Pyöräily

Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Minulla taas oli tavoitteena pysyä kurattomana arkiasioinneillakin, vaikka maastossakin Tunturi E290 -sähkömaasturilla ajelen. Laittelin pyörääni SKS-lokarit, mutta niihinkin piti rakennella lisäläpät, jotta selkä ja jalat pysyvät kunnolla puhtaina. Tosin ne saa helposti pois, kun ovat siipimuttereilla kiinni.

Lokasuojat1.jpgKuraläppä eteen.jpgKuraläppä taakse.jpg
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Pientä maastopyöräkuumetta havaittavissa allekirjoittaneella. Meneekö mönkään, jos ottaa suoraan ”29 renkaalla? Orbean laufeytä näyttää olevan reippaasti tarjolla, lienee aivan pätevä?
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Tympii vain tuo oma ”välimallin” pituus, käytännössä jokaisen valmistajan mukaan olen L / XL. Jotenkin pää sanoo että L lienee riittävä, onko aina näin yksiselitteistä…?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Tympii vain tuo oma ”välimallin” pituus, käytännössä jokaisen valmistajan mukaan olen L / XL. Jotenkin pää sanoo että L lienee riittävä, onko aina näin yksiselitteistä…?
Eihän se ole. Aloittelevat valkkaa aina pienemmän.
Mikä sun pituus sitten on ja mitä laufeytä olet kattellut?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Tympii vain tuo oma ”välimallin” pituus, käytännössä jokaisen valmistajan mukaan olen L / XL. Jotenkin pää sanoo että L lienee riittävä, onko aina näin yksiselitteistä…?
Itse lähtisin isomman reahchin ja isomman dropperin perään.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Itse suosin pienempää kokoa jos oma koko sattuu taulukon mukaan kahden koon välille. Stemmiä vaihtamalla saa vähän tarvittaessa säädettyä ajoasentoa "isommaksi", mutta liian isoa runkoa et saa pienemmäksi mitenkään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Itse suosin pienempää kokoa jos oma koko sattuu taulukon mukaan kahden koon välille. Stemmiä vaihtamalla saa vähän tarvittaessa säädettyä ajoasentoa "isommaksi", mutta liian isoa runkoa et saa pienemmäksi mitenkään.
Etkä pienempää suuremmaks. Stemmin vaihto vaikuttaa ohjettavuuteen. Ammattilainen suunittelee pyörän ja heti kättelyssä keskustelupalstalla suoitellaan muuttaa pyörän geometriaa? Luotan enemmä ammattilaisen suunitteluun.
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Itse lähtisin isomman reahchin ja isomman dropperin perään.
Ei tuo ole mikään yleispätevä sääntö, vaan riippuu ihan jalkojen ja yläkropan pituuden suhteesta.

Kannattaa käydä kokeilemassa eri pyöriä ja vertailla geoja. Mulla on M-koon Canyon, ja kaverilla XL-koon Whyte. Meillä on 15 senttiä pituuseroa, mutta tosi eri mittasuhteilla olevat kropat. Whytessä on dropperi yläasennossa sentin liian korkealla itelle, mutta tanko taas tyyliin 10 senttiä liian kaukana.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Etkä pienempää suuremmaks. Stemmin vaihto vaikuttaa ohjettavuuteen. Ammattilainen suunittelee pyörän ja heti kättelyssä keskustelupalstalla suoitellaan muuttaa pyörän geometriaa? Luotan enemmä ammattilaisen suunitteluun.
Joo toki se stemmin vaihto vaikuttaa enemmän ohjattavuuteen, mutta saa sillä myös vähän ajoasentoa säädettyä, kun siis puhutaan jostain senttimetristä, ei useasta.

Ammattilainen suunnittelee pyörän, mutta jos oma koko sattuu kahden koon väliin, niin sitten niistä joutuu arpomaan kumman ottaa, jos ei ole mahdollisuutta testata. Itse siis ottaisin pienemmän koon. Joku toinen voisi suositella isompaa kokoa
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Etkä pienempää suuremmaks. Stemmin vaihto vaikuttaa ohjettavuuteen. Ammattilainen suunittelee pyörän ja heti kättelyssä keskustelupalstalla suoitellaan muuttaa pyörän geometriaa? Luotan enemmä ammattilaisen suunitteluun.
Nyt menee kyllä täysin rikkinäiseksi auktoriteettiin vetoamiseksi nämä kommentit.

Jos pyörän tanko on liian kaukana, pyörän ergonomia on pilalla eikä sillä ole hyvä ajaa, PISTE.

Tällöin ainoa ratkaisu saada pyörästä kelvollinen ergonomialta on vaihtaa lyhempään stemmin, joka ei pilaa sitä ajettavuutta ainakaan vähempää kuin lyhyeen pyörään pidemmän stemmin vaihtaminen.

Jos pyörä on taas pienehkö, sillä voi silti aivan hyvin ajaa ilman selkävaivoja, se vaan tuntuu vähän pieneltä mutta se ei ole samalla tavalla "ajokelvoton" kuin iso pyörä.

Ja kun siihen pieneen pyörään vaihtaa pidemmän stemmin, sitten tosiaan se muuttuu vähän vakaammaksi/epäketterämmäksi, mutta tämän vaikutus on vähemmän haitallinen ajettavuuteen kuin sen, että siihen liian ison pyörään vaihdetaan pienempi stemmi (joka tekee siitä kiikkerämmän) jotta siitä saadaan ergonomialtaan kelvollinen.

Ja on tosiaankin melko yleistä, että ihmiset ostavat liian ison pyörän ja sitten ihmettelevät kun selkä tulee pyöräillessä kipeäksi. Jos on yhtään epävarmuutta, aina pyöristys alaspäin pyörän kokoa valitessa.

apek sanoi:
Ammattilainen suunnittelee pyörän, mutta jos oma koko sattuu kahden koon väliin, niin sitten niistä joutuu arpomaan kumman ottaa, jos ei ole mahdollisuutta testata. Itse siis ottaisin pienemmän koon. Joku toinen voisi suositella isompaa kokoa
Jos "joku toinen" suosittelee isompaa kokoa, se "joku toinen" on melko pihalla pyöräilyn ergonomiasta.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Kyllä minä suosittelisin isompaa kokoa jos valitaan maastopyörää.
Maantielle taasen pienempää.

Tosin nykyinen gravelikin oli mulle liian iso ja vaati mm. suoran satulatolpan offsettimallin tilalle,
70mm stemmin 100mm tilalle
ja ~15mm lyhyemmän reachin käppyräsarvet.
Hyvin on noinkin toiminut eikä esimerkiksi viime kesän 500km reissulla kipeytynyt kuin perse, jonkun aivopieru viimehetken satulan vaihdon takia.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Maastopyörän "pidentäminen" ja "lyhentäminen" on vähän eri juttu kun maantiellä. Maastossa tanko on huomattavasti leveämpi ja siten stemmin pidentäminen yleensä tekee ohjauksesta todella levottoman, jota ei todellakaan halua maastossa.

Suosittelisin kahden mallin välillä koeajanmaan niitä, ainakin Orbea Laufey:tä aika hyvin saatavilla suomessa ja koeajokin varmaan sitä kauttaa aika hyvin järjestettävissä. Esim Turussa Bikeshop sekä L että XL varastossa.
 
Viimeksi muokattu:

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Kannattaa sekin huomioida, että nykyisin maastureissa noi stemmit on valmiiksi tosi lyhyitä, joten välttämättä lyhennysvaraa on olemattomasti tai ei ollenkaan. Joku satamillinen stemmi trail/enskapyörässä voisi olla koominen näky :D

Alamäissä hieman liian iso pyörä ei haittaa yhtään, mutta hitaammassa ajossa tuntuu kömpelöltä ja raskaalta. Liian pieni taas on muuten ketterän oloinen, mutta tuntuu jotenkin ahtaalta ajossa (hankala selittää jos ei ole ajanut).
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
584
Olen myös vähän tuota Laufeytä katsellut ja ihmettelen tätä geometriaa.

M-kokoinen Laufey menee valmistajan mukaan 160-175cm ja M-kokoinen Grand Canyon 175-183cm. Varmaan tuohon kokoon vaikuttaa muutkin kuin Stack ja Reach luvut, mutta onko jotain syytä miksei GC menisi 173/80 polkijalle, vai onko Orbean ilmoittavat lukemat ihan pielessä.

Standover height voi tietenkin nousta ongelmaksi, mutta toisaalta tuo vaakaputki slouppaa alaspäin. GC small menisi muuten tilaukseen, mutta valitettavasti se on 27.5", eikä 29"

1644919427330.png

1644919973373.png
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Äkkiseltään sanoisin gran canyonin pituus suosituksen olevan ihmeellinen.
Melkein väittäisin, että on jostain maantiepuolelta jotenkin napattu.

Tein kokotestin canyonin sivuilla gran canyonille ja ehdottaa S runkoa. Perustaa suosituksensa jotenkin ilmeisesti pelkkään pystyputken mittaan.
Ajan 180 pitkänä L rungoilla.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Taidan päästä helpoimmalla kun etsin lähimmän orbean jälleenmyyjän ja käyn sovittelemassa pyörää siellä. Noissa näkyy olevan ilmakeuloja, vaikuttaako pakkanen niiden toimintaan merkittävästi?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Noissa näkyy olevan ilmakeuloja, vaikuttaako pakkanen niiden toimintaan merkittävästi?
Ei. Ilma menee hieman kasaan kylmässä, joten hieman paineet tippuu.
Ei jousia käytetä juuri enää muualla kuin tuplakruunuisissa alamäki keuloissa.

Edit ennen kuin joku kerkiää viisastelemaan :geek: niin juu jousi se ilmakin on, joten teräsjousia ei juuri käytetä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Taidan päästä helpoimmalla kun etsin lähimmän orbean jälleenmyyjän ja käyn sovittelemassa pyörää siellä. Noissa näkyy olevan ilmakeuloja, vaikuttaako pakkanen niiden toimintaan merkittävästi?
Vaikuttaa. Suckdown on ihan perus ilmiö ilmakeuloissa ja joka talvi eri palstoilla kysellään sen perään. Paineet karkaa negatiivipuolelle, joka imasee keulan kasaan. Paineet pois ja jalka kruunua vasten repastaan takas mittaansa niin paineet pitäs tasaantua ja toiminta palautuu.

Öljyyn myös lämpötila vaikuttaa aika paljon ja sitä kautta vaimennuksen toimivuuteen, mutta se koskee myös coil, eli teräsjousikeuloja.

Mutta noin yleensä ei ilmakeulassa mitään vikaa ole ja toimii pakkasellakin. Paineet pitää tarkistaa aina kun lämpötila vaihtuu reilusti ja vaimennusta säätää nopeammaksi kylmällä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Taidan päästä helpoimmalla kun etsin lähimmän orbean jälleenmyyjän ja käyn sovittelemassa pyörää siellä. Noissa näkyy olevan ilmakeuloja, vaikuttaako pakkanen niiden toimintaan merkittävästi?
Ilmakeulat yleensä vähän pehmenevät, koska ilmanpaine laskee kylmässä, eli sägi menee syvemmälle.

Vaimentimen öljyt myös paksunevat kylmetessään ja vaimennuksen määrä liisääntyy.

Talvella tätä vastaan voi kompensoida pitämällä muutaman PSI:n verran enemmän painetta keulassa ja säätämällä vaimennuksia muutaman kliksun auki päin.

Todelliset vaikutukset alkavat vasta jossain -10C paikkeilla. Ja jos pyörä lähtee lämpimästä liikkeelle, niin kestää tunnin verran tossa lämpötilassa, että alkaa vaikuttaa.

Omat kokemukset perustuu Lyrik Ultimate 150mm keulaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
766
Työantaja myöntää polkupyöräedun ja nyt sit pitäis funtsia minkälaiseen sitä kannattais panostaa. Hinta max 4000€ varusteineen ja (ehkä) sähköavusteinen mtb. XXL:stä varmaan tulee hankittua. Ehdotuksia?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
XXL:ssä näyttäis olevan omasta mielestä esim toi Cuben täysjousto ihan hyvä valinta ja jää alle 4k:n. Cuben jäykkäperä on sillä pienemmällä akulla ja vanhalla moottorilla joka on tietysti huomattavasti halvempi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
766
Tuohon 4000€ sisään pitäisi vielä saada varusteetkin. Onko noi cubet mistään kotoisin? Entäs nämä canyonit?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Itellä kokemusta vain Cubesta mutta kuulemma Canyon myös hyvä? Omalla Cubella nyt 6500 km mittarissa ja ei valitettavaa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
766
Taidanpa päätyä tähän. Paperilla vaikutta ihan hyvältä
 

cco

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
80
Tuohon 4000€ sisään pitäisi vielä saada varusteetkin. Onko noi cubet mistään kotoisin? Entäs nämä canyonit?
Itseltä löytyy tämä. Todella hyvä peli, voi suositella.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Katselin keväälle ”29 maasturia, esim. Orbean laufeytä näyttäisi olevan hyvin käytettynäkin tarjolla. Vaihtoehdoksi käytetyille tuli vastaan Rