkaaseen.

Onko tämä nyt siis kuitenkin vääränlainen pumppu Schraderille?

CEmNYPW.jpg
 
Kysymys fillariguruille: Polkupyörääni on vaihdettu toinen sisäkumi ja uudessa kumissa on Schrader-venttiili (samanlainen kuin auton renkaissa). Renkaaseen ei meinaa mennä millään ilmaa käsipumpulla, jossa on kuvanmukainen liitin. Liitin sopii kierteiltään Schraderiin. Jostain lueskelin, että tuossa keskellä pitäisi olla jokin tappi, joka työntää Schrader venttiilin keskiosassa olevaa tappia sisäänpäin, jotta ilma pääsee menemään renkaaseen.

Onko tämä nyt siis kuitenkin vääränlainen pumppu Schraderille?

CEmNYPW.jpg
Kyseessä on Presta/Dunlop pumppu. Schraderiin tarvitsee tosiaan erilaisen pään.
20190904_182045.jpg
 
Selvä peli, kiitos paljon! Pitääkin ostaa uusi pyörän pumppu, että pääsee rullailemaan taas
Jos meinaat ostaa minipumpun, niin suosittelen tuota Zefalin FC03:sta. Teleskooppipumppu, jossa letku ja toinen pää sopii Presta/Dunlop ja toinen Schraderiin. Tällä pumppaa vaikka sen 8 baria maantierenkaaseen.

Zefal Air Profil FC 03 Mini Pump black/silver at Bikester.co.uk

edit. Toki voit ostaa pelkän adapterin ja käyttää vanhaa pumppua.

Venttiiliadapterit
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni stemmi -> korokepalat -> suojus jossa tiiviste -> alumiini kikkare

Sitä en muista tuliko se kapeampi puoli ylös- vai alaspäin.
On tuo kyllä ihme viritystä. Jätin huvikseen tuon alumiinikikkareen pois kokonaan ja kaikki istui hyvin paikalleen, mutta kyllähän sitä klappia oli aivan pirusti ja jos tuota päätyruuvia liikaa kiristi niin laakerit alkoivat hiertämään. Eli kyllä tuo on pakko johonkin väliin tulla mutta mihin ja miten päin. :D Ihmetyttää myös kun ei tuossa oikein mitään tiivisteitä missään välissä ole. Voihan se olla että edellinen omistajakin on tuon alunperin kasannut päin vittua. Jos vielä pari iltaa ihmettelisi ja sitten veisi pyöräliikeeseen.

 
On tuo kyllä ihme viritystä. Jätin huvikseen tuon alumiinikikkareen pois kokonaan ja kaikki istui hyvin paikalleen, mutta kyllähän sitä klappia oli aivan pirusti ja jos tuota päätyruuvia liikaa kiristi niin laakerit alkoivat hiertämään. Eli kyllä tuo on pakko johonkin väliin tulla mutta mihin ja miten päin. :D Ihmetyttää myös kun ei tuossa oikein mitään tiivisteitä missään välissä ole. Voihan se olla että edellinen omistajakin on tuon alunperin kasannut päin vittua. Jos vielä pari iltaa ihmettelisi ja sitten veisi pyöräliikeeseen.

Siis tuo rinkula, jossa on lovi, pitäisi tulla ylemmän laakerin sisäpinnalle kapeampi puoli alaspäin. Googlesta voi löytyä avittavia kuvia termillä "headset compression ring".
 
Eikös tuo ole Crown Race Ring? Tulee haarukan putkenjuureen pienempi pää ylöspäin.

Ja muista sitten, että stemmin 2 ruuvia kiristetään vasta sitten kun välys on kiristetty pois. Monet mokaa ja kiristää väärässä järjestyksessä.

JL-1-1-8-41-30mm-Fork-Headset-Crown-Race-Ring-fit-RitchetyHopeFSA-3g-_1.jpg
 
Melkein veisin pyörän ammattimiehelle kasattavaksi ihan turvallisuussyistä. Voihan olla, että tuolta on jotain ihan hajallakin ja siksi ei saa tukevasti kasaan. Kiva jossain 40km/h vauhdissa huomata stongan jäävän käsiin.
 
On tuo kyllä ihme viritystä. Jätin huvikseen tuon alumiinikikkareen pois kokonaan ja kaikki istui hyvin paikalleen, mutta kyllähän sitä klappia oli aivan pirusti ja jos tuota päätyruuvia liikaa kiristi niin laakerit alkoivat hiertämään. Eli kyllä tuo on pakko johonkin väliin tulla mutta mihin ja miten päin. :D Ihmetyttää myös kun ei tuossa oikein mitään tiivisteitä missään välissä ole. Voihan se olla että edellinen omistajakin on tuon alunperin kasannut päin vittua. Jos vielä pari iltaa ihmettelisi ja sitten veisi pyöräliikeeseen.




