Pyöräily

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Possuli, 17.10.2016.

  1. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Näitä on nyt ollut viimevuosina.
    Gigantti ja Power liikkeet jakelevat fillareita kaupanpäälle,
    kun ostat heiltä jonkun hilavitkuttimen.
    Mikä on näiden fillareiden kestävyys,onko jollakin kokemuksia näistä munamankeleista.

    Oletteko saaneet fillarin mukaan,kun kävitte liikkeessä ostoksilla.
    Fillarihan on pahvilaatikossa,joka on sitten itse kasattava.
    Kuka ottaa vastuun jos itsekasattu fillari hajoaa ajajan alla ja sattuu tapaturma.
    Myyjäliike vai asiakas.??

    Kestääkö pyörä 500 km ennen hajoamista,vai 5000 km,vai enemmän.
    Entäs mahdolliset korjaukset.Onko minkäänlaista takuuta olemassa.

    Imgur

    Pyöräliitto varoittaa ilmaisista polkupyöristä – laatu niin huono, ettei huoltamokaan suostu korjaamaan
     
  2. Tatska91

    Tatska91

    Viestejä:
    121
    Rekisteröitynyt:
    04.01.2017
    Taitaa asiakas joutua ison osan pyöristä kasaamaan tai maksaan kasaamisesta. Vain jos jostain pyöräliikkeestä löytyy sopiva valmiina niin ei tarvi kasata. Noista ilmaispyöristä olen myös kuullut ettei pyöräkorjaamot niitä ala edes korjaan.
     
  3. IcyT

    IcyT

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Luonnollisesti laatu ei ole eikä voi olla kauhean hyvä jos niitä jaetaan ilmaiseksi mm. 100e tabletin mukana.

    Jos fillari lahoaa alle niin vastuun ottaa asiakas lahoamisen aiheutuessa virheellisestä kasaamisesta ja myyjä jos kyseessä jokin rakenteellinen vika. Toki tämä ratkaistaan viimekädessä oikeudessa.

    Pyörälle tulisi tehdä 300km tienoilla ensihuolto, jolloin hengenvaaralliset viat luulisi käyvän ilmi. Ja tämänkin tuotteen osalta on myyjällä normaali virhevastuu.
     
  4. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Netissä on sitten myynnissä..
    Osta uusi fillari edullisesti.:vihellys::darra:

    Imgur
     
  5. pkuitune

    pkuitune

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    02.03.2017
    Viimeksi muokattu: 21.05.2019
    FiveBridges, latee77 ja EmperChili tykkäävät tästä.
  6. Cacceli

    Cacceli

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Vaihdoin vaijerin takapyörän vaihteensiirtimeen. Sain sen koottua, mutta en saa "rattaita" pysymään paikallaan. Sattuisko joku tietämään jotain ohjetta miten tämä kasataan oikein?

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Edit: Tietenkin unohtui tuolla tuotekoodilla googlata, täytyy yrittää löytää sillä joku video.
     
    Viimeksi muokattu: 23.05.2019
  7. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    186
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    En ihan ymmärtänyt kyllä kysymystä? Mistä rattaista siis puhut?
     
  8. Cacceli

    Cacceli

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Vaihdevipuja painaessa ei tapahdu mitään koska ne eivät saa otetta sisällä pyörivään rattaan tapaiseen osaan.

    Noi voisi melkein samoin tein uusia kokonaan. Osaatteko suositella joitain vaihdevipuja mistä löytyy myös jarrut? Pyörästä löytyy 3x8 vaihteet.
     
  9. Tomppa82

    Tomppa82

    Viestejä:
    227
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
  10. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    538
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Ittellä tuli joskus tarve ostaa läppäri, ja eipä se power mankeli haitannu kun sen siihe päälle sai. Laatu on sitä mitä vois odottaakin ilmaiselta.

    - Sisäkumeja ei voi paikata, sisä"kumi" sulaa jos sitä paikkaa tiptop tai Jupiter paikka-aineilla.
    - Toinen kampi on tippunut parikertaa kyydistä kesken ajamisen. Loctiteä piti laittaa että alkoi pysymään.
    - Jarrupalat on lähinnä näköiskappaleet jarrupaloista, jotain ne jarruttaakin mutten muista yhtä heikkoja jarrupaloja ajaneeni aiemmin.
    - Vaijerit ja kuoret on kovin krouvia tekoa. Takuulla halvimmat.. MotorÖl on ihan must.

    + Etuhaarukka on kiinteä eikä ihan hulvattomasti flexaa tien epätasaisuuksissa.
    + Pyörien laakerit on ihan ok.
    + Penkki ihan jees.
     
  11. LateLJ

    LateLJ

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    11.01.2017
  12. apek

    apek

    Viestejä:
    700
    Rekisteröitynyt:
    02.04.2017
    LateLJ tykkää tästä.
  13. LateLJ

    LateLJ

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    11.01.2017
    Aivan, täytyypä jatkaa hakemista. Vähän kiinnostas lähteä netistä esim. Saksasta tilaamaan pyörää, vaikuttas että sais samaan budjettiin aika paljon enemmän laatua.
     
  14. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Ootko katellut Canyonin edullisimpia malleja? Ymmärtääkseni hinta/laatu kohdillaan, tulevat suoraan tehtaalta ilman välikäsiä.
     
    LateLJ tykkää tästä.
  15. LateLJ

    LateLJ

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    11.01.2017
    Canyon | MAASTO | GRAND CANYON Tuolla oli alle tonnin pyöriä, täytyypä tutustua lisää noihin. Vaikuttavat ainakin laadukkailta.
     
  16. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Ja myös vaihtoehtona vois olla fillarifoorumi/fillaritori mikä olikaan, menopelejä käytettynä. Luulis olevan säädöt ja huollot kunnossa jos harrastajan entinen pyörä.

    Muoks: ja itse ostaisin tuolta paljon miellummin alta tonnin fillarin kuin XXL:stä, tämä kyllä tuntumaa vain mutta onhan nuo jo erinäköisiäkin vekottimia.
     
    LateLJ tykkää tästä.
  17. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
  18. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    186
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Canyonia uskallan kyllä suositella kahden sieltä tilaamani pyörän kokemuksella. Laadukkaita pyöriä ovat, ja saat saman hintaluokan vehkeeseen paremmat osat.
     
    LateLJ ja latee77 tykkäävät tästä.
  19. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Sama kokemus, ja juuri näin osien ja laadun suhteen :tup:
     
    LateLJ tykkää tästä.
  20. pkuitune

    pkuitune

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    02.03.2017
    Radon on brändinä yksi vaihtoehto lisää noille saksalaisille suoramyyntipyörille. Mitä olen nyt foorumeita selailemalla ymmärtänyt, niin Canyonilla on ainakin joidenkin mallien osalta (ilmeisesti kyseisten mallien suosiosta johtuvia) toimitushankaluuksia, minkä vuoksi toimitusajat ovat pahimmillaan venyneet jopa kesän yli.
     
    erihyva tykkää tästä.
  21. Cacceli

    Cacceli

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Vielä jatkoa tyhmille kysymyksille, tietäisikö joku mikä seisontajalka menisi tähän suoraan kiinni?

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  22. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
  23. Cacceli

    Cacceli

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kyljessä lukee Scott P45, joku kymmenen vuotta vanha tuo on.

    Osaatteko sanoa sopisiko joku tällänen:

    Ghost 26–28″, seisontatuki - Harmaa - Seisontatuet | XXL

    XLC KS-R01 seisontatuki takahaarukkaan 12,90 €
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2019
  24. Hessu

    Hessu Team H2O

    Viestejä:
    3 537
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Tuo ylempi Ghost on sama mitä prismakin myy jupiterin tms merkin alla. Käy varmaan liki kaikkiin pyöriin. Itsellänikin vastaava kiinni. Ainut jos putki on liian paksu niin ei välttämättä mahdu, mutta silmämääräisesti sen jo näkee.
     
  25. Technarchy

    Technarchy

    Viestejä:
    1 920
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Todella hyviä vehkeitä. Saa rahoilleen varmana vastinetta.
     
    latee77 tykkää tästä.
  26. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Kyllä, viime keväänä tilattu Grand Canyon oli mielyttävä yllätys kun ei ollut ennen merkistä mitään tuntumaa. Alkoi jopa nälkä kasvaa syödessä eli miettinyt että jos 1400€ sijasta laittaakin 2000€ Canyonin fillariin niin kuinka hemmetin hyvän sitten saa. :geek: Vaikka mitään tarvetta ei ole.
     
  27. Technarchy

    Technarchy

    Viestejä:
    1 920
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Mulle tuli viime keväänä Canyonin Commuteri. Se jopa lentää tiellä^^
    Just kiva, kun tuntuu ettei tarvi maksaa mitään extralisiä vaan saa arvoa rahalle.
    Ehdotin niille parannuksia aiemman vuoden malliin ja ne oli toteutettu tuossa.
    Pitäisi viedä huoltoon silmäiltäväksi, tuli viime vuonna jo tonni täyteen mittariin. Vai millaisia huoltoja noille suositellaan?
     
  28. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Mulla vasta eka huolto menossa, ihan lähiliikkeessä. Jäi oikeastaan se ensihuolto väliin kun ei malttanut viime kesänä. En kyllä osaa sanoa kuinka usein pitäis huollattaa. Ketjut kannattaa vaihtaa myös riittävän usein ettei syö rattaita, sitten tulee kalliimpi osien vaihto.
     
  29. Technarchy

    Technarchy

    Viestejä:
    1 920
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Eipä mullakaan se tehtyä tullut. Ei tosiaan malttanut.
    Ketjuja tuossa ei ole, niin ei tarvi niitä vaihtaa tai rattaita. En sit tiiä näkeekö huollon silmä tuossa jotain mitä itse en näkisi? Pultit ja mutterit tuntuu olevan tallessa. Siks lähinnä kysyinkin, että minkälaista noille suositeltaisiin? Jarrupalat sun muut varmaan on ihan kondiksessa. Ei ole aiemmissa pyörissä ollut levyjarruja, mut tuskin ne noin nopsaan kuluisi.
    Olen yrittänyt pitää levyt ja pyörän puhtaana ottamalla tuon aina mukaan suihkuun.
     
  30. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Pinnat, nesteet, jarrupalat, kireydet ne normihuollossa käy läpi. Levyjarrujen palat on halpoja, ja usein hio niitä ettei tarvis vaihtaakaan, jos esim vinkuu tms.
    Muutoin mulla parissa aiemmassa pyörässä levyjarrut nesteellä kestäneet todella hyvin, ikinä ollut vikoja niissä.

    Jos vielä puhtaana oot pitänyt niin ajele tää kesä vaikka ens keväänä ajoissa normihuoltoon ennen ruuhkaa. Helmi- maaliskuussa :D
     
    Technarchy tykkää tästä.
  31. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Itse vaihdatin levyjarrujen jarrupalat eteen ja taakse viimevuoden keväällä,huollon yhteydessä.
    5 vuotta kesti,kun alkoi takapään jarrut vinkumaan.

    Tossa pari videota palojen vaihdosta,jos alkaa itse urakoimaan.
    Palojakin on varmaan monenlaisia olemassa.
    Jos itse vaihtelee,niin kannattaa katsella,mitkä palat oman pyörän jarruihin käy.



     
    Technarchy ja sbafu tykkäävät tästä.
  32. Kiila

    Kiila

    Viestejä:
    434
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Pitikin lähteä kaverien messiin ekalle MTB reissullelleni reilu vuosi sitten. Kalliiksi tuli...

    Heti reissun jälkeen tilasin Canyon Exceed CF SL 6.0 pro race:n. Tosi mukava laite on ollut ja täpärimiesten perässä mennyt ihan jees. Polte kuitenkin kasvoi ja vartti sitten lähti tilaukseen Canyon Spectral CF 7.0. Sopivan erilaiset pelit ja kaippa sitä voisi turhempaankin rahansa laittaa :lol:
     
    nakkirakki ja latee77 tykkäävät tästä.
  33. lelfonso

    lelfonso

    Viestejä:
    54
    Rekisteröitynyt:
    27.07.2018
    En suosittele bike parkkeihin erehtymistä, seuraavana on joku dh-peli tilauksessa kun Spectralista kerran hyppäät iskarit pohjaan :D

    Nimim. hissikausi avattu toissapäivänä
    [​IMG]

    Pitäisi varmaan tilata 160mm ilmaruoto keulaan, ja perän joustomatkaa lisätä spacerin poistolla 140mm -> 150mm.
     
    Kiila ja pkuitune tykkäävät tästä.
  34. pkuitune

    pkuitune

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    02.03.2017
    Nuo perushuollot ovat aika helppoja myös itsekin tehdä. Itse jotakuinkin kaiken muun tehnyt itse paitsi vanteiden rihtauksen. Olisi syytä opetella sekin jalo taito, kun sen verran tiuhaan menee vanne solmuun :D

    Voimansiirron osien vaihtoväleille on olemassa seuraavat ohjeelliset nyrkkisäännöt:
    • Ketjut 2500 km
    • Takapakka 5000 km
    • Eturattaat 10000 km
    Tarkemmin homman pystyy klaaraamaan ostamalla ketjun venymismitan ja tulkita sillä, milloin ketju on liian venynyt. Olennaisinta noissa nyrkkisäännöissä lienee se, että ketjut vaihdetaan jokaisessa, takapakka joka toisessa ja eturattaat joka neljännessä voimansiirtoremontissa.
     
    Technarchy ja latee77 tykkäävät tästä.
  35. Kiila

    Kiila

    Viestejä:
    434
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Omalle päänupille, vauhdin siedolle ja kyvyille tuon Spectralin pitäisi riittä paremmin kuin hyvin. Aika paljon pitäisi kykyjä ja varmuutta nostaa, että pystyisin tykittämään lujaa dh-pätkiä :) Jäykkäperä Exceedillä tuli mentyä Fiskasin Rövarberget, menihän se, mutta ehkä järeämmällä täpärillä voi vetää vauhdikkaammin ja muutenkin mukavammin.

    Spectralissahan kasvatettiin joustoja 2018 -> 2019 malleihin.
    - Keula 150mm -> 160mm (RockShox Pike RC)
    - Perä 140mm -> 150mm (RockShox Super Deluxe RCT)
    Tilaamani S koko tosin jäi perästä edelleen 140mm. Jos tuo S koko on suunniteltu 140mm, niin onko tuota järkeä/mahdollista muuttaa 150mm joskus myöhemmin?
     
  36. lelfonso

    lelfonso

    Viestejä:
    54
    Rekisteröitynyt:
    27.07.2018
    Mun tietääkseni 2018 ja 2019 malleissa (ainakin AL) on sama runko, mutta jousitusmatkaa lisätty vain 10mm per pääty. Lisäksi renkaat on vaihtuneet 2,6" -> 2,4". Super Deluxesta en tiedä, mutta Deluxe RT:ssä joustomatkan säätö onnistuu. Pikessä myös.

    Täpärit tuo poluille ihan uuden ulottuvuuden, kun pääsee niin paljon lujempaa juurakot ja kivikot.
     
  37. Kiila

    Kiila

    Viestejä:
    434
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    @lelfonso Jeps, nuohan ne muutokset ovat myös CF. Sama runko, mutta:
    - Renkaat vaihtuneet 2,6" -> 2,4"
    - Kiekot M1700 -> M1900 (CF 7.0, kalliimpi 8.0 olisi ollut M1700, mutta halusin GX Eaglen)
    - Joustomatkat lisääntyneet 10mm
    - Takajousto vaihdettu lisäkannulliseen, oli kyseessä sitten RockShox tai Fox
    - Satulatolppa vaihdettu Canyonin omaan vs RockShox Reverb Stealth B1 (CF 7.0)

    Hinta pysynyt samana CF 7.0:ssa. Tiedä sitten saako tänä vuonna vähemmän laatua samaan hintaan. Ainakin noissa kiekoissa on iso hintaero.
     
  38. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    5 999
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No jopas nyt. Yritin irroittaa tänään huollon yhteydessä poljinkampea fillarin vasemmalta puolelta. Ruuvasin normaalisti ensin kuusiokolon auki ja sitten irroitustyökalun keskiöön. Väänsin sisemmästä pultista, mutta mitään ei tapahtunut. Ihmettelin että onpas se pirulainen kovassa ja väänsin kovempaa. Ei vieläkään mitään, joten lisäsin voimaa, kuten taitojen loppuessa kuuluu tehdä. Lopulta alkoi tapahtumaan, mutta muutaman väännön jälkeen huomasin että eihän se saakelin kampi näytä siltikään liikkuvan vaikka pultti pyörii ja irroitustyökalu tulee ulospäin. Ruuvasin varovasti irroitustyökalun irti, mutta siinä vaiheessa oli jo myöhäistä, sillä huomasin sen vääntäneen kammesta kierteet mukanaan. Irroitustyökalussa ei ollut mitään vikaa, kierteet olivat vain siirtyneet siististi kammesta siihen.

    Eipä ole aiemmin käynyt tällä tavalla. Fillari ei ole kuin about 3v vanha Trek ja siinä kammen päässä olevassa kuusiokolopultissakin oli vielä ihan silminnähden hyvät rasvat jäljellä. Miten ihmeessä se kampi on voinut jämähtää näin saakelin tiukkaan tässä ajassa? Ei tuota taida enää saada irti kuin rälläkällä ja silläkin helvetin hankalasti, tai sitten ehkä jollakin tällaisella yleismallisella ulosvetäjällä, mutta tässä tapauksessa kammen alla ei välttämättä ole tarpeeksi tilaa noille koukuille ja kammen alaosan muotoilukin on ikävän pyöreä.

    No, onneksi kampi on vielä kiinni normaalisti, niin fillarilla voi sentään ajaa, mutta vähän hankalaksi menee jatkot ja uudet kammetkin siihen pitää nyt sitten hommata. Voihan perseensuti.
     
  39. L2K2

    L2K2

    Viestejä:
    770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaksi mahdollisuutta, todella pahasti hapettunut kiinni, tai sitten:

    Noita kammen ulosvetäjiä on kahta aivan liian samannäköistä mallia (klassinen nelikanttikeskiö, ja sitten Shimanon Octalink). Jälkimmäisen työkalu sopii fyysisesti kierteiltään täydellisesti ensimmäiseen kampeenkin, mutta se ulosvetäjän sisäosa on hieman liian leveä ja ottaa kiinni kampeen eikä pelkästään siihen keskiöakseliin... voima kohdistuu pelkästään niihin kammen kierteisiin, eikä siihen haluttuun rajapintaan.

    Ai, miksi tiedän... (Kammen kierteet saa poistettua ihan sellaisella lyhyellä 15 mm lenkkiavaimella. Eikä tarvitse edes vääntää erityisen kovaa.)

    Itse korjasin tyhmyyden seuraukset viemällä pyörän suosiolla tuossa vaiheessa lähimpään pyörähuoltoon (etenkin kun työkalulaatikossani ei ollut sitä oikeaa mallia ulosvetäjää ja se toinenkin vielä ehjä kampi piti myös poistattaa). Hattu kouraan, ja taisi olla vain 20 euroa kourasta kouraan lopulta.

    Kuulemma ihan vaan lämmitys + yleismallin ulosvetäjä irroittivat kammen kiltisti (kampi jäi edelleen asennettavaan kuntoon vain pienillä arvilla, toki ilman niitä integroituja ulosvetäjän kierteitään en sitä koskaan uudelleen asentanut).
     
    Panzo tykkää tästä.
  40. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    5 999
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Työkalu oli ihan oikea/sopiva, eli tässä tapauksessa Shimanon Octalink. Mittailin vielä jälkikäteen työntömitalla, että se sisempi osa on sopiva. Pitänee käyttää pajalla.
     
  41. vaappu79

    vaappu79

    Viestejä:
    197
    Rekisteröitynyt:
    23.05.2017
    Kannattanee vaihtaa sitten kampia uusiessa noihin ulkoisiin laakereihin ja hollowtech kampiin jos simpan puolelta valkkaa.
    On hieman tukevammat.
    Ostin kiinanpojalta piruuttaan tuollaiset Shimanon xt kopiokammet triplarattaille, merkkiä jiankun ixf.
    Tuli keskiökin mukana.
    Yllättävän hyvät, paitti keskiö. Sekin kyllä menee mutta rasvat tarttis vaihtaa ja Shimanon oma keskiö maksaa reilu kympin Saksassa, josta tulee aika ajoin tavaraa tilattua. Joten hommasin suoraan sen simpan keskiön. Rattaat toki täytyy metsästää.
     
  42. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    5 999
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kävin yhdellä paikallisella fillaripajalla keskustelemassa vaihtoehdoista. Ei ollut kuulemma edes erityisen harvinainen tilanne, tosin ei yleinenkään. Sopivaa työkalua irroitukseen ei ollut valmiina, joten korjaus menee ensi viikkoon. Katselin että mm. Biltemassa olisi kyllä yleismallisia ulosvetäjiä noin 10-20 eurolla, mutta ei ole varmuutta että mahtuvatko niiden "kynnet" riittävän tukevasti kammen alle, niin taidan antaa homman mieluummin samalla hinnalla sinne pajaporukan hoidettavaksi.
     
  43. ilwikki

    ilwikki

    Viestejä:
    116
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2017
    Voisko tuohon väliin ruiskuttaa vaikka wd-20/vastaavaa väliin joksikin aikaa vaikuttaan ja yrittää nitkutella tuota kampea ja vähän vasaralla nakutella. Ainakin näyttäis kuvien perusteella ettei kammesta ja octalinkista pitäisi tulla vastaavasti "yhtä puuta" kuin mitä nelikanttikeskiöön jämähtäneestä kammesta. Näitten toimenpiteiden jälkeen keskiö vaihtoon ja taitaa olla entry-level kamaa noi octalink-kammetkin, joten kampien ja keskiön päivitystä kannattaa harkita.

    edit: nuo wd20 ym. puhdistussprayt saattaa tunkeutua laakereihin ja viedä niistä rasvat mukanaan.
     
  44. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    5 999
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kyllä sinne todennäköisesti pitää WD40:aa tai vastaavaa laittaa jokunen tunti ennen kuin alkaa kunnolla pajottamaan.

    Kammet eivät tosiaan kummoisesti maksa ja keskiö ei ole menossa vaihtoon tässä yhteydessä.
     
    Viimeksi muokattu: 30.05.2019
  45. ilwikki

    ilwikki

    Viestejä:
    116
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2017
    Äh. Meni vähän tuotenimike väärin. wd-40 tarkoitin.
    Ihan mielenkiinnosta, mikä huoltotoimenpide sulla alunperin vaati niitä kampia irroittaa? Keskiön naksuminen, löysä kampi / välys tai osien vaihtaminen päivityksen tai kulumisen takia lähinnä ainoita syitä tuonne kajota.
    Olisi tuo epäonninen sattuma kohdannut kuitenkin joskus tulevaisuudessa.
     
  46. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    5 999
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ihan vaan säätämisen, tutkimisen ja yleisen huollon/voitelun nimissä rassailin. Mitään vikaa en ollut korjaamassa.
     
  47. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Pistosuojatuista renkaista.
    Onko markkinointikikka,vai silmänlumetta.
    Parikesää takaperin vaihdoin uudet kumit fillariini.
    XXL liikkeestä kävin silloin hakemassa päällys ja sisärenkaat.
    Pistin sitten kaikki uusiksi,niin kestää sitten taas oman aikansa.
    Myyjä kehui,että on oikein kaksoispistosuojatut kumit.
    Renkaat Contimental valmistamat.

    Nyt kävi ohrasesti eilen läksin kauppareissulle.
    Eipä tarvinnut kauvaa veivata,kun eturenkaasta ilmat katosi.
    Onneksi oli pieni käsipumppu repussa,niin pääsin reissun tekemään.

    Sitten iltasella otin etuvanteen pois ja aloin sisärengasta vaihtamaan,
    niin oli pieni terävä kiven muru mennyt päälikumista lävitse ja rikkonut sisäkumin.
    Onneksi oli ylimääräinen sisäkumi varalla.

    Että näin hyvin pistosuojatut tälläkertaa toimi.Mikäs on yleisin pistosuojaus tapa renkaissa.
    Varmaankin eri renkaanvalmistajilla on eroja.

    Imgur
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2019
  48. Hessu

    Hessu Team H2O

    Viestejä:
    3 537
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Itsellä ihan sama kokemus. Jokin pellin suikale päässyt vannenauhan välistä työntymään ja aamulla kumi tyhjä. Totesin, että se ja sama mitkä kumit laittaa lo. tubeless.
     
  49. apek

    apek

    Viestejä:
    700
    Rekisteröitynyt:
    02.04.2017
    Schwalbe Marathon Plus on varmaan tämän hetken parhaiten suojatut renkaat. 5mm paksu suoja renkaassa.

    Tietenkin jos se terävä esine pääsee kyljestä menemään, niin ei nuo suojat sitä estä.

    Marathon Plus
     
  50. Ahis

    Ahis

    Viestejä:
    73
    Rekisteröitynyt:
    04.01.2018
    Ostat sisäkumin josta saa sielun irti ja laitat tubeles sealantin sielusta sisään.Paljon varmempi keino kuin noi pistosuojatut kumit.