Pitääköhän tuo xxl:n white maastopyörien kokotaulukko ihan paikkaansa? Ehdottavat mediumia 186 cm asti.
Itse 181/84 ja tuli tuo medium xc290 comp 22 tarjouksesta tilattua. Reach 417mm mikä vaikuttaa aika lyhyeltä kun on nyt tullut tehtyä vertailua ja asiasta lukenut lisää.
Ei ole pyörä vielä tullut, viikon ollut jumissa jossain ruotsin ja suomen välillä.
22-malli taidettu myydä loppuun ja poistaa netistä, mutta 23-mallissa suositukset menee tuotekuvauksessa näin
Kokosuositukset:
- Small, käyttäjän pituus 155 – 165 cm
- Medium, käyttäjän pituus 165 – 180 cm
- Large, käyttäjän pituus 175 – 185 cm
- XL, käyttäjän pituus 185 – 200 cm
Tosiaan näyttää se koko-opas maastopyörille näyttävän näin
S 170-178
M 178-186
L 186-192
XL 192-200
Vähän erikoista ettei suositukset täsmää...
Sun mittaisella varmaan pääsääntöisesti suositellaan L/19-20" kokoista pyörää, Whiten M tässä mallissa ilmeisesti 17". Saattaa tuo olla vähän nafti, mutta onko se huono riippuu sitten taas paljon myös omista preferensseistä, eli mistä tykkää sekä siitä missä ajaa.
Oma Felt on L/20"ja olen suunnilleen sun mittainen mutta lyhytjalkaisempi, jos nyt ostaisin pyörän niin ottaisin varmaan koon pienemmän, tai 27,5" renkaalla 29" sijasta, tuntuu vähän liian jyrältä metsässä ja kaipaisin lisää ketteryyttä, lisäksi vaakaputki mun jalan pituudella turhan ylhäällä jos tipahtaa satulasta... Kadulla ja yleiskäyttöön toi koko on ollut hyvä, mutta metsäpoluilla tuntuu isolta.
Just ostin uuden gravelin ja se tuli M/52cm kokoisena, aiemmat vastaavat sekä hybridit olleet 54-55 kokoisia ja tämä pienempi tuntuu lopulta mukavammalta, etenkin siellä soratiellä/raffimmalla alustalla.
Kokeilemallaha se selviää miltä tuntuu, eikös sen voi palauttaa jos tuntuu turhan pieneltä?