Tuossa on parista erillaisesta pyörästä tuo purku/kasaus video joka lienee olisi syytä katsoa läpi. En nyt ihan varsinaisesti ymmärtänyt mitä kaikkea on tapahtunut mutta jos koko headset menee osiin nykäisemällä niin ainoa joka sitä paikaallaan on pitänyt on tuo nimenomainen alumiinikikkare (olettaen ettei mikään hajonnut nykäisyssä)
 
Jotkin tuollaiset voisi olla toimivin ratkaisu. Kuluttaakohan tuollaiset "nastat" kenkiä?

Osaako joku sanoa mikä tuohon viestiin #2378 postaamaani kuvan settiin olisi paras ketjun suoja?

Joo pehmee pohjaset kengät kyllä kuluu jos käyttää maastoajossa, jossa jalkaterän ja pedaalin väliin tulee vääntöä.
Ns. normiajossa pysyy kyllä kunnossa.

Ja tuollaiset "nastat" pitää kyllä olla jos pitoa haluaa ilman lukkopedaaleja.
 
Jotkin tuollaiset voisi olla toimivin ratkaisu. Kuluttaakohan tuollaiset "nastat" kenkiä?

Osaako joku sanoa mikä tuohon viestiin #2378 postaamaani kuvan settiin olisi paras ketjun suoja?
Tuohon ei saa ketjun suojaa. Etuvaihtaja jo tekee mahdottomaksi.
 



Tuossa on parista erillaisesta pyörästä tuo purku/kasaus video joka lienee olisi syytä katsoa läpi. En nyt ihan varsinaisesti ymmärtänyt mitä kaikkea on tapahtunut mutta jos koko headset menee osiin nykäisemällä niin ainoa joka sitä paikaallaan on pitänyt on tuo nimenomainen alumiinikikkare (olettaen ettei mikään hajonnut nykäisyssä)

Tuo alempi video näyttäisi siltä että sen mukaan voisin tänään kokeilla.

Ja siis: Mikään ei ole hajonnut. Kun vaihdoin stemmin alunperin, en huomannut sitä, että jossain vaiheessa etuhaarukka oli kääntynyt 180 astetta. Mitään muuta ongelmaa ei tässä vaiheessa ollut. Ongelmat alkoivat siinä vaiheessa, kun jälleen kerran irrotin tuon aheadsetin yläpultin, löysäsin stemmin pultit, ja lähdin nostamaan stemmiä irti kääntääkseni etuhaarukan oikein päin. Stemmi oli aika tiukassa, joten kertanykäisyllä stemmi lähti kyllä irti, mutta pyörän keula nousi ilmaan ja samalla luiskahti etuhaarukka irti ja nuo osat lähtivät myös irti.

Se ihmetyttää että noita alumiinirinkuloita on about joka videolla kaksi, runkoputken ylä- ja alapäähän, mutta itse löysin vain yhden ja nyt arvon että tuleeko se ylös vai alas.
 
Onkohan tuohon mahdollista vaihtaa osia sen verran, että saisi? Mitähän kaikkea silloin pitäisi vaihtaa?
Haetko siis sellaista ketujusuojaa mikä ylettää taaksepäin pitemmän matkaa, vai haluatko ettei lahkeet pääse raapimaan rattaaseen? En jaksanut etsiä aikaisempia viestejä, että mitä haet, mutta eikös tälläisen saisi kiinni niin et vaihtamakin mahtuu toimimaan? Jos siis haluat lahkeiden repeämisistä eroon?


DF-104-BSnewDEFENDERgrdXT.jpg
 
Haetko siis sellaista ketujusuojaa mikä ylettää taaksepäin pitemmän matkaa, vai haluatko ettei lahkeet pääse raapimaan rattaaseen? En jaksanut etsiä aikaisempia viestejä, että mitä haet, mutta eikös tälläisen saisi kiinni niin et vaihtamakin mahtuu toimimaan? Jos siis haluat lahkeiden repeämisistä eroon?

Ei tarvitse mennä pidempää matkaa taaksepäin vaan juurikin estää tuo lahkeiden repeäminen. Tuollaisia ei vaan taida saada mitenkään kiinni tuohon minun nykyiseen. 2378 viestissä kuva. Enkä tiedä mitä kaikkea pitäisi uusia, että tuollaisen saisi.
 
Ei tarvitse mennä pidempää matkaa taaksepäin vaan juurikin estää tuo lahkeiden repeäminen. Tuollaisia ei vaan taida saada mitenkään kiinni tuohon minun nykyiseen. 2378 viestissä kuva. Enkä tiedä mitä kaikkea pitäisi uusia, että tuollaisen saisi.

Niin kauan kuin itse muistan, niin eikös tollasia oo saanut kolmella eturattaallakin oleviin kampiin kiinni? Tulee siis noitten neljän pultin alle millä ratas kiinni? Kuva vaan että niitä saa useammalla rattaalla oleviin. Mitkä kammet sulla on?

HTB1WiKnJVXXXXacXpXXq6xXFXXXk.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oisko jossain tai joillain saatavilla "maastopyörän räjäytyskuvaa" eli sellaista, että voisi oppia pyörän osien nimet osa-osalta. Nyt vielä jotkut osat itselle nimeämisen puolesta mysteerejä.
 
Oisko jossain tai joillain saatavilla "maastopyörän räjäytyskuvaa" eli sellaista, että voisi oppia pyörän osien nimet osa-osalta. Nyt vielä jotkut osat itselle nimeämisen puolesta mysteerejä.

Englanniksi? Puuttuu Bottom bracket = keskiölaakeri.

Tuosta tuli mieleen, kun suomenkielisissäkin keskusteluissa puhutuaan chainstaystä, ja seatstaystä, niin mikä mahtaa olla oikea suomennos näille :confused:
PartsoftheBike_mountain.jpg
 
Niin kauan kuin itse muistan, niin eikös tollasia oo saanut kolmella eturattaallakin oleviin kampiin kiinni? Tulee siis noitten neljän pultin alle millä ratas kiinni? Kuva vaan että niitä saa useammalla rattaalla oleviin. Mitkä kammet sulla on?

Ei mitään hajua mitkä kammet noi on. Noiden pulttien altako pitäisi tulla noiden ruuvien esiin? Mielestäni tuollaisia ruuveja meinaan ei mistään löydy. Myöskin kahdesta eri pyöränhuoltoliikkeestä ja täältä monesti on sanottu ettei saa niin siinäkin mielessä epäilyttää ettei tuohon oikeasti saa mitenkään.
 
Ei mitään hajua mitkä kammet noi on. Noiden pulttien altako pitäisi tulla noiden ruuvien esiin? Mielestäni tuollaisia ruuveja meinaan ei mistään löydy. Myöskin kahdesta eri pyöränhuoltoliikkeestä ja täältä monesti on sanottu ettei saa niin siinäkin mielessä epäilyttää ettei tuohon oikeasti saa mitenkään.

Paappa nyt edes pyörän malli ja merkki niin voi kaivaa mitkä kammet siinä on.
Noihin ei tosiaan saa mitään kiinni, mutta tuon isomman rattaan vaihtamalla vois saadakin.
Noi rattaat nyt ei paljoa maksa.
 
Paappa nyt edes pyörän malli ja merkki niin voi kaivaa mitkä kammet siinä on.
Noihin ei tosiaan saa mitään kiinni, mutta tuon isomman rattaan vaihtamalla vois saadakin.
Noi rattaat nyt ei paljoa maksa.

Radon zr team 5.0 vuodelta 2013. Bike Discountista tilattu.
 
Shimano Chain Guard 44T, for Alivio FC-M430, M431, Acera M391 Chainset Y1M098250 4524667583080 | eBay

Tuo käy juuri sinun kampiisi, shimano fc-m430.

Edit. Luulis kyllä jos juuri noihin kampiin tuo ketjusuoja on, että kävis. Ei vaan reiät natsaa jotenkin.

Nuo neljä pulttia mitkä näkyy tuossa sivussa, niin niitten kohdalta kun menet pari senttiä rattaan ulkoreunaan päin, näkyy nuo pyöreät kohdat, niin Kokeilehan peruuttaa jollain pienellä tikulla, neulalla ym meneekö läpi, jos ne reiät on vaan paskaa täynnä?
 
Viimeksi muokattu:
Shimano Chain Guard 44T, for Alivio FC-M430, M431, Acera M391 Chainset Y1M098250 4524667583080 | eBay

Tuo käy juuri sinun kampiisi, shimano fc-m430.

Edit. Luulis kyllä jos juuri noihin kampiin tuo ketjusuoja on, että kävis. Ei vaan reiät natsaa jotenkin.

Nuo neljä pulttia mitkä näkyy tuossa sivussa, niin niitten kohdalta kun menet pari senttiä rattaan ulkoreunaan päin, näkyy nuo pyöreät kohdat, niin Kokeilehan peruuttaa jollain pienellä tikulla, neulalla ym meneekö läpi, jos ne reiät on vaan paskaa täynnä?

Täytyy testata kun pääsen pyörän luokse, mutta koitin kännykästä löytyvistä kuvista katsoa jotka on otettu silloin kun pyörä oli juuri ostettu ja kyllä niistäkin näyttäisi, että nuo olisi umpinaiset. Voihan tuossa olla joku valmistus virhekin tmv. ollut. Mistä löysit nuo infot osista? Koitin joskus tutkia mutten löytänyt.

Jos tuohon lähtee osia vaihtamaan niin eikös se riitä, että tuon ylimmän/päällimmäisen vaihtaa ja samalla voisi polkimet ja varren vaihtaa. Onhan noilla ikää jo ja osumaakin on tullut jonkin verran.
 
Täytyy testata kun pääsen pyörän luokse, mutta koitin kännykästä löytyvistä kuvista katsoa jotka on otettu silloin kun pyörä oli juuri ostettu ja kyllä niistäkin näyttäisi, että nuo olisi umpinaiset. Voihan tuossa olla joku valmistus virhekin tmv. ollut. Mistä löysit nuo infot osista? Koitin joskus tutkia mutten löytänyt.

Jos tuohon lähtee osia vaihtamaan niin eikös se riitä, että tuon ylimmän/päällimmäisen vaihtaa ja samalla voisi polkimet ja varren vaihtaa. Onhan noilla ikää jo ja osumaakin on tullut jonkin verran.

RADON Specs 2013 tuolta löyty.

Shimano FC-M430 Kurbelarm - Shimano Logo - links - schwarz ei oo hinnan kiroissa pelkkä kampi.

Ja kun ratasta etin, ni selvis tuokin :D eli on Standard mallia, missä ei reikiä, ja chainguard mallia, mistä nuo reiät löytyvät.
Shimano Alivio FCM430 9 Speed Triple Chainrings | Chain Reaction Cycles

Tuo tosin 44t, eli pääsee vähän kovempaa sit :eek:

Edit: en nyt aivan ottanut selkoa tuleeko tässä tuo chainguard mukana, mutta jos tulee, niin kannattaa ehkä tuollanen vaihtaa, viisaimmat sanokoon jos ei käy. Shimano FC-M4000 Alivio Octalink Chainset | Chain Reaction Cycles

Tulisi kerralla kaikki rattaat uudet eteen, ja suositeltavaahan se ilmeisesti olisi pakka vaihtaa samalla, ja veikkaan ettei 9pakat ole hinnan kiroissa.

Polkimiksi oma suositus näille --> Nukeproof Neutron EVO (Electron EVO) Flat Pedals | Chain Reaction Cycles

Itellä nyt kolmannet, ja ei pahaa sanaa löydy noista.
 
Viimeksi muokattu:
Speksaillut läskin rinnalle kakkospyöräksi ehkä Unittia?
Eli: Kona Unit
Mutta 1,200€ on vähän liikaa. Muutenkin tuo on kuin läski 3" renkailla.

Plussahan tuo Unit on. Mutta ei taida mahtua 29er 3" taakse?
Hyvää siinä on: Kona, teräsrunko, 1x1, TA.
Huonoa: Ei mahdu 3" taakse + 1200€ hinta.

Mikähän olisi paras kombo.
1. Läski + jäykkäperä 29er 2.6" / 3" renkailla?
2. Läski + Läski 4" JJ AS kumiksilla?

Helpoin ratkaisu. Jos ostaisi toisen täysjäykän läskin ja laittaisi siihen 4" JJ Addix Speedit.

Jos rakentaisi itse. Mistä saa halvan jäykkäperän rungon johon taakse mahtuu väh. 2.8" kunnon clearancella? 29er runkoja katsellut, mutta kovin kaposia renkaita mahtuu...
 
Speksaillut läskin rinnalle kakkospyöräksi ehkä Unittia?
Eli: Kona Unit
Mutta 1,200€ on vähän liikaa. Muutenkin tuo on kuin läski 3" renkailla.

Plussahan tuo Unit on. Mutta ei taida mahtua 29er 3" taakse?
Hyvää siinä on: Kona, teräsrunko, 1x1, TA.
Huonoa: Ei mahdu 3" taakse + 1200€ hinta.

Mikähän olisi paras kombo.
1. Läski + jäykkäperä 29er 2.6" / 3" renkailla?
2. Läski + Läski 4" JJ AS kumiksilla?

Helpoin ratkaisu. Jos ostaisi toisen täysjäykän läskin ja laittaisi siihen 4" JJ Addix Speedit.

Jos rakentaisi itse. Mistä saa halvan jäykkäperän rungon johon taakse mahtuu väh. 2.8" kunnon clearancella? 29er runkoja katsellut, mutta kovin kaposia renkaita mahtuu...

Määrittele halpa? Onko tämä liian kallis?

Surly ECR 29+ MTB frame kit blacktacular 2019
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom