Suosituksia sähköläskin nastarenkaiksi? Näitä olen suunnitellut, mutta onko jotain muita suosituksia: Schwalbe Al Mighty -nastarengas, taitettava, 26 x 4.8" 169,99
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei kauheesti valinnanvaraa. Hinta vaan nousee jollain 45nrth kumeilla, jotka tuskin sen kummemmat on.Suosituksia sähköläskin nastarenkaiksi? Näitä olen suunnitellut, mutta onko jotain muita suosituksia: Schwalbe Al Mighty -nastarengas, taitettava, 26 x 4.8" 169,99
Ainahan sitä saa lupailla. Harmi ettei ko valoa ole valostoren valikoimissa eli heiltä ei ole saatavilla mitattuja lumeneita. Arvaan kuitenkin, että valoteho on 10 minuutin palamisen jälkeen lähempänä 2000 lm kuin 12000 lm.
Vaihtoehdot on oikeastaan nuo tai nämä: Vee Tire Snow Avalanche 26 x 4,8" -fatbike nastarengas 159,99Suosituksia sähköläskin nastarenkaiksi? Näitä olen suunnitellut, mutta onko jotain muita suosituksia: Schwalbe Al Mighty -nastarengas, taitettava, 26 x 4.8" 169,99
Monessako arvostelussa valotehoa on oikeasti mitattu jollain?No eipäs ole. Ainakaan arvostelujen perusteella joita on ulkona jo paljon vaikka valaisin on uusi.
Oikeastaan myös Dillinger 4 ja Cake Eater on vaihtoehtoja. Cake Eateriä on kehuttu parhaaksi läskirenkaaksi nastoilla tai ilman. Trekki ei taida enää tehdä Gnarwhaleja 26":na.Vaihtoehdot on oikeastaan nuo tai nämä: Vee Tire Snow Avalanche 26 x 4,8" -fatbike nastarengas 159,99
Halvemmallakaan ei oikein saa mistään, hinnat on sen mitä on.
Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.Huomasin saman tarjouksen ja valo kiinnostaisi, mutta yksi huono kokemus halvemmasta magicshinesta vuosien takaa laittaa edelleen epäilemään. Ilmeisesti tämä tarjoilisi Nitecore B35:een verrattuna reilusti enemmän valoa. Lisäksi rajattu valokuvio siirtymille olisi erittäin iso plussa.
Kommentti fillarifoorumilta halvemmasta monteer 8000 -mallista:
Tuli hommattua alesta Magicshine Monteer 8000. Tällainen hirmu tykki ja levittävä valo tarvii ehdottomasti tykimmän kaukovalon, koska itse monsterilla ei nää yhtään mitään yksistään. Monteerissa on erinomainen värilampötila ja huitsin leveä valokuvio. Miinuksena valo loppuu kuin seinään, ei vaan nää.
Ainahan sitä saa lupailla. Harmi ettei ko valoa ole valostoren valikoimissa eli heiltä ei ole saatavilla mitattuja lumeneita. Arvaan kuitenkin, että valoteho on 10 minuutin palamisen jälkeen lähempänä 2000 lm kuin 12000 lm.
En huomannut, että sitä kukaan olisi jeesuskauppana pitänyt.Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
Monta lumoniten lamppua sulla on ollu?Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
Meinaatko mitata vai?No oma tilaus oli näköjään riittävän nopea ja 12k lumenin lamppu tulossa edukkaaseen hintaan. Vai oliko se sitten max 55 lumenia käytössä kuitenkin, pianhan sen tietää
Jos löytyy millä tahansa tavalla parempaa mittausdataa lampuista, niin olen erittäin kiinnostunut vastaanottamaan linkin.Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
Tottamaar laakerirasva sopii laakeriin.Onko Teboilin Multipurpose vierintä- ja liukulaakerirasva käypäsää fillarin etunapaan? Vai pitäskö tohon nyt olla jotain spesiaalimpaa rasvaa joka on tarkotettu polkupyörän navoille?
Onko Teboilin Multipurpose vierintä- ja liukulaakerirasva käypäsää fillarin etunapaan? Vai pitäskö tohon nyt olla jotain spesiaalimpaa rasvaa joka on tarkotettu polkupyörän navoille?
Vähän riippuu mistä kaupungista puhutaan ja minkälainen talvi siellä on. Täällä Jyväskylässä olen luottanut Schwalben Ice Spikereihin. Pitoa on vaikka peilijäisessä mäessä ja kulkevat hyvin loskassa. Edelliset renkaat kestivät kahdeksan talvea. Ovat melko raskaat ajaa, mutta eipä tarvitse liukastella.Onko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
Hankala koko asfaltille tuo 27.5". Maastorenkaita löytyy em. Schwalben ISP ja suomalaiskiinalainen Black Ice. Tuurilla voi löytää edesmenneen Suomi tyresin Routaa joka näyttäis aika rullaavalta maastonakkeihin verrattuna. Joku tosin tais sanoa että kaikki oravaa pienemmät jää tuohon kuvioon kiinni. Ei omia kokemuksia.Onko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
Joskus se rengas voi olla niin tiukasti kiinni vanteessa, ettei sitä käsillä saa irti. Laita vanne maahan ja astu jalalla renkaan päälle, niin irtoaa vanteen reunasta rengas.Yritin huonolla menestyksellä vaihtaa rengasta. Pistosuojatun päällyskumin reunaa en saanut pois vanteen urasta, kun se istuu niin kireästi siellä syvällä että en saanut rengasrautaa ujutettua sen alle. Talttapäämeisselin sain sinne alle ängettyä, mutta suurella voimalla vääntäessä vanteesta rupes maali irtoamaan, annoin olla...
Youtube videoissa rengasrauta sujahtaa niin helposti paikalleen eikä rengaan vääntäminen pois vanteen urasta näytä vaativan ollenkaan voimaa.
Väärä tekniikka?
Tukevammilla sukilla ja toisilla pohjallisilla pääsee pitkälle. Sieltä pohjasta se kylmä tulee.Tossa ylempänä juteltiin viime kuussa näistä kylmien kelien pyöräilyvarusteista.
Pistin alkuviikosta tilaten xxl:n alennuksesta lämpimämmät kengät, Northwave Huskyt jotka oli alessa 75 eurolla. Tänään pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan ja vaikutti ihan ok kengiltä. Ei nää mun kirjoissa vielä talvikengät ole, mutta tänne välikaudelle mihin mun kausi ulottuu ihan hyvät pelit.
Tänään oli sellanen n. 7-8 astetta lämmintä ja jalat oli varsin tyytyväiset näissä ohuiden merino-sukkien kanssa. Kylmemmillä keleillä nämä kaipaa varmasti tukevampaa sukkaa tai tuplasukkia. Kengän malli on vähän tilavampi kuin omissa NW:n kesäkengissä, joten ”sukkavaraa” on laskettu kokoon jo jonkin verran mukaan. Yks kikka vois myös olla laittaa (paremmin) lämpöä eristävä pohjallinen näihin, vaikka sellainen villa/folio-viritelmä.
Yllättävän hyvä oli ajaa vaikka näissä on vartta, koska varsi on suunnilleen pelkkää neopreeniä tai vastaavaa joustavaa matskua.
Tänään kokeilin myös laittaa välikausibibsien päälle lisäsuojaa tuomaan polvimittaiset urheilushortsit, auttoi hyvin eikä puhaltanut viima munille, eikö myöskään haitannut polkemista. Lähelle nollaa menevillä keleillä nykäisen varmaan seuraavalla kerralla hiihtohousut jalkaan ja hiihtotakin päälle.
Kiitos suosituksista, Schwalben ice spiker pro löytyikin suoraan lähimmän XXL:n hyllystäOnko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
Joskus se rengas voi olla niin tiukasti kiinni vanteessa, ettei sitä käsillä saa irti. Laita vanne maahan ja astu jalalla renkaan päälle, niin irtoaa vanteen reunasta rengas.
Mittaa joku pinna navan reiästä vanteen sisäkehälle ja lisää mittaan 4mm ja haet paikallisesta halk. 2mm puolan nippelin kanssa.Mistäs nyt tiedän millainen pinna tuohon pitäisi ostaa ja mistä kannattaisi hakea?
Tänään tuli ajettua maastopyörällä Icebugin vähän vanhemmilla varsikengillä ja ei ne kyllä yhtään huonolta tuntuneet. Täytyy alkaa käyttämään noita jatkossa työmatkalenkeillä.En ole itse harrastanut pahemmin talvipyöräilyä muuten kuin nuorempana kouluun/töihin, mutta nyt olis tarkoitus jatkaa pyöräilykautta niin kauan kuin maa pysyy sulana. Mites täällä porukka varustautuu kylmällä kelillä lenkeille?
Pari päivää sitten tuli käytyä vetämässä viiskymppinen, lähtiessä oli noin +4 ja kotiin tullessa +1 ja oli kädet ja jalat aivan jäässä vaikka oli kengissä merino-sukat (ilmeisesti liian ohuet), kenkien päällä suojatossut (Craft shelter bootie) ja kädessä semipaksut maastopyöräilyhanskat. Lisäks tuntui että viima piiskas ajaessa munille vaikka oli vähän paksummat jollain tavalla tuulenpitävät fleece-ajohousut mallia Lidl jalassa.
Tässä nyt sitten mietin että johtuiko käsien ja jalkojen palelu liian ohuista yläosista (oli vain aluspaita ja takki) vaikkei kylmä ollutkaan sieltä, vai pitääkö sitä alkaa tosissan miettimään jotain talvihousujen ja kenkien hankintaa ja alkaa vetämään toppahanskoja käteen lähtiessä…
Onko kukaan pitänyt esim. hiihto- tai juoksuhousuja (softshell, windproof tights tms) fillaroidessa, toimiiko ne pyöräillessä vai puuttuuko niistä nimenomaan haaroista tuulensuoja ja puskee kylmät munille? Mulla on yhdet ”kalsaribibsit” joita olen käytellyt viileämmillä keleillä pitkien housujen alla ennen kuin sain ostettua täyspitkät bibsit niin aluskerta löytyis kyllä, ja juoksu- ja hiihtohousuja olis valmiiks kaapissa niin vois kokeilla niiden kanssa lähteä seuravan kerran, mutta käytännön kokemukset ja vinkit olis tervetulleita!
Vähän pääs yllättämään kun alle 10 asteen keleissä mennyt sujuvasti syksyllä pitkissä bibseissä, pitkähihaisella paidalla, ohuilla hanskoilla ja vakiokengillä ilman ongelmia, ja muutaman asteen kylmemmässä nyt tulin varpaat puuduksissa ja sormet kohmeessa lenkiltä kotiin vaikka olin varustautunut lämpimämmillä kamoilla. Ilmeisesti se viima vaan tossa muutaman asteen lämpötilassa vaan ottaa niin paljon enemmän lämpöä irti että vaikutti näin…
Tänään tuli ajettua maastopyörällä Icebugin vähän vanhemmilla varsikengillä ja ei ne kyllä yhtään huonolta tuntuneet. Täytyy alkaa käyttämään noita jatkossa työmatkalenkeillä.
^ tuo on ainakin ollut todella hyvä kaikin puolin. Pumppailen aina vähän "ylipainetta" renkaisiin, tiputtelen SKS:n mittarin avulla paineet halutuiksi ja eikun ajamaan.Mistä hyvä/laadukas, halpa, pieni ja hyvä akkukestoinen digitaalinen rengaspaine-mittari? Sellainen toki myös että presta/schrader kaikki sopivat tuosta vaan. Niin eikä päästelisi pahemmin ilmaa pois kun ottaa arvon.
Mitä tässä omat kokemukset, niin kartan kun reitit saa kumpaakin laitteeseen, eikä kellon pieni koko haittaa, vaan tekee ohjaamosta siistimmän. Itellä garmin epix 2 ja garmin edge 1040 ja kumpaakin saa niin watti kammet kun vaihteet näkyviin. Kellossa ei käsittääkseni saa ilmassa olo dataa, mikä on maastossa ihan hauska.Onko porukalla kokemusta Garminin Edge Explore 2 pyöräilytietokoneesta?
Maastopyöräilyyn mietinnässä pyöräilytietokone, kun kello on pyöräillessä vähän epäkäytännöllinen. Hyvä navigointiominaisuudet olisi suuri plussa. Mitenhän tuo soveltuisi maastopyöräilyyn? Maastokartat ilmeisesti saisi jollain keinolla. Muuten ilmeisesti vähän rajoittuneemmat ominaisuudet esim. Edge 540 malliin verrattuna. Ei maastopyöräily harjoitustilaa ja tiloja ilmeisesti muutoinkin vain 3 erilaista. Mutta ehkä pärjää ilman treeniohjelmia ym. vaikka vähän sääli, että rajoittuneemman ominaisuudet sen puolesta taitaa olla mitä nykyisessä Fenix 5 plus kellossa.
Garminin ekosysteemi ollut itsellä jo pidepään käytössä kellojen kanssa. Eennestään löytyy jo Garminin sykevyötä, kandenssianturia ja saisi myös sähköpyörään liitettyä, niin Garmin sen vuoksi.
Garmin Edge Explore 2 | Pyöräily GPS:t | Varuste.net
Osta Garmin Edge Explore 2 edullisesti ja nopeasti Varuste.net -kaupasta. Klikkaa ja tilaa heti tai tule myymäläämme. Kun kaipaat luotettavaa, helppokäyttöistä GPS-pyörätietokonetta, Edge Explore 2 on apunasi aina tarvittaessa. Jatka siis ajoa ja tutustu uusiin reitteihin, sillä Edge pysyy aina...varuste.net
Onpas siisti. Millä tuo kello on kiinni?Mitä tässä omat kokemukset, niin kartan kun reitit saa kumpaakin laitteeseen, eikä kellon pieni koko haittaa, vaan tekee ohjaamosta siistimmän. Itellä garmin epix 2 ja garmin edge 1040 ja kumpaakin saa niin watti kammet kun vaihteet näkyviin. Kellossa ei käsittääkseni saa ilmassa olo dataa, mikä on maastossa ihan hauska.
Tollasella Garmin QuickFit Quarter-turn pyöräteline 010-13013-10Onpas siisti. Millä tuo kello on kiinni?
Contin 37-622 talvikumit on aika kapeat reilu 30 milliä, käsittääkseni sama noissa kitkoissa. Nastoilla sopii cyclocrossin alle kyllä hyvin kapeampanakin, mutta kitkana vähän leveämpi tuntuu jotenkin ajatustasolla paremmalta. Kiviä nuo kerää ja heittää lokareihin hyvän määrän, mutta vielä ei ole tullut niistä ongelmia.Onko kellään kokemuksia polkupyörien kitkarenkaista? Onko noita muita vaihtoehtoja tällä hetkellä edes kuin continentalit? Rupee oleen jo kohtuullisessa hinnassa kun bike-componentsilla 37,50€ kpl Continental Top Contact Winter II 28" Folding Tyre