Pyöräily

Onko iskarin paineet säädetty kohdilleen jos kovin polkimet kolisee.
Kyllä ne on omalle painolle säädetty, vain sen verran tottunut 29er jäykkäperään jossa oli enemmän maavaraa polkimilla.

Ei tuossa Fuelissakaan ongelmaa ole kun vähän ennakoi eikä jätä polkimia alas pahimmassa maastossa.
 
Jos jatketaan valoista niin Lumintopillakin on halpa (24$) fillarilamppu minun mielestä aika fiksulla valokuviolla, ei tuo nyt mikään Busch&Müller ole mutta ihan pätevä minun mielestäni.
Lumintop Versatile Rechargeable Bicycle Headlight
Sisäänrakennettu 1400mAh LiPo, microUSB lataus, maks 400lm, neutral white XP-G3 ja niin edelleen.
Review: Lumintop C01 Bicycle Light | BudgetLightForum.com
otr_2.gif

Kiinnitysmekanismin laatu ei ole kummoinen, näyttäisi olevan suurinpiirtein samanlainen kuin mitä perus marketti tuikuissakin on. BLF arvostelijahan onnistui rikkomaan (ei yllätys minulle) tuon siitä kohtaa mistä tuikkua saa pyöritettyä 360 kun löysää ruuvia mutta sen nyt saa liimattua helposti takaisin kasaan. Katsoo vain että liimaa sen suoraan, sen jälkeen sitä ei pahemmin käännellä..

Itse ajattelin tuon ostaa lähinnä modaus mielessä. Tärkeimpänä XP-G3 ällötyksen vaihto parempaan ja siitä sitten tehokkaampaa (momentary switch yht.sop.) ajuria, ulkoista nappia sormien ulottuville, 1/4"-20 inserttiä + joku camera mount kikkare tankoon. Ehkä ulkoinen akku ja jotain jäähdytystä pitänee ihmetellä ainakin ajurille.
 
Nyt on Magicshine 1600 lumenin versiolla ajeltu ja täydellä teholla ei ole "liian kirkas". Eilen esim. sumu, vesisade ja märkä asfaltti imi aika tehokkaasti kaiken valon. Lisäksi tuolla on vaikea häikäistä vastaantulijoita jos sitä haluaa käyttää oikeaan käyttötarkoitukseen, eli valaisemaan omaa kulkua tiellä. Jos sen suuntaa liian eteen ei siitä ole mitään hyötyä. Valokeila on selvästi suunniteltu pyöräilyyn. Miinusta akun remmikiinnityksestä. Joku "dock"-tyylinen ratkaisu olisi arkikäytössä huomattavasti käytännöllisempi, jos valaisinta käyttää joka päivä pari tuntia jolloin se pitää ladata käytännössä päivittäin.
 
Työmatka-ajoon fillari. Miettinyt ns. peruspyörää, mutta kunnollista jonka puolesta ainakaan ei vituta ajella kun ei luista. Malleja on monia ja vaihteistoja sitten on monenlaisia. ajoreitti pelkkää asvalttia, mutta joskus aamulla varmasti joutuu ei auratulle tielle ajamaan.

Miltä tämä näyttää?
Radon ZR Team 8.0 | Hardtail 27.5" Shop

Ehdotuksia otetaan vastaan!
 
Työmatka-ajoon fillari. Miettinyt ns. peruspyörää, mutta kunnollista jonka puolesta ainakaan ei vituta ajella kun ei luista. Malleja on monia ja vaihteistoja sitten on monenlaisia. ajoreitti pelkkää asvalttia, mutta joskus aamulla varmasti joutuu ei auratulle tielle ajamaan.

Miltä tämä näyttää?
Radon ZR Team 8.0 | Hardtail 27.5" Shop

Ehdotuksia otetaan vastaan!
Rahalla saa aina parempaa. Idealla mahdollisimman paljon mahdollisimman vähällä, suosittelen radonin lisäksi tarkistamaan canyonin pyörät ja cube attention SL jonka saa priteistä tai saksasta alle 700€
 
Canyonin kanssa sitten se keskimäärin 3 kuukautta odottelu/toimitusaikaa mikä tappaa varmasti parhaimman innostuksen, jota ei kaikille halvempi ostohinta korvaa. Toki sieltä voi lähteä nyt maantiepyörää kesäksi jo tilailemaan. Työkaverikin pääsee jo keväällä dudella polkemaan.
 
Vaimolle tuli pyörä kahdeksassa päivässä vaikka arvio oli kolmen viikon päähän. Pikaisesti katsoin, että näyttäisi malleja olevan vielä varastossa.
 
Miten näiden ero:

Radon ZR Team 8.0 | Hardtail 27.5" Shop

Tai

Canyon | GRAND CANYON | Grand Canyon AL 29 6.0

Tuohon radoniin kun lisää polkimet, toimitusmaksun niin aletaan olla samoissa euroissa.
Muistaakseni geometrialtaan hyvin samanlaisia. Lyhyelle 170cm ja alle voisin suositella 27.5" rengasta. Canyonilla hyvä huolto ja palautus suomessa, mutta onko juuri haluamaasi kokoa ja väri varastossa, onkin toinen juttu.

Käyt koeajamassa pari pyörää ja vertailet niiden geometrioita noihin.

Ässänä: Cube Attention SL Hardtail Mountain Bike - 2018 (oma runkoko + 1-2")
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän siinä on kun pyörän vaihteet jäätyy aina pakkasella.
Nyt pidin 3 päivää pyörää sisällä kun vaihteet oli jäässä, vein kokeeksi parvekkeelle kun ulkona oli -10 ja vaihteet jäätyi 30min.

Jäätyköhän tuossa vaijeri, luulis että jossain on kosteutta kun noin nopeasti jäätyy, pitää varmaan harkita vaijerin rasvaamista.
Pyörä on 7-vaihteinen Helkama Sweet Power.
 
Mikähän siinä on kun pyörän vaihteet jäätyy aina pakkasella.
Nyt pidin 3 päivää pyörää sisällä kun vaihteet oli jäässä, vein kokeeksi parvekkeelle kun ulkona oli -10 ja vaihteet jäätyi 30min.

Jäätyköhän tuossa vaijeri, luulis että jossain on kosteutta kun noin nopeasti jäätyy, pitää varmaan harkita vaijerin rasvaamista.
Pyörä on 7-vaihteinen Helkama Sweet Power.
Vaijerin sisään tiivistynyt kosteus siellä jäätyy. Vaihda suosiolla sekä vaijerit että kuoret.
 
Työmatka-ajoon fillari. Miettinyt ns. peruspyörää, mutta kunnollista jonka puolesta ainakaan ei vituta ajella kun ei luista. Malleja on monia ja vaihteistoja sitten on monenlaisia. ajoreitti pelkkää asvalttia, mutta joskus aamulla varmasti joutuu ei auratulle tielle ajamaan.

Miltä tämä näyttää?
Radon ZR Team 8.0 | Hardtail 27.5" Shop

Ehdotuksia otetaan vastaan!

Kannattaa kysäistä tarjous lähimmältä jälleenmyyjältä Trek Roscoe 8:sta mielestäni. Plussakoon renkaat niin ei heti säikähdä jos luntakin on sadellut sekä pito on muutenkin talvella huomattavasti parempi kuin normaalilevyisissä jos ei jaksa nastarenkaita veivata talveksi alle. 1x12 voimansiirto myöskin näyttäisi olevan, joka on ihan ehdoton nykypäivänä. Radonissa ja Canyonissa todella jyrkkä ohjauskulma, joten sen puolesta tuo Trek saattaisi olla vähän leppoisampi ajettava ainakin jos maastoon, joskus innostuu poikkeamaan. Roscoe 7:ssa ja 6:ssa kierrejousella haarukka, joten ne jättäisin välistä kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa kysäistä tarjous lähimmältä jälleenmyyjältä Trek Roscoe 8:sta mielestäni. Plussakoon renkaat niin ei heti säikähdä jos luntakin on sadellut sekä pito on muutenkin talvella huomattavasti parempi kuin normaalilevyisissä jos ei jaksa nastarenkaita veivata talveksi alle. 1x12 voimansiirto myöskin näyttäisi olevan, joka on ihan ehdoton nykypäivänä.

Mikähän ihme siitä 1x12sta oikein työmatka-ajossa tekee jotenkin "ehdottoman" ? 1x11ssa riittää oikein hyvin välitykset kaikkeen mitä voi tiellä tulla eteen, eikä vaihteiden välitkään ole liian suuret.

Maastoajo sitten erikseen.
 
Mikähän ihme siitä 1x12sta oikein työmatka-ajossa tekee jotenkin "ehdottoman" ? 1x11ssa riittää oikein hyvin välitykset kaikkeen mitä voi tiellä tulla eteen, eikä vaihteiden välitkään ole liian suuret.

Maastoajo sitten erikseen.

Tarkoitin siis 1x-voimansiirtoa ylipäätään kun noissa Radonissa ja Canyonissa näytti olevan useampi eturatas. Tuossa Roscoe 8:ssa vaan näytti olevan 1x12. Omassa Radonin täysjoustossa on 1x11 ja riittää sekin jos sattuu vaihtoehdoksi sellainen pyörä tulemaan, jossa tuollainen on.
 
Tarkoitin siis 1x-voimansiirtoa ylipäätään kun noissa Radonissa ja Canyonissa näytti olevan useampi eturatas. Tuossa Roscoe 8:ssa vaan näytti olevan 1x12. Omassa Radonin täysjoustossa on 1x11 ja riittää sekin jos sattuu vaihtoehdoksi sellainen pyörä tulemaan, jossa tuollainen on.
No mikäs siitä 1x:stä tekee työmatkaan ehdottoman? Tai mikä tekee 2x tai 3x kelvottoman?
Plussaa en kyllä itse laittais ainoaks pyöräks työmatkalle ja pelkälle asvaltille. Omaa kokemusta ei plussista ole, mutta väittäisin että kesällä vastatuuleen se ei "luista", vaan energiaa hukkuu jo renkaitten hurinaan.
Työmatka-ajoon fillari. Miettinyt ns. peruspyörää, mutta kunnollista jonka puolesta ainakaan ei vituta ajella kun ei luista. Malleja on monia ja vaihteistoja sitten on monenlaisia. ajoreitti pelkkää asvalttia, mutta joskus aamulla varmasti joutuu ei auratulle tielle ajamaan.

Miltä tämä näyttää?
Radon ZR Team 8.0 | Hardtail 27.5" Shop

Ehdotuksia otetaan vastaan!
Mulla on ollut keväästä asti ZR team 7.0 ja oon ollut siihen tyytyväinen. Ostin sen sekakäyttöön ja on tullut ajeltua työmatkaa ja helppoja polkuja. Jos ajaisin pelkkää työmatkaa, niin en välttämättä suosittelisi maasturia ollenkaan. Sen verran ainakin minusta renkaat ja pysty ajoasento kesällä jarruttaa. Tosin ainakin renkaat voisi vaihtaa paremmin rullaaviin, mutta onko järkeä ostaa maasturi ja laittaa sinne jotkut kapeimmat nakit mitkä pysyy?

Eli en oikeen osaa sanua juuta enkä jaata mutta toivottavasti pohdinnoista on edes jotain apua.
 
Ihmettelen myös, että miksi maasturia laittamassa, jos työmatka on pelkkää asfalttia. Toki jos on yhtä ja ainoaa pyörää hankkimassa ja aikeissa painella vapaa-ajalla myös maastoon, niin sitten ymmärrän. Ajan omat työmatkat 28":lla vuoden 2004 Rossanon Hybrid Sportilla, mihin vaihdoin jokin aika sitten täyden 3x10 Shimano XT osasarjan levyjarruineen (korvasi Deore / SLX ja vannejarrut). XT:n laitoin, koska oli alessa, enkä tuolloin juuri hirveasti osista tiennyt. 2x tai 1x olisi ollut parempi ja varmaan rahallisesti koko fillarin vaihto olisi ollut järkevämpää :) . Fillari on jäykkä ja kapeilla renkailla (35-622), talveksi laitoin eteen ja taakse Schwalben Marathon plus winterit 240:lla nastalla. Ennen nastoja ajoin kesät talvet kaiken maailman sohjot ja puuterit ja aina pääsin perille kapeilla renkaillakin. Enpä tiedä mitä olisi voittanut maasturilla ja joustokeulalla kaupunkioloissa.

Harraste fillarina läytyy Canyonin XC fillari Exceed CF SL 6.0 Pro Race. Kuiturunkoinen jäykkäperä 29" kiekoilla ja SRAMin 1x12 GX Eagle sarjalla. Pirun tyytyväinen olen ollut. Tuohon voisi hommata Schwalben Ice Spiker Pro:t talviajeluun, mutta ainakaan vielä en ole tähän lähtenyt. Ei tuolla kuitenkaan työmatkoja viitsi ajella, koska joku apina sen varastaa kuitenkin, kun duunimatkalla käy kaupassa. Jäisillä poluilla olisi kyllä sitten mukava tykittää.

@jc_jake suositteli alta 170cm:lle 27,5" regaskokoa. Olen 165cm ja hybridin 28"sekä maasturin 29" pelaa ainakin itselleni pirun hyvin.

 
No mikäs siitä 1x:stä tekee työmatkaan ehdottoman? Tai mikä tekee 2x tai 3x kelvottoman?
Plussaa en kyllä itse laittais ainoaks pyöräks työmatkalle ja pelkälle asvaltille. Omaa kokemusta ei plussista ole, mutta väittäisin että kesällä vastatuuleen se ei "luista", vaan energiaa hukkuu jo renkaitten hurinaan.

Mulla on ollut keväästä asti ZR team 7.0 ja oon ollut siihen tyytyväinen. Ostin sen sekakäyttöön ja on tullut ajeltua työmatkaa ja helppoja polkuja. Jos ajaisin pelkkää työmatkaa, niin en välttämättä suosittelisi maasturia ollenkaan. Sen verran ainakin minusta renkaat ja pysty ajoasento kesällä jarruttaa. Tosin ainakin renkaat voisi vaihtaa paremmin rullaaviin, mutta onko järkeä ostaa maasturi ja laittaa sinne jotkut kapeimmat nakit mitkä pysyy?

Eli en oikeen osaa sanua juuta enkä jaata mutta toivottavasti pohdinnoista on edes jotain apua.

Jos ei ikinä aio pyörällä tehdä mitään muuta kuin ajaa työmatkaa asfalttitietä, jossa ei ole edes mäkiä matkalla niin ehkä 1x:stä on silloin turha maksaa. Siihen käyttöön ostaisin cyclocrossin varmaan muutenkin. Ainakin oman kokemuksen mukaan Radonin täysjousto plussakumeilla eli 2.8” leveillä rullaa paremmin kuin edellinen Trekin jäykkäperäinen 29er. Trek oli tosin toista kiloa painavampi ja edullisemman hintaluokan pyörä kuin nykyinen niin liekkö vähän nihkeämmät laakerit ym.
 
Pitäisi keksiä joku simppeli hihnavetoinen kaupunkipyörä tavaran roudaukseen. Ikea Sladdan valmistus on näemmä lopetettu, onko muita vastaavia ~500€ hintaluokassa?

Tuo näyttäisi aika hyvältä, mutta ei ole euroopassa yhtään jälleenmyyjää.
L Train City Bike
 
Mulla on maastopyörässä 50-559 renkaat. Käykö tuohon 60-559 nastarenkaat? Kattelin että tilaa kyllä varmaan ois jarruissa ja haarukoissa, mutta tuleeko muita ongelmia?
 
Pitäisi keksiä joku simppeli hihnavetoinen kaupunkipyörä tavaran roudaukseen. Ikea Sladdan valmistus on näemmä lopetettu, onko muita vastaavia ~500€ hintaluokassa?

Tuo näyttäisi aika hyvältä, mutta ei ole euroopassa yhtään jälleenmyyjää.
L Train City Bike

Peukku hihnalle. Itse viisi vuotta ajellut hihnalla ja en kyllä vaihda enää takaisin ketjuun. Viime vuodet ajellut Spot Rallye SS:llä ja hyvien kokemusten jälkeen tartuin saman firman black friday tarjoukseen ja hommasin Rocker SS:n maastohommiin. Tanskalainen verkkokauppa joka myy hihnapyöriä josta oman Rallye:n aikoinaan tilasin: The Way to Bike - Belt Drive bicycles
 
Peukku hihnalle. Itse viisi vuotta ajellut hihnalla ja en kyllä vaihda enää takaisin ketjuun. Viime vuodet ajellut Spot Rallye SS:llä ja hyvien kokemusten jälkeen tartuin saman firman black friday tarjoukseen ja hommasin Rocker SS:n maastohommiin. Tanskalainen verkkokauppa joka myy hihnapyöriä josta oman Rallye:n aikoinaan tilasin: The Way to Bike - Belt Drive bicycles
Osaatko sanoa, millainen käyttöikä tuolla hihnalla on?
 
Viime kesänä vaihdoin hihnan ensimmäisen kerran. Kesti 3 vuotta ja noin 15000km.
Ei lainkaan huonompi käyttöikä peilaten siihen, että ketjut joutuu uusimaan ~2500 km välein, takapakan ~5000 km välein ja eturattaat ~10000 km välein :) Paljonko uusi hihna kustansi? Pitikö vaihtaa pelkkä hihna vai myös hihnapyörä(t)?
 
Ei lainkaan huonompi käyttöikä peilaten siihen, että ketjut joutuu uusimaan ~2500 km välein, takapakan ~5000 km välein ja eturattaat ~10000 km välein :) Paljonko uusi hihna kustansi? Pitikö vaihtaa pelkkä hihna vai myös hihnapyörä(t)?

Hihna maksaa noin 100e. En vaihtanut rattaita mutta varmaa nekin kannattaisi vaihtaa koska kyllä niissä kulumisen jälkiä jo näkyy. Voi olla että uusi hihna kuluu nopeampaa vanhoilla rattailla.
 
Hihnahan kestää tosiaan paremmin kuin ketju. Olettaen että rattaat on linjattu oikein, muuten kuluu ennen aikojaan kun hihna ei jousta samallalailla kuin ketju.
Pidempää aikaväliä miettien laakerit ehkä suurempi kysymysmerkki hihnavetoisessa kun se hihna vaatii kovemman kireyden mutta olettaisin että valmistaja on tämän huomioinut mitoittamalla ne laakerit oikein sille kuormalle. En siis sano että laakerit kuluisi nopeasti mutta harvemmin niitä ketjuvetoisessa tarvitsee miettiä ja onhan se isompi remppa sitten jos ja kun osuu kohdalle.

@Teabag Shakur onko lumen kerääntymisen kanssa ollut mitään ongelmia?

Kelpaisi kyllä minullekin tuollainen hihnavetoinen pyörä :)
 
Hihnahan kestää tosiaan paremmin kuin ketju. Olettaen että rattaat on linjattu oikein, muuten kuluu ennen aikojaan kun hihna ei jousta samallalailla kuin ketju.
Pidempää aikaväliä miettien laakerit ehkä suurempi kysymysmerkki hihnavetoisessa kun se hihna vaatii kovemman kireyden mutta olettaisin että valmistaja on tämän huomioinut mitoittamalla ne laakerit oikein sille kuormalle. En siis sano että laakerit kuluisi nopeasti mutta harvemmin niitä ketjuvetoisessa tarvitsee miettiä ja onhan se isompi remppa sitten jos ja kun osuu kohdalle.

@Teabag Shakur onko lumen kerääntymisen kanssa ollut mitään ongelmia?

Kelpaisi kyllä minullekin tuollainen hihnavetoinen pyörä :)

Kerran viime talvena lunta kertyi niin paljon että muljautti hihnan paikoiltaan. Aamulla töihin ajaessa pyörätietä ei oltu putsattu ja lunta oli yli 5cm ja oli sen verran kosteaa että tarttui pyörään kiinni. Onneksi tapahtui noin 500m ennen perille pääsyä. Vein pyörän sisälle sulamaan ja ruokatunnilla kävin laittamassa hihnan takaisin paikoilleen.
 
Vaihtelin sähköposteja L-trainin valmistajan kanssa, sanoivat toimittavansa pyöriä tännekin Fedexin kautta. Tietty sitten tulisi tullit ja alvit päälle kun jenkkilästä lähtee suoraan valmistuspajalta, mutta olisipahan harvinainen hihnafillari alla.

Täytyy kevään saapuessa harkita, nyt on vielä sen verran lunta, että Trekki kulkee hienosti.
 
Löytys varastosta tuollainen miesten polkupyörä 28" renkailla 60-luvun klassikko . Jos tuon nyt huoltas ja yrittäs myydä pois, mutta missä ja onko tälläsille kysyntää?
 
Löytys varastosta tuollainen miesten polkupyörä 28" renkailla 60-luvun klassikko . Jos tuon nyt huoltas ja yrittäs myydä pois, mutta missä ja onko tälläsille kysyntää?

Jos hinta on riittävän alhainen niin tori.fi'ssä menee suunnilleen mikä vaan kaupaksi. Paljon siellä opiskelijat ja muut etsii halpoja mankeleita koulumatkoja varten.
 
Nyt tarttis suosituksia uudeksi pyörän valoksi. Vaatimuksina:

- Irrottettava akku TAI röykytystä kestävä pikakiinnitys
- Kunnollinen valoteho + laaja heitto
- Hyvä akun kesto

Hinta ei ole niin justiinsa, jos siitä vaatimukset täyttävästä valosta joutuu köyhtymään enempi niin so be it. Käyttöä on kuitenkin käytännössä ~300 päivää vuodesta. Ja ajoa tulee paljon pimeän aikaan, vuoden ympäri.
 
Nyt tarttis suosituksia uudeksi pyörän valoksi. Vaatimuksina:

- Irrottettava akku TAI röykytystä kestävä pikakiinnitys
- Kunnollinen valoteho + laaja heitto
- Hyvä akun kesto

Hinta ei ole niin justiinsa, jos siitä vaatimukset täyttävästä valosta joutuu köyhtymään enempi niin so be it. Käyttöä on kuitenkin käytännössä ~300 päivää vuodesta. Ja ajoa tulee paljon pimeän aikaan, vuoden ympäri.

Motonetin Halo Omega 2500 itsellä yhdellä lisäakulla. Yhteensä n. 100€.
Valotehoa enemmän kuin riittävästi eikä kahden akun kanssa tarvi stressata lataustason suhteen.
Ainoa riesa, että jokaisen lenkin jälkeen valo irroitettava akusta. Tyhjentää muuten akun, vaikka valo ei olisikaan päällä. Akkujen latausaika on myös tunteja, mutta ei niitä jatkuvasti tarvi olla latailemassa.
 
Motonetin Halo Omega 2500 itsellä yhdellä lisäakulla. Yhteensä n. 100€.
Valotehoa enemmän kuin riittävästi eikä kahden akun kanssa tarvi stressata lataustason suhteen.
Ainoa riesa, että jokaisen lenkin jälkeen valo irroitettava akusta. Tyhjentää muuten akun, vaikka valo ei olisikaan päällä. Akkujen latausaika on myös tunteja, mutta ei niitä jatkuvasti tarvi olla latailemassa.

Minkälainen tuossa on akkupaketin kiinnitys sitä kun ei tunnu mistään löytyvän kuvina / selostusta. (Tai sit mun google-fu ei vaan toimi.)
 
Minkälainen tuossa on akkupaketin kiinnitys sitä kun ei tunnu mistään löytyvän kuvina / selostusta. (Tai sit mun google-fu ei vaan toimi.)

Pari tarranauhaa akun kummassakin päässä. Saa esim. putken ympärille kiinni.
Akut itsellä kuitenkin tuollaisessa Zefal Z-Console pack puhelinkotelo L | Motonet Oy

Tuon Zefalin kotelon läpivienitä joutui leikkaaman hieman suuremmaksi, että sai valaisimen kaapelin vietyä liittimineen kotelon sisälle.
 
Nyt tarttis suosituksia uudeksi pyörän valoksi. Vaatimuksina:

- Irrottettava akku TAI röykytystä kestävä pikakiinnitys
- Kunnollinen valoteho + laaja heitto
- Hyvä akun kesto

Hinta ei ole niin justiinsa, jos siitä vaatimukset täyttävästä valosta joutuu köyhtymään enempi niin so be it. Käyttöä on kuitenkin käytännössä ~300 päivää vuodesta. Ja ajoa tulee paljon pimeän aikaan, vuoden ympäri.
Tässä kohtaa hinta-laatusuhde erinomaisesti. Valotehoa löytyy vaikka kuinka, akkupakkaus kuuluu hintaan ja kaiken tämän saa 19 dollarilla.

https://m.gearbest.com/bike-lights/pp_364357.html?wid=1433363

Kyseessä on tietenkin kiinalamppu, mutta samaan lopputulokseen olen päässyt tuolla kuin päälle 50 euron revtronicilla.
 
Motonetin Halo Omega 2500 itsellä yhdellä lisäakulla. Yhteensä n. 100€.
Valotehoa enemmän kuin riittävästi eikä kahden akun kanssa tarvi stressata lataustason suhteen.
Ainoa riesa, että jokaisen lenkin jälkeen valo irroitettava akusta. Tyhjentää muuten akun, vaikka valo ei olisikaan päällä. Akkujen latausaika on myös tunteja, mutta ei niitä jatkuvasti tarvi olla latailemassa.

Onko tuossakin akun kiinnitys jollain tarranauhoilla, eikä siinä ole esim. ns. telakkaa akulle kuten ei ole omassa Magicshine 1600:aan? 3 h kestää akku omassa lampussa virta jos sen jakaa etu- ja takavalolle. Mukana tuli myös pienempi akku takavalolle, mutta myös haaroitinkappale. Sekä tietenkin kaukosäädin, wtf.
 
Sekä Halo että Magicshine molemmat näyttävät hyviltä, ainoa mikä epäilyttää on tuo tankoon kiinnitys... Kumpikin näyttäisi käyttävä kumilenkkejä ja sen nyt tietää kuinka hankalia ja vaurioherkkiä nuo on.

Magicshinelle näyttäisi olevan kunnollinen kiinnitys hankittavissa erikseen, mutta missään tuotetiedoissa ei höpistä sanaakaan mille kaikille lampuille se sopii.

EDIT: Selvisihän tuo kun tarpeeksi kaivoi: Eli MJ-900 ja -1400 sarjat saa ainakin tuolla kiinni.

Hinnaltaan nuo on about samassa, joten siinä ei ole ongelmaa.

Ja @Rantakemisti : Kiitos, mutta ei kiitos. Kun ostan suomesta kaupasta sen setin niin ongelmien selvittely on miljoona kertaa helpompaa kuin jonkun kiinakaupan kanssa.
 
Magicshinen kumilenkki on kyllä toimiva. Se pysyy siinä "koukussa" kiinni vaikka irroittaa toisesta päästä. Tietenkin lopulta nuo haurastuu, mutta uskon että Suomenoloissa UV-säteily ei ole ongelma useaan vuoteen. Jos haluaa pelata varman päälle niin vetää niistä koukuista sen kiinni vaikka rautalangalla ja laittaa teippiä tankoon lampun alle.

Vaihdoin omaan Cubeen takavaihtajan vaijerin ja voi elämä että voi saksalainen insinööri olla tyhmä. Vaijeri siis kulkee osittain rungon sisällä ja yläpäässä on niin ahdas reikä (ilman irroitettavaa/vaihdettavaa holkkia), että vaijeria ei voi vetää läpi ns. läpivientiletkulla. Se piti sokkona pujottaa ja yrittää saada rungon alaosasta reiästä läpi. Aikaa meni useampi tunti ja voin sanoa että v-tutti.
 
Eikö sitä vanhaa vaijeria olisi voinut käyttää uuden vetämiseen paikoilleen? Yleensähän noita asennusapuvälineitä tarvitsee lähinnä silloin kun asentaa vaijereita runkoon jossa niitä ei ennestään ole.
 
Eikö sitä vanhaa vaijeria olisi voinut käyttää uuden vetämiseen paikoilleen? Yleensähän noita asennusapuvälineitä tarvitsee lähinnä silloin kun asentaa vaijereita runkoon jossa niitä ei ennestään ole.

Se reikä on niin ahdas että en keksi miten olisin saanut vaijerit yhteen rispaamatta uutta, kun ei mikään holkki ei olisi mahtunut läpi. Normaalistihan se vedetään sillä vanhalla vaijerilla ja sellaisella ohuella letkulla läpi. Mutta kyllähän joku tosi ohut kutistesukka tai ohuen muovin sulattaminen kuumailmapuhaltimellla olisi voinut toimia. Tosin en kumpaakaan omistanut sillä hetkellä ja pyörä levällään joten hankala lähteä silläkään liikenteeseen. Tosiaan sinne rungon yläpäähän olisi voinut laittaa läpivientiholkin, kuten alapäässäkin on. Ehkä tuo bugi on korjattu jo uudemmissa rungoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tarttis suosituksia uudeksi pyörän valoksi. Vaatimuksina:

- Irrottettava akku TAI röykytystä kestävä pikakiinnitys
- Kunnollinen valoteho + laaja heitto
- Hyvä akun kesto

Hinta ei ole niin justiinsa, jos siitä vaatimukset täyttävästä valosta joutuu köyhtymään enempi niin so be it. Käyttöä on kuitenkin käytännössä ~300 päivää vuodesta. Ja ajoa tulee paljon pimeän aikaan, vuoden ympäri.

Urheilulamppu, ladattava

Onkohan tuo lamppu mistään kotoisin.. joku tarttisi ostaa pimeämmille keleille, aika satunnaiseen käyttöön tulisi.

Itsellä käytössä tämä: Otsalamppu / Monitoimivalaisin LUMONITEⓇ Compass R, 1238 lm

Ja kiinityksenä tämä: Kiinnike LUMONITEⓇ Direct Mount, samansuuntainen

Jos ajelee pidempiä matkoja ostaa pari vaihtoakkua matkaan niin ei lopu valo kesken.

Ostoperusteena itselle oli että miksi ostaa joka käyttötarkoitukseen oma lamppu kun yhdellä hyvällä pärjää joka tilanteessa.
 
Sitten oma kysymys. Olisiko suosituksia hyviksi talvikengiksi joilla pärjää tämmöisillä -28 keleillä. Ei tarvitse mitään poljinkiinnityksiä kun ajelen flättipolkimilla.
 
Sitten oma kysymys. Olisiko suosituksia hyviksi talvikengiksi joilla pärjää tämmöisillä -28 keleillä. Ei tarvitse mitään poljinkiinnityksiä kun ajelen flättipolkimilla.

https://www.salomon.com/sites/default/files/products-images/900x900/toundra-pro-cswp__L40472700.jpg

Noilla Salomoneilla pärjää kylmässä kelissä. Nollakeleillä saattaa olla hieman hiostavat, mutta noissa ei kyllä kertaakaan ole kylmä vaivannut. Aluksi olivat nilkoista hieman turhan jäykät, mutta käytön myötä ovat muuttuneet sopivan jäykäksi. Ite käytän fättiksellä ajaessa ja lumikenkäillessä noita. Toki myös aivan poluilla kävellessäkin.
 
Onko forumilla muita Team Rynkeby -pyöräilijöitä? Itsellä olisi edessä kesällä pyöräily Suomesta Pariisiin.
 
Vaihdoin omaan Cubeen takavaihtajan vaijerin ja voi elämä että voi saksalainen insinööri olla tyhmä. Vaijeri siis kulkee osittain rungon sisällä ja yläpäässä on niin ahdas reikä (ilman irroitettavaa/vaihdettavaa holkkia), että vaijeria ei voi vetää läpi ns. läpivientiletkulla. Se piti sokkona pujottaa ja yrittää saada rungon alaosasta reiästä läpi. Aikaa meni useampi tunti ja voin sanoa että v-tutti.
Omassa Reaction GTC SL:ssä ei kyllä mitään ongelmaa. NOKON Teflon Liner for Brake- and Shift Cables | 1,7 mm, 5,50 € tuollainen ensin rungon läpi vanhan vaijerin avulla ja sitten uusi sisään ja tuo pois.

Imuri ja hammaslanka on myös aika kätevät noita viritellessä, jos vanha vaijeri on päässyt karkaamaan.
 
Omassa Reaction GTC SL:ssä ei kyllä mitään ongelmaa. NOKON Teflon Liner for Brake- and Shift Cables | 1,7 mm, 5,50 € tuollainen ensin rungon läpi vanhan vaijerin avulla ja sitten uusi sisään ja tuo pois.

Imuri ja hammaslanka on myös aika kätevät noita viritellessä, jos vanha vaijeri on päässyt karkaamaan.

Tuollaisella yritin mutta ei mahtunut tosiaan läpi yläpäästä. Vaijeri menee juuri ja juuri reiästä läpi. Eli siinä on hiilikuidussa kiinteä holkki/läpivienti. Vedin lopulta läpi metallilangasta tehdyllä koukulla alapäästä kun näin vaijerin oikeassa kohtaa ties kuinka monennen yrityksen jälkeen. Mutta näki taas miten paljon vaijerilla on vaikutusta miten sujuvasti vaihteet vaihtuu; ketjut, kasetti ja eturatas on ihan vaihtokunnossa jo, mutta vaihteet toimii taas kuin kello lukuunottamatta pienintä pykälää.
 
Oliskos täällä kokemuksia, mitä öljyä kannataisi lyödä DT swissin vapaarattaaseen? Uudesta asti ollut haasteita kun elohopea painuu alle -20°C vapaarattaan kanssa ja nyt näyttäisi siltä että kunnon talvipyöräilykelit on tulossa...
Keski-euroopan keskusteluissa suosittelivat ihan auton vaihteistoöljyä, mutta siellä tuskin on pahemmin näitä -30°C kelejä... Vissiin sen verran helppo purkaa esille että voisihan sitä ensin testata ja siirtyä tarvittaessa notkeampaan tavaraan.
 
Oliskos täällä kokemuksia, mitä öljyä kannataisi lyödä DT swissin vapaarattaaseen? Uudesta asti ollut haasteita kun elohopea painuu alle -20°C vapaarattaan kanssa ja nyt näyttäisi siltä että kunnon talvipyöräilykelit on tulossa...
Keski-euroopan keskusteluissa suosittelivat ihan auton vaihteistoöljyä, mutta siellä tuskin on pahemmin näitä -30°C kelejä... Vissiin sen verran helppo purkaa esille että voisihan sitä ensin testata ja siirtyä tarvittaessa notkeampaan tavaraan.

Itsellä levisi kesällä Berliinissä takapakka ja vapaaratas parkkihalliin kun pyörä oli osissa auton perässä ja siinä kun sitä kasailin ilman räjäytyskuvaa (joo, sen voi kasata väärin jos ei osaa), niin vedin sinne jotain Motonetista ostettua laakerirasvaa mitä oli auton perässä. Toiminut hyvin kesästä asti, mitä nyt vapaalla on täysin äänetön. Ja juurikin DT Swissin vapaaratas kyseessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom