Kärcher OC3 on kyllä ylivoimainen. Kannattaa ottaa suurempi plus malli niin 7 litran säiliöllä vettä enemmän käytössä. Bike boxin saa siihen erikseen.
Katoin geolukemia enkä havainnut mitään mikä viittaisi moiseen. Kenties edellisten vuosimallien ominaisuus?White on kyllä hintaisekseen kova myös.
Koeajo pakollinen, koska toi whiten runko on pirun iso kokomerkintäänsä nähden.
Kiitos hyvä vinkki, pitääpä miettiä. Teoriassa kuitenkin pääsee tuossa 4km päässä pesemään tallilla ihan kunnolla pyörän, mutta pitäisi just ajon jälkeen saada enimmät kurat pois ja tähän virkaan ollut kastelukannu. Tuommoinen perinteinen paineruisku ois aika paljon halvempi, mutta varmasti aika paljon tehottomampi.Aina joskus on akkupainepesuri tarjouksissa alta satasen.
![]()
Kärcher Mobile Outdoor Cleaner OC 3 Bike -matalapainepesuri 129,99
Kompakti mukana kuljetettava painepesuri tarjoaa nopean puhdistusmahdollisuuden likaisille esineille ennen niiden varastointia. Kiinteän litium-ion akun sekä vesisäiliön avulla pesuri toimii täysin itsenäisesti ja omavaraisesti ja sitä on helppo kuljettaa mukana. Sumusuuttimen ansioista pesuri...www.verkkokauppa.com
Kannatan tuota OC3 matalapainepesuria. Loistava laite pyörän pesuun. 9 litran paineruiskupönttö oli aikoinaan käytössä. Onhan se ihan tuhnu tuohon OC3 verrattuna.Kiitos hyvä vinkki, pitääpä miettiä. Teoriassa kuitenkin pääsee tuossa 4km päässä pesemään tallilla ihan kunnolla pyörän, mutta pitäisi just ajon jälkeen saada enimmät kurat pois ja tähän virkaan ollut kastelukannu. Tuommoinen perinteinen paineruisku ois aika paljon halvempi, mutta varmasti aika paljon tehottomampi.
Joo, meinasin siis painepulloruiskua tms. mihin pumpataan kädellä paine.Millään korkeapainepesurilla en pyörää pesisi.
Sen ymmärsin kyllä, mutta kun kirjoitit että pääset tallilla pesemään kunnolla, niin ajattelin että siellä on painepesuri, jolla peset. Ja ihan yleisesti muillekkin mainitsinJoo, meinasin siis painepulloruiskua tms. mihin pumpataan kädellä paine.
Vilkaisin nopsaan ja varmaan näin on.Katoin geolukemia enkä havainnut mitään mikä viittaisi moiseen. Kenties edellisten vuosimallien ominaisuus?
SKS Bluemels 28" koossa sopii myös 650b käyttöön.Mulla on putkikamelina Mudcrutch 27,5" -adventure-pyörä - Nishiki
Onko jotain hyviä suosituksia lokareille kun 27,5" kummille ei oikein ole ihan yhtä paljon tarjontaa kuin kaposille 28":lle.
Neuron olisi saattanut lähteä tilaukseen, mutta sopivia kokoja ei ollut valmiina, niin olisi saattanut toimitus mennä jopa heinäkuun puolelle.Hyvä on Neuron ainakin ensivaikutelman perusteella. Tuskin ainakaan parempaa saat tuolla rahalla.
Fontus olis kyllä pätevä...tosin vähän hinnakas.Pesuri pitäis hommata, ettei tarvis kuraista pyörää heittää autoon maastossa ajelun jälkeen. Kerrostaloasujana pyörän pesu tapahtuu yleensä suihkussa, joka ei ole kovin mukavaa puuhaa. Kokemuksia/kommentteja välineistä?
Näitä kahta mallia katsellut, joista toinen olisi selvästi tehokkaampi ja sillä hoituisi todennäköisesti muutkin pienet painepesuria vaativat hommat. Kärcherin akku tai säiliö ei taida paljon muuhun riittää, kun isompien kurapaakkujen huuhteluun. Boschilla sais tehtyä perusteellisen pesun.
![]()
Fontus Akkupesurit | Bosch DIY
Laadukas Akkupesurit Fontus projektiisi. ✓Pysyvä ✓Korkein turvastandardi ✓Täydelliset tulokset. Lue lisää!www.bosch-diy.com
![]()
Kärcher Matalapainepesuri OC 3 Plus
Kärcher-matalapainepesuri litiumioniakulla ja 7 litran vesisäiliöllä liikkuvaan käyttöön. Helppo kuljettaa ja säilyttää.www.kaercher.com
Kyllä Kärcherin akku ja säiliö riittää perusteelliseen pyörän pesuun helposti. Ja tehoa on tarpeeksi pyörän pesuun.Pesuri pitäis hommata, ettei tarvis kuraista pyörää heittää autoon maastossa ajelun jälkeen. Kerrostaloasujana pyörän pesu tapahtuu yleensä suihkussa, joka ei ole kovin mukavaa puuhaa. Kokemuksia/kommentteja välineistä?
Näitä kahta mallia katsellut, joista toinen olisi selvästi tehokkaampi ja sillä hoituisi todennäköisesti muutkin pienet painepesuria vaativat hommat. Kärcherin akku tai säiliö ei taida paljon muuhun riittää, kun isompien kurapaakkujen huuhteluun. Boschilla sais tehtyä perusteellisen pesun.
![]()
Laadukas Akkupesurit Fontus projektiisi. ✓Pysyvä ✓Korkein turvastandardi ✓Täydelliset tulokset. Lue lisää!www.bosch-diy.com
![]()
Kärcher-matalapainepesuri litiumioniakulla ja 7 litran vesisäiliöllä liikkuvaan käyttöön. Helppo kuljettaa ja säilyttää.www.kaercher.com
Jonkun Youtube pätkän laitteesta katsoin, jossa säiliö piti täyttää kolme kertaa pyörän pesun aikana. Tosin se oli 4l säiliöllä varustettu malli.Kyllä Kärcherin akku ja säiliö riittää perusteelliseen pyörän pesuun helposti. Ja tehoa on tarpeeksi pyörän pesuun.
Bosch on selvästi isompi kokoisempi. Mutta jos iso koko ja hinta ei ole este, niin toki sillä saa vähän kaikkea enemmän.
En tiedä miten on vedellä läträtty videolla. Itsellä riittää 4 litran säiliö koko pyörän esihuuhteluun, harjaamiseen ja huuhteluun. Esihuuhtelun ja harjaamisen välissä levitän pesuaineen suihkepullolla.Jonkun Youtube pätkän laitteesta katsoin, jossa säiliö piti täyttää kolme kertaa pyörän pesun aikana. Tosin se oli 4l säiliöllä varustettu malli.
Boschin etuna on myös tuo vaihdettava akku, joita löytyy taloudesta jo entuudestaan. Kärcherin akun simahtaessa pitää joko ostaa kokonaan uusi laite tai vähintään lisäosa, jolla saa autosta virran:
![]()
Kärcher OC 3 autoadapteri
Autoadapterilla kätevästi lisää käyttöaikaa OC 3 matalapainepesuriin.www.kaercher.com
Vielä kolmas vaihtoehto, jonka suuntaan olen nyt vähän kallistumassa. 15l säiliö ja sähkö tulee auton 12V pistokkeesta. Sopivan pieni ja vielä edullinen, kun vertaa sekä Boschiin että Kärcheriin.Pesuri pitäis hommata, ettei tarvis kuraista pyörää heittää autoon maastossa ajelun jälkeen. Kerrostaloasujana pyörän pesu tapahtuu yleensä suihkussa, joka ei ole kovin mukavaa puuhaa. Kokemuksia/kommentteja välineistä?
![]()
![]()
Kärcherillä on jotku tarjousviikot menossa omassa kaupassa, tuo Pet-malli lähtisi hyvällä tarjouksella jos tuo normaalin kokoinen vesisäiliö riittää.Vielä kolmas vaihtoehto, jonka suuntaan olen nyt vähän kallistumassa. 15l säiliö ja sähkö tulee auton 12V pistokkeesta. Sopivan pieni ja vielä edullinen, kun vertaa sekä Boschiin että Kärcheriin.
Mobi V-15 Portable Bike Pressure Washer | Chain Reaction
Buy your Mobi V-15 Portable Bike Pressure Washer from our Brushes, Sponges & Cloths range at CRC. €108.00. Free delivery available.www.chainreactioncycles.com
Ite valitsin CF7 endun koska siihen saa näppärästi vaikka Schwalbe G-One Allroundit jos halajaa sorateille. Kestävyysajo maantiellä se oma juttu mikä kiehtoo enempi kuin pölyssä ajaminen.Onkos täällä kukaan muu pohdiskellut Canyonin mallistosta Endurace, Grizl ja Grail - vaihtoehtoja? Millä perusteilla ootte valinnut ja ootteko tykännyt?
Kaikki vaihtoehdot omilla tavoillaan tosi houkuttelevia. Endurace olis näistä kolmesta valmis heti maantielle mutta taittaa helposti hiekkatietkin. Mutta Grizl ja Grail tarjoais heti mukavuutta ja nopeutta Suomen sorateille. Grail CF toi kakstasonen tanko herättää ristiriitasia tunteita, tykkään ulkonäöstä ja jousto tois pientä lisämukavuutta, mutta miten tohon nyt valoja ja kelloja kiinnittää? Grizl sit taas on poistais ton hoverin mutta rengastilaa on jo niin paljon ettei ole itselle tarvetta ja pääasiassa kuitenkin oma ajo hiekkatietä ja asfalttia. Aiemmissa fillarissa oli 33mm renkaat ja ajatuksissa olis seuraavaan 30-40mm. Renkaita tietenkin saa vaihdettua just sellaseks kun haluaa jos Grizlin 45mm tuntuu liialta
Eiköhän siihen valot ja kellot kiinnitä ihan siinä missä muihinkin kippuratankoihin? Toki pitää varmaan valita, että kiinnittääkö ylös vai alas.Grail CF toi kakstasonen tanko herättää ristiriitasia tunteita, tykkään ulkonäöstä ja jousto tois pientä lisämukavuutta, mutta miten tohon nyt valoja ja kelloja kiinnittää?
Niin siis huonosti muotoiltu mutta tarkoitin etten tarvitse niin paljoa rengastilaa mitä Grizl tarjoaa ja pitäisi heti vaihtaa renkaat mikä tuo hieman lisäkustannuksia.Ihan kysymyksenä, että miten voi olla liikaa rengastilaa?
Mistä se on pois?
Omaan silmään grail näyttää ihan hirveältä. Sekä tanko, että toi runko siinä tangon lähellä.
Eikö tuo Grailin tanko ole litteä? Ainakin omat valot, kellot, puhelimen kiinnikkeet menee vain pyöreään tankoonEiköhän siihen valot ja kellot kiinnitä ihan siinä missä muihinkin kippuratankoihin? Toki pitää varmaan valita, että kiinnittääkö ylös vai alas.
Graili CF:n tanko on litteä, niin itse jouduin hommaamaan uuden valon ja kellon samalla. Uudet kiinnittyy kumilenkillä.Niin siis huonosti muotoiltu mutta tarkoitin etten tarvitse niin paljoa rengastilaa mitä Grizl tarjoaa ja pitäisi heti vaihtaa renkaat mikä tuo hieman lisäkustannuksia.
Eikö tuo Grailin tanko ole litteä? Ainakin omat valot, kellot, puhelimen kiinnikkeet menee vain pyöreään tankoon
Olet siis vedellyt speedeillä metsässä?Vuoden lopulla 29" Schwalbe G-One Speed -kondomirengas päästi jotain läpi sisuriin ja lähemmän kuntotarkastelun jälkeen päätin olevan aika vaihtaa ulkorenkaat uusiin. Rullausvastustestien perusteella vaihtoehtoja oli vain kaksi, Thunder Burt ja Race King, joista kilpailevan valmistajan minimi-ilmanpaineraja ei miellyttänyt.
Entisiä hieman kapeammat 57-milliset olisi saanut heti, mutta halusin säilyttää 60mm renkaiden maksimaalisen pehmeyden ja jouduin tekemään ennakkotilauksen r2-bike.com:ista. Kun lähes neljän kuukauden odotuksen jälkeen toimitusaikaa ei edelleenkään ollut tiedossa, lopulta löysin kumit varastosta kiitos kuukauden päivittäisten tarkastusten bike24.com:ista.
Vaikka vaihdoin samalla muovisisurit vieläkin kevyempiin, fillarin kokonaispaino kasvoi 8,4 kilosta 8,8:aan. Kyllähän tuo edelleen kelpaa, vaikka vähän harmittaakin. Kestävyys jää nähtäväksi, mutta yllättävän hyvin edellisetkin kumit kestivät. Uusissa on jopa ohut pistosuoja, mutta sisurit ovat ohuemmat.
Nyt kun vielä pyörätiet ja maasto kuivaisi, niin pääsee ajamaan. Sitä odotellessa kelpaa ainakin katsella. Suurimmaksi osaksi fillari on jo 11-vuotias, lempinimeltään Kuituhirvi.
![]()
Näyttää nopealta.Vuoden lopulla 29" Schwalbe G-One Speed -kondomirengas päästi jotain läpi sisuriin ja lähemmän kuntotarkastelun jälkeen päätin olevan aika vaihtaa ulkorenkaat uusiin. Rullausvastustestien perusteella vaihtoehtoja oli vain kaksi, Thunder Burt ja Race King, joista kilpailevan valmistajan minimi-ilmanpaineraja ei miellyttänyt.
Entisiä hieman kapeammat 57-milliset olisi saanut heti, mutta halusin säilyttää 60mm renkaiden maksimaalisen pehmeyden ja jouduin tekemään ennakkotilauksen r2-bike.com:ista. Kun lähes neljän kuukauden odotuksen jälkeen toimitusaikaa ei edelleenkään ollut tiedossa, lopulta löysin kumit varastosta kiitos kuukauden päivittäisten tarkastusten bike24.com:ista.
Vaikka vaihdoin samalla muovisisurit vieläkin kevyempiin, fillarin kokonaispaino kasvoi 8,4 kilosta 8,8:aan. Kyllähän tuo edelleen kelpaa, vaikka vähän harmittaakin. Kestävyys jää nähtäväksi, mutta yllättävän hyvin edellisetkin kumit kestivät. Uusissa on jopa ohut pistosuoja, mutta sisurit ovat ohuemmat.
Nyt kun vielä pyörätiet ja maasto kuivaisi, niin pääsee ajamaan. Sitä odotellessa kelpaa ainakin katsella. Suurimmaksi osaksi fillari on jo 11-vuotias, lempinimeltään Kuituhirvi.
Kivikkoisetkin metsäpolut ovat menneet hyvin, mutta verrattaen rauhallista vauhtia. Kokonaiskilometrejä kinttupoluilla ei tosin ole tullut kymmentäkään prosenttia. 2017 ostin parin ja 2019 jouduin vaihtamaan toisen kun talvella oli levitetty tappajasepeliä. Nyt vaihdettu lutteroksi mennyt kumi näyttää muuten ehjältä, mutta siinä törröttää lasinsirpale. Kulumaa on kuitenkin selvästi ja puristaessa ilmenee pykämiä, joten oli kyllä aika vaihtaa.Olet siis vedellyt speedeillä metsässä?
Mulla on tossa allroundit 2.8 tuumaa leveenä ja nekin näyttää siltä, että ei tule kestämään.
Kokeilen toki.
Miksei muuten speedit tai nykyiset ole tubelessina?
Kun vaan kuskissa riittäisi kunto.Näyttää nopealta.
Pumpussa näyttäs olevan ainakin molemmille venttiilityypeille omat "suukappaleet", varmista että käytät oikeaa. Prestalle käy se, missä ei ole sisällä näkyvissä muovista "ristiä". Prestaan käypäinen on myös vähän kapeampi, jotta se tiivistää kunnolla lukittaessa. Itse yleensä lukitsen pumpun prestan kanssa venttiiliin kiinni juuri siinä kohtaa, kun alkaa kuulumaan pihinää. Jos ei muuten ilma mene sisään niin en kyllä äkkiseltään keksi muuta kuin että joku on rikki. Kannattaa vaan varoa, että lukittaessa et väännä sitä pumpun päätä hirveästi sivusuunnassa, silleen tuppaa helposti rikkomaan nuo prestaventtiilit.Itselleni tuli nyt ensimmäisen kerran polkupyörän kumit jossa on Presta venttiili. Olin asiaan jo varautunut ja olin ostanut tälle venttiili tyypille sopivat pumput, mutta nyt mulla on ongelmia saada kuitenkin ilmaa menemään renkaaseen. Saan pienellä käsipumpulla, jossa kierretään pumppu venttiiliin kiinni letkulla niin renkaat täytettyä, mutta en saa isommalla pumpulla jossa suukappale painetaan venttiiliin kiinni ja lukitaan vivulla niin menemään ilmaa renkaaseen.
Olen aukaissut venttiilistä sen lukituksen ja olen koittanut sitä avata joko kokonaan tai vai osittain, mutta en siltikään saa tuolla toisella pumpulla menemään ilmaa renkaaseen. Mielestäni tuo suu kappale on painettu kunnolla paikalleen venttiiliin sillä jos se on vähän huonommin paikallaan niin laskee ilmat pihalle renkaasta. Ja pumppu tuntuisi toimivan muuten oikein mutta en vaan saa sillä pyörän rengasta täytettyä.
Oisko kellään ideaa mistä ongelmani voisi johtua? Pumppu on tyypiltään Birzman flick-it
Niillähän oli oikein opasvideo verkkiksen tuotesivulla.Itselleni tuli nyt ensimmäisen kerran polkupyörän kumit jossa on Presta venttiili. Olin asiaan jo varautunut ja olin ostanut tälle venttiili tyypille sopivat pumput, mutta nyt mulla on ongelmia saada kuitenkin ilmaa menemään renkaaseen. Saan pienellä käsipumpulla, jossa kierretään pumppu venttiiliin kiinni letkulla niin renkaat täytettyä, mutta en saa isommalla pumpulla jossa suukappale painetaan venttiiliin kiinni ja lukitaan vivulla niin menemään ilmaa renkaaseen.
Olen aukaissut venttiilistä sen lukituksen ja olen koittanut sitä avata joko kokonaan tai vai osittain, mutta en siltikään saa tuolla toisella pumpulla menemään ilmaa renkaaseen. Mielestäni tuo suu kappale on painettu kunnolla paikalleen venttiiliin sillä jos se on vähän huonommin paikallaan niin laskee ilmat pihalle renkaasta. Ja pumppu tuntuisi toimivan muuten oikein mutta en vaan saa sillä pyörän rengasta täytettyä.
Oisko kellään ideaa mistä ongelmani voisi johtua? Pumppu on tyypiltään Birzman flick-it
Mitä tapahtuu kun koitat pumpata? Jos ilma ei liiku mihinkään, niin paina kahvasta lujempaa. Mitä suurempi halkaisija on pumpun putkessa, niin sitä suurempi voima tarvitaan tiettyyn paineeseen. Itsellä on maantiepyörän renkaita varten SKS Rennkompressor justiinsa sen takia, että saa tarpeeksi painetta. Paksumpiputkisella pumpulla loppui oma paino kesken. Prestan varmistin mutterin avaan yleensä kokonaan ja kun pumpun paine ylittää renkaassa olevan, niin venttiili avautuu.Itselleni tuli nyt ensimmäisen kerran polkupyörän kumit jossa on Presta venttiili. Olin asiaan jo varautunut ja olin ostanut tälle venttiili tyypille sopivat pumput, mutta nyt mulla on ongelmia saada kuitenkin ilmaa menemään renkaaseen. Saan pienellä käsipumpulla, jossa kierretään pumppu venttiiliin kiinni letkulla niin renkaat täytettyä, mutta en saa isommalla pumpulla jossa suukappale painetaan venttiiliin kiinni ja lukitaan vivulla niin menemään ilmaa renkaaseen.
Ei näyttäs ainakaan kuvien perusteella tuossa pumpussa olevan mitenkään erityisen paksut putket, saan omalla Jupiterin halpismallin jalkapumpulla helposti 4bar omiin renkaisiin, vaikka kevyt olenkin. Suunnilleen samaa kokoluokkaa kaikin puolin se pumppu.Mitä tapahtuu kun koitat pumpata? Jos ilma ei liiku mihinkään, niin paina kahvasta lujempaa. Mitä suurempi halkaisija on pumpun putkessa, niin sitä suurempi voima tarvitaan tiettyyn paineeseen. Itsellä on maantiepyörän renkaita varten SKS Rennkompressor justiinsa sen takia, että saa tarpeeksi painetta. Paksumpiputkisella pumpulla loppui oma paino kesken. Prestan varmistin mutterin avaan yleensä kokonaan ja kun pumpun paine ylittää renkaassa olevan, niin venttiili avautuu.
Jotkut pumput on tosi ronkeleita sen suhteen miten syvällä venttiili on pumpussa. Mulla juuri sellainen, milli liian syvällä niin ei mene yhtään ilmaa ja milli liian vähän niin ilma suhisee välistä pois.Itselleni tuli nyt ensimmäisen kerran polkupyörän kumit jossa on Presta venttiili. Olin asiaan jo varautunut ja olin ostanut tälle venttiili tyypille sopivat pumput, mutta nyt mulla on ongelmia saada kuitenkin ilmaa menemään renkaaseen. Saan pienellä käsipumpulla, jossa kierretään pumppu venttiiliin kiinni letkulla niin renkaat täytettyä, mutta en saa isommalla pumpulla jossa suukappale painetaan venttiiliin kiinni ja lukitaan vivulla niin menemään ilmaa renkaaseen.
Sama Ridley osui silmiin XXL:n uutiskirjeestä. Sanoisin että anna mennä, gravelit on nyt aika kiven alla, Canyonilta saisi varmaan samaan rahaan (1549€) fiksumman Grailin mutta myyvät eioota.Olen aikeissa ostaa joko gravel tai katupyörän. Tavoiteena kunnon kohottaminen ja jenkkakahvojen sulattaminen. Olen nyt pari viikkoa selannut kuvastoja ja lukenut foorumeita. Hinta saisi jäädä kaikkine tarvikkeineen mielellään alle 2K€.
XXL myy omaa merkkiään (ts.White), joka varmaan olisi riittävän hyvä kaltaiselleni kuntoilijalle. Tämä White RC LTD 105 22 on aika kiinnostava yksilö ja hintaa vain 1299€. Sitä en sitten tiedä tekeekö sillä mitään. Silmiin pomppasi "oikean" pyörävalmistajan fillari, joka on nyt tarjouksessa. Kyseessä on Ridley Kanzo A disc GRX400 2x10 23, unisex gravel- ja työmatkapyörä. Pyörän alkuperäinen hinta 1799€ ja nyt sitä myydään 1499€ ilman polkimia. Ei paha?
Onko kellään kokemuksia Ridleystä tai noista mainitsemistani pyöristä? Esim. fillaristi-foorumia lukiessa White ja Ridley ovat takuulla "liian painavia, surkeilla osilla, eikä alumiinisella keulalla ei tee mitään" näin kärjistetysti sanottuna.
Samaa Ridleytä Ruotsin XXL myy nyt 1312€ (ovh. 1575€). Kunhan käyn jossain vaiheessa potkimassa vanteita kysyn voivatko pudottaa hintaa entisestään. Tuntuu tyhmältä maksaa saman kaupan samasta tuotteesta noin paljon enemmän. Jos pyörän ale-hinta olisi sama Suomessa niin en olisi täällä edes kyselemässä, vaan ostohousut olisi jo tiukasti jalassa.
Jos noista niin ridley. Mahtuu harrastelija koon (paksut) renkaatkin pyörimään.Olen aikeissa ostaa joko gravel tai katupyörän. Tavoiteena kunnon kohottaminen ja jenkkakahvojen sulattaminen. Olen nyt pari viikkoa selannut kuvastoja ja lukenut foorumeita. Hinta saisi jäädä kaikkine tarvikkeineen mielellään alle 2K€.
XXL myy omaa merkkiään (ts.White), joka varmaan olisi riittävän hyvä kaltaiselleni kuntoilijalle. Tämä White RC LTD 105 22 on aika kiinnostava yksilö ja hintaa vain 1299€. Sitä en sitten tiedä tekeekö sillä mitään. Silmiin pomppasi "oikean" pyörävalmistajan fillari, joka on nyt tarjouksessa. Kyseessä on Ridley Kanzo A disc GRX400 2x10 23, unisex gravel- ja työmatkapyörä. Pyörän alkuperäinen hinta 1799€ ja nyt sitä myydään 1499€ ilman polkimia. Ei paha?
Onko kellään kokemuksia Ridleystä tai noista mainitsemistani pyöristä? Esim. fillaristi-foorumia lukiessa White ja Ridley ovat takuulla "liian painavia, surkeilla osilla, eikä alumiinisella keulalla ei tee mitään" näin kärjistetysti sanottuna.
Samaa Ridleytä Ruotsin XXL myy nyt 1312€ (ovh. 1575€). Kunhan käyn jossain vaiheessa potkimassa vanteita kysyn voivatko pudottaa hintaa entisestään. Tuntuu tyhmältä maksaa saman kaupan samasta tuotteesta noin paljon enemmän. Jos pyörän ale-hinta olisi sama Suomessa niin en olisi täällä edes kyselemässä, vaan ostohousut olisi jo tiukasti jalassa.