Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se olis se oikea leveys aikalailla tärkein.Edellisen satulan kanssa oli ongelmaa, että vehje puutui pidempiä matkoja ajaessa. Ajattelin että päivittämällä tilanne paranisi ja hommasin tuon kehutun Selle Italia SLR Boost S3:n. Siinä oli kuitenkin todella laaja "relief channel" ja muutenkin ergonomiseksi kehuttu. Täytyy sanoa, että se oli kyllä omalla kohdalla muutos huonompaan; satula muistuttaa kokoajan olemassaolostaan ja paikat puutuvat vain pahemmin. Veikkaan että ongelma liittyy satulan muotoiluun ja pienehköön pinta-alaan yhdistettynä omaan painoon (104kg). Kevyemmällä kuljettajalla varmaan toimii huomattavasti paremmin. Satula on aika lyhyt, joka varmasti on myös monelle hyvä asia, koska tällöin ei tule vahingossa istuttua satulalla liian edessä. Veikkaan että itsellä se kuitenkin rajoittaa painon jakautumista. Pintamateriaali on nahkea, joka lienee maantiepyöräilyssä hyvä, koska auttaa säilyttämään asennon, mutta metsäpolkuja ym. ajellessa aavistuksen hankala, jos satulalta joutuu nousemaan välillä, sillä se tarraa housuihin kiinni uutta asentoa hakiessa.
Olisiko suositella jotain toista satulamallia näiden kokemusten pohjalta? Myös mikäli tämä Selle kiinnostaa, niin se on kaupan.
Jos kiekko on nyt kunnolla paikoillaan, niin sitten jarrusatulan keskitys tai mäntien herkistely. Ehkä se on alunperin ollut jotenkin vinossa kuten epäilit.Sanokaas, mikä meni vikaan konkelin renkaanvaihdossa, kun takaisin laitettaessa huomasin että takalevy laahaa ei edes jarrupaloihin, vaan ihan suoraan jarrusatulaan, vai mikä tuon kiinteän ja liikkumattoman osan nimi onkaan, missä palat ja niitä liikuttelevat osat on kiinni. Nuolen osoittamassa kohdassa. Jarrupalojen kosketuspinta loppuu suunnilleen tuohon vaakaviivojen korkeudelle, ja niiden välissä on kyllä välystä, mutta tuolla yläreunassa ottaa kiinni suoraan nuolen osottamassa kohdassa.
Tuo on tektron halpis mekaaninen levy, missä liikkuu vaan ulomman puolen jarrupala, sisempi on kiinteä ja liike aika suuri. Jarrulevykin mallia "kiero" minusta, vai silmätkö on kierossa.
Rengas vinossa olisi tietysti se ilmeisin, mutta kun ei mielestäni ole. Akseli on pohjassa rungossa olevissa lovissa molemmin puolin, ja pikalinkulla viimeinen kiristys varsin maltilliseen kireyteen. Jos tuota yrittäisi laittaa sellaseen asentoon, että jarrulevy olisi nätisti keskellä tuossa satuloiden välissä yhtä kaukana kummaltakin reunalta, niin sitten kyllä on oikeasti rengas vinossa oikealle. Isosti.
Epäilen vähän, että se olisi tehnyt tuota jo pidemmän aikaa eikä liittyisi tähän remonttiin nyt ollenkaan, kun takapyörä on aina ollut vähän huonompi pyörimään vapaasti kuin etupyörä, ja pientä "helisevää" ääntä pitänyt vapaasti pyöriessään. Luullut jarrupalojen laahaamiseksi aina vaan, vaan että suoraan satulaan.
Mikäs tässä nyt olisi todennäköisin case, tuo jarrun kiinnitys mikä onkaan vinossa, ei kyllä taida olla säädettävää mallia, vai jarrulevy kierona, vai mitäs. Voinhan minä sitä rengasta vielä kerran yrittää sovitella suorempaan, mutta en oikein usko, niin iso tuo heitto. Onhan tuo fillari varmaan kaatunut sen kerran-pari vasemmalle kyljelleen, niin olisko voinut vääntyä siinä, ja saisko mitenkään väänneltyä takasin. Vähän vaikea kyllä uskoa, niin jykevältä vaikutta, että olisko pultattu vituiksi jo kiinan päässä sitten.
Jos kiekko on nyt kunnolla paikoillaan, niin sitten jarrusatulan keskitys tai mäntien herkistely. Ehkä se on alunperin ollut jotenkin vinossa kuten epäilit.
Kyllä siinä säätövara täytyy olla. Tuo mäntien herkistely ei sovikaan tähän kun nuo sinun on mekaaniset. Niissä sopiva välys levyjen ja mäntien väliin säädetään pinnojen puoleisen palan säädöllä (kuusiokolo satulan pinnojen puoleisella sivulla) sekä vaijerin kireydellä.Niih. Minä vaan pelkään, että onko tuossa satulassa säätömahdollisuutta ollenkaan, jotkut ruuvit tuolla pohjan puolella, mutta liekö säätövaraa vai ihan tiukat läpireiät pulteille. Sanity checkki, että onko sen säätötarve edes realistinen ajatus, vaan kai se sitten on. Kiekko on minusta niin hyvin paikallaan, kuin voi, kun tosiaan näyttäisi että tuossa rungossa on hyvin tarkkaan pienet matalat lovet sille, mihin asettuu pohjaan asti tai sitten ei asetu ollenkaan. Silmämääräsesti suorassa silloin, ja selvästi turvallisemman tuntunen kuin että lähtisi yrittämään kiristää sitä paikalleen ei-pohjaan asti niin kuin mummopyörän teräsrungossa oli sellanen 5 senttiä säätövaraa takarenkaalla ja jumalattomaan momenttiin sitten väännettiin johonki puoleenväliin sitä matkaa ja silti kesti sekä runko että asetus, tällasen alumiinisen ihmeen kanssa en uskaltaisi samaa yrittää.
Kiitoksia vinkistä pitänee kattoa kohta sekä video että nuo pultit millä satula tulee runkoon kiinni. Tuossa on sivukuva vielä niin näkee minkä mallinen laitos kyseessä.
Täähän on se yleisin ongelma. Nyt kun jarru säädetty uusiks, niin kohtahan ne laahaa, kun rengas asettuu paikalleen. Yleensä pikalinkku kannattaa laittaa kiinni siten että painaa mahalla satulasta pyörää alaspäin ja laittaa linkun kiinni.Onko sulla kiekko ihan "pohjassa" haarukassa?
Juuh sain tuota satulaa liikuttelemalla just just löytymään sellaisen asennon, missä ei ihan ota satulan ulompaan yläreunaan, tai sitten sisempään jarrupalaan, ja nyt pyörii vapaasti, vaan väliin jäi sellanen atomin puolikas.
Päättelisin, että tuo koko satula-asetelma on jotenkin taipunut sisäänpäin, yläreunastaan kiekkoa kohti, ja sillehän ei säätöä ole ellei jotakin prikkaa ite askartelisi väliin. Liekö kaadettu jossain parkissa ja siinä mennyt, ite en ole kompuroinut mielestäni.
Tolleen kuvan mukaisesti se väkisinki jää. Mustalla satula, sinisellä palat, ja punaisella jarrulevy. Mutta siis toimii ajettavasti nyt, kiitos.
Jarrusatulan kiinnityspultit oli muuten tosi löysällä, sanosin melkein että auki toinen, ollu varmaan pidempään. En ole ite koskenukaan niihin aiemmin. Vaan eipä se siitä sen suorempaan menny kiristämälläkään tosiaan, no jos nyt edes paikallaan pysyisi. Ylöspäin on varaa reilusti, juu.
Aloittaisin jarrusatulan ja -palojen asemoinnin ihan puhtaalta pöydältä vaikka tämän videon voimin:Juu olen kyllä melkoisen varma, että rengas on haarukassa pohjassa, ja jos ei aiemmin ollu niin nyt ainakin ekan lenkin jälkeen on 120kg kuskilla ja ei mitenkään hirveän tiukkaan vedetyllä pikalinkulla. Voihan tuo vielä kertaalleen uusiksi laittaa.
Jarrusatulan kiinnityspultit oli muuten tosi löysällä, sanosin melkein että auki toinen, ollu varmaan pidempään. En ole ite koskenukaan niihin aiemmin. Vaan eipä se siitä sen suorempaan menny kiristämälläkään tosiaan, no jos nyt edes paikallaan pysyisi. Ylöspäin on varaa reilusti, juu.
e: Nojoo ehkä sen ihan pikkusen suorempaan vielä sai, kun piti renkaasta kiinni samalla kun veti linkun lukkoon, ettei päässyt siirtymään yhtään. Ei keskelle satulaa, mutta lähemmäs sitä. Riittää itelle, nyt ajellaan ja katotaan mitä käy.
On muuten hyvä ja pehmee kyyti Panaracer Category S2:illa jos joku miettii maantiepyörään uutta rengasta. Ihan kuin ilmatyynyillä kelluisi Continental Ultrasport 2:n jälkeen samoilla paineilla. Ei varmaan yhtä nopeat, mutta todella hemmetin paljo mukavammat ja satunnaiselle lenkkeilijälle oikein bueno. Ehkä nuo Contit on sitten tehty jonneki, missä asvaltti on sileä kuin parkkihallin lattia täällä, normaalilla suomalaisella pinnoitteella tippuu paikat hampaista tai sitten on niin tyhjänä että tällä painolla saa jo tosissaan varoa pinch flatteja.
Onhan noissa tietysti sekin ero, että Panasoonicit on tuollaset rättirenkaat, mikä lie lie oikea nimitys tuolle että ei oo terästä sivuvallissa niin että taittuu kuin sisäkumi rullalle.
Ennen kaikkea läskithän tubeloidaan.Uusi fatbiken sisärengas, voikohan tuo venttiilin asento olla ihan tarkoituksella tuollainen? Vanteessa reikä on keskellä, eikä meinannut fiksusti istua.
Tuli mieleen josko tuo on joku sivuventtiilimallin rengas, vai onko vaan viturallaan?
Motonetista, Duro-merkkinen kumi
Polkupyörän sisärengas fatbike 26 x 4,0 Schrader-venttiilillä | Motonet Oy
Fatbike-sisärengas 26 x 4,0 Schrader-venttiilim.motonet.fi
Vanhassa sisärenkaassa venttiili on keskellä.
Pari kiloa "liikaa" painoa joustomäärään nähden, mutta paljon vastinetta rahalle. Osat on hyvät kyllä ja takajousituskin joku muu kuin perinteinen nelilinkku. Otan koska tahansa lisää painoa rimpuloitten osien sijaan. Varmasti hyvä trailipyörä.Luovuin työsuhdepyörän hankinnasta kun en viitsi maksaa rahoitusyhtiölle karmeita korkoja/kuluja.
Ostin sit omalla rahalla tämmöisen. Mitän nyt ymmärsin niin pitäisi olla aika laadukkaat osat. Pyörän saan ensi viikolla.
Lapierre Zesty TR 5.9 Täysjousto | Sähköpyöräliike Vantaalla, Oulussa ja Tampereella
Lapierre Zesty TR 5.9 on korkealaatuinen alumiininen Täysjousto trail-pyörä, joka on suunniteltu allmountain-ajoon. TR-versiossa on hieman vähemmän joustomatkaa (120 mm) ja reilusti eloisuutta, joka tekee siitä erinomaisen trail-pyörän, joka pärjää myös XC-alueilla. Tämä pyörä sopii hyvin...ebikecenter.fi
Nyt täytyy perua sanani, että en koskaan osta ranskalaista menopelia
Kysymykseen en tiedä vastausta, mutta aasinsiltana tuli kiinasta cooma merkkisiä jarrupaloja. Nomen est omen?Jarrupalat tilaukseen, kymppi postikuluja Saksasta, mutta ei saakeli jaksa alkaa kierrellä kauppoja löytyykö jostain Maguran 7.P Performance & 9.P Performance paloja vai onko nuo sellaista peruskauraa mitä on fillariliikkeiden hyllyssä yleensä?
Magura MT Trail SL Carbon -settiin tulossa.
Paljonko on kuskin paino ja renkaiden leveys? 8+ baria kuulostaa kyllä aivan liian korkeilta paineilta, ellei kuski ole ~150kg painoinen ja rengas alle 25mm. Tässä melko tarkkaa suuntaa antava laskuri rengaspaineille: SILCA Professional Tire Pressure CalculatorEli pitäskö toistaiseksi pysytellä teräsreunasissa ei-taittuvissa näillä paineilla, onko niissä noin iso ero rättireunuksiin sitten paineen kestossa. Pakko melkein olla se 8+ bar kuitenkin tällä kuskin painolla, ettei ihan suossa kyntämiseksi mene.
Ajatuksen oli ostaa sähkötäpäri ei tätä. Siinä liikkeessä mihin firma oli tehnyt leasing sopparin niin ei ollut tarjolla kuin sähköpyöriä. Mun valitseman mallin hinta olisi ollut 3900€. Leasing sopparin maksuaika 54kk (100€/kk palkasta - vero etu jonka suuruutta en saanut selville varmaan about 30%)Paljonko kokonaishinta olisi ollut työnantajan kautta vrt käteisellä kaupasta ?
Ei.Tuossa renkaista keskusteltiin, niin itellä lojahti Panaraceri vanteelta eilisellä lenkillä, ja haluaisin tietää, mikä meni vikaan. Siis luiskahti n. kilometrin ajon jälkeen eturenkaan toinen reuna vanteen vallin yli, sisuri pullahti sieltä raittiiseen ilmaan, ja samantien räjähti tietenkin. Ylämäessä hädin tuskin kävelyvauhtia kovemmassa, mikä pelastikin sekä vanteeseen että leukaan sattumiselta. Ei pystyny edes taluttamaan kotia, kun vanne paisto täysin paljaana siitä n. 15cm matkalta mutta sormivoimat ei riittäny vetämään takasinkaan sitä rengasta siihen. Noilla oli n. 30km ajettu ongelmitta ennen tuota tosin vähän pienemmillä paineilla. Ulkorengas näyttää ehjältä, mutta enpä tiedä tuollasen hyppäyksen jälkeen.
Oma teoria olis, että taittuvassa renkassa on venyvämpi reuna kuin mihin ite teräsvaijereisilla tottunut, aavistuksen ylipainetta ehkä oli, suosituspaine noille taisi olla 7,4, maksimia ei löydy mistään, itellä ehkä 1 bar yli tuon oli, ja mahdollisesti vaihtaessa jääny saippuaa vanteen reunaan, mitä käytin liukkarina vanhasta tottumuksesta tiukimmassa kohdassa. Varmaan tuo viimenen se pahin, tottunu niin noihin vaijerireunasiin, että eipä tullu edes mieleen että noinkin voisi tehdä.
Luottamus kyllä meni omaan osaamiseen jos ei muuhun, ja laitoin toistaiseksi takasin ultrasportit. Pyörän mallia joku kyseli, niin Cube Attain, se perusmalli ilman muita mallinimiä.
Eli pitäskö toistaiseksi pysytellä teräsreunasissa ei-taittuvissa näillä paineilla, onko niissä noin iso ero rättireunuksiin sitten paineen kestossa. Pakko melkein olla se 8+ bar kuitenkin tällä kuskin painolla, ettei ihan suossa kyntämiseksi mene.
Pitäisi ottaa huomioon. Aina saa prikkoja väliin liian pitkällä, mutta minkäs teet lyhkäselle.Mikähän läpiakseliadapteri kävisi minulle, jotta saisin lapset kärryssä matkaan?
Kuvassa alkuperäinen akseli (tässä myös sama:XLC läpiakseli (169 mm, M12 x 1.0) - Suomen Urheilupyörä) . Googlen avulla en saanut varmistusta asiaan, niin montaa eri mallia löytyy.
Toisessa kuvassa näkyy kuinka akselin pää jää rungon sisään, joten pitääkö tuo ottaa huomioon/lisätä pituuteen uutta hommattaessa?
Mistä olet tuollaiset renkaat löytänyt? Google tarjoaa lähinnä muutamaa Japanin ja Filipiinien kielistä sivustoa eikä taida olla enää tuotannossa, kun tarkkaa speksiä ei tunnu löytyvän mistään. Yksi mahdollinen vaihtoehto voisi olla tuoteväärennös ja sitä kautta heikko laatu.Kuski on reilut 120kg, pyörä reilu 10kg ja kumi oli 26mm. Voihan se olla että väärin kattonu. Tuossa renkaassa sivuvallissa lukee "keep inflated to 7,4bar" nyt kun varmistin vielä, minkä tulkitsin että olisi suosituspaine, ja eikö maksimi yleensä ole vähän enemmän vielä, tuon maksimia ei löydy mistään (Panaracer Category S2). Harmi kyllä kun tykkäsin tuosta renkaasta, oli tosi pitävän oloinen sen mitä kesti.
Juu tuo laskuri ehdottaa 6,5-7bar väliltä omilla spekseillä vähän päällysteen kunnosta riippuen, vaan vähän pieneltä tuntuu, kun jää tuon suosituspaineen allekin.
Eikös tämän pitäisi käydäMikähän läpiakseliadapteri kävisi minulle, jotta saisin lapset kärryssä matkaan?
Kuvassa alkuperäinen akseli (tässä myös sama:XLC läpiakseli (169 mm, M12 x 1.0) - Suomen Urheilupyörä) . Googlen avulla en saanut varmistusta asiaan, niin montaa eri mallia löytyy.
Toisessa kuvassa näkyy kuinka akselin pää jää rungon sisään, joten pitääkö tuo ottaa huomioon/lisätä pituuteen uutta hommattaessa?
Japanin matkalta viime vuonna, Y's Road nimisestä ison ketjun kivijalkaliikkeestä. Että tuskin väärennys, ehkä vanhaa tavaraa, tai sitten niin eksklusiivista jiideeämmää, etteivät edes nettiin ole laittaneet oli niin hienon väriset että pakko-heräteostos.Mistä olet tuollaiset renkaat löytänyt? Google tarjoaa lähinnä muutamaa Japanin ja Filipiinien kielistä sivustoa eikä taida olla enää tuotannossa, kun tarkkaa speksiä ei tunnu löytyvän mistään. Yksi mahdollinen vaihtoehto voisi olla tuoteväärennös ja sitä kautta heikko laatu.
Evästä vaan enemmän mukaan. Itselläkin tuntuu olevan rajana tuo n. 70km, jonka jälkeen kaipaa jo vähän enemmän/tuhdimpaa sapuskaa, vähän riippuen siitä miten on syönyt ennen lähtöä. Ihan perinteinen voileipä on hyvä ja halpa eväs ja se on helppo napata 'top tube bagista' tai runkolaukusta ja syödä vaikka ajon aikana. Toinen hyvä, halpa ja energiapitoinen eväs on PB&J-tortillat, eli maapähkinävoita ja hilloa tortillan väliin. Sormien kannalta siistiä sapuskaa, kunhan laittaa maltillisesti täytettäKeskustelun avaus tankkauksesta: Mites täällä porukka valmistautuu pidempiin, useamman tunnin vetoihin?
Itse teen useinkin 3-5 tunnin maastopyöräretkiä. Syön aamulla puuroa jos maistuu, tai jätän syömättä. Reissun aikana otan juomarepusta letkun avulla kulauksia 10-15 minuutin välein. Juomana vanha tuttu Hart-Sport. Siitä saa energiavarastoja pidettyä yllä, ettei ala jaloista voimat loppumaan. Erittäin tehokasta nesteyttämään ja antamaan energiaa nopeasti.Keskustelun avaus tankkauksesta: Mites täällä porukka valmistautuu pidempiin, useamman tunnin vetoihin?
Tänä vuonna tullut venytettyä lenkkejä pidemmäksi tavoitteena vetää kesän aikana vielä 100km veto. Tähän asti pisin veto on ollut 70km noin kolmeen tuntiin, jonka välissä pidin pari muutaman minuutin jaloittelu/tankkaustaukoa. Tyypilliset treenivedot riippuu vähän kelistä ja aikataulusta, mutta viime aikoina ne on olleet jossain 25-50km välillä, mikä mun vauhdeilla tarkoittaa noin tunnin-kahden kestoa
Tuonne 50km nurkille ja vähän ylikin menee lenkit hyvin ilman taukojakin, ja vedänkin ilman taukoja kun olen ”treenaamassa”, mutta selkästi huomaan että 50-60km tienoilla on se piste, milloin alkaa energiatasot tippumaan ja jaksaminen heikkenee ihan havaittavasti. Se ei toki ole ongelma kun ollaan himmailemassa kotiinpäin, mutta jos tarttis painaa vielä toinen 50km päälle niin siitä tulee silloin ongelma.
Tähän asti en ole mitenkään erityisesti valmistautunut syömisen tai juomisen puolesta lenkeille, mutta varmaan tuota satkua ja muutenkin 50+ vetoja varten jotain valmistautumista kannattais ehkä alkaa tehdä ettei hyydy kesken matkan.
Vähän nyt siis kaipailisin vinkkejä ja kokemuksia siitä, että riittääkö tällaiselle harrastelijalle etukäteistankkaukseksi että painaa vaan tavallista kotiruokaa naamariin vähän reilummin pari päivää ennen suoritusta, vai tarttisko näistä jotain ravintoaineita tarkemminkin alkaa suunnittelemaan ja katselemaan? Olen käsittänyt että ruoka sais ainakin olla aika hiilihydraattipitoista jotta ”varastoituu” hyvin, eli pastat ja perunaruuat varmaan olis tässä kova sana?
Lenkin aikaiseen tankkaukseen on tähän asti ollut yleensä matkassa kaksi pulloa nestettä joista toisessa vettä ja toisessa elektrolyyttijuomaa, mutta ainakin pidemmille reissuille vois varmaan harkita elektrolyyttijuoman vaihtamista (isotoniseksi) energiajuomaksi. Mulla on yleensä ollut varmuuden vuoksi myös energiapatukka mukana, mutta jos mennään maks. 50 kilsaa niin ei ole yleensä tarvinut sitä syödä matkan aikana. Yli viidenkympin reissuilla sitten olen polkiessa syönyt enegiapatukkaa jottei sippais, tuolla aiemmin mainitsemallani 70km lenkillä söin kolme mutta kuitenkin tuntui että energia alkoi loppumaan viimeisellä kympillä vaikka muuten tuntuikin että ”kunto kestäis” kyllä enemmänkin.
Hart Sport on munkin lemppariItse teen useinkin 3-5 tunnin maastopyöräretkiä. Syön aamulla puuroa jos maistuu, tai jätän syömättä. Reissun aikana otan juomarepusta letkun avulla kulauksia 10-15 minuutin välein. Juomana vanha tuttu Hart-Sport. Siitä saa energiavarastoja pidettyä yllä, ettei ala jaloista voimat loppumaan. Erittäin tehokasta nesteyttämään ja antamaan energiaa nopeasti.
Alla oli se verkkokaupan tarjouksen graveli niillä alkuperäisillä 40mm renkailla. Sulla taisi olla sama pyörä, jos en johonkin toiseen nimimerkkiin sotke?
Jep. Olen myös kokenut sen, kun pelkän veden avulla lähdin 60 km maastolenkille. Siinä 45 kilometrin kohdalla loppui yksinkertaisesti voimat jaloista. Tuli ihan totaalinen stoppi, kun ei ollut enää yhtään energiaa laittaa jalkoihin. Sen jälkeen aloin käyttämään urheilujuomaa lenkkien aikana ja helposti pystyi esim. pari vuotta sitten vetämään Pogostan kierron maastopyörällä, noin 90 kilometriä haastavaa maastolenkkiä, 12 tuntia ja 7500 kilokaloria.Vastauksien pohjalta vaikuttais että ongelma saattaakin olla riittämätön energiansaanti suorituksen aikana, joka sitten alkaa pidemmissä vedoissa kostautumaan.
Mitkäs maastopyörä-penkinpehmittäjä housut ostan? Onko suosituksia?
Kävin heittämässä 50km lenkin maastossa ja rupesi 30km jälkeen tuntumaan, että on takalistossa ns. hiertymää. Sen sanon, että en ollut totutellut ja joskus on kestänyt takalisto kauemminkin. Mutta housut tai alushousut voisi silti varmaan lajiin hankkia, kun eikös ne tuossa asiassa auta?
Nallekarkkeja, kuivalihaa ja geelejä + urheilujuomaa. Karkit helppoja syödä vauhdista ja maistuu aina. Olen todennut toimivaksi endurokisoissa, kilometrejä ei tule ihan yhtä paljon, mutta fyysisesti aika pitkiä ja raskaita päiviä.Vastauksien pohjalta vaikuttais että ongelma saattaakin olla riittämätön energiansaanti suorituksen aikana, joka sitten alkaa pidemmissä vedoissa kostautumaan. Pitää varmaan siirtyä käyttämään energiajuomaa toisessa pullossa kalorittoman elektrolyyttijuoman sijasta ja ottaa elektrolyyttijuomat sitten reissun jälkeen. Ja pidempiin vetoihin enemmän syötävää mukaan.
Vanhemmista Guide R:sta en tykännyt. Tehokkaat ja ihan toimivat, mutta todella vaikea saada kahvatuntuma hyväksi. Vaati kikkailua, jotta kahvassa ei olisi turhan paljoa ns. tyhjää liikettä.Sram:in jarruista on monella vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Olisko kenellä ihan pitkäaikaisia kokemuksia?
Kun pyörä ei saa akusta virtaa Shimano tekee juurikin tuon että näyttö on vain vähän aikaa päällä ja sammuu.Ohhoijaa. Ostin toukokuun lopussa Orbea Rise H30:n ja toiminut tähän saakka moitteetta. torstain lenkki sujui siis normaalisti, oli vähän sadekeliä ja pientä kuraa lensi. Kotiin päästyä normipesu puutarhaletkulla, pesuaineella ja kuivaus. Perjantaina illalla pyörä lähtee napista päälle ja näyttö sammuu n. 4sek kuluttua, akku on täynnä. Puhelimella ei saa yhdistettä, kun ei pysy päällä kuin tuon n. 4sek ajan. Olen tarkistanut liittimet, paljon muuta ei voi itse tehdä. Toki takuu on voimassa ja huomenna yhteys myyjäliikkeeseen, mutta kyllä vituttaa, kun tuon pitäisi korvata toinen taloudessa oleva kulkine(auto). Eli luotettava pitäisi olla, tullaan ajamaan mm. vähän pidempää työmatkaa..