Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liian kapeat kengät? Voi tietty myös olla satulaan liittyvääkin, mutta sen luulisi oireilevan muullakin tapaa.Varpaat tuppaavat puutumaan välillä jäykissä lukkokengissä pidemmillä matkoilla. Mikähän tähän vois olla syynä ja onko kukaan törmänny samaan ongelmaan?
Tosiaan litkujen poisto on tietysti sitten vähän rasittavampi homma kun varsinkin talvirengasjumpassa joutuu putsailemaan renkaat. Tubeless Ready tai UST renkaiden tai vanteiden pakko ei suinkaan ole, jos haluaa tubelessit käyttöön. Olen yhdet ei tubeless vanteet (29") ja ei-tubeless renkaat konvertoinut hyvin sujuvasti. Ne jopa pitivät paremmin ilmaa kuin nykyinen tubeless ready vanne + rengas kombo 27+ koossa. Sitten tietysti jos vanne on ottanut osumaa reunoille niin se voi myös heikentää tiiviyttä eikä siitä saa koskaan täydellistä konversiota tehtyä.
Varpaat tuppaavat puutumaan välillä jäykissä lukkokengissä pidemmillä matkoilla. Mikähän tähän vois olla syynä ja onko kukaan törmänny samaan ongelmaan?
Itsellä puutuu jos on kengät liian kireälle vedetty. Pikkaisen kun löysää, niin ei puudu. Aika tarkka saa olla, ettei ole liian löysät, muttei liian kireätkäät ja monesti tuleekin kesken lenkin korjattua kireyttä.Varpaat tuppaavat puutumaan välillä jäykissä lukkokengissä pidemmillä matkoilla. Mikähän tähän vois olla syynä ja onko kukaan törmänny samaan ongelmaan?
Oliko joku yllätys että suurempi rengas maksaa enemmän?Onko kaikki läskikumit niin helvetin kalliita?
Onko kaikki läskikumit niin helvetin kalliita? Jumbo Jimit 100€ kpl? Sillä saa maasturiin jo 5 vuodeksi kumit.
Fatbike kiinnostaa hankkia. Ei turhia jousia. Vihaan turhia liikkuvia osia. Mutta nuo renkaat maksaa 100€ kappale. Saako jostain 4.8" kumeja alle 50€ / kpl? Eihän noilla 100€ kumeilla raaski ajaa kuin lumella? Maasturilla tykittää sitten polkua?
Ei tätä läskipyöräilyä taideta harrastaa muualla kuin Suomessa? Jossain Ranskanssa, Espanjassa tai Serbiassa myydään tuskin yhtään fatbikea? Sen takia nämä renkaat ovat 100 euroja?
100€ JJ 4.4": Schwalbe Jumbo Jim Addix Speedgrip 4,4 110-559, fatbike-pyörän renkaat - Kesärenkaat | XXL
199€ nastarengas läskiin: 45NRTH Dillinger 5 26x4,6 120tpi 258 studtire, läskipyörän nastarengas - Sininen - Nastarenkaat | XXL
->
85€ laadukas autonrengas: Rengas Michelin Primacy 3 | Autonrengas - 1001Renkaat.com
Kyllä se läskipyörässä taitaa olla ihan se ykkönen joka jarruttaa menoa (ajajan kunnon jälkeen).Kumit on sitten ilmanvastuksen jälkeen kakkosena siinä mikä eniten vaikuttaa etenemiseen.
Niissä ei kannata pihtailla.
Taitaa edelleen olla Jumbo jimit ne rullaavimmat.
Ja niistäkin nimenomaan tuo addix speed, eli siniraitanen.
45NRTH kumit on kaikki ihan helvetin kalliita.
Kyllä se läskipyörässä taitaa olla ihan se ykkönen joka jarruttaa menoa (ajajan kunnon jälkeen).
Lähinnä kysymys että kuinka moni ajaa läskillä niin kovia keskareita että ilmanvastus muodostuisi renkaita isommaksi ongelmaksi?Vaan ei ole.
Baut 30W on normi 2.2 tuumaisen tuumaisen renkaan vierintävastus.
Läskeillä se on jotain 50W luokkaa.
Ja tämä labrassa rummulla.
Maastossa läskin tilanne todennäköisesti hieman paranee, paremman esteen ylityskyvyn vuoksi.
Myös floattia on enemmän eli rengas ei uppoa niin syvälle.
Toosi hitailla kevyillä lenkeillä, jossa vauhti ~12km tunnissa mun keskimääräinen tehontuotto on 120W.
Siitä kun lähetään kiristään niin ilmanvastus kasvaa exponentaalisesti.
Tämä on just se huvitus minkä määkin heitän silloin tällöin läskikuskeille eli eiks toi oo raskas polkee kun siinä on noin leveät renkaat.
Vaan ei ole.
Baut 30W on normi 2.2 tuumaisen tuumaisen renkaan vierintävastus.
Läskeillä se on jotain 50W luokkaa.
Ja tämä labrassa rummulla.
Maastossa läskin tilanne todennäköisesti hieman paranee, paremman esteen ylityskyvyn vuoksi.
Myös floattia on enemmän eli rengas ei uppoa niin syvälle.
Toosi hitailla kevyillä lenkeillä, jossa vauhti ~12km tunnissa mun keskimääräinen tehontuotto on 120W.
Siitä kun lähetään kiristään niin ilmanvastus kasvaa exponentaalisesti.
Tämä on just se huvitus minkä määkin heitän silloin tällöin läskikuskeille eli eiks toi oo raskas polkee kun siinä on noin leveät renkaat.
Ei ole jumbo jimeillä 50w luokkaa vierintävastus. Enemmänkin 25-30w 45NRTH Husker Du vs Schwalbe Jumbo Jim SnakeSkin
Ei olekaan mutta noin keskiarvoa käytin ja vielä 0,6 maastopaineilla, joilla siellä maastossa ajellaan.
Ei kai kukaan läskiä kadulle osta.
Kalliita näyttävät olevan, kun alle 80€ hinnalla sai jo Nobby Nic + Has Dampf kombon.Onko kaikki läskikumit niin helvetin kalliita? Jumbo Jimit 100€ kpl? Sillä saa maasturiin jo 5 vuodeksi kumit.
Itsellä kestää nuo renkaat seuraavasti. Jumbo Jimit vaihdan keväällä alle, ja ne lentää roskiin liian kuluneina syksyn lopussa / talven alkaessa kun laitan nastat alle. Sama homma nastoilla ne menee roskiin keväällä. Eli renkaisiin menee vuodessa se 2x80e Jumbo Jimit ja 2x 150e nastat = 460e. Kallista, mutta minkäs teet. Jumbo jimien kuvio on melkeinpä täysin sliksi jo nyt, mutta koitan pärjätä niillä muutaman kuukauden vielä ennenkuin nastat menee alle.
Samaa vikaa mulla, lähtee pikkuvarpaasta puutumaan. Sen tiedän että nykyiset kengät on lestiltään hiukan kapeat mulle ja se voi puuduttaa, mutta samaa vikaa oli kyllä kun poljin lenkkareille ennen pyöräilykenkien ostoa. Mielestäni olen satulan säätänyt oikein, ja klossien pitäisi olla sopivassa kohdassa.Varpaat tuppaavat puutumaan välillä jäykissä lukkokengissä pidemmillä matkoilla. Mikähän tähän vois olla syynä ja onko kukaan törmänny samaan ongelmaan?
Onko satula oikean levyinen?Samaa vikaa mulla, lähtee pikkuvarpaasta puutumaan. Sen tiedän että nykyiset kengät on lestiltään hiukan kapeat mulle ja se voi puuduttaa, mutta samaa vikaa oli kyllä kun poljin lenkkareille ennen pyöräilykenkien ostoa. Mielestäni olen satulan säätänyt oikein, ja klossien pitäisi olla sopivassa kohdassa.
Ei ole vielä tullut tarkistettua vaikka mielessä on monta kertaa ollut, pitää nyt ainakin alkuun koittaa kotikonstein mitata istuinluiden etäisyys.Onko satula oikean levyinen?
Onko kellään hyvää vinkkiä istumaluiden mittaamiseen kotikonstein? Uutta satulaa oon tosiaan pitempään katsonut, tommosta mallia missä on keskellä kolo, mutta luut pitäisi vielä mitatata ennen ostopäätöstä.
Sopiva leveys riippuu myös ajoasennosta. Ihan kyykyssä ajellessa menee kapeampi satula kuin mummomankelilla.Muutaman mittauksen jälkeen päädyin n.12cm. Eli nykyisen satulan kokonaisleveyden olless 13cm se onkin sitten n.1,5cm liian kapea
Sopiva leveys riippuu myös ajoasennosta. Ihan kyykyssä ajellessa menee kapeampi satula kuin mummomankelilla.
Terrene Griswold.
Rullaavuus ja ajomukavuus. Marathon Winter on kamalan jäykkä ja kova koppura. Kalliithan nuo on, joten itse varmaan harkitsisin Continental Spikejä | CONTINENTAL Spike 240 UUTUUS!! 37-622Millä tavalla tämä on parempi kuin marawintteri, kun hintaa on n. kolminkertaisesti?