Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Puhdasta tuli, uusi Deore ketju kiinni. Täytyy kyllä sanoa että tinnerissä uitettuna ketju näyttää kirkkaammalta kuin tuo uusi. Ajelin sillä siis 300+ ja pysyi helposti alle 0.5 venymän.
WTB Rocket kinostelis kanssa ehkä hankkia, mitä tykkäät 3kk myöhemmin?Itsellä vaihtui nyt Selle Model X -> WTB Rocket. On kuin olisi siirtynyt kirkon kovalta puupenkiltä pehmustettuun nojatuoliin. Ihan älyttömästi mukavampi satula ja perse ei kipeytynyt yhtään lenkin aikana. Nyt voi ryskätä maastossa tuntikausia huoletta. Jos oma persus ei meinaa tottua satulaan, niin suosittelen lämpimästi istuinluiden mittausta ja toisen satulan kokeilua. Turha kiduttaa itseään
Kuumavaha lienee parempi, kuin nestevaha.
Itselläkin on Black Diamond kuumavaha nyt käytössä. 300 km ajanut Shimano XT ketjulla, eikä lähde vielä mitään ääntä ketjuista. Hyvää tavaraa tuo kuuma vaha kyllä.
Oishan tuo vaha varmasti ihan jees, jos olisi omakotitalo ja ulkovarasto mihin laittaa tuo sulateltu kattila.Jep, parin päivän Youtube ja foorumi tutkimusten perusteella; kuumavahat tuntuu olevan tällä hetkellä testien ja kokemusten mukaan parhaiten kestävät, vähiten ketjua ja rattaita kuluttavat. Eivätkä kerää likaa niin paljon.
Ihan sen voi kaappiin laittaa. Pieni kattila riittää, eikä se haise tai muuta. Itsellä on vaatekomerossa muitten romujen seassa.Oishan tuo vaha varmasti ihan jees, jos olisi omakotitalo ja ulkovarasto mihin laittaa tuo sulateltu kattila.
Pirun hyvä edelleen. Ei tunnu missään tehdä useampanakin päivänä lenkkiä peräkkäin. Äskenkin istuin 3.5 tuntia satulassa. Kunnon pehmusteet ovat mukavat ja Medium-koko osui omalle perseelle hyvin.WTB Rocket kinostelis kanssa ehkä hankkia, mitä tykkäät 3kk myöhemmin?
Menin ja hankin maastopyörän, mutta nyt on pakko kysyä sitä kuuluisaa mielipidettä hankinnastani. Alla on nyt Canyon Neuron 5 täysijousitettu maastopyörä, joka on geometrian ja käytettävyyden osalta jossain trail-xc välimaastossa. Buyers remorse iski siitä syystä, että hyllyyn jäi Canyon Spectral, joka on enduro-trail välimaastossa käytettävyydeltään. Ajan pieniä polkuja, joissa jonkun verran juurakkoa ja pieniä kiviä siellä täällä. Varsinaista alamäkiajoa ja droppeja ei tule harrastettua. Korkeintaan bike parkissa olisi kiva käydä kokeilemassa vihreää tai sinistä reittiä.
Olisiko sittenkin tuo Spectral pitänyt hankkia alle? Olisiko se soveltunut paremmin näille pienille metsäpoluille, joissa tätä juurakkoa ja muuta on tiellä? Neuron kyllä menee mielestäni ihan hyvin näiden pienten esteiden yli, mutta olisiko se sweetspot kuitenkin ollut tämä toinen malli?
Menin ja hankin maastopyörän, mutta nyt on pakko kysyä sitä kuuluisaa mielipidettä hankinnastani. Alla on nyt Canyon Neuron 5 täysijousitettu maastopyörä, joka on geometrian ja käytettävyyden osalta jossain trail-xc välimaastossa. Buyers remorse iski siitä syystä, että hyllyyn jäi Canyon Spectral, joka on enduro-trail välimaastossa käytettävyydeltään. Ajan pieniä polkuja, joissa jonkun verran juurakkoa ja pieniä kiviä siellä täällä. Varsinaista alamäkiajoa ja droppeja ei tule harrastettua. Korkeintaan bike parkissa olisi kiva käydä kokeilemassa vihreää tai sinistä reittiä.
Olisiko sittenkin tuo Spectral pitänyt hankkia alle? Olisiko se soveltunut paremmin näille pienille metsäpoluille, joissa tätä juurakkoa ja muuta on tiellä? Neuron kyllä menee mielestäni ihan hyvin näiden pienten esteiden yli, mutta olisiko se sweetspot kuitenkin ollut tämä toinen malli?
3: This is a set of conditions for operation of a bicycle that includes Condition 1 and Condition 2 as well as rough trails, rough unpaved roads, and rough terrain and unimproved trails that require technical skills. Jumps and drops are intended to be less than 61cm (24")
4: This is a set of conditions for operation of a bicycle that includes Conditions 1, 2, and 3, or downhill grades on rough trails at speeds less than 40 km/h (25 mph), or both. Jumps are intended to be less than 122cm (48").
Designed for challenging trails and aggressive riding, the Spectral has an ASTM category four rating. This means it is strong enough for jumping moderate-sized jumps and all types trail riding, maybe even the odd lap in the bikepark. For more all-round riding and touring, the Neuron has an ASTM category three rating. This means it is not the right bike if you will be regularly riding jump lines, but because it is designed for easier riding the frame needs less reinforcement so it is a bit lighter than the Spectral. This lighter weight makes the bike a better partner for longer rides and bigger climbs.
Itse taas miettisin, että olisiko tuossa tilantessa pitänyt ottaa Lux trail eikä neuron....mutta ei siis ainakaan Spectralia.Menin ja hankin maastopyörän, mutta nyt on pakko kysyä sitä kuuluisaa mielipidettä hankinnastani. Alla on nyt Canyon Neuron 5 täysijousitettu maastopyörä, joka on geometrian ja käytettävyyden osalta jossain trail-xc välimaastossa. Buyers remorse iski siitä syystä, että hyllyyn jäi Canyon Spectral, joka on enduro-trail välimaastossa käytettävyydeltään. Ajan pieniä polkuja, joissa jonkun verran juurakkoa ja pieniä kiviä siellä täällä. Varsinaista alamäkiajoa ja droppeja ei tule harrastettua. Korkeintaan bike parkissa olisi kiva käydä kokeilemassa vihreää tai sinistä reittiä.
Olisiko sittenkin tuo Spectral pitänyt hankkia alle? Olisiko se soveltunut paremmin näille pienille metsäpoluille, joissa tätä juurakkoa ja muuta on tiellä? Neuron kyllä menee mielestäni ihan hyvin näiden pienten esteiden yli, mutta olisiko se sweetspot kuitenkin ollut tämä toinen malli?
Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa, mutta toimitus Saksaan, eli XXL:n tai Baana ei ole tällä kertaa vaihtoehto.
Gravelbiken osto harkinnassa nykyisen maantiepyörän rinnalle. Millaisia mielipiteitä seuraavista vaihtoehdoista?
Koon puolesta Broam 30 ja Atlas vaikuttaisivat parhailta. Lähikauppa tarjoaa Broam 30 58cm koossa, jota olen menossa testaamaan.
- Felt Broam 40 - 58cm - 1200 EUR
- Felt Broam 30 - 61cm - 1500 EUR
- Felt Breed 30 - 58cm - 1500 EUR
- Focus Atlas 6.7 - 60cm - 1250 EUR
- Bh Gravel X Alu 1.0 - 59cm - 1280 EUR
Bh ainoa 1by, mutta itsellä ei ole suuria tunteita puolesta tai vastaan.
Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa, mutta toimitus Saksaan, eli XXL:n tai Baana ei ole tällä kertaa vaihtoehto.
Felt Breed 30 lähti tilaukseen.Gravelbiken osto harkinnassa nykyisen maantiepyörän rinnalle. Millaisia mielipiteitä seuraavista vaihtoehdoista?
Koon puolesta Broam 30 ja Atlas vaikuttaisivat parhailta. Lähikauppa tarjoaa Broam 30 58cm koossa, jota olen menossa testaamaan.
- Felt Broam 40 - 58cm - 1200 EUR
- Felt Broam 30 - 61cm - 1500 EUR
- Felt Breed 30 - 58cm - 1300 EUR
- Focus Atlas 6.7 - 60cm - 1250 EUR
- Bh Gravel X Alu 1.0 - 59cm - 1280 EUR
- Grizl 6 - XL/XXL - 1500 EUR
Bh ainoa 1by, mutta itsellä ei ole suuria tunteita puolesta tai vastaan.
Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa, mutta toimitus Saksaan, eli XXL:n tai Baana ei ole tällä kertaa vaihtoehto.
Tätäkin kattelin itekin, ja totesin että mieluummin 800€+ (Saksasta) 12-vaihteinen Deore, RockShox-keulalla? On todennäköisesti kevyempikin. Tuollaisen löysin ihan sattumalta, en tiedä onko kauppa luotettava. Aika toivotonta mitään ettiä, kun pyöriä on tuhansia ja kaikki alennuksessa, eikä suosituimmissa ole mitään hyviä Bergamont Maastopyörä Revox 8 Shiny Mirror VihreäOlisiko tämmöisessä mitään järkeä työmatkapyöräksi ja muuhun kaupunkiajoon? Vai onko tuo ihan maastoon tarkoitettu?
Avalanche Elite 1x11-speed 24,, maastopyörä, unisex - Maastopyörät - Avalanche Elite 1x11-speed 24,, maastopyörä, unisex | XXL
Lue lisää tuotteesta Avalanche Elite 1x11-speed 24,, maastopyörä, unisex. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Ehkä jonkun verran sorateitäkin tulisi ajeltua. Saa ehdottaa muitakin kanditaatteja samasta hintaluokasta.
Olisiko tämmöisessä mitään järkeä työmatkapyöräksi ja muuhun kaupunkiajoon? Vai onko tuo ihan maastoon tarkoitettu?
Avalanche Elite 1x11-speed 24,, maastopyörä, unisex - Maastopyörät - Avalanche Elite 1x11-speed 24,, maastopyörä, unisex | XXL
Lue lisää tuotteesta Avalanche Elite 1x11-speed 24,, maastopyörä, unisex. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Ehkä jonkun verran sorateitäkin tulisi ajeltua. Saa ehdottaa muitakin kanditaatteja samasta hintaluokasta.
Tästä 699 € läpiakseli-gravel:Työkaveri kävi eilen hakee tän. GX LITE 24, gravelpyörä, unisex - Cyclocross Ja Gravelpyörät - GX LITE 24, gravelpyörä, unisex | XXL työmatka ajoon toi on ihan pätevä vekotin ja uskon että olis parempi kaupunki/työmatkapyöritykseen.
Olisiko tässä järkiostos edullisten ”peruspyörien” kategoriassa? Taitaa olla himpun verran paremmilla osilla mitä tuossa useasti suositellussa AX+ 290?Tätä "klassikkoa" myös saatavilla oikein hyvään hintaan, tosin isommat koot netistä jo loppu.
Naisten mallissa kokoja vielä jäljellä.
Varasin itselle jo aiemmin varavaihtoehdoksi jos maastopyörän osto ei onnistu.SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät - SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä | XXL
Lue lisää tuotteesta SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Juu, koska tämä on niin kevyt. Osathan ei kovin kummoiset taida olla. Ja varmaan ikävähkö/kova ajaa (alumiinihaarukka), kuten halvoissa on. Mutta nopeutta voi löytyä. Taidanpa itse päätyä tähän, ja käyttää loppurahat myöhemmin parempiin/talvirenkaisiin. Jos taas enemmän haluaa nopeutta, niin käyräsarvinen kannattaa ostaa/vaihtaa. Itelle ne ei sovi omaan käyttöön.Olisiko tässä järkiostos edullisten ”peruspyörien” kategoriassa? Taitaa olla himpun verran paremmilla osilla mitä tuossa useasti suositellussa AX+ 290?
GT on aina ollut ns "kallis merkki" vähän kuin joku Kona, luulisin että tämä näkyy kiekoissa, laakereissa ja sen sellaisissa rungon lisäksi. Lisäksi GT:lla on yleensä ollut aika messevät geometriat ja rungot on kaikki omaa designia. Lisäksi tuossa GT:ssä on perus toimiva ilmakeula, ja tuossa Bilteman pyörässä joku todella perus kierrejousi? Vai jäikö itseltäni jotain huomaamatta. Muutenkin ihan höpöjuttuja ettei maastoajoon sovellu, hyvä trailihtava geo vs perus marketticitymaasturi ja hyvää perusosaa päälle. Hintansa väärtti mielestäni.Tätäkin kattelin itekin, ja totesin että mieluummin 800€+ (Saksasta) 12-vaihteinen Deore, RockShox-keulalla? On todennäköisesti kevyempikin. Tuollaisen löysin ihan sattumalta, en tiedä onko kauppa luotettava. Aika toivotonta mitään ettiä, kun pyöriä on tuhansia ja kaikki alennuksessa, eikä suosituimmissa ole mitään hyviä Bergamont Maastopyörä Revox 8 Shiny Mirror Vihreä
Samanlainen pyörä siis etsinnässä aikalailla.
Sen verran minäkin osaan sanoa, ettei tuo XXL:n ainakaan oikeaan maastoajoon sovellu. Tai en kyllä tiiä, onko halvin RockShox-keula edes tuota parempi. Kuitenkin 1200€ normaalihinta on reilusti enemmän millä noita saa muualta. Tässäkin Bilteman vekottimessa on kiinni parempaa osaa, ja sama keula? Painaa paljon, mutta Avalanche Eliten painoa taas ei kerrota. Mountainbike 29" 11 vaihdetta, medium
Tätäkin kattelin itekin, ja totesin että mieluummin 800€+ (Saksasta) 12-vaihteinen Deore, RockShox-keulalla? On todennäköisesti kevyempikin. Tuollaisen löysin ihan sattumalta, en tiedä onko kauppa luotettava. Aika toivotonta mitään ettiä, kun pyöriä on tuhansia ja kaikki alennuksessa, eikä suosituimmissa ole mitään hyviä Bergamont Maastopyörä Revox 8 Shiny Mirror Vihreä
Samanlainen pyörä siis etsinnässä aikalailla.
Sen verran minäkin osaan sanoa, ettei tuo XXL:n ainakaan oikeaan maastoajoon sovellu. Tai en kyllä tiiä, onko halvin RockShox-keula edes tuota parempi. Kuitenkin 1200€ normaalihinta on reilusti enemmän millä noita saa muualta. Tässäkin Bilteman vekottimessa on kiinni parempaa osaa, ja sama keula? Painaa paljon, mutta Avalanche Eliten painoa taas ei kerrota. Mountainbike 29" 11 vaihdetta, medium
GT on aina ollut ns "kallis merkki" vähän kuin joku Kona, luulisin että tämä näkyy kiekoissa, laakereissa ja sen sellaisissa rungon lisäksi. Lisäksi GT:lla on yleensä ollut aika messevät geometriat ja rungot on kaikki omaa designia. Lisäksi tuossa GT:ssä on perus toimiva ilmakeula, ja tuossa Bilteman pyörässä joku todella perus kierrejousi? Vai jäikö itseltäni jotain huomaamatta. Muutenkin ihan höpöjuttuja ettei maastoajoon sovellu, hyvä trailihtava geo vs perus marketticitymaasturi ja hyvää perusosaa päälle. Hintansa väärtti mielestäni.
Okei, katoin noista kuvista että samanlaiset SR Suntour keulat ainakin kaikkien logojen mukaan (vaikkakin eriväriset), en osaa sen tarkemmin analysoida onko niissä eroja. Vaikea muutenkaan tällä osaamisella tietää, että toinen ois toista parempi, kun näyttävät likipitäen samalta ulkoisesti, ja toisessa on kuitenkin parempaa osaa (11-v Deore vs. 11-v Microshift) oletettavasti. Kun tuo Deore on jo oikeasti hyvä. Parempi kuulemma mitä SRAM SX ja NX, mitä löytyy kalliistakin pyöristä paljon, tai ainakin se 12-v Deore on.GT on aina ollut ns "kallis merkki" vähän kuin joku Kona, luulisin että tämä näkyy kiekoissa, laakereissa ja sen sellaisissa rungon lisäksi. Lisäksi GT:lla on yleensä ollut aika messevät geometriat ja rungot on kaikki omaa designia. Lisäksi tuossa GT:ssä on perus toimiva ilmakeula, ja tuossa Bilteman pyörässä joku todella perus kierrejousi? Vai jäikö itseltäni jotain huomaamatta. Muutenkin ihan höpöjuttuja ettei maastoajoon sovellu, hyvä trailihtava geo vs perus marketticitymaasturi ja hyvää perusosaa päälle. Hintansa väärtti mielestäni.
Nytkun oot kampisarjaa kuitenkin vaihtamassa niin harkitsisin vaihtaa keskiölaakerin kokonaan johonkin parempaan esim. shimano hollowtech tai sram GXP ja sitten siihen sopivat kammet. Toki jos budjetilla liikenteessä niin ei sitten.Mistä tiedä tai mistä näen minkälaisen ulosvetäjän tarvitsen, kun pitäisi vaihtaa kampisarja?
Nykyisessä ei tunnu lukevan merkkiä/mallia. Valmistajan sivuilla:
Kampisarja ja keskiö: Prowheel, 42/34/24T (175mm M-XL)
Mahtaakohan tämä kelvata?
Super B Classic kampityökalu | Motonet Oy
Super B Classic kammenirroitustyökalu. Käytetään 8 mm kuusiokoloavaimen tai 15 mm jakoavaimen kanssa. • Sopii Shimano neliskanttisille tai muille vastaavillewww.motonet.fi
Ja mahtaakohan tämä sopia tilalle?
Rattaat ainakin saman kokoiset..
Shimano FC-TY501 42/34/24T kampisarja 170 mm | Motonet Oy
Shimano FC-TY501 kampisarja 6/7/8-vaihteisille polkupyörille. Mahdollistaa tarkan ja luotettavan vaihtamisen. • 6/7/8-vaihteisille voimansiirtoille •...www.motonet.fi
edit: molemmat lienevät käypäiset. Otin ruuvin pois ja neliöltä näyttää
Nytkun oot kampisarjaa kuitenkin vaihtamassa niin harkitsisin vaihtaa keskiölaakerin kokonaan johonkin parempaan esim. shimano hollowtech tai sram GXP ja sitten siihen sopivat kammet. Toki jos budjetilla liikenteessä niin ei sitten.
Nytkun oot kampisarjaa kuitenkin vaihtamassa niin harkitsisin vaihtaa keskiölaakerin kokonaan johonkin parempaan esim. shimano hollowtech tai sram GXP ja sitten siihen sopivat kammet. Toki jos budjetilla liikenteessä niin ei sitten.
Park Tool sanoo että siihen akseliin ei rasvaa, pelkästään kierteisiin. Vaan eiköhän se siinä pysy rasvojenkin kanssa.Ihan näin varmistuksena. Alkuperäisissä näytti kiinnitysruuveissa olevan sininen ruuvilukite, mutta en lähtenyt siihen porukkaan mukaan. Kevyt rasva vain ruuveihin ja kiinnitys ~40Nm. Laitoin kyllä rasvaa vähän tuohon nelikanttiinkin. Teinkö jotain totaalisen väärin?
Park Tool sanoo että siihen akseliin ei rasvaa, pelkästään kierteisiin. Vaan eiköhän se siinä pysy rasvojenkin kanssa.
Pistin nämä tilaukseen vaan saapa nähdäOnko paljon väliä minkälaiset ketjulinkkipihdit ostaa vai käykö about mitkä vaan?
Park toolit varmaan olis hyvät mut ne pitäis ostaa netistä, onko mitään muita ehdotuksia? Tai muuta konstia jolla saada ketjulinkki auki kotikonstein? Kokeilin yksiä pihtejä mitkä löytyy kotoa mut ei niillä onnistunut.
Oon vetäny ihan tavan kärkipiheillä vaan.Onko paljon väliä minkälaiset ketjulinkkipihdit ostaa vai käykö about mitkä vaan?
Park toolit varmaan olis hyvät mut ne pitäis ostaa netistä, onko mitään muita ehdotuksia? Tai muuta konstia jolla saada ketjulinkki auki kotikonstein? Kokeilin yksiä pihtejä mitkä löytyy kotoa mut ei niillä onnistunut.
Hei! Osaako joku auttaa mua kysymykseni kanssa?
Ostin tossa alkukeväästä Canyonin pyörän ja olen sillä melko aktiivisesti painanut menemään työmatkat yms. Itse olen lähinnä vain öljynnyt ketjuja, ilmannut kumit sekä jouduin kiristämään kampea kun naksui pyöräillessä. Sitten itse kysymys: ensihuoltoon olen varannut ajan ensi kuun puoliväliin. Mitä te suosittelisitte? Nythän on vissiin jo ensihuollon kilsat ja aika reilusti yli. Onko tuo oikeasti edes tarpeellinen huolto vai selviäisinkö jollakin muulla?
Hei! Osaako joku auttaa mua kysymykseni kanssa?
Ostin tossa alkukeväästä Canyonin pyörän ja olen sillä melko aktiivisesti painanut menemään työmatkat yms. Itse olen lähinnä vain öljynnyt ketjuja, ilmannut kumit sekä jouduin kiristämään kampea kun naksui pyöräillessä. Sitten itse kysymys: ensihuoltoon olen varannut ajan ensi kuun puoliväliin. Mitä te suosittelisitte? Nythän on vissiin jo ensihuollon kilsat ja aika reilusti yli. Onko tuo oikeasti edes tarpeellinen huolto vai selviäisinkö jollakin muulla?
Hei! Osaako joku auttaa mua kysymykseni kanssa?
Ostin tossa alkukeväästä Canyonin pyörän ja olen sillä melko aktiivisesti painanut menemään työmatkat yms. Itse olen lähinnä vain öljynnyt ketjuja, ilmannut kumit sekä jouduin kiristämään kampea kun naksui pyöräillessä. Sitten itse kysymys: ensihuoltoon olen varannut ajan ensi kuun puoliväliin. Mitä te suosittelisitte? Nythän on vissiin jo ensihuollon kilsat ja aika reilusti yli. Onko tuo oikeasti edes tarpeellinen huolto vai selviäisinkö jollakin muulla?
Hei! Osaako joku auttaa mua kysymykseni kanssa?
Ostin tossa alkukeväästä Canyonin pyörän ja olen sillä melko aktiivisesti painanut menemään työmatkat yms. Itse olen lähinnä vain öljynnyt ketjuja, ilmannut kumit sekä jouduin kiristämään kampea kun naksui pyöräillessä. Sitten itse kysymys: ensihuoltoon olen varannut ajan ensi kuun puoliväliin. Mitä te suosittelisitte? Nythän on vissiin jo ensihuollon kilsat ja aika reilusti yli. Onko tuo oikeasti edes tarpeellinen huolto vai selviäisinkö jollakin muulla?