Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
En ole kyllä vuosikausiin onnistunut ostamaan ketjua missä ei tulisi pikalinkkua mukana. Jo ihan noissa perushalvoissa KMC:n ketjuissa esim. Puuilosta on linkku mukana.Ok tiedossa nyt puhdistus mutta mikä on paras tapa ketjusta tehdä semmonen minkä voi vaihtaa nopeasti ja helposti? Semmonen irrotettava klipsu oli siinä Velogin videossa mut mistä tietää mikä on semmonen hyvä joka käy omiin ketjuihin?
Mistään en löytänyt tietoja/käyttäjä arvosteluja niin kokeillaas viimesenä oljenkortena täältä.. ELI: kellään kokemusta/omistaako joku rocksbike supreme 4.1kköstä? Pitäs sähköpyörälle saaha runko ja jos jollain sattus oleen kokemuksia kyseisestä pyörästä niin kuulisin oikeenkin mielellään, ja tarvitsisin myös "poljinputken" mittoja jos joku sattuu tällasen omistamaan!
Katso löytyisikö jostain Trek Roscoen kutosta tai seiskaa.Itse olen kiinnostunut löytämään uutta talvipyörää työ- ja kauppamatkoihin. Etsinnässä maastopyörää 27,5 tai 29 tuuman kiekoilla ja mahdollisesti jos saisi plus-renkaat, 1xX-vaihteet, sekä pitäisi saada kunnolliset lokasuojat, tarakka ja seisontatuki. Onko kukaan törmännyt nyt aleissa hyviin tärppeihin? Hintaluokasta puhutaan alle 1000e hinnoista.
Tietääkseni kaikki UCI:n alaset kilpailut näkyy Europortilta, eli onko se nyt Discovery+. Tänä vuonna näki vielä GCN:ltä, mutta se tais syödä Discoveryn tilauksia niin paljon että soppari loppu lyhyeen.Mistä pystyy seuraamaan jotakin maantieajoja streamin puolelta? Kiinnostaisi tour de francet ja mitä muita nyt ajetaan? En oikein tiedä mutta kiinnostaisi hommata joku paketti
Riittääkö siihen tuo 10€ kuukaudessa paketti? Tuohan ei ole edes kallis.Tietääkseni kaikki UCI:n alaset kilpailut näkyy Europortilta, eli onko se nyt Discovery+. Tänä vuonna näki vielä GCN:ltä, mutta se tais syödä Discoveryn tilauksia niin paljon että soppari loppu lyhyeen.
Kyllä, sillä näkyy eurosport.Riittääkö siihen tuo 10€ kuukaudessa paketti? Tuohan ei ole edes kallis.
Näitä taulukoita löytyy aika paljon netistä, tässä esim Schwalben: https://www.schwalbetires.com/media/16/8f/9b/1654668257/reifen-felgenkombination-etrto-22-en-2.pdfHei,
Hain tuossa ensimmäisen projekti pyörän, 10 vuotta vanhan ja pari vuotta seisoneen Focuksen cyclocrossiin tehdyn Mares AX. Pyörässä on nykyisellään seka rengastuksena taka 37-622 rengas ja edessä 35-622. Rungossa vaikuttaa olevan aika hyvin leveämmille renkaille, mutta kuinkahan leveät renkaat uskaltaa tilata 622x16 vanteille?
Itsellä on 15 sisämitan vanteet ja niissä 32 mm todellinen leveys alkaa olla maksimit. Esim 37-622 nastakumit oikeasti sen 32 milliä vanteella ja tuntuu toimivan. 37-622 Marathon Supreme Evo ei tuntunut hyvältä vaihdokselta, kun aiemmin oli 32-622:set ja palasin tuohon kokoon takaisin. Tunnokkuus ohjauksesta jotenkin kadoksissa ja ne renkaat toimii kuitenkin hyvin leveämmän vanteen hybridissä.Hei,
Hain tuossa ensimmäisen projekti pyörän, 10 vuotta vanhan ja pari vuotta seisoneen Focuksen cyclocrossiin tehdyn Mares AX. Pyörässä on nykyisellään seka rengastuksena taka 37-622 rengas ja edessä 35-622. Rungossa vaikuttaa olevan aika hyvin leveämmille renkaille, mutta kuinkahan leveät renkaat uskaltaa tilata 622x16 vanteille?
Mikähän tuossa että gravelin hinnat ei tippunu kun noissa superkalleissa malleissa tuossa black weekin aikana. Etsinnässä olis alle tonnin graveli mutta en ihan huuhaata jaksais hommaa. Sit kun koko olis siinä XL tuntumassa niin käytettynä lähes mahdotonta löytää. Tosi huonost tuntuu pyörämarkkinoilla vaan omaan silmään menevän kun seuraillut joitakin kuukausia hintoja.
Jos hinnat ei tipu niin kysyntäähän silloin on.Mikähän tuossa että gravelin hinnat ei tippunu kun noissa superkalleissa malleissa tuossa black weekin aikana. Etsinnässä olis alle tonnin graveli mutta en ihan huuhaata jaksais hommaa. Sit kun koko olis siinä XL tuntumassa niin käytettynä lähes mahdotonta löytää. Tosi huonost tuntuu pyörämarkkinoilla vaan omaan silmään menevän kun seuraillut joitakin kuukausia hintoja.
Tuo Active on hybridi. Suoran tangon nestelevarit maksaa kymppejä, kun taas droppitangon satasia. Esim nuo samat MT200 shimanot on omassa 300€ baaripyörässä.No siis saahan esim. Kona Rove AL DL:ää Bikeshopista tälläkin hetkellä alle tonnilla (999€), ja esim. Larun pyörän alennusmyynneissä on useaakin eri gravel-mallia alle tonnilla.
Tuossa alle tonnin hintaluokassa varmaan joutuu jostain ominaisuuksista tinkinään, usein vaihteet ja jarrut on aika alasarjaa ellei satu todella hyvää tarjousta löytämään. Mainitsemassani Konassa esim. osasarja on Sora ja jarruina mekaaniset levyt, joita itse en graveliin kyllä ostaisi *kumpaakaan. Larun pyörällä näytti monet pyörät oleva vielä soraakin heikommalla Claris osasarjalla. Tossa 999 euron Activessa olis jo hydrauliset levarit mutta tosta Microshiftin vaihteistosta ei itsellä mitään tietoa minkälainen on laadultaan.
Verkkiksestä olis saanut Baana Nouxia BF:n tienoilla 1200 eurolla, se olis varmaan ollut niitä parempia diilejä (ja pyöriä) suunnilleen tohon hintaluokkaan, mutta vähän olis joutunut budjettia venyttämään...
*Tarkennan tähän että Sora on harrastelijalle sellainen ”ihan ok” vaihtoehto jos ei liian ihmeitä vaadi ja on valmis niitä säätämään, mutta niiden alle ei kannata mennä ja ajamisen ilo nousee jos ottaa vähän parempaa osasarjaa.
Tuo Active on hybridi. Suoran tangon nestelevarit maksaa kymppejä, kun taas droppitangon satasia. Esim nuo samat MT200 shimanot on omassa 300€ baaripyörässä.

No perhana niinpä muuten onkin, graveleita selailin silloin enkä kuvasta huomannut kun olin pienellä näytöllä ja tuo oli siellä samassa nipussa niiden kanssa![]()
Onko techbbs:n talvipyöräilijöillä kokemusta Yokon Handuista? Noita löytyisi hyllystä läheltä ja edulliseen hintaan. Kalliimpia ja varmasti lämpimiä tankokintaita toki löytyy eri merkeiltä, mutta ei viitsisi maksaa 5-6-kertaista hintaa, jos noillakin pärjäisi -15c - -20c -keleissä:
![]()
Yoko Handu kädenlämmittimet ohjaustankoon | Motonet Oy
Ohjaustankoon kiinnitettävät Yoko Handu -kädenlämmittimet eli tankorukkaset estävät hyppysiä jäätymästä äärimmäisen kylmillä keleillä. Kädenlämmittimiä...www.motonet.fi
Biltemasta ei taida enää pogieseja löytyä, tai sitten en löytänyt sopivaa hakusanaa.Onkai nuita lämpimäksi kehuttu, enkä eppäile kun itte biltemasta ostin parisen vuotta sitten alle 10€ pogiet ja neki o jopa liian lämpimät pikku pakkasella.
On hyvät. Paljon paremmat kuin ne neopreeniviritykset.Onko techbbs:n talvipyöräilijöillä kokemusta Yokon Handuista? Noita löytyisi hyllystä läheltä ja edulliseen hintaan. Kalliimpia ja varmasti lämpimiä tankokintaita toki löytyy eri merkeiltä, mutta ei viitsisi maksaa 5-6-kertaista hintaa, jos noillakin pärjäisi -15c - -20c -keleissä:
![]()
Yoko Handu kädenlämmittimet ohjaustankoon | Motonet Oy
Ohjaustankoon kiinnitettävät Yoko Handu -kädenlämmittimet eli tankorukkaset estävät hyppysiä jäätymästä äärimmäisen kylmillä keleillä. Kädenlämmittimiä...www.motonet.fi
Ei valitettavasti enää löydy, poistu jokunen aika sitte myynnistä, meinasin vielä yhet ostaa varalle van jäi tyhjin käsin.Biltemasta ei taida enää pogieseja löytyä, tai sitten en löytänyt sopivaa hakusanaa.
On hyvät. Paljon paremmat kuin ne neopreeniviritykset.
Tosi kylmillä keleillä pikkusen pääsee ilmaa tuolta mistä vaijerit menee, joten oon suunnitellut jotain liimakiinnitteistä tarranauhaa jolla sais vähän suppuun.
Kun ostatte uuden pyörän, niin tarkastatteko ennen ensimmäistä lenkkiä pulttien momentit? Otin suomalaisesta kivijalkaliikkeestä täysjousitetun maastopyörän työsuhdefillariksi ja kävin sillä tänään ensimmäisellä, noin tunnin mittaisella kokeilulenkillä. Takajousitus alkoi narista puolessa välissä lenkkiä hieman ja ajattelin jo siinä vaiheessa, että olisikohan joku pultti jäänyt hieman löysälle. Otin fillarin äsken työn alle ja huomasin, että kaikki linkuston pultit oli kiristetty huomattavasti valmistajan ohjearvoja löysemmälle. Arviolta siis ehkä noin kolmasosaan ohjetiukkuudesta. Aika erikoista, kun oletin automaattisesti liikkeen hoitavan tällaiset tarkistukset. Eipä tämä toki ensimmäinen kerta ole, postimyyntifillareissa on ollut samantyylistä ongelmaa jokaisessa. Kaverilta tippui itseasiassa ensimmäisellä lenkillä poljinkampi metsään, kun oli jätetty "hieman" löysälle.
Jep, jospa ne lukitteen kans pysyy kiinni, ihme jos ei. tuo kampihomma on tosiaan hyvinki yleinen ongelma simpalla.Larunpyörästä tilasin activen sähköläskin, kiristin kaikki heti momenttiin silti 130km ajon jälkeen sarvet löystyi, satulan kiinnike myös. Kiristin kaikki uudestaan 150km kohdalla kampi tippui, sarvet taas löysässä ja satula ei pysynyt kiinni. Nyt on kaikissa paikoissa kierrelukitettaKampi on takuuseen jo vaihdettu ilmeisesti shimanon moottoreiden ongelma ettei kammet pysy kiinni.
Niinhän sen pitäisi olla. Tässä meikäläisen tapauksessa vain myyjäliike ei myynyt pyörää tehdaspakkauksessa minulle, vaan halusi ensin koota pyörän ja varmistaa, että kaikki on kunnossa. Oletin siis luonnollisesti, että liikkeen mekaanikko on tarkastanut tällaiset itsestäänselvyydet jo valmiiksi. Postimyyntipyörät olen kyllä tarkistanut huolella ennen ensimmäistä ajoa, että kaikki on varmasti kunnossa.[/QUOTE]Jotenkin olen pitänyt aina ihan itsestäänselvyytenä että on käyttäjän asia tarkkailla paikkojen tiukkuudet. Eihän se myyjäliike voi olla mitenkään koko ajan niitä kiristämässä speksiin kun ihan varmasti käytössä ainakin alkuun jonkin verran löystyy. Sitä pyöräähän pitäisi käytellä huollossa varmuuden vuoksi 20km välein jos ei itse niitä pultteja kiristele. Mulla ainakin oli täpärissä ihan sama homma, purin itseasiassa koko linkuston ja tuuttasin vielä laakereihinkin extravasut silloin kun sen osti.
Jonkin verran tuli seurattua naapurin asioita. Venäjällä siis.
Avattiin/ollaan rakentamassa pyöräilybaanaa Moskovasta suunnilleen ihan Pietariin asti, ei tietä vieressä koko aika. Mahdollisuus motelleihin välissä olevilla kaupungeilla/joissakin paikoissa helpot hypyt suoraan lähijunaan vaikka vain muutamaksi pysäkiksi ja takaisin baanalle. Venäjällä pyöräilyyn sopivia reittejä ei kamalasti ole ja tuo on ensimmäinen baana siellä. Oikein heräsi mielenkiinto asiaa, missä tällaisia baanoja olisi Suomessa ja eikö yhden voisi tehdä esim. Jyväskylä - Tampere - Helsinki -välille? Tässä yksi video kyseisestä baanasta. Mielipiteeni on, että tämänkaltaisia tarvitaan myös Suomeen! Olisi kyllä kiva polkea Pietarista Moskovaan, mutta tuskin koen ikinä - kun jokainen tietää kuka sitä maata johtaa. Hieno ajatus kuitenkin tällä baanalla, näitä lisää Suomeenkin.
Onhan se kallista, mutta täytyy varmaan osallistuttaa alueen yrityksiä siihen. Esim. kahvilat, pyörähuoltamot mukaan toimintaan, pyöräilijöitä ja tuloa varmaan riittäisi kesäaikaan, talvella voi sitten hiihtää kyseisillä reiteillä. Minua on ärsyttänyt pyöräilyssä juuri se, että ei ole toimivia pyöräväyliä kaupungeista toiseen ja aina välillä joutuu polkemaan autojen seassa. Tuollainen videon tyylinen baana olisi ratkaisu kaikkiin pyöräilijöiden ongelmiin ja haaveisiin.Saatais nyt ensin kaupunkien sisällä se pyöräliikenne toimimaan jouhevasti. Ihan helvetin kallista tehdä monta sataa kilometriä uutta kevyen liikenteen väylää keskelle skutsia. Mutta saahan sitä haaveilla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.