Pyöräily

Ehdotuksia hyvälle pumpulle? Jos ostaisi kerralla hyvän ja kestävän. Ei tarvitse kuljettaa mukana. Pyörässä on autonventtiilit, mutta taitaa lähes kaikissa pumpuissa olla vaihtopäät.
 
Viimeksi muokattu:
Ehdotuksia hyvälle pumpulle? Jos ostaisi kerralla hyvän ja kestävän. Ei tarvitse kuljettaa mukana. Pyörässä on autonventtiilit, mutta taitaa lähes kaikissa pumpuissa olla vaihtopäät.
Tämä on ollut mielestäni ihan pätevä jalkapumppu.

Tätä ovat kehuheet, mutta ei ole itsellä kokemusta. Jos siis tarvitsisi mukana kuljettaa. Tokihan tuo kotonakin toimisi.
 
Ketjuista puheen ollen pitääkin kaivaa oma kulumamittari esiin ja katella onko venymistä vielä yhden kesän ajelun jälkeen XX1 ketjuissa.

Tuli hommattua pykälän isompi eturatas, 34–>36, mahtaako riittää nykyinen ketju pituuden puolesta? Onko rikos pidentää kahdella ketjulukolla jos ketjut muuten hyvässä iskussa?

Tuota kuparin väristä XX1 ketjua ei oikein ole saannillakaan heti.

Ja samalla vielä oliko suosituksia ketjuöljystä joka ei tahmaa / kerää moskaa niin helposti, jos sais ihan XXL tms. noukittua.
 
Ketjuista puheen ollen pitääkin kaivaa oma kulumamittari esiin ja katella onko venymistä vielä yhden kesän ajelun jälkeen XX1 ketjuissa.

Tuli hommattua pykälän isompi eturatas, 34–>36, mahtaako riittää nykyinen ketju pituuden puolesta? Onko rikos pidentää kahdella ketjulukolla jos ketjut muuten hyvässä iskussa?

Tuota kuparin väristä XX1 ketjua ei oikein ole saannillakaan heti.

Ja samalla vielä oliko suosituksia ketjuöljystä joka ei tahmaa / kerää moskaa niin helposti, jos sais ihan XXL tms. noukittua.
Rexiä suosittelen. Saa esim. Prismasta ja verkkokaupasta.
 
Ehdotuksia hyvälle pumpulle? Jos ostaisi kerralla hyvän ja kestävän. Ei tarvitse kuljettaa mukana. Pyörässä on autonventtiilit, mutta taitaa lähes kaikissa pumpuissa olla vaihtopäät.
Jos pumpusta löytyy teräs mäntä ja sylinteri niin varmasti kestää käyttöä.
Ittellä vanha azonic toiminut vuosia, vaikka oli pihalla kesät talvet.
Nyt jos valitsisin niin ottaisin ehkä sellaisen maastopyörä mallisen jossa siis siirtyy enemmän ilmaa yhdellä pumppauksella, mutta painetta ei saada ihan niin paljoa.
Eihän näinä tubeless aikoina tartte saada jotain +8baria mihinkään.
 
Ketjuista puheen ollen pitääkin kaivaa oma kulumamittari esiin ja katella onko venymistä vielä yhden kesän ajelun jälkeen XX1 ketjuissa.

Tuli hommattua pykälän isompi eturatas, 34–>36, mahtaako riittää nykyinen ketju pituuden puolesta? Onko rikos pidentää kahdella ketjulukolla jos ketjut muuten hyvässä iskussa?

Tuota kuparin väristä XX1 ketjua ei oikein ole saannillakaan heti.

Ja samalla vielä oliko suosituksia ketjuöljystä joka ei tahmaa / kerää moskaa niin helposti, jos sais ihan XXL tms. noukittua.
2 ketjulukkoa... :speechless: ei antaisi mulla luonto periksi.
Varmaan mahdollisimman ohut öljy tahmaa vähiten.
Itte siirryin täksi vuodeksi uppovahaukseen.
Vaimolla pohje mustana joka hiton lenkin jälkeen niin kokeillaan ratkaista näin. :lol:
Ketjujen pesu tosin ihan hiton epämiellyttävää puuhaa mulle muutenkin.
 
olen käyttänyt peruskamaa eli shimanon wet lubea 12-vaihteisen kanssa, 2500 kesti edulliset shimanon ketkut.
 
Rexiä suosittelen. Saa esim. Prismasta ja verkkokaupasta.

Minun kokemus tästä on että ketju kyllä pysyy puhtaana mutta mikään muu ei...

Minun ehdotus: https://www.bike24.com/p2306970.html

Tykkään itse noista malleista, joissa nuo pumpun suutinpäät menevät kierteillä venttiiliin kiinni.

Tämä sama mainittiin ketjussa joskus viime vuonna, koin ahaa-elämyksen ja olihan sekin pakko tilata, on loistava pumppu. Painettavan suuttimen kanssa on presta-venttilin kanssa aina pieni pelko perseessä että vääntää sen rikki kun on niin ohut, kierteellinen on huomattavasti miellyttävämpi. Auton venttiilillä ei taas mielestäni ole mitään väliä millainen suutin on.
 
Minun kokemus tästä on että ketju kyllä pysyy puhtaana mutta mikään muu ei...
Jaa ei minulla kyllä nilkkoja sotke tuo aine. Ketjut ja rattaat pysyvät hyvinkin puhtaina. 1 tippa jokaiseen linkkiin, ei enempää. Vähän aikaa pyöritetään ketjua ja sen jälkeen vielä ketju pyyhitään kuivalla liinalla.

edit. Ekat pari kertaa kun tuota laittoi, niin sen jälkeen valui vaikka mitä töhnää ketjuista, kun se syrjäyttää vanhat liat ja ne sitten työntyvät pois ketjuista. Mutta sen jälkeen ei tule käytännössä mitään ketjuista ulos.
 
Jaa ei minulla kyllä nilkkoja sotke tuo aine. Ketjut ja rattaat pysyvät hyvinkin puhtaina. 1 tippa jokaiseen linkkiin, ei enempää. Vähän aikaa pyöritetään ketjua ja sen jälkeen vielä ketju pyyhitään kuivalla liinalla.

edit. Ekat pari kertaa kun tuota laittoi, niin sen jälkeen valui vaikka mitä töhnää ketjuista, kun se syrjäyttää vanhat liat ja ne sitten työntyvät pois ketjuista. Mutta sen jälkeen ei tule käytännössä mitään ketjuista ulos.

Käytin tuota koko viime kauden ja juuri ohjeen mukaan yritin, pyyhkäisin myös liinalla ylimääräiset pois. Mutta aina se vaan roiski nilkkaan saakka. Vieläkin on samaa tavaraa jäljellä niin käytän kyllä loppuun, mutta ei täysin vakuuttanut
 
Muc-offin dry lubella mennyt pitkään, koska sitä sattui joskus kaupasta vaan mukaan.

Muutaman lenkin jälkeen ketjujen huuhtelu liuottimessa ja uudet lubet päälle. Kyllä tuo likaa kerää, että pohkeeseen saattaa jäädä tahroja. Ei kuitenkaan näkyvästi tummu helpolla, eikä myöskään roiski pidemmälle töhkää
 
Pojan pyörästä katkesi ketjut. Ghost Maastopyörä, jossa kolmelehtinen etupakka ja 9-lehtinen takapakka. Onko tämä nyt oikea ketju? TUleekohan tuon mukana joku kiinnityssysteemi, vai pitääkö metsästää joku juuri tuohon sopiva ketjulukko erikseen? En näe motonetin valikoimassa kuin tuolle 6-7-8 vaihteiselle ketjulle sopivan ketjulukon ja sieltä nyt just olisi helpoin hakea..

Shimano ketju HG53 9-v | Motonet Oy
 
Onko tämä nyt oikea ketju? TUleekohan tuon mukana joku kiinnityssysteemi, vai pitääkö metsästää joku juuri tuohon sopiva ketjulukko erikseen?
On sopiva, tuo on siis tarkoitus yhdistää ketjutyökalulla, toki ketjulukon voi erikseen ostaa. Ihmettelen kyllä että miten pyörästä saa ketjut katki, ja missä kunnossa loput voimansiirrosta mahtaa olla...
 
On sopiva, tuo on siis tarkoitus yhdistää ketjutyökalulla, toki ketjulukon voi erikseen ostaa. Ihmettelen kyllä että miten pyörästä saa ketjut katki, ja missä kunnossa loput voimansiirrosta mahtaa olla...

En osaa sanoa miksi tuo katkesi. Ketjut oli vieläpä melko uudet, vaihdettu huollossa pari kuukautta sitten. Olivat kyllä päässeet näköjään täysin kuivaksi, eli huonolla öljyämisellä ovat kyllä olleet. Kuulemma vaihtaessa vaan jotain alkoi jumittaa ja sitten kun koitti vaihtaa uudelleen, niin napsahti poikki.

Yksissä ketjuissa oli ainakin tosi hankala tuo ketjutyökalulla yhdistäminen. Voi tosin johtua siitä, että oma ketjutyökaluni on mallia hinnat alkaen ja siinä on vähän klappia siinä "piikissä" tms., ehkä se pitää sitten ketjulukkokin varmuudeksi jostain hommata.
 
Pojan pyörästä katkesi ketjut. Ghost Maastopyörä, jossa kolmelehtinen etupakka ja 9-lehtinen takapakka. Onko tämä nyt oikea ketju? TUleekohan tuon mukana joku kiinnityssysteemi, vai pitääkö metsästää joku juuri tuohon sopiva ketjulukko erikseen? En näe motonetin valikoimassa kuin tuolle 6-7-8 vaihteiselle ketjulle sopivan ketjulukon ja sieltä nyt just olisi helpoin hakea..

Shimano ketju HG53 9-v | Motonet Oy

Minäkin kyselin muutama viesti takaperin 9-rattaiselle pakalle sopivasta ketjusta ja halusin myös tuollaisen pikalukon niin päädyin tilaamaan KMC:n X9:n. Lukee että on Shimano-yhteensopiva ja lukko tulee mukana :hmm: Näkyy löytyvän Tokmannin ym. valikoimista
 
Muc-offin dry lubella mennyt pitkään, koska sitä sattui joskus kaupasta vaan mukaan.

Muutaman lenkin jälkeen ketjujen huuhtelu liuottimessa ja uudet lubet päälle. Kyllä tuo likaa kerää, että pohkeeseen saattaa jäädä tahroja. Ei kuitenkaan näkyvästi tummu helpolla, eikä myöskään roiski pidemmälle töhkää
Jos puhut vihreestä, niin se laitetaan, annetaan pari tuntia imeytyy ja pyyhiyään pois. Se aine ei jätetä siihen ketjuu, kun se on vaan aplikaatori. Se drylube jättää ketjuun keraamisen pinnan, eikä jätä mitään paskaa oikein käytettynä.
 
2 ketjulukkoa... :speechless: ei antaisi mulla luonto periksi.
Varmaan mahdollisimman ohut öljy tahmaa vähiten.
Itte siirryin täksi vuodeksi uppovahaukseen.
Vaimolla pohje mustana joka hiton lenkin jälkeen niin kokeillaan ratkaista näin. :lol:
Ketjujen pesu tosin ihan hiton epämiellyttävää puuhaa mulle muutenkin.

No ei mielellään kahta lukkoa mutta jos isompi eturatas sattuukin vaatimaan pitemmän ketjun joka on yhden kesän ajettu XX1 niin sääli olis vaihtaa heti uuteen. No toiv ei ollu niin piukka mitoitus ettei kaks hammasta isompaa ratasta siedä.

Kokeillaas tota Rex Domestiqueta seuraavaksi ketjuöljyksi :thumbsup:
 
No ei mielellään kahta lukkoa mutta jos isompi eturatas sattuukin vaatimaan pitemmän ketjun joka on yhden kesän ajettu XX1 niin sääli olis vaihtaa heti uuteen. No toiv ei ollu niin piukka mitoitus ettei kaks hammasta isompaa ratasta siedä.

Kokeillaas tota Rex Domestiqueta seuraavaksi ketjuöljyksi :thumbsup:
Eiköhän se vanha ketju kelpaa ihan hyvin.

Tuolla voit laskea mikä olisi laskennallisesti ideaali ketjun pituus.
 
Muc-Off Dry Lube

Reps. Otsikolle jo.
Jos ketjussa on rasva/öljy tehtaalta tai ennestään itse laitettuna niin mihin se "keraaminen" pinnoite tarttuu?

Keraaminen öljy on itseasiassa eri tuote: C3 Dry Weather Ceramic Lube

Vanha on öljy pakko poistaa, jos meinaa etuja saada. Itse oon kyllä välillä tehnyt niin, että pyyhkii vaan pinnan kunnolla ja sitten antaa sen tehdasrasvan kulua pikkuhiljaa pois. Ei varmasti ole hyvä ratkaisu, mutta semmoinen laiskamiehen välimallin ratkaisuna ollut ihan toimiva. Mulla on toi C3 vielä toisena öljynä, mutta oletan Dynamicin Slick Waxin korvaavan sen kokonaan. C3 kestää ne 100km lenkit ihan OK, jos ei ole roiskuvasti märkää.
 
Keraaminen öljy on itseasiassa eri tuote: C3 Dry Weather Ceramic Lube

Vanha on öljy pakko poistaa, jos meinaa etuja saada. Itse oon kyllä välillä tehnyt niin, että pyyhkii vaan pinnan kunnolla ja sitten antaa sen tehdasrasvan kulua pikkuhiljaa pois. Ei varmasti ole hyvä ratkaisu, mutta semmoinen laiskamiehen välimallin ratkaisuna ollut ihan toimiva. Mulla on toi C3 vielä toisena öljynä, mutta oletan Dynamicin Slick Waxin korvaavan sen kokonaan. C3 kestää ne 100km lenkit ihan OK, jos ei ole roiskuvasti märkää.
Okei.
Uskallan väittää että useimmat menee metsään tuossa fully degrease vaiheessa.
Ei ihan kauhean helppoa puhdistaa vanha öljytty ketju rasvasta.
Iso osa kuitenkin rullan ja tapin välissä, mihin se voitelu tietenkin halutaankin.
Itse pessyt vanhat ketjut teollisuus pesukoneessa ja sen jälkeen kylmäpuhdistusaineessa pullossa liottaen, ultraäänipesu, jonka jälkeen asetoni kylpy. Aina irtoaa likaa.
Tämä siis esivalmisteluna tuolle uppovahaukselle.
 
Okei.
Uskallan väittää että useimmat menee metsään tuossa fully degrease vaiheessa.
Ei ihan kauhean helppoa puhdistaa vanha öljytty ketju rasvasta.
Iso osa kuitenkin rullan ja tapin välissä, mihin se voitelu tietenkin halutaankin.
Itse pessyt vanhat ketjut teollisuus pesukoneessa ja sen jälkeen kylmäpuhdistusaineessa pullossa liottaen, ultraäänipesu, jonka jälkeen asetoni kylpy. Aina irtoaa likaa.
Tämä siis esivalmisteluna tuolle uppovahaukselle.

Tuolla tavalla tulee varmasti hyvä. Onhan tuo työlästä, mutta varmaan pidentää ketjun käyttöikää. Lähteekö tosiaan tuossa asetonivaiheessakin vielä rasvaa pois?
 
Renkaiden asentamiseen vanteille joku helpottava työkalu hakusessa. Josain velogin vanhasta videosta bongasin tällaisen, ja joku vastaava olisi hakusessa:
Bicycle Tool Tire Clamp by Bike Hand Cycling Bikes for sale online | eBay

Onkohan noille suomenkielistä nimeä? En ole missään kivijaloissa onnistunut bongaamaan, joten pitääkö vaan tilata, esim. alla bikesteristä joku halpa värkki, mutta ainahan näissä epäilyttää hajoaako tuollainen käsiin. Eli onko kellään kokemusta jostain kohtuulaadukkaasta vastaavasta kalusta?
Red Cycling Products QuickFix Rengasrauta netistä | bikester.fi
 
Renkaiden asentamiseen vanteille joku helpottava työkalu hakusessa. Josain velogin vanhasta videosta bongasin tällaisen, ja joku vastaava olisi hakusessa:
Bicycle Tool Tire Clamp by Bike Hand Cycling Bikes for sale online | eBay

Onkohan noille suomenkielistä nimeä? En ole missään kivijaloissa onnistunut bongaamaan, joten pitääkö vaan tilata, esim. alla bikesteristä joku halpa värkki, mutta ainahan näissä epäilyttää hajoaako tuollainen käsiin. Eli onko kellään kokemusta jostain kohtuulaadukkaasta vastaavasta kalusta?
Red Cycling Products QuickFix Rengasrauta netistä | bikester.fi
Minulla on tuollainen merkitön noin kymmenen euron työkalu. Hyvin on kestänyt. Pari kertaa on pitänyt nivelen ruuvi kiristää kun on löystynyt. Helpottaa kyllä renkaan asennusta aika paljon. Ei ole mitään ämpärimuovia vaan kestävää nailonia.
 
Kysytääs nyt täältäkin. Eli pidempään on poltellen hommata jäykkäperä maastoajoo ja joskus kevyeen mäenlaskuun ja bikepark touhuun, mutta pääpaino tosiaan polkuajossa. Joskus nuorena on tullut dirtpyörällä pienie hetki ajettua, ja vuokraläskipyörällä on tullut muutama lenkki heitettyä. Nyt tosiaan alkaa olla vastustamaton pyöräkuume, kun työsuhdepyörä tuli saataville.

pyörän meinasin hanke skioutista, niin pääsee tukemaan paikallista firmaa samalla.
vaihtoehtoina pyörinee kona honzo (vm 21 ja 22) ja orbea laufey h30 (vm 21 ja 22)
orbea on kokonaisuutena houkuttelevampi, vuosimallia ei väliä, vaan enemmän ratkaisee väritys, eli vm21 sininen tai vm22 keltainen on vaihtoehtoina.

jos on vinkejä valintaan niin otetaan vastaan, mutta budjettia en ole nostamassa, tiedän kyllä että isommalla rahalla saa parempaa, ja tällä kertaa en enempää rahaa ole tuohon sijoittamassa. Upgreidataan sitten myöhemmin jos kärpänen puree, runko tossa on ilmeinsesti sama kuin h10:ssä.
 
Kysytääs nyt täältäkin. Eli pidempään on poltellen hommata jäykkäperä maastoajoo ja joskus kevyeen mäenlaskuun ja bikepark touhuun, mutta pääpaino tosiaan polkuajossa. Joskus nuorena on tullut dirtpyörällä pienie hetki ajettua, ja vuokraläskipyörällä on tullut muutama lenkki heitettyä. Nyt tosiaan alkaa olla vastustamaton pyöräkuume, kun työsuhdepyörä tuli saataville.

pyörän meinasin hanke skioutista, niin pääsee tukemaan paikallista firmaa samalla.
vaihtoehtoina pyörinee kona honzo (vm 21 ja 22) ja orbea laufey h30 (vm 21 ja 22)
orbea on kokonaisuutena houkuttelevampi, vuosimallia ei väliä, vaan enemmän ratkaisee väritys, eli vm21 sininen tai vm22 keltainen on vaihtoehtoina.

jos on vinkejä valintaan niin otetaan vastaan, mutta budjettia en ole nostamassa, tiedän kyllä että isommalla rahalla saa parempaa, ja tällä kertaa en enempää rahaa ole tuohon sijoittamassa. Upgreidataan sitten myöhemmin jos kärpänen puree, runko tossa on ilmeinsesti sama kuin h10:ssä.
Orbea.
Aika hilpeästi loppuu jousto konasta, jos meinaa mäkeä laskea yhtään.
 
Kävin koe-ajamassa viimeksi L kokoa, mutta kun tuota orbean koko taulukkoa katsoo, niin kannattaa ottaa suoraan XL-koko 186cm pituisena ja kun omaan keskivertoa pidemmät kädet.

Screenshot_20220417-200235_Samsung Internet.jpg
 
Kysytääs nyt täältäkin. Eli pidempään on poltellen hommata jäykkäperä maastoajoo ja joskus kevyeen mäenlaskuun ja bikepark touhuun, mutta pääpaino tosiaan polkuajossa. Joskus nuorena on tullut dirtpyörällä pienie hetki ajettua, ja vuokraläskipyörällä on tullut muutama lenkki heitettyä. Nyt tosiaan alkaa olla vastustamaton pyöräkuume, kun työsuhdepyörä tuli saataville.

pyörän meinasin hanke skioutista, niin pääsee tukemaan paikallista firmaa samalla.
vaihtoehtoina pyörinee kona honzo (vm 21 ja 22) ja orbea laufey h30 (vm 21 ja 22)
orbea on kokonaisuutena houkuttelevampi, vuosimallia ei väliä, vaan enemmän ratkaisee väritys, eli vm21 sininen tai vm22 keltainen on vaihtoehtoina.

jos on vinkejä valintaan niin otetaan vastaan, mutta budjettia en ole nostamassa, tiedän kyllä että isommalla rahalla saa parempaa, ja tällä kertaa en enempää rahaa ole tuohon sijoittamassa. Upgreidataan sitten myöhemmin jos kärpänen puree, runko tossa on ilmeinsesti sama kuin h10:ssä.
Laufey on kyllä pirun hyvä pyörä. Jos budjetti yhtään antaa periksi niin ota h10, sillä nuo jarrut mitkä tulevat on h30-mallissa on kyllä surkeat mikäli meinaat vähääkään parkkia tai teknisempää pätkää pudotella.
 
Laufey on kyllä pirun hyvä pyörä. Jos budjetti yhtään antaa periksi niin ota h10, sillä nuo jarrut mitkä tulevat on h30-mallissa on kyllä surkeat mikäli meinaat vähääkään parkkia tai teknisempää pätkää pudotella.
Jarrut menee jossain välissä tuosta vaihtoon, ovat vaihtolistan ykkösenä
 
Erehdyin googlettelemaan mikä ainetta ketjuille kannattaisi laittaa :D Hinta-laatusuhteeltaan squirt lube lienee kärjessä, onko täällä kenelläkään siitä kokemuksia?
 
Erehdyin googlettelemaan mikä ainetta ketjuille kannattaisi laittaa :D Hinta-laatusuhteeltaan squirt lube lienee kärjessä, onko täällä kenelläkään siitä kokemuksia?
Määrittele hinta-laatusuhde?
Halvinta varmaan joku crc 3-36 vastaava.
Kunhan ei osta niitä mitkä muuttuu ihan tökötiksi hetken päästä.
Kunhan yleensäkin on voiteluainetta ja silloin tällöin putsataan niin epäilen, että saat mitään eroa voiteluaineiden välille.
Yllättävän paljon tulee vastaan vikiseviä ketjuja. Ihan harrastajan näköisilläkin immeisillä.
Vähän kuin noi spesifit pyörän pesuaineet, joku mäntysuopa pesee ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa "pyöränpesuaine".
 
pitäisi viimevuotiset litkut vaihtaa neljään pyörään, laiskottaa..

kävinpä toimeen ja melko turha homma on ainakin tällä kertaa, ei ollut paakkuja ja melko hyvin litkuakin oli vielä sisällä. ärsytystä lisää että jostain syystä todella tuskaa saada 650 wtb horizoneita asettumaan vanteille.
 
Kunhan yleensäkin on voiteluainetta ja silloin tällöin putsataan niin epäilen, että saat mitään eroa voiteluaineiden välille.
Yllättävän paljon tulee vastaan vikiseviä ketjuja. Ihan harrastajan näköisilläkin immeisillä.
Vähän kuin noi spesifit pyörän pesuaineet, joku mäntysuopa pesee ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa "pyöränpesuaine".
Käytännössä eron huomaa jo siitä että toiset voiteluaineet kerää likaa itseensä ja sitten ketjut ovat helposti likaiset. Toiset taas eivät kerää.

Pesuaineitten kohdalla taas mäntysuopa ei pese niin hyvin kuin "pyöränpesuaineet", mutta esim. Fairy toimii jo huomattavasti paremmin rasvan poistoon (mitä nyt vaikka siitä ketjusta ja rattaista voi lentää pyörän runkoon).

Tämä minun mielipide. Itse pesen Fairylla tai sitten pelkällä vedellä, koska runkoon laitan välillä suoja-ainetta joka vähentää lian tarttumista. Ja tietysti kun usein pesee, niin ei pääse pinttymäänkään se lika. Tosin voimansiirron pesen siihentarkoitetuilla aineilla ihan sen takia, että ne ovat niin helppoja ja nopeita. Suihkautat pesuainetta ja hetken päästä pesurilla huuhtaiset ja on puhdasta.
 
Erehdyin googlettelemaan mikä ainetta ketjuille kannattaisi laittaa :D Hinta-laatusuhteeltaan squirt lube lienee kärjessä, onko täällä kenelläkään siitä kokemuksia?
Mä oon nyt pari vuotta käyttänyt squirttia, ja on kyllä hyvä tuote. Laiskana miehenä olen ketjusta putsannu tehdasrasvat kuivalla liinalla ja sen jälkeen squirttia perään. N. 200-300km välein lisään, heti kun voimansiirto alkaa vähänkin ääntämään.
 
Mä oon nyt pari vuotta käyttänyt squirttia, ja on kyllä hyvä tuote. Laiskana miehenä olen ketjusta putsannu tehdasrasvat kuivalla liinalla ja sen jälkeen squirttia perään. N. 200-300km välein lisään, heti kun voimansiirto alkaa vähänkin ääntämään.
Samalla tavalla minäkin olen vahannut reilun vuoden sähkömaasturini ketjut, tosin Squirt E-Lubella. Itse kuitenkin poistin tehdasrasvat liuottimella. En kyllä enää palaa sotkeviin öljyihin. Nyt voi likaantuneen pyörän ja kuskinkin samalla kertaa käyttää asunnon suihkussa, eivätkä lattiakaakelit tahraannu öljyistä.
 
Ympärivuotinen pyöräni Kona Unit X 2018 saanut tässä muutaman vuoden aikana hieman tuunausta. Jäykkis keula vaihtunut joustokeulaan 2020 ja flat bar Surlyn Corner bariksi viime talvena. Renkaat ovat tällä hetkellä Surlyn extraterrestial 27.5 ja 2.5 leveät. Joku maastopyörän / monstercrossin hybridi tämä on mutta mukava ajaa ja ei todellakaan kevyt :).
 

Liitteet

  • 990A5DD3-CBE0-45D9-9D67-3459F9121D8F.jpeg
    990A5DD3-CBE0-45D9-9D67-3459F9121D8F.jpeg
    76,1 KB · Luettu: 173
Renkaiden asentamiseen vanteille joku helpottava työkalu hakusessa. Josain velogin vanhasta videosta bongasin tällaisen, ja joku vastaava olisi hakusessa:
Bicycle Tool Tire Clamp by Bike Hand Cycling Bikes for sale online | eBay

Onkohan noille suomenkielistä nimeä? En ole missään kivijaloissa onnistunut bongaamaan, joten pitääkö vaan tilata, esim. alla bikesteristä joku halpa värkki, mutta ainahan näissä epäilyttää hajoaako tuollainen käsiin. Eli onko kellään kokemusta jostain kohtuulaadukkaasta vastaavasta kalusta?
Red Cycling Products QuickFix Rengasrauta netistä | bikester.fi

Rengastyökalu Tuommosella olen itse vaihdellut renkaat.
 
Onko nuo Di2 vehkeet kuinka herkkiä laitteita? Graveliin saisi valittua ja kiinnostaisi kyllä, mutta onko gravelin kanssa mahdollisesti ongelmia kun meno ajoittain suht mutaista.

Voisi kyllä ajatella että ne toimii kun kerran myydään, mutta on sitä ennenkin myyty paskaa jotta rahaa saa.
 
Koitin litkuttaa Canyonin Mavic Crossride vanteita mutta ei taida oikein teippaus pitää. Etuvanne jossa kapeampaa Stans notube teippiä karkaa paineet, mutta takavanne jossa leveämpää SRAM teippiä meni yön aikana ihan lötköks.

Tubeless ready vanteet toisessa fillarissa meni heti tiiviiksi.
 
Koitin litkuttaa Canyonin Mavic Crossride vanteita mutta ei taida oikein teippaus pitää. Etuvanne jossa kapeampaa Stans notube teippiä karkaa paineet, mutta takavanne jossa leveämpää SRAM teippiä meni yön aikana ihan lötköks.

Tubeless ready vanteet toisessa fillarissa meni heti tiiviiksi.

Litkuhommat on kyl välillä henkimaailman asioita, itse taistelin pitkään yksien tubeless ready kumien kanssa jotka tyhjeni randomilla. Lopulta kun tarpeeksi puski ilmaa ja litkua niin näkyi miten tihkui renkaiden kyljistä läpi. Toiset vastaavat meni ihan ongelmitta...

Saippuavedellä voi hinkkailla ja katsoa mistä kuplii...
 
Litkuhommat on kyl välillä henkimaailman asioita, itse taistelin pitkään yksien tubeless ready kumien kanssa jotka tyhjeni randomilla. Lopulta kun tarpeeksi puski ilmaa ja litkua niin näkyi miten tihkui renkaiden kyljistä läpi. Toiset vastaavat meni ihan ongelmitta...

Saippuavedellä voi hinkkailla ja katsoa mistä kuplii...

Jep, täytyy vielä vetästä uudet paineet ja ehkä vaihtaa takavanteen teippi. En jaksa kauheesti ropailla tän kanssa, sisuria ineen ellei muu auta.

DT Swissin tubeless readyt ja gravelrenkaat meni kyllä helposti toiseen fillariin. Siihen tulis seuraavaksi challenge strada bianca htlr, toivottavasti menee yhtä näppärästi.
 
Koitin litkuttaa Canyonin Mavic Crossride vanteita mutta ei taida oikein teippaus pitää. Etuvanne jossa kapeampaa Stans notube teippiä karkaa paineet, mutta takavanne jossa leveämpää SRAM teippiä meni yön aikana ihan lötköks.

Tubeless ready vanteet toisessa fillarissa meni heti tiiviiksi.

Takarengas saattaa hyvinkin alkaa pitämään parin lenkin jälkeen, kun litku on tukkinut suotopaikat. Mulla on joskus mennyt noin.
 
DT Swissin tubeless readyt ja gravelrenkaat meni kyllä helposti toiseen fillariin. Siihen tulis seuraavaksi challenge strada bianca htlr, toivottavasti menee yhtä näppärästi.

Voisin väittää että ihan yhtä näppärästi ei mene! Erinomainen rengas, mutta ensimmäinen asennus vaatii vähän hieromista. Tässä on hyvä tekniikka noihin: ensin levyksi koko vanteen päälle ja sitten ujuttaen reunalankaa kohdalleen.


Laitoin maantiepyörään alle toiseksi kesäksi ja se taas oli helpoin asennus koskaan. Nousi kerralla pienellä jalkapumpulla sen kummemmin hieromatta ja ilmat pysyi heti ilman litkuja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 228
Viestejä
4 457 287
Jäsenet
73 695
Uusin jäsen
Antti81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom