Pyöräily

Ajattelin jakaa tähän ketjuun muutaman Verkkokauppa.comin tarjouksen kun huomasin, että näitä uudempia X40-sarjan Garminin pyörätietokoneita on taas alennuksessa. Osa ollut aika samoissa hinnoissa Black Friday-kampanjassa, mutta tuo 1040 Solar-malli 499€ on mielestäni tosi hyvä tarjous - taitaa olla nyt Euroopan halvin hinta.




Muutakin hyvää alessa, esim Stages tehomittareita (myös kaksipuoleinen R9100 alle 500€) ja Garminin kelloja (fenix7 ja epix2)
 
Ajattelin jakaa tähän ketjuun muutaman Verkkokauppa.comin tarjouksen kun huomasin, että näitä uudempia X40-sarjan Garminin pyörätietokoneita on taas alennuksessa. Osa ollut aika samoissa hinnoissa Black Friday-kampanjassa, mutta tuo 1040 Solar-malli 499€ on mielestäni tosi hyvä tarjous - taitaa olla nyt Euroopan halvin hinta.




Muutakin hyvää alessa, esim Stages tehomittareita (myös kaksipuoleinen R9100 alle 500€) ja Garminin kelloja (fenix7 ja epix2)
Vissiin kohta tulossa jotain uutta, kun tollasilla hinnan alennuksilla hankkiutumassa varastoista eroon.
 
Sähköinen täpäri on nyt talven ajan lasitetulla parvekkeella säilytyksessä kuten muutkin pyörät. Akku ja näyttö sisätiloissa. Eihän tuosta kovasta pakkasesta ole haittaa moottorille ja muille komponenteille?

Mulla oli Bosch CX pyörä pihalla puolitoista talvea, akku ja näyttö sisätiloissa. Ei mitään ongelmia.
 
Vissiin kohta tulossa jotain uutta, kun tollasilla hinnan alennuksilla hankkiutumassa varastoista eroon.
Ei välttämättä. Garmin on julkaissut uusia mallipäivityksiä noin 3-3.5 vuoden välein.

530, 830 ja 1030 Plus malleja myydään vieläkin ja kovemmilla tarjouksilla. Ne ovat kuitenkin 2019/2020 malleja. 540 ja 840 julkaistiin tämän vuoden keväällä. 1040 muistaakseni viime vuoden syksynä.

Garminin uudistukset ovat usein melko marginaalisia ja koskevat softaa. Nyt ostettu Edge on varmasti käypää tavaraa vielä monen vuoden jälkeen.
 
Joo vastahan nuo 40-sarjalaiset on tänä vuonna julkastu.
Jännää, vuonna 2022 omani ostin.
IMG-0413.jpg
 
Jännää, vuonna 2022 omani ostin.
IMG-0413.jpg

Juu, 1040 julkaistiin viime vuonna ja nämä pienemmät sitten tänä vuonna. Ostin 840 Bundlen Verkkokaupan outletista 410,11 eurolla vähän ennen Black Fridaytä. Ei jää paljoa hintaa, jos ja kun saa nuo kilkkeet myytyä eteenpäin.
 
Sähköinen täpäri on nyt talven ajan lasitetulla parvekkeella säilytyksessä kuten muutkin pyörät. Akku ja näyttö sisätiloissa. Eihän tuosta kovasta pakkasesta ole haittaa moottorille ja muille komponenteille?
Vaihdevaijerit täytyy uudelleensäätää ajokauden aloituksen yhteydessä. Sähkövaihtajien kanssa ei. Paras olisi viileä tai lämmin säilytyspaikka, mutta säilyy ne noinkin.
 
Vaihdevaijerit täytyy uudelleensäätää ajokauden aloituksen yhteydessä. Sähkövaihtajien kanssa ei. Paras olisi viileä tai lämmin säilytyspaikka, mutta säilyy ne noinkin.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi ne uudelleen pitäisi säätää? En ole huomannut työmatkafillarin kanssa erityistä säätötarvetta, vaikka se seisoo puolet ajasta pakkasessa ja puolet puolilämpimässä varastossa. Säädön tarvetta ilmenee lähinnä vaijerinkuorien vaihdon yhteydessä, joka kuuluu siinä vaiheessa asiaan.
 
Osaisiko joku tietävämpi auttaa tämän pyörän suhteen?


Tarkoitus on hommata hihnavetoinen gravelpyörä joka soveltuisi myös pidempien retkireissujen polkemiseen, alustavan googlettamisen perusteella vaikuttaa ettei vastaavia tahdo hevillä löytyä suomen markkinoilta mutta voi olla etten vain ole osannut etsiä oikein. Classicbikestä ja Cranyonilta löytyy joitain hihnavetoisia mutta ovat lie enemmän kaupunkiajoon tarkoitettuja suoratankoisia pyöriä.

Jenkeistä löytyy myös Priorityn Apollo joka vaikuttaa juuri semmoiselta mitä etsin mutta parempi olisi jos euroopasta, ja paras jos suomesta löytyisi toimittaja ettei merien takaa tarvitsisi lähteä tilaamaan.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi ne uudelleen pitäisi säätää? En ole huomannut työmatkafillarin kanssa erityistä säätötarvetta, vaikka se seisoo puolet ajasta pakkasessa ja puolet puolilämpimässä varastossa. Säädön tarvetta ilmenee lähinnä vaijerinkuorien vaihdon yhteydessä, joka kuuluu siinä vaiheessa asiaan.
Lämpötilanvaihtelu useamman kuukauden seisotuksen jälkeen voi vaikuttaa vaijerin kireyteen. Lisäksi jos vaijeriin on jätetty jännite päälle, eli taakse suuremmalle rattaalle, ja eteen suuremmalle rattaalle se vaikuttaa tuohon myös.
 
Lämpötilanvaihtelu useamman kuukauden seisotuksen jälkeen voi vaikuttaa vaijerin kireyteen. Lisäksi jos vaijeriin on jätetty jännite päälle, eli taakse suuremmalle rattaalle, ja eteen suuremmalle rattaalle se vaikuttaa tuohon myös.
Kummallista miten ei ole yhteenkään mun mankeliin vaikuttanut. Kuulostaakin kieltämättä mutulle. Tämän logiikan mukaan vaijeri siis venyy lämpötilavaihteluista.
 
Upea kommentti joka liittyy polkupyörän vaihteiden teräsvaijerin venymiseen kuinka?
Siten, että ympäristön muutokset vaikuttavat vaijeriin tuottaen tarvetta säädöille pitkäaikaisen säilytyksen jälkeen.

Varmasti, mutta että se venyy niin että joka talven jälkeen säädetään... nyt oikeasti. Mutua.
Hyvä, että siellä ei ole ollut tämänlaista haastetta. Yleisesti ottaen tämä on kuitenkin yleisesti havaittu ilmiö.
 
Siten, että ympäristön muutokset vaikuttavat vaijeriin tuottaen tarvetta säädöille pitkäaikaisen säilytyksen jälkeen.


Hyvä, että siellä ei ole ollut tämänlaista haastetta. Yleisesti ottaen tämä on kuitenkin yleisesti havaittu ilmiö.
Yleisesti havaittavasta ilmiöstä on sitten varmasti jotain järkevää dokumentaatiota olemassa? Saa linkata.
 
Tottakai lämpötilan muutos vaikuttaa vaijerin kireyteen, mutta ainakin teoriassa lämpötilan muutos takaisin alkuperäiseen palauttaa myös vaijerin kireyden alkuperäiseksi.
 
Hyvä, että siellä ei ole ollut tämänlaista haastetta. Yleisesti ottaen tämä on kuitenkin yleisesti havaittu ilmiö.
Olet ainoa jonka olen kuullut sanovan, että talvisäilytyksen jälkeen pitää säätää uudestaan.

Oma kokemus on, että mitään ei tarvitse tehdä. Hyvin on pyörät toiminut useamman kuukauden ulkona talvella säilytyksen aikana.

Toki se teoriassa on mahdollista, mutta että "yleisesti havaittu ilmiö", niin tuskin.
 
Yleisesti havaittavasta ilmiöstä on sitten varmasti jotain järkevää dokumentaatiota olemassa? Saa linkata.
En tullut tänne väittelemään asiasta vaan esittämään omaan kokemukseen ja havaintoihin perustuvaa tietoa. Ja kyllä, myös muut ovat esittäneet samaa tietoa, koska ovat asian havainneet.
 
Onko teillä itsellä edes pyörää ulkona säilytyksessä vai periaatetasolla ylianalysoitte? Ainakaan 11sp Ultegran tai 11sp Gx:n osilla ei minkäänlaista havaittavaa eroa keväällä vaikka koko talven pyörä pihalla. En tosin säilytä ketjua isoimmalla takarattaalla senkään takia ettei takavaihtajan jouset ole koko ajan maksimivenytyksessä, jos sillä on mitään merkitystä.

Ehkä 13sp Campan Ekarilla voisi jotakin havaittavaa muutosta tapahtua tietyissä vaihteissa, kun niissä toleranssit säädöille paljon pienemmät.

En tiedä oletko suoriutunut peruskoulusta vai jättänyt sen kesken, mutta lämpölaajeneminen kuuluu opetussuunnitelmaan ja itse puhut jotain mutuilusta.[/URL]
Laske paljonko venymä on todellisuudessa. Voikin pohtia onko mitään merkitystä puhuttaessa pyöräilystä.

Kahden metrin teräsvaijerissa 40 asteen lämpötilaerossa puhutaan vajaan millin muutoksesta. Ei ole kovin merkittävä venymä tosielämän tilanteessa, joka vielä palautuu takaisin jos vain talvisäilytys. Itselläni on käytössä 12sp SR joka on myös hyvin herkkä säädöille eikä siinäkään äkilliset 20 asteen lämpötilaerot (~puolen millin muutos) vaikuta mitenkään toimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä oletko suoriutunut peruskoulusta vai jättänyt sen kesken, mutta lämpölaajeneminen kuuluu opetussuunnitelmaan ja itse puhut jotain mutuilusta.

Toinen mitä voit miettiä kun nyt tuhannesosia viilataan ja tosielämä unohtuu on se, että vaihtajaa liikuttaa sisävaijerin suhde ulkokuoreen, joka on myös terästä.
Nämä naurettavan pienet erot laajenemisessa koskee myös sitä ulkokuorta joka nyt sitten kasvaa tai kutistuu samoin kuin se sisävaijeri.
Suhde ei juuri muutu.

Joku nesteen kaasuntumis/jäätymisanalogia oli kyllä melko tuuhea vertauskohta, jossa ilmeisesti tarkoituksena oli vain luoda mielikuva suuresta lämpötilamuutoksesta ilman minkäänlaista samankaltaisuutta käsiteltävään topikkiin.

Jos lämpötilaerot johonkin polkupyörässä vaikuttaa havaittavasti niin vaimenninöljyjen paksuuteen, voitelurasvojen paksuuteen, rengaspaineisiin ja ilmajousiin.
 
Vaihteet säädetään jos vaihtaa huonosti, tai ääntää, ei sen takia että se on seissy talven pakkasessa. Jos haluaa vääntää metallin laajentumisesta, niin suosittelen vaihtaa sitten joka vuosi runkoa, kun sekin sitten viimeistään kesällä kutistuu.
 
Millaisia vaatteita pidätte keväällä/kylmänä kesänä päällä pyöräillessä? Pitäisi ostaa jotakin, kun kevät lähestyy, eikä ole oikein mitään järkevää. Lahkeet eivät saisi olla ketjun paskassa jaloista ja jotain kevyttä takkia tarttis
 
Millaisia vaatteita pidätte keväällä/kylmänä kesänä päällä pyöräillessä? Pitäisi ostaa jotakin, kun kevät lähestyy, eikä ole oikein mitään järkevää. Lahkeet eivät saisi olla ketjun paskassa jaloista ja jotain kevyttä takkia tarttis

Maantievedoissa pitkät spandex bibsit, tarvittaessa shortsit lämmittämään munia jos on kylmää/tuulta, lämpötilasta riippuen ohuempaa ja/tai paksumpaa aluspaitaa ja tuulenpitävä pyöräilytakki, kypärän alle ohut urheilupipo.

Maastossa kapealahkeiset ohuet softshell-housut olleet hyvät kylmempinä päivinä, yläosa samalla periaatteella lämpötilan mukaan kuin yllä mutta käytän metsässä niitä B-linjan rytkyjä tai perus urheilupusakoita enkä uusimpia ja siisteimpiä pyöräilyvaatteita.

Sunnuntaipyöräillessä perheen kanssa tai muuten kapealahkeiset verkkarit on olleet ihan toimivat useimmille viileille päiville, jos on kylmempää niin softshelliä. Yläosaan kelin mukaan mitä vaan urheilupusakkaa tai tuulitakkia...
 
Kevään työmatkapyöräily mielessä jo nyt, pidän siitä mutta inhoan repun käyttämistä matkalla kuin matkalla. Pyörä on gravel-mallinen jossa ei ylimääräisiä kiinnikkeitä rungossa ole kuin lokasuojille. Onko mitään universaalia ratkaisua jolla saisi enemmän tavaraa (läppäri, vaihtovaatteita jne) kyytiin ilman reppua, vai pitääkö ostaa uusi pyörä? :)
 
Itse käytän maantiellä tuulenpitäviä pitkiä spandexeja ja tuulenpitävää pyöräilytakkia ja ohuita hanskoja alle 20 asteen lämpötiloissa. Päähän olen joskus viritellyt tuubihuivin, jos lämpötila laskee alle 15 asteen. Maastossa pärjää selkeästi vähemmällä vaatetuksella lämpötilan puolesta, mutta ajelen kyllä säästä huolimatta raajat peittävässä varustuksessa ja hanskat kädessä ihan naarmujen estämiseksi. Työmatkalla/kauppamatkoilla saatan käyttää joskus farkkujakin, mutta enimmäkseen kuitenkin spandexeja. Ne kun eivät jää ikinä ketjuihin kiinni. Tulivuorelle vielä sellainen vinkki, että lahkeiden paskaantumiseen auttaa melkoisesti siirtyminen vahapohjaisiin voiteluaineisiin.

Ps. nyt kolmenkympin pakkasilla pukeutuminen oli jo kohtuullisen haastavaa hommaa, koska matkan alussa tuli helposti kylmä, keskivaiheilla pyörän totaalisesta kangistumisesta johtuen kuuma ja lopussa taas varpaat jäätyivät tehokkaasti hikisestä yleisfiiliksestä riippumatta.
 
Kevään työmatkapyöräily mielessä jo nyt, pidän siitä mutta inhoan repun käyttämistä matkalla kuin matkalla. Pyörä on gravel-mallinen jossa ei ylimääräisiä kiinnikkeitä rungossa ole kuin lokasuojille. Onko mitään universaalia ratkaisua jolla saisi enemmän tavaraa (läppäri, vaihtovaatteita jne) kyytiin ilman reppua, vai pitääkö ostaa uusi pyörä? :)
Ainakin Ortliebiltä löytyy erilaisia quick release -ratkaisuja ja Carradicelta perinteiset satulalaukut. QR-tarakoitakin on olemassa, mutta jonkinlainen tanko- tai satulalaukku riittänee läppärille ja vaihtovaatteille.

Yksi erikoisempi vaihtoehto on Jack the rack. Ei tarvitse erillisiä kiinnikkeitä ja sopii käytännössä kaikkiin tankoihin. Jos ~5kg painoraja riittää ja sopiva laukku löytyy entuudestaan, niin tuo on kallis mutta kätevä ratkaisu :)
 
Viimeksi muokattu:
Kevään työmatkapyöräily mielessä jo nyt, pidän siitä mutta inhoan repun käyttämistä matkalla kuin matkalla. Pyörä on gravel-mallinen jossa ei ylimääräisiä kiinnikkeitä rungossa ole kuin lokasuojille. Onko mitään universaalia ratkaisua jolla saisi enemmän tavaraa (läppäri, vaihtovaatteita jne) kyytiin ilman reppua, vai pitääkö ostaa uusi pyörä? :)

Mulla on pidempiä reissuja varten tollanen Thulen tarakka mihin saa tarakkalaukun helposti kiinni. Menee varmaan pyörään kuin pyörään kiinni. Vois olla yks vaihtoehto.

 
Kevään työmatkapyöräily mielessä jo nyt, pidän siitä mutta inhoan repun käyttämistä matkalla kuin matkalla. Pyörä on gravel-mallinen jossa ei ylimääräisiä kiinnikkeitä rungossa ole kuin lokasuojille. Onko mitään universaalia ratkaisua jolla saisi enemmän tavaraa (läppäri, vaihtovaatteita jne) kyytiin ilman reppua, vai pitääkö ostaa uusi pyörä? :)
Mikä malli? Jos saa lokarit niin saa varmaan tarakankin.
 
Eikö siinä ole ihan tavalliselle tarakalle ruuvipaikat? Ainakin kuvien perusteella olisi.

Onko jotain räjäytyskuvaa tms. jossa tämä väännettäisiin rautalangasta? :) Mulla ei ole koskaan ollut tarakallista fillaria, ja kauppojen valikoimasta on hieman vaikea katsoa mitkä telineet ovat "tavallisilla" kiinnikkeillä.
 
Onko jotain räjäytyskuvaa tms. jossa tämä väännettäisiin rautalangasta? :) Mulla ei ole koskaan ollut tarakallista fillaria, ja kauppojen valikoimasta on hieman vaikea katsoa mitkä telineet ovat "tavallisilla" kiinnikkeillä.
Menee hakusanoilla tarakka ja ostaa sellasen yleis mallin. Jos ostat tavaratelinen joka ei ole kohdistettu tietylle pyörämallille, niin siinä todennäkösesti sellaset kiinikkeet mukana, jolla saa omaan fillariin kiinni helposti. Katot vaan että tukee oman fillarin tuuma kokoa.
 
Suosituksia max 20€ valosta? Semmosesta mikä ei nyt ihan sysipaska ole mutta ei niin paljoa vitutakkaan jos pöllitään.
 
Suosituksia max 20€ valosta? Semmosesta mikä ei nyt ihan sysipaska ole mutta ei niin paljoa vitutakkaan jos pöllitään.
Tossa tarjous osastolta bongattu. Vois olla ihan kelpo.

e. Kuulemma saa matkahuollon kautta ilmaset postikulut. Tekniikka - Pyöränvalo Light5 NB800, 800 lm 19,90 (norm. 119.90)
 
Viimeksi muokattu:
Ostinpa ensimmäisen polkupyörän aikuisiässä: White GX Lite. Tietämys polkupyörämaailmasta nolla, prätkäpuolelta kylläkin kokemusta. Samalla kun olen internettiä selaillut niin olen huomannut miten syvälle rabbit holeen voi tämäkin harrastus mennä. Velogin youtube-kanava opettanut paljonkin pyörän huollosta, mutta onko teillä jotain vinkkejä aloittelijalle mitä haluatte jakaa? Huollosta, pesusta, pukeutumisesta.. mitä vain.

Kovasti sai pyörä kritiikkiä mm. Claris-komponenteista Muut - White GX Lite 22, unisex gravelpyörä 399e
Mennään nyt kuitenkin näillä mitä on.
 
Ostinpa ensimmäisen polkupyörän aikuisiässä: White GX Lite. Tietämys polkupyörämaailmasta nolla, prätkäpuolelta kylläkin kokemusta. Samalla kun olen internettiä selaillut niin olen huomannut miten syvälle rabbit holeen voi tämäkin harrastus mennä. Velogin youtube-kanava opettanut paljonkin pyörän huollosta, mutta onko teillä jotain vinkkejä aloittelijalle mitä haluatte jakaa? Huollosta, pesusta, pukeutumisesta.. mitä vain.

Kovasti sai pyörä kritiikkiä mm. Claris-komponenteista Muut - White GX Lite 22, unisex gravelpyörä 399e
Mennään nyt kuitenkin näillä mitä on.

Varmaan ihan ensiksi kannattaa suunnata forumille jossa kyseisiä asioita on puitu aika perusteellisesti. On hyvinkin aktiivinen forumi nykyään kun porukka kyllästynyt facebookin ÄO20 tasoiseen keskusteluun.

 
Isoin miinusasia tuossa Claris Whitessä todennäköisesti on halvat mekaaniset Promax -levyjarrut. Ei kuitenkaan omakohtaista kokemusta nosta. Uudet Clarikset on muuten osasarjana ihan ok.

Varmaan ihan ensiksi kannattaa suunnata forumille jossa kyseisiä asioita on puitu aika perusteellisesti. On hyvinkin aktiivinen forumi nykyään kun porukka kyllästynyt facebookin ÄO20 tasoiseen keskusteluun.

En kuvaisi mitenkään aktiiviseksi. Lähinnä nykyisin kuoleva alusta missä vain offtopikissa vänkääminen kerää porukkaa. Varsinaisia pyöräosioita kommentoi vain muutama käyttäjä ja niistäkin muutaman voi sanoa olevan aika persoonia, joiden suosituksia ei kannata edes kuunnella. Tämä n. 15 vuoden kokemuksella ja nykyisin käytännössä vain silloin tällöin käyn vilkaisemassa - samojen henkilöiden vääntämistä.
 
Ostinpa ensimmäisen polkupyörän aikuisiässä: White GX Lite. Tietämys polkupyörämaailmasta nolla, prätkäpuolelta kylläkin kokemusta. Samalla kun olen internettiä selaillut niin olen huomannut miten syvälle rabbit holeen voi tämäkin harrastus mennä. Velogin youtube-kanava opettanut paljonkin pyörän huollosta, mutta onko teillä jotain vinkkejä aloittelijalle mitä haluatte jakaa? Huollosta, pesusta, pukeutumisesta.. mitä vain.

Kovasti sai pyörä kritiikkiä mm. Claris-komponenteista Muut - White GX Lite 22, unisex gravelpyörä 399e
Mennään nyt kuitenkin näillä mitä on.

Tässä ketjussa on paljon juttua miettimistäsi asioista, kannattaa vaan selailla läpi tai katsella spesifimmin haulla jos halut vain yleistä juttua. Jos tulee yksityiskohtaisempaa kysyttävää niin vastaillaan sen mukaan mitä pystytään. Tuubista löytyy velogin lisäksi muutenkin pyöräilyasiaa, etenkin ulkomaisilta kanavilta ja niistä voi myös hakea vinkkejä.

Pari nopeaa vinkkiä, hanki huoltoteline jos meinaat kotona huoltaa, sekä kasaa/osta valmiina sopiva työkalusetti yleisimpiin töihin. Itse en ole hankkinut erillisiä pesuaineita pyörälle, pesen autonpesulitkuilla laimeammalla seoksella.

Claris on nykyään jotain sitä luokkaa mitä Sora oli ennenvanhaan, eli ei erityisen hyvä mutta ei aivan huonokaan. Kyllä noilla osasarjoilla eroa on, mutta aloittelija pärjää huonommilla ja sitten kun alkaa kilometrejä tulla enemmän niin tiedät paremmin mitä haluat, ja voit hankkia seuraavaksi pyöräksi haluamiltasi osin parempaa.

Huonommat vaihteet ei ole yhtä sulavia kuin paremmat ja vaatii useammin säätöä, millä alkaa olla oikeaa merkitystä vasta harrastuksen edetessä pidemmälle. Jos vaihteet vaatii säätöä 100km välein niin haitta on erilainen kerran-kaksi viikossa 20 km lenkkejä tekevälle kuin 100 km tai pidempiä vetoja tekevälle tai työmatkapyöräilijälle joille tulee muutama sata kilsaa viikossa mittariin. Toinen ero on että paremmissa sarjoissa on yleensä myös paremmat kahvat ja vaihtajat joita on mukavampi käyttää.

Viimeisenä vinkkinä, gravelin kanssa voi mennä monenlaisiin paikkoihin, kannattaa vähän seikkailla välillä :cool:
 
Isoin miinusasia tuossa Claris Whitessä todennäköisesti on halvat mekaaniset Promax -levyjarrut. Ei kuitenkaan omakohtaista kokemusta nosta. Uudet Clarikset on muuten osasarjana ihan ok.


En kuvaisi mitenkään aktiiviseksi. Lähinnä nykyisin kuoleva alusta missä vain offtopikissa vänkääminen kerää porukkaa. Varsinaisia pyöräosioita kommentoi vain muutama käyttäjä ja niistäkin muutaman voi sanoa olevan aika persoonia, joiden suosituksia ei kannata edes kuunnella. Tämä n. 15 vuoden kokemuksella ja nykyisin käytännössä vain silloin tällöin käyn vilkaisemassa - samojen henkilöiden vääntämistä.
Ei ole kanssa mitään hyviä kokemuksia fillarifoorumista. Aika sisäänpäin lämpiävää porukkaa ja ehdottomia totuuksia.
Harvemmin onneksi tarttee enää mitään kysellä yleensäkään.
 
Meillekin tuli töissä työsuhdepyöriin mahdollisuus, joten pakkohan se oli vähän kalliimpi sähköpyörä tilata. Tallissa on entuudestaan fatbike ja gravelpyörä, niin tuo laajentaa valikoimaa ihan mukavasti ja nyt voi jopa harkita toimistolle lähtemistä pyörällä. Naksuttelin pitkään eri vaihtoehtoja ja lopulta valitsin Focus Jam2 7.8
FO5400044v2022_2022_29_DI_GRY_135_PRO_JAM2-7-8-DEC.jpg

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 537
Viestejä
4 491 590
Jäsenet
74 255
Uusin jäsen
Kappa25

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom