Totuttelu toki vaikuttaa, mutta kyllä ne pehmusteet oikeasti auttaa pitämään takaliston vähemmän hellänä.
Minkälaista housua olet hakemassa? Ajohousut pehmusteella vai jotain nykyisten housujen alle? Jos sulla on olemassa jo hyviä ajohousuja, niin kustannustehokkain vaihtoehto on varmaan hankkia jonkinlaiset ajokalsarit tai spandexit sinne alle.
Pehmustettuja boksereita löytyy useilta valmistajilta, jos haluat Suomesta ostaa niin esim. Craftin Fuseknitiä saa vaikka Intersportista. Näissä on paksumpi pehmuste, osassa kalsareita on aika ohuet pehmusteet, mutta jos olet tähän asti mennyt ilman niin pienikin pattinki voi auttaa, kuten sellainen mikä näissä Pearl Izumeissa. Itse olen joskus aikanaan ostanut parit Scottin ajohousut ja niissä tuli mukana oikein pätevät kalsarit, mutta en tiedä saako noita kotimaasta miten ostettua.
Ulkomailta tilatessa valikoimaa on sitten enemmän mutta kokojen kanssa voi joutua arpomaan. Pearl Izumeissa tuntuu koot olevan aikalailla samaa luokkaa kuin normaalisti urheiluvaatteissa, samaten Scottissa ja Girossa. Monilla muilla mitoitukset on aika tiukat/pienet.
Mikään ei toki estä laittamasta ajohousujen alle ihan kunnon bibsejä tai alusbibsejä, eli henkselillisiä spandexeja. Noi on ainakin maantiellä pitkää vetoa vetäessä ihan lyömättömät mukavuuden puolesta ja pysyvät aina paikallaan. Kusella käyminen vaatii mallista riippuen enemmän tai vähemmän riisuuntumista, ellei osta sinne alle kalsarimallia joissa on sepalus, kuten vaikka näissä Giroissa.
Ihan perus maastopyörähousu, pehmikettä - ihan harrastelija olen.
Ehkä sellaista minkä vois vaikka muiden vaatteiden allekin laittaa, niin jos on muutakin keliä niin voi pitkää housua päällä pitää. Myös pelkät pyöräilyhousut ilman allelaitto-ominaisuutta kelpaa. Käyttö olis lähinnä pitkillä lenkeillä (30-80km mulle), harvakseltaan.