Sihijuoma667
Team AMD
- Liittynyt
- 13.04.2017
- Viestejä
- 1 359
Päädyin Sonder Caminoon. Sondereista on kokemusta jo valmiiksi ja tuo vaikuttaa ihan ookoolta hintaisekseen ja ainakin on saatavilla nopeasti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Fennian tapaturma vakuutuksesta hoidettu solisluu kuntoon ja kotivakuutukseen fullface kypärä ja suojia. Eivät kyselleet ihmeitä, eikä mulla ole erikseen alamäkipyöräilyyn mitään lisäehtoja. Tästä tosin jo kohta 3 vuotta. On voinut tilanne muuttua.Millaisia tapaturmavakuutuksia teillä muilla Bike Parkissa ajajilla on? Taitaa suurin osa tapaturmavakuutuksista laskea alamäkipyöräilyn "riskialttiiksi" lajiksi (noh, onhan se ), niin mikä vakuutus kattaisi myös mäessä sattuneet haaverit? Ei taida vakuutusyhtiö uskoa, että "ihan vaan polkuja ajelin pyöräilymielessä, en alamäkipyöräilymielessä. Sit tuli yllättävä kivikko eteen ja nyt on solisluu palasina Bike Park keskuksen rinteessä, korvaattehan hoidon yksityisellä?"
Keskitä jarrusatulat. Luultavasti vain eivät ole keskitetty oikein, niin ei ota tasaisesti palat kiinni.Osaako jengi sanoa mikä voisi olla uudessa pyörässä. Jarruttaessa kuuluu semmoinen rahina jossain puolessa väliä jarrutusta. Jos jarrun painaa pohjaan tai vähän niin sitä ei kuulu.
Pyöränä siis Baana Noux ja tekee enemmän takajarrulla sitä. Yrittäny tehdä pari kovempaa jarrutusta jos jotain olisi välissä mutta ei auta. Puree kuitenkin ihan hyvin.
Ja jos nämä ei vielä auta ja näyttä että toisen puolen mäntä on ulkona ja toisenen sisällä niin puhtaalla talttapäämeisselillä tmv. painelee männät varovasti sisään ja painelee kahvaa kunnes palat työntyy ulos ja palat ottaa levyyn kiinni. Sitten uus keskitys ja nyt molemmat männät pitäs olla saman verran ulkona. Tämän jälkeen pitäs olla jo aika lähellä hyvää.Keskitä jarrusatulat. Luultavasti vain eivät ole keskitetty oikein, niin ei ota tasaisesti palat kiinni.
Löysää jarrusatulan pultteja vähän, paina kahva pohjaan ja kiristä pultit. Voi vaatia useamman yrityksen, ellei ole työkalua siihen keskittämiseen.
Tuskin edes väkivallalla saa sopimaan, tuo on niin muotoiltu Foxin alajaloille ja niissä oleville paineentasausventtiileille.Tuli ostettua Neuron On 6 jossa on RockShox 35 Silver,
yrittänyt etsiä mudguardeja siihen. Onko niin että tämä ei mene siihen?Canyon Mudguard Fox 36/38
SKS Mudrocker tai Zefal Deflector. Molemmista on eteen ja taakse mallit ja kohtuu hyvä saatavuus kotimaasta. Mudrockeri itsellä käytössä edessä ja on vähä tyylikkäämpi. Isälle on Zefalit edessä ja takana täysjoustossa ja näyttää toimivan rauhallisessa ajossa.Tuli ostettua Neuron On 6 jossa on RockShox 35 Silver,
yrittänyt etsiä mudguardeja siihen. Onko niin että tämä ei mene siihen?Canyon Mudguard Fox 36/38
Näillä me emännän kanssa sotketaan.
Mikä jalka tuossa on? Neuronissa ei tullut jalkaa eikä oikein ole kai paikkaakaan sille… jotain pitäis keksiä
Ostat semmoset kahvat mitkä on suunniteltu sille vaihtajalle, eli toinen kahva on lyhyempi.ostin tuollaiset kahvat mutta nehän olikin liian pitkät kun on revo shift vaihtajat, en saa jarrukahvoja ja vaihtajia tarpeeksi sisään että nuo sopisi tankoon, pitääkö ostaa leveämpi tanko?
Lock-on Grips
Vaihtokahva MTB- ja BMX-pyöriin. Pinta kumia. Alumiinista kiinnitysrengasta. Mukana tulpat päihin. Kiinnitys: 3 mm:n kuusiokoloavain.www.biltema.fi
Kona Kahuna vm 2020 pöllittiin ja tarttisi uuden pyörän tilalle. Omaan käyttöön tuo oli tosi hyvä, toimi kaikilla lenkeillä hyvin (asfaltit, soratiet, hiihtoladut yms helpot metsäreitit) kunhan laitettiin ohjaustankoa korottava lisäpalikka siihen. Onko jotain syytä olla ostamatta uusinta Kona Kahunaa (2022) tilalle? Vaihtoehtoina tuolle parissa liikkeessä tarjottu Trek Marlin 5 ja Cannondale Trail 5.
Gravelin kumit nykyiseen ~ Schwalbe G-One AllroundSuositella 2000e hintaluokassa gravelia, tulisi korvaamaan ainoan pyöräni joka on maantiepyörä? Ärsyttää kun asvaltti loppuu tai tulee tietyömaa. Canyon Grizl/Grail kaiketi ne parhaat mutta saatavuus perseestä (noh monella muullakin)
Tuossa niin perhanan kapea väli ettei mahdu, lisäksi tekisi nyt välineurheilla ja päivittää Clariksen osasarja vähän parempaan (en tiedä poljenko väärin mutta eturatas 1000km välein menee haineväksi)Gravelin kumit nykyiseen ~ Schwalbe G-One Allround
Ei välttämättä uuden ketjun huonoutta jos ketjut kuluvat noin nopeasti vaihtokuntoon. Vanha kulunut ratas syö aika tehokkaasti ketjuja.Vissiin materian laatu hivenen laskenut tälläkin tuotannon saralla, kun omalla rattaistolla polkenut yli 10tkm ja ostettaessakin ikää oli jo nelisenkymmentä vuotta. Shimanon kiinalaista nykyketjua se kyllä jostain syystä syö kuin leipää, n. 600 kilsaa painetta polkimiin niin venyy 0,75 prosenttiin ja vähän sen jälkeen alkaa hyppiä
Ihan urbaanilegenda juttuja. Nykyketjut on aikas poikkeuksetta parempia kuin vanhemmat.Enemmän vaihteita/kapeammat rattaat/ketjut, siksipä kuluu enemmän. Aina ollut toisaalta myös niin että kalliiimmista osista pitää myös huolehtia, ei se ajamisen/toimisisen ilo kauaa kestä jos ei myös ole valmis koko ajan kunnossapitämään.
Ootteko käyttäneet ketjujen pesuun ultraäänipesuria?
Rasvaa irroittava pesuaine + vanhan sukan läpi ketjua juoksuttamalla ei lähde nuo kevyet rahinat pois, hiekkatiellä ajessa varmaan pientä hiekkaa nivelissä.
Pitää näköjään ottaa ketju irti huuhtasta kunnolla. Liuottimeen ja uudet rasvat ?
Ite vaihdoin mucoffin tähän Peaty's XXX Solvent Degreaser 400ml, rasvanpoistosuihke - STD - Polkupyörän Ketjuöljyt Ja Puhdistus | XXLEi ainakaan omalla testillä ultraäänipesuri ollut kovin tehokas ketjulle. Mineraalitärpättiä pakasterasian pohjalle, ketjusta spiraali ja kokoaan upoksiin ja kansi päälle. Kevyt sheikkaus tässä vaiheessa suositeltua. Yön yli liotus ja pois saa nostaa puhtaan ketjun.
Yleisesti ottaen en itse viitsi rassata uskonnollisesti kuluvia osia kun vaihtoon ne menee kuitenkin. 98% ajasta ketjun liinapesu keltaisella mucoffilla riittää.
Pitää koittaa liuottaa, ei nuo ketjunputsaushärpäkkeet ihmeitä tee, kurat jne lähtee mutta jokin syvempi hoito olis kohdillaan välillä. Rasvanpoistoa löytyykin mutta pikku upotus tekis hyvää.
Tämä. Ei siinä jos tykkää harrastella ketjujen kanssa, mutta mitään merkittävää vaikutusta ketjun käyttöikään sillä ylimääräisellä puunauksella tuskin on.Yleisesti ottaen en itse viitsi rassata uskonnollisesti kuluvia osia kun vaihtoon ne menee kuitenkin. 98% ajasta ketjun liinapesu keltaisella mucoffilla riittää.
Tämä. Ei siinä jos tykkää harrastella ketjujen kanssa, mutta mitään merkittävää vaikutusta ketjun käyttöikään sillä ylimääräisellä puunauksella tuskin on.
Kaikenlaisia huolto-ohjeita ja videoita (mm. Velogi) tutkailemalla olen jäänyt itsekin samaan käsitykseen. Ns. "perushuoltoa" ylläpidollisessa mielessä tekee ketjupesureilla ja rättihoidolla, mutta kunnon rasvanpoisto ja "syväpuhdistus" vaatii sitten sen upoksissa liottelemisen.
Ketjupesurista ja säännöllisestä putsaamisesta huolimatta yhden fillarin ketjut alkaa tällä hetkellä olemaan siinä kunnossa itselläkin että pitää varmaan seuraavaksi koittaa liottamista kun ei tunnu enää näillä kevyemmillä keinoilla puhtaaksi lähtevän...
Joo, gx ketjuihin en lähtis näkee mitenkään suuremmin vaivaa, kun ne kuluu tai katkee hyvin nopeesti, mutta xx1 ketjuihin kannattaa kyllä panostaa jonkin verran.Juu ei tuo pieni rahina enää rätillä ja saippualla lähde, tuskin haittaakaan on sinänsä, mutta kun kuulee se äänen niin sielua kalvaa kun heikkapöly kairaa 500€ rataspakkaa sileäksi
Ketjuilla / pyörällä ajettu nyt 2,5 kesää (kilsoja en oo laskenu), XX1 ketjut ei ole vielä tuon mittarin mukaan venyneet yhtään eli ei tarve vaihdellakaan kovin usein näköjään. Varmaan ainakin yksi syväputsaus per kausi sietäis olla.
Samalla kun ketjut on irti niin sais rattaat helpommin putsailtua.
Edelleenkään ei aukea minkä takia niistä ketjuista yritetään saada rasva pois rasvanpoistoaineilla.
Likahan niistä pois pitäis saada ja rasvanpoistoaineet on melko huonoja muuhun kuin rasvanpoistoon.
Joku perus wd40 tai crc 3-36/5-56 putsaa ketjuja oikein hyvin jos yleensäkin öljyä ketjuissa käyttää.
Tuntuu olevan vaan vieras ajatus monelle, että rasvallakin voi puhdistaa.
Edelleenkään ei aukea minkä takia niistä ketjuista yritetään saada rasva pois rasvanpoistoaineilla.
Likahan niistä pois pitäis saada ja rasvanpoistoaineet on melko huonoja muuhun kuin rasvanpoistoon.
Joku perus wd40 tai crc 3-36/5-56 putsaa ketjuja oikein hyvin jos yleensäkin öljyä ketjuissa käyttää.
Tuntuu olevan vaan vieras ajatus monelle, että rasvallakin voi puhdistaa.
Itse asiassa rasvaliukoiseen likaan tuollainen liuotinpohjainen wd/crc on hyvinkin tehokas puhdistaja. Rasvanpoistajan veroinen samoilla liuotinaineilla.Edelleenkään ei aukea minkä takia niistä ketjuista yritetään saada rasva pois rasvanpoistoaineilla.
Likahan niistä pois pitäis saada ja rasvanpoistoaineet on melko huonoja muuhun kuin rasvanpoistoon.
Joku perus wd40 tai crc 3-36/5-56 putsaa ketjuja oikein hyvin jos yleensäkin öljyä ketjuissa käyttää.
Tuntuu olevan vaan vieras ajatus monelle, että rasvallakin voi puhdistaa.
Edelleenkään ei aukea minkä takia niistä ketjuista yritetään saada rasva pois rasvanpoistoaineilla.
Likahan niistä pois pitäis saada ja rasvanpoistoaineet on melko huonoja muuhun kuin rasvanpoistoon.
Joku perus wd40 tai crc 3-36/5-56 putsaa ketjuja oikein hyvin jos yleensäkin öljyä ketjuissa käyttää.
Tuntuu olevan vaan vieras ajatus monelle, että rasvallakin voi puhdistaa.
Koska kuivunut öljy ja rasva on tahmeaa ja se oikein kerää kaikkea likaa itseensä eikä se tahma lähde muuten kuin upottamalla tärpättiin tai muuhun. Uudelle ketjulle ensimmäinen toimepide itselläni on tehdasrasvan liotus pois. Sitten yleensä vahaus, paitsi lasten pyörissä vielä perinteisemmät öljyt.Edelleenkään ei aukea minkä takia niistä ketjuista yritetään saada rasva pois rasvanpoistoaineilla.
Likahan niistä pois pitäis saada ja rasvanpoistoaineet on melko huonoja muuhun kuin rasvanpoistoon.
Joku perus wd40 tai crc 3-36/5-56 putsaa ketjuja oikein hyvin jos yleensäkin öljyä ketjuissa käyttää.
Tuntuu olevan vaan vieras ajatus monelle, että rasvallakin voi puhdistaa.
Kyllä se tahma on tuttua, mutta todella surkeasti jos ollenkaan se rasvanpoistajilla irti lähti.Koska kuivunut öljy ja rasva on tahmeaa ja se oikein kerää kaikkea likaa itseensä eikä se tahma lähde muuten kuin upottamalla tärpättiin tai muuhun. Uudelle ketjulle ensimmäinen toimepide itselläni on tehdasrasvan liotus pois. Sitten yleensä vahaus, paitsi lasten pyörissä vielä perinteisemmät öljyt.
Ketju ilman öljyjä ja rasvoja on paljon helppohoitoisempi - lähtee yleensä pelkällä vedellä puhtaaksi.
Puhun ketjun pesemisestä. En rasvaamisesta.En laittais koskaan wd40 ketjuun.
Tuntuu olevan vaan vieras ajatus monelle, että rasvallakin voi puhdistaa.
Sehän näissä väännöissä yleensä on, kun ei kerrota millä vehkeellä ajetaan ja missä. 30v vanhalla mummokonkelilla kauppaan ja takas, niin ihan sama mitä niissä ketjuissa on vs +5ke sähköpyörä maastoajossa jossain hiekkasilla teillä tai hiekkasessa maastossa jne. Itsellä tilanne tuo jälkimmäinen.Tämä.
Voitte pitää hulluna, mutta reilu kymmenen vuotta ja vajaa 20tkm menty erilaisilla polkupyörillä ja en oo tainnut ikinä pessyt pesuaineilla tai liuottimilla ketjuja.
Asvaltilla paskaantuneen ketjun öljy/rasva lähtee parhaiten irti puhtaalla ketjuöljyllä. Paskaseen ketjuun vaan lotraa uutta ketjuöljyä, pyyhkii reikäseen sukkaan paskat irti, ehkä uudestaan lisää tarvittaessa öljyä ja uudestaan puhtaalla sukalla "kuivaus" ettei seuraavalla lenkillä ole nilkat ihan ketjuöljyssä.
Eri asia jos on ajettu oikeasti jos on ajettu jossain savi/muta olosuhteissa maastossa, se skeida lähtee parhaiten ihan vedellä jonka jälkeen öljyä ketjuun.
Itsellä suunnitelmissa on seuraavana pyöränä hommata rohloffin napavaihteet ja gatesin hihnaveto. Hihnaa voi pestä vaikka hammasharjalla sitten puhtaaksi, jos siihen jotain tiukemmin tarttuu, eikä tarvitse voitelua.
Soma Wolverineä saisi reilu tonnilla.Hihnaveto kiinnostaa myös täällä. Harmillisesti runkoja on aika vähän tarjolla ja ne on kalliita. Retkipyörässä ja kaupunki käytössä hihnaveto kuulostaa loistavalta.