Minulla tällainen:Gubilla on hyviä telineitä puhelimelle, mutta löytyykö jostain 35mm tankoon sopivaa?
Teline
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla tällainen:Gubilla on hyviä telineitä puhelimelle, mutta löytyykö jostain 35mm tankoon sopivaa?
Ajoprofiili olisi noin 75% satunnaista kaupunkiajoa ja 25% maastossa (ei mitään hardcore juurakkoa ja kivikkoa, vaan enemmänkin polkuja). Retkipyörässä arvelluttaa kuinka esim. tarakat ja muut lokasuojat haittaisi menoa offroadin puolella ja vastaavasti onko pitkässä juoksussa isoa haittaa jos maastopyörällä menisikin kaupunkimiljöössä. Onko tällaisesta muodostunut jollekin omakohtaista näkemystä kokemusten kautta?
Luomuna kadulla on aika kova juttu että pyörä on kevyt, vierintävastus on pieni ja ilmanvastus on pieni. Sähköllä kulkee leveärenkainen ja pysty maasturikin kevyesti. Ja sitten siellä maastossa se on ihan eri peli.
Hieman polttelisi hankkia oma sähköpyörä kun tuli Ylläksellä testattua syksyllä, mutta suurin kysymys on pyörätyypin valinta (city/retki/maasto). Tällä hetkellä puntaroin selvästi retki- ja maastopyörän välillä.
Ajoprofiili olisi noin 75% satunnaista kaupunkiajoa ja 25% maastossa (ei mitään hardcore juurakkoa ja kivikkoa, vaan enemmänkin polkuja). Retkipyörässä arvelluttaa kuinka esim. tarakat ja muut lokasuojat haittaisi menoa offroadin puolella ja vastaavasti onko pitkässä juoksussa isoa haittaa jos maastopyörällä menisikin kaupunkimiljöössä. Onko tällaisesta muodostunut jollekin omakohtaista näkemystä kokemusten kautta?
Lisäksi pohtinut sitä, että kun asuu kerrostalossa, niin kommentteja ja/tai ehdotuksia otetaan vastaan irroitettavien akkujen pyörävalmistajista.
Vanteet pitää aika nopeestikki rihtaa, kun ne on otettu käyttöön.Viime kesä tuli ajeltua uusilla DT Swissin kiekoilla, onko syytä viedä pinnojen kiristykseen ennen kevättä?
Pitää renkaat litkuttaa uudelleen kuitenkin, takarenkaasta lähti ilmat kun oli seissyt 2kk.
Nuo 240 keskiöt ei taida omassa ajossa tarvita huoltoa pitkään aikaan.
Vanteet pitää aika nopeestikki rihtaa, kun ne on otettu käyttöön.
Tai siis joku 500km pitää ajaa.
Viime kesä tuli ajeltua uusilla DT Swissin kiekoilla, onko syytä viedä pinnojen kiristykseen ennen kevättä?
Pitää renkaat litkuttaa uudelleen kuitenkin, takarenkaasta lähti ilmat kun oli seissyt 2kk.
Nuo 240 keskiöt ei taida omassa ajossa tarvita huoltoa pitkään aikaan.
Sitä DTn vapaaratasta kannattaa putsata ja rasvata niiden omalla punaisella rasvalla säännöllisesti. Itse jaksan ehkä 2 kertaa vuodessa tehdä tuon.
Helppohan toi on huoltaa, eikä tarvii mitään työkaluja. Otat pakasta kiinni ja kiskaset.Joo toi olis toinen huoltokohde, tosin väittävät huoltoväliksi jotain hurjia kilsoja
Joo toi olis toinen huoltokohde, tosin väittävät huoltoväliksi jotain hurjia kilsoja
Sekin riippuu olosuhteista. Jos ajaa kosteella tai talvella, silloin suosittelisin sillointällöin availla.Dt swiss 350 hubilla ajoin yli 6000 km ilman huoltoa, tosin maantiellä. Vähän ääni muuttui ja avasin, oli siellä vielä vähän mustaa rasvaa jäljellä.. ehkä ensi kerralla hieman aiemmin huolto. Mutta hyvin toimi vielä
Kattelin jo aiemmin jonkun videon aiheesta, pitää aina kerran tehdä ni hallussa, kun ei ole tuttujuttu niin pieni alkamisen kynnys.Helppohan toi on huoltaa, eikä tarvii mitään työkaluja. Otat pakasta kiinni ja kiskaset.
Juu ei sitä tarvii avaa. Vedät sitä, niin se lähtee vapareineen.Kattelin jo aiemmin jonkun videon aiheesta, pitää aina kerran tehdä ni hallussa, kun ei ole tuttujuttu niin pieni alkamisen kynnys.
takapakka voi olla kiinni kokoajan?
Canyonissa on 350 hubi, johon tein 54t räikkä päivityksen. Hintaakseen parista pikku osasta on aika paljon, mutta on ollu hyvä. DT-Swiss Ratchet Upgrade kit 54T • Hi5Bikes
Ei toi 30€ mikään menetys ole, jos sillä tukee paikallis liikkeitä. Rasva tulee mukana, vaikkei sitä mainita.Tulee saksan maalta vähän halvemmalla. Mukana myös rasvapurkki joka kestää kauemmin kuin käyttäjä.
Upgrade Kit Superlight 54T for Star Ratchet Hubs
In the DT Swiss Ratchet System, each tooth engages with its front surface in a tooth of the opposite disc (engagement angle). Thus, lower point loads are generated than with the triangular ratchet system. This results in the legendary...www.bike-discount.de
Näkyy ainaki joillaki ztto:n valmistamat 54t kitit pelaavan/kestävän, rotorburnilla höpinää ja juutuupissa oli kans vilimiä tuosta setistä.https://www.aliexpress.com/item/1005001597904337.html
Kiinankopioitakin saatavilla, ei mitään hajua laadusta ja toimivuudesta
Mitä käytännön eroa on 34T ja 52T pykäläisillä vapareilla, enemmän hampaita, ottaa tarkemmin kiinni? Vai onko jokin kestävyys ero?
Nappaa pienemmällä kammen liikkeellä ”vedon päälle.”
Oma vanha oli 18 hampainen ja kyllä sen eron huomaa.Joo ei mullekaan muuta tullut mieleen, jossain tarkassa kikkailu-ajossa saattaa jo huomata kenties.
Oma vanha oli 18 hampainen ja kyllä sen eron huomaa.
Juuri näin. Isän fillarista katkesi joskus muinoin poljin ylämäessä täydellä voimalla polkiessa, huonostihan siinä meinasi käydä mutta tällä kertaa selvittiin ilman vammoja.Ite en koskaan lähe säästää sellasesta osasta, joka pettäessä aiheuttaa loukkaantumisen.
En ymmärrä miten jotkut luottaa aliexpress/wish/ebayn polkimiin? Sentin askeli, joka täysin tuntematonta seosta ja siihen ihmiset luottaa koko painonsa.
Alkaa olla pientä orastavaa maastopyöräkuumetta näin kevättä odotellessa. Kertokaapas miksi noissa ihan 1500e pyörissäkin saattaa olla QR joko edessä tai takana? Ainakin näin maantie/gravel-puolelta tulevana läpiakselit on ollut se juttu.
Eihän nyt pikalinkku mitenkään täysin käyttökelvoton ole itsessään. Vähän vaan kaventaa varaosien tarjontaa napojen ja kiekkojen osalta. Yleensä myös tarkoittaa että rengastilaa ei ole hirveästi, joten 29x2,6" renkaat saattaa olla niille rungoille liian leveet. Leveet renkaat etenkin jäykkäperässä takana on varsin toimiva kombo.
Tää on oikea ketju. Sähköavusteiset polkupyörät (tieliikennekelpoiset)Minkälaisia sähköpyörän muunnos sarjoja on tekkiläiset asentaneet tai käyttäneet? Olisi sopiva aihio tuossa pihassa johon voisi vaikka semmoisen asentaa satunnaisia työmatkoja varten.
Onkohan napaan pääsyt vettä joka nyt on jäässä?Tuossa rupesi yht'äkkiä takaratas pyörimään tyhjää. Ratas siis pyörii molempiin suuntiin käytännössä ilman vastusta,
Onkohan napaan pääsyt vettä joka nyt on jäässä?
Aika harvoin 1v navoissa mitään menee rikki, avaus puhdistus ja uudelleen voitelu varmaan auttaisi.
Mkä napa on kyseessä?
Helkama käytti joskus shimanon napoja joissa mun mielestä ei tuota ongelmaa pitäisi olla?Navasta ei ole hajuakaan mikä merkki/malli se on
Toi pieni läpyskä ei ole tarkotettu suojaa ihmistä, vaan etuiskaria kivistä ja suurimmasta osasta paskaa, mitä maastossa tulee.Ostin pitkästä aikaa pyörän ja tarvitsis käydä siihen lokasuojat ja lukko ostaan. Kyseessä siis ihan perus Marinin maastopyörä.
Onko tämmösistä lyhyistä läpysköistä hyötyä jos esim märällä asfaltilla tai hiekkatiellä polkee, ettei oo selkä ja naama ihan kurassa? Esteettisesti tommoset lyhyemmät miellyttää mutta käytäntö edellä.
Cube MTB etulokasuoja - Rtech
Cube MTB etulokasuoja. Kiinnitetään nippusiteillä maastopyörän joustohaarukan jarrukaareen. Estää tehokkaasti kura ja -vesiroiskeiden päätymisen kuskin naamalle tai joustohaarukan tiivisteille.rtech.fi
Onko noi Kryptoniten lukot best bang for buck?
OkeiToi pieni läpyskä ei ole tarkotettu suojaa ihmistä, vaan etuiskaria kivistä ja suurimmasta osasta paskaa, mitä maastossa tulee.