Pyöräily

Burt jää vaan melkoisen surkeeksi mitä tulee suojaukseen.

Jep, eikä taida olla nykyisessäkään mikään huippu. Tosin ei ole nyt 2,5 kesään puhjennut / tyhjentynyt enää kertaakaan kun ollut litkuilla, vähän luotto kasvanut siihen.
 
Tuollaista gravelia vähän miettinyt sähkömaasturin kaveriksi. Onko kokemusta tuosta tai muita laitteita suositella? Koeajolle sain eilen tuon ja saman valmistajan alumiinirunkoisen alemman speksin fillarin ja tuo hiilarivehjas tuntui kyllä mainiolta. Toki hintaakin aika reilusti.

 

On hyvä. Hiilarirungolle vahva suositus, sen verran smuutimpaa on ajo varsinkin jos sitä gravelia tai teknisempää polunpohjaa ajelee. Canyonilta voi löytyä tuohon hintaluokkaan parempaa speksiä, mutta Trekillä voi saada enemmän katu-uskottavuutta lycrasediltä :)
 
On hyvä. Hiilarirungolle vahva suositus, sen verran smuutimpaa on ajo varsinkin jos sitä gravelia tai teknisempää polunpohjaa ajelee. Canyonilta voi löytyä tuohon hintaluokkaan parempaa speksiä, mutta Trekillä voi saada enemmän katu-uskottavuutta lycrasediltä :)
No jaa. Renkaalla tekee enemmän smuuttia kuin rungolla ikinä.
Mulla on nurkissa just kasattu 8.5kg cyclo/graveli, eikä se tunnu yhtään sen pehmosemmalta kuin toinen alumiinirunkoinen.
 
No jaa. Renkaalla tekee enemmän smuuttia kuin rungolla ikinä.
Mulla on nurkissa just kasattu 8.5kg cyclo/graveli, eikä se tunnu yhtään sen pehmosemmalta kuin toinen alumiinirunkoinen.

Niin, hiilari- ja alurunkojen smuuttiuserot huomataan toki niin, että samalla rengastuksella ajellaan molempia (missä maastossa tahansa) ja perstuntuma kertoo sitten erot. Alurunkoiseen graveliin en itse lähtisi ellei olisi budejttirajoite tai jos tulisi johonkin ympärivuotiseen työmatka- tms kaljanhakukäyttöön jossa ei oo niin nuukaa vaikka vähän naarmuja tulisikin.

Katselin tuota Trekkiä vielä tarkemmin ja siinä näyttäisi kyllä olevan osat ihan kohdallaan, runko ja vaihteisto erityisesti. Kiekot kyllä vähän halpiksia mutta nehän voi suht helposti vaihtaa. Jos PK-seudulla vaikutat, kannattaisi käydä tsekkaamassa Larunpyörän gravelit, tohon 5k budjettiin menisi esim juuri ja juuri alessa oleva M-kokoinen Santa Cruzin Stigmata, joka kyllä pesee tuon Trekin(kin) ja random alucyclot/gravelit mennen tullen :) Bassolta löytyisi myös kiihottavan näköinen Palta. XXL:n Ridley Kanzon tsekkaisin myös jos lisää vertailupohjaa kaipailee.

Disclaimerina ennenkuin joku filofanaatikko alkaa vaahtoamaan että onhan noi kaikki erilaisia keskenään osiltaan ja geometrialtaan joten eivät ehkä ole täysin vertailukelpoisia keskenään, mutta kyllä noista varmaan jostain osviittaa saa että mikä tuntuu itselle parhaimmalta. Osia vaihtamalla voi sitten toki alkaa sitten optimoimaan ajotyylin ja -tarpeen mukaan, ainoa oikeastaan mihin ei voi vaikuttaa on renkaan maksimileveys. Grizlissä se on 50, noista muista en sen tarkemmin katsonut kuin että Ridleyssä tulee 47 leveät renkulat vakiona ja Trekin maksimi oli 45.
 
Eikös nämä pitäis olla käyvät lokarit Grand canyon 8 maastopyörään? 29" renkaat siis ja tekemässä tilausta saksasta niin ottaisin samalla talven loskakelejä varten lokareita.
X-Blade & Shockblade Dark Set 29"
Vai onko suositella tuolta muita lokareita?
 
Niin, hiilari- ja alurunkojen smuuttiuserot huomataan toki niin, että samalla rengastuksella ajellaan molempia (missä maastossa tahansa) ja perstuntuma kertoo sitten erot. Alurunkoiseen graveliin en itse lähtisi ellei olisi budejttirajoite tai jos tulisi johonkin ympärivuotiseen työmatka- tms kaljanhakukäyttöön jossa ei oo niin nuukaa vaikka vähän naarmuja tulisikin.

Katselin tuota Trekkiä vielä tarkemmin ja siinä näyttäisi kyllä olevan osat ihan kohdallaan, runko ja vaihteisto erityisesti. Kiekot kyllä vähän halpiksia mutta nehän voi suht helposti vaihtaa. Jos PK-seudulla vaikutat, kannattaisi käydä tsekkaamassa Larunpyörän gravelit, tohon 5k budjettiin menisi esim juuri ja juuri alessa oleva M-kokoinen Santa Cruzin Stigmata, joka kyllä pesee tuon Trekin(kin) ja random alucyclot/gravelit mennen tullen :) Bassolta löytyisi myös kiihottavan näköinen Palta. XXL:n Ridley Kanzon tsekkaisin myös jos lisää vertailupohjaa kaipailee.

Disclaimerina ennenkuin joku filofanaatikko alkaa vaahtoamaan että onhan noi kaikki erilaisia keskenään osiltaan ja geometrialtaan joten eivät ehkä ole täysin vertailukelpoisia keskenään, mutta kyllä noista varmaan jostain osviittaa saa että mikä tuntuu itselle parhaimmalta. Osia vaihtamalla voi sitten toki alkaa sitten optimoimaan ajotyylin ja -tarpeen mukaan, ainoa oikeastaan mihin ei voi vaikuttaa on renkaan maksimileveys. Grizlissä se on 50, noista muista en sen tarkemmin katsonut kuin että Ridleyssä tulee 47 leveät renkulat vakiona ja Trekin maksimi oli 45.

Joo tuota Santa Cruzia katselinkin aiemmin, taidan tehdä matkan täältä kaakosta ihan tuota katsomaan.
 
Eikös nämä pitäis olla käyvät lokarit Grand canyon 8 maastopyörään? 29" renkaat siis ja tekemässä tilausta saksasta niin ottaisin samalla talven loskakelejä varten lokareita.
X-Blade & Shockblade Dark Set 29"
Vai onko suositella tuolta muita lokareita?

Kai ne käy ja ajaa asiansa, mutta kauhean rumia kotkotuksia noi kaikki on :( vähiten kamalampia on esim tämmöiset: RapidRacerProducts | ProGuard Front :)

Edit: satulatolppaan kiinnitettävät lokarit on tosi huonoja sitten pysymään paikoillaan, voi olla vaikea saada riittävän alas ja menevät helposti vinoon.
 
Eikös nämä pitäis olla käyvät lokarit Grand canyon 8 maastopyörään? 29" renkaat siis ja tekemässä tilausta saksasta niin ottaisin samalla talven loskakelejä varten lokareita.
X-Blade & Shockblade Dark Set 29"
Vai onko suositella tuolta muita lokareita?

Kuten edellä todettiin, noi on kaikki aivan kamalia riippumatta mihin päädyt, mutta olen tyytyväinen SKS Mudrockereihin edessä ja takana. Eipä niitä onneksi tarvitse kuin harvakseltaan poislukien työmatkoilla jotka tehdään satoi tai paistoi.
 
Kuten edellä todettiin, noi on kaikki aivan kamalia riippumatta mihin päädyt, mutta olen tyytyväinen SKS Mudrockereihin edessä ja takana. Eipä niitä onneksi tarvitse kuin harvakseltaan poislukien työmatkoilla jotka tehdään satoi tai paistoi.
Täältä kanssa ääni Mudrockereille. Mukana tulee tosi hyvät kiinnikkeet runkosuojateippeineen. Mulla oli hetken myös tosi suositut Mudhuggerit, mutta niissä ei mielestäni hinta ja laatu kohdanneet.


Tuleeko CRC:stä tullien kanssa ongelmia nykyisin?
Ei tule. Verot ovat jo hinnoissa.
 
Mitä ehmettiä. Ihan kaikesta briteistä tilatuista mä olen joutunut tullit sun muut maksamaan brexitin jälkeen.
Mikähän juttu?
"EU, Switzerland and Norway delivery

The relevant rate of local VAT will be applied based on the products included within your order, the VAT will be displayed in the product price and no further charges relating to VAT will be incurred. You will not be required to pay import tax or duty when your order arrives at customs.

For orders shipped to island territories please ensure you select the full delivery destination country before ordering to ensure the correct taxes are applied. This will apply to Canary Islands, The Azores, Madeira, Scilly and Sardinia."

Tämä on suoraan heidän tilausehdoissa. Omat tilaukset ovat lähteneet Briteistä ja menneet Alankomaiden tullin kautta.
 
Onko kokemusta peräkoukkuun laitettavista polkypyörätelineistä? Pitäis saada 2 maastopyörälle telineelle nykyisen 1 pyörän telineelle. Oiskohan näistä mihinkään?
motonet
biltema
 
Onko kokemusta peräkoukkuun laitettavista polkypyörätelineistä? Pitäis saada 2 maastopyörälle telineelle nykyisen 1 pyörän telineelle. Oiskohan näistä mihinkään?
motonet
biltema
Biltema näyttää rimpulalta ja itsellä tuo thule menee yhdelle maasturille tai kahdelle kipparasarviselle, mutta kaksi maasturia on jo tosi hankala sovittaa niin ettei pyörät telo toisiaan.
 
Niin se kävi että tänään lähti Santa Cruz matkaan Larusta. Nyt chesterit kiinni kun ei ole muutakaan mutta pitää vähän miettiä varustelua. Ja kiitokset @Wes Wishbone vinkeistä!
 

Liitteet

  • IMG_4499.jpeg
    IMG_4499.jpeg
    922,1 KB · Luettu: 229
Viimeksi muokattu:
Täältä kanssa ääni Mudrockereille. Mukana tulee tosi hyvät kiinnikkeet runkosuojateippeineen. Mulla oli hetken myös tosi suositut Mudhuggerit, mutta niissä ei mielestäni hinta ja laatu kohdanneet.

Eteen on helppo löytää vaikka mitä , mutta täpärin takalokasuoja onkin sit kinkkinen.
Tilasin taakse tömmöisen joka suoja vähän linkkujakin.
 
Eteen on helppo löytää vaikka mitä , mutta täpärin takalokasuoja onkin sit kinkkinen.
Tilasin taakse tömmöisen joka suoja vähän linkkujakin.
Tuo Mudrocker on mullakin täpärissä. Siinä on samanlainen lirpake joka suojaa linkkuja.
 
Niin se kävi että tänään lähti Santa Cruz matkaan Larusta. Nyt chesterit kiinni kun ei ole muutakaan mutta pitää vähän miettiä varustelua. Ja kiitokset @Wes Wishbone vinkeistä!

Upeaa! Noita ei tule liikaa kaduilla vastaan ja alehintaan ihan hullun hipot palikatkin! Nyt ei jää fillarista kiinni gravel-kokemukset :)

Edit: tuli varmaan sisureilla renkaat? Eka operaatio sitten litkutus, kiekot taitaa olla teipattu valmiiksi. Siihenhän tarttee sitten tubeless-venttiilit (ellei tullut kiekkojen mukana) ja litkua.
 
Onko kokemusta peräkoukkuun laitettavista polkypyörätelineistä? Pitäis saada 2 maastopyörälle telineelle nykyisen 1 pyörän telineelle. Oiskohan näistä mihinkään?
motonet
biltema

Noista kahdesta ehdottomasti Thule. Itsellä oli aikanaan tuosta edeltävä malli ja siinä meni täpäri + cyclocrossari ihan hyvin siten, että laittoi filot niin, että stongat osoittivat eri suuntiin. Jos ei näinkään mahdu, niin kääntää sitten toisen stongan 90 astetta kuljetuksen ajaksi. Kovin jatkuvaan käyttöön tuo teline on kyllä rimpula, vaikea saada yhtä (kahdesta puhumattakaan) filoa aseteltua siihen nopeasti ilman että joutuu säätämään ja laittelemaan esim jotain lisäremmejä että eturengas pysyy suorassa tai asettelemaan jotain vaahtomuovipaloja runkojen tai rungon ja telineen väliin. Itse päivitin tuosta telineestä kattotelineisiin (Proridet) joissa plussana se että voivat olla koko ajan asennettuna katolla ja fillari menee sinne suht sutjakkaasti. Koukkuun hankin myös Thulen Velospacen joka on selvästi mukavin ja helpoin tapa kuljettaa fillareita, miinuksena toki hinta ja telineen vaatima iso säilytystila kun ei ole käytössä.
 
Onko kokemusta peräkoukkuun laitettavista polkypyörätelineistä? Pitäis saada 2 maastopyörälle telineelle nykyisen 1 pyörän telineelle. Oiskohan näistä mihinkään?
motonet
biltema
Mulla oli toi Thule jonkin aikaa 3-pyörän mallina XXL:stä käytössä. Iha ok hintaansa nähden. Oli vissiin normipyöriä tulossa, ei sähköisiä? Jolloin tuo on vielä parempi.
Henk.koht suosittelen ostamaan myös sitomisremmin/näppiremmin sellaisella silikonipehmusteella. Jotenkin paljon turvallisempi olo, kun on vielä sellaisella varmistettu.

Oikeasti jos on vaan yhtään irroittaa, niin nyt kun ostin tuollaisen kunnollisen pyörätelineen niin viitsi sitä käyttääkin. Kunnollisella tarkoitan sitä, että se taittuu nopeasti pois peräkontin tieltä. Maksoi jotain 450 tms.
Mutta kyllä tuo välttää, kunhan ymmärtää että peräkontille ei ihan niin vaan "juosta" ja ravata - mutta mainittakoon, että joissakin autoissa silti kontti aukeaa tuo perässäkin.. Ei kaikissa varmaan, mutta monissa!
 
Upeaa! Noita ei tule liikaa kaduilla vastaan ja alehintaan ihan hullun hipot palikatkin! Nyt ei jää fillarista kiinni gravel-kokemukset :)

Edit: tuli varmaan sisureilla renkaat? Eka operaatio sitten litkutus, kiekot taitaa olla teipattu valmiiksi. Siihenhän tarttee sitten tubeless-venttiilit (ellei tullut kiekkojen mukana) ja litkua.

Juu tattis :)
Ostin tietty samalla Reserven omat venttiilit ja litkut mukaan, tänään vielä ajellaan sisureilla ja viikonloppuna tubelessiksi.
 
Larun pyörässä sanottiin noista Santa Cruzin hiilarirungoista, ettei ole juurikaan rikkoontuneita tullut vastaan, ainut kun joku oli ajanut alamäessä puuta päin. Ei ehkä kaikkein kevyimpiä, mutta kestävimmästä päästä :thumbsup:
 
Larun pyörässä sanottiin noista Santa Cruzin hiilarirungoista, ettei ole juurikaan rikkoontuneita tullut vastaan, ainut kun joku oli ajanut alamäessä puuta päin. Ei ehkä kaikkein kevyimpiä, mutta kestävimmästä päästä :thumbsup:

En löytänyt valmista vertailukelpoista listaa eri rungoista mutta jos Stigmatan runko+keula painaa 1600gr on se kyllä aika kevyt. Nopeasti katsottuna Canyon Grizl, Trek Checkpoint ja Cervélo Áspero runkosetit näyttäisivät olevan ~100gr kevyempiä mutta tuokin ero kompensoituu nopeasti kun vertailee valmiiden pyörien painoja oletuspalikoillaan. (joo, ehkä vähän erilaisiin ajoihin suunniteltu nuo filot, ja itsekin ottaisin teknisempään rytyytykseen Stigmatan ja asfaltti+hiekkateille Cervelon, mutta silti tuo ilmoitettu 8.63kg paino Stimgatalle (vielä hissitolpalla!) kestää kriittisemmänkin vertailun muihin oikein hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
En löytänyt valmista vertailukelpoista listaa eri rungoista mutta jos Stigmatan runko+keula painaa 1600gr on se kyllä aika kevyt. Nopeasti katsottuna Canyon Grizl, Trek Checkpoint ja Cervélo Áspero runkosetit näyttäisivät olevan ~100gr kevyempiä mutta tuokin ero kompensoituu nopeasti kun vertailee valmiiden pyörien painoja oletuspalikoillaan. (joo, ehkä vähän erilaisiin ajoihin suunniteltu nuo filot, ja itsekin ottaisin teknisempään rytyytykseen Stigmatan ja asfaltti+hiekkateille Cervelon, mutta silti tuo ilmoitettu 8.63kg paino Stimgatalle (vielä hissitolpalla!) kestää kriittisemmänkin vertailun muihin oikein hyvin.

Juu näin on, nuo sadan gramman erot nyt on ihan turhia ja tuossa fillarissa käytetyt osat nyt on priimaa ja kevyitä muutenkin.

Puhui varmaan lähinnä maastopyörien rungoista, olisko oma Cruzin Highball yhden C:n mallina L koossa painanut jotain 1200gr. Mutta jäykällä keulalla ja gravel renkailla, ilman polkimia tais olla paino kuitenkin karvan alle 8kg. Alukiekoilla vaikkakin köykäset nekin.
 
Ajatuksena olisi ruveta taittamaan työmatkaa (17km suunta) fillarilla ja kaipaisin vähän vinkkiä vaatetukseen. Pääasiassa kuntopyöräilyt tulee tehtyä kesäkuukausina niin en omista kuin lyhyitä pyöräilyyn sopivia vaatteita. Millaisilla vermeillä poljette syys- ja talvikelissä? Onko olemassa jokin tietty hyvä vaatebrändi? Kevyttä, vettä ja tuulenpitävää ja hengittävää ei varmaankaan voi kaikkea saada samassa paketissa.

Sitten ihan toinen kysymys. Fillarina meikäläisellä Canyonin hiilikuiturunkoinen Grizl, eli ihan kovaan gravel ja seikkailumenoon tarkoitettu peli. Mutta, uskaltaako tuolla vetää esim. Thulen Chariot kärryä? Onko kokemusta hiilarirunkoisilla kärryn vetelystä? Mitä pitää mahdollisesti huomioida?
 
Ajatuksena olisi ruveta taittamaan työmatkaa (17km suunta) fillarilla ja kaipaisin vähän vinkkiä vaatetukseen. Pääasiassa kuntopyöräilyt tulee tehtyä kesäkuukausina niin en omista kuin lyhyitä pyöräilyyn sopivia vaatteita. Millaisilla vermeillä poljette syys- ja talvikelissä? Onko olemassa jokin tietty hyvä vaatebrändi? Kevyttä, vettä ja tuulenpitävää ja hengittävää ei varmaankaan voi kaikkea saada samassa paketissa.

Sitten ihan toinen kysymys. Fillarina meikäläisellä Canyonin hiilikuiturunkoinen Grizl, eli ihan kovaan gravel ja seikkailumenoon tarkoitettu peli. Mutta, uskaltaako tuolla vetää esim. Thulen Chariot kärryä? Onko kokemusta hiilarirunkoisilla kärryn vetelystä? Mitä pitää mahdollisesti huomioida?

Ollaan kahdella eri hiilikuitufillareilla kärryä vedetty, ei mitään ongelmaa. Kun Thulelta saa oman akselin takapyörälle johon se kärryn pidike kiinnitetään, tuskin tressaa pyörää pahemmin.
 
Ajatuksena olisi ruveta taittamaan työmatkaa (17km suunta) fillarilla ja kaipaisin vähän vinkkiä vaatetukseen. Pääasiassa kuntopyöräilyt tulee tehtyä kesäkuukausina niin en omista kuin lyhyitä pyöräilyyn sopivia vaatteita. Millaisilla vermeillä poljette syys- ja talvikelissä? Onko olemassa jokin tietty hyvä vaatebrändi? Kevyttä, vettä ja tuulenpitävää ja hengittävää ei varmaankaan voi kaikkea saada samassa paketissa.

Tää on mahtavan mielenkiintoinen aihealue! Itse myöhäisheränneenä aloin vasta pari vuotta sitten ajelemaan läpi vuoden (en tosin työmatkaa) ja toimivan vaatetuksen löytäminen ollut vaikeaa mutta palkitsevaa hommaa :) Omassa käytössä täysin vedenkestävät vaatteet ovat olleet täysin turhia koska hyvin nopeasti alkaa sisäpuolelta hikoilemaan kokonaisvaltaisesti. Omissa testailuissa tullut siihen tulokseen että tuulenkestävyys on ehdottomasti tärkein ominaisuus ajomukavuuden kannalta.

Vähiten huonoin täysin vedenkestävä on ollut tämä Enduran takki valtavien vetskareiden takia kainaloissa joilla saa edes vähän tuuletusta lenkin aikana. Muuten tuuliseen, kylmään ja sateiseen säähän parhaat kokemukset itsellä olleet Goren Infinium takeista, hanskoista ja bibseistä. Hengittävät yllättävän hyvin ja pitävät kylmän tuulen loitolla. Sadettakin kestävät jonkin verran ennenkuin tulee saumoista läpi. Olen ajellut ohuella teknisellä paidalla ja Goren takilla -5 <-> +7 lämpötiloissa ihan onnistuneesti tunnin lenkkejä ilman että on tullut liian kylmä, hikinen tai kuuma olo. Näitä löytyy myös XXL:a joskus alennusmyynneistä. Kovemmilla pakkasilla (ja vähän pienemmillä keskinopeuksilla) Enduran freezing point housut ja takki ovat olleet oikein hyvät. Tosi tärkeä lisävaruste on kenkäsuojat ettei varpaat jäädy, vaikka kengät olisivatkin talvikäyttöön tarkoitetut.
 
  • Tykkää
Reactions: miu
Itse olen sähkömaasturillani pyöräillyt pari vuotta ympäri vuoden. Minulla on Abusin talvivarusteinen kypäri, jonka saa riisuttua kesäkäyttöiseksi, ja johon saa lisäksi hankittua kesämallin sisäpehmusteet. Vaikka itselläni on monenlaisia kalvotakkeja, niin loppupeleissä ne aina hiostavat, ainakin raskaammissa liikunnoissa. Paras ratkaisu tähän on ollut R-collectonin hiostamaton hyvin tuulta pitävä ja vettähylkivä anorakki. Naulakostani löytyy vetoketjumallinen ja etutaskullinen malli. Lisäksi hupun alle saa hyvin tuon Abusin kypäränkin tarvittaessa huonolla ja tuulisella säällä mahtumaan. Takin alle voi sitten lisätä tarpeellisen määrän välivaatteita, itsellä yleensä ainakin 100-prosenttista merinovillaa oleva paita.

Jaloissa taas minulla on ollut Salomonin ja Craftin hiihtohousuja ja -trikoita. Niidenkin alle tarpeellinen määrä lisälämmikettä. Tarvittaessa olen alla käyttänyt Craftin windstopper -boxereita. Kenkinä olen käyttänyt Salomon XA Pro GTX -lekkareita, jotka omaani käyttöön ovat olleet riittävän lämpimät, kun en ole jaloista palelevaa sorttia. Käsissä nahkarukkaset.

Näin varustatuneena pitkäkin syys- tai talvilenkki pyörällä sujunut oikein hyvin.

Abus

Kesäpehmusteet

Anorakki
 
  • Tykkää
Reactions: miu
Millaisilla vermeillä poljette syys- ja talvikelissä?

Tähän vielä lisäys että tosiaan kypärän alle jonkunlainen skull cap on hyvä, mahtuu normikypärän alle (hyvä jos peittää korvat myös). Itse pärjännyt -10 tienoille pelkästään tuollaisella. Sitten tosi kovassa pakkasessa/viimassa jonkunlainen tuubihuivi auttaa, kun saa samalla suojattua kaulan, posket, korvat ja päälaen. Miinuksena noissa on se, että kaulan alueelle voi sitä kangasta laskostua niin paljon, että alkaa siitä kohden hiostamaan.
 
Tähän vielä lisäys että tosiaan kypärän alle jonkunlainen skull cap on hyvä, mahtuu normikypärän alle (hyvä jos peittää korvat myös). Itse pärjännyt -10 tienoille pelkästään tuollaisella. Sitten tosi kovassa pakkasessa/viimassa jonkunlainen tuubihuivi auttaa, kun saa samalla suojattua kaulan, posket, korvat ja päälaen. Miinuksena noissa on se, että kaulan alueelle voi sitä kangasta laskostua niin paljon, että alkaa siitä kohden hiostamaan.



Näitä saanut alennuksesta usein. Pärjää hyvin kylmillä keleillä. Lämmittimet kenkiin vois auttaa kanssa tai talvipyöräilykengät, yksi vaihtoehto myös käyttää normi polkimia ja paksummat omat kengät. Paksut hanskat myös tärkeät, itsellä just pahiten kylmettyy kädet ja jalat.
 
No jaa. Renkaalla tekee enemmän smuuttia kuin rungolla ikinä.
Mulla on nurkissa just kasattu 8.5kg cyclo/graveli, eikä se tunnu yhtään sen pehmosemmalta kuin toinen alumiinirunkoinen.

Pakko kompata, toki riippuu myös käytöstä. Maantiellä tietty hiilarilla ja siinä jotain merkitystä, monihan ajaa suhteellisen smuutilla alustalla gravelillakin. Alumiini myös kivempi kun uskaltaa kunnolla runtata ja jää rahaa muuhun kuten parempiin vaihtajiin, varusteisiin jne. Toki vähän paremmat pyörät ovat melkein aika hiilareita.
 
Pitäisi uudet ketjut vaihtaa, mutta vaihtoehtojen määrä yllätti. Mitkä ketjut tälläiseen pyörään sopii parhaiten? Silverback Stride 29 Comp (2019)


Ei siis kalleimmat mahdolliset vaan sellaset hyvät ja edulliset :D
 
Pitäisi uudet ketjut vaihtaa, mutta vaihtoehtojen määrä yllätti. Mitkä ketjut tälläiseen pyörään sopii parhaiten? Silverback Stride 29 Comp (2019)


Ei siis kalleimmat mahdolliset vaan sellaset hyvät ja edulliset :D

Eiköhän kaikki shimpan ysilehtiselle takapakalle sopivat käy, vaikka nää. Vahva suositus ketjulle jossa tulee ketjulukko mukana, huoltotoimenpiteet helpompia jatkossa. Ketjunkatkaisijan tarttet että saat vanhat irti.
 
Maantiepyörään olisi 8s->10s päivitys edessä. Pakka ja vaihtaja löytyy jo. Pitäisi uusi 2x10s kahvasetti löytää. Yllätyin miten kalliita pelkät vaijerikahvat ovat. Kannattaako mekaaniset levyjarrut vaihtaa nesteeksi samalla?
 
Ehdotelkaas jotain hyvää hinta/laatu etulamppua pyörään, mielellään semmonen joka on helppo laittaa kiinni ja ottaa irti (joku remmi), chillailu ajoon tarkotettu ja hinta ehkä about ~50€ max.
 
Ehdotelkaas jotain hyvää hinta/laatu etulamppua pyörään, mielellään semmonen joka on helppo laittaa kiinni ja ottaa irti (joku remmi), chillailu ajoon tarkotettu ja hinta ehkä about ~50€ max.


600lm riittänee normiajeluun kaikkialla muulla kuin umpimetsässä. Fiksu kiinnityssysteemi ja kestävä runko.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 045
Viestejä
4 417 740
Jäsenet
73 285
Uusin jäsen
Onni9001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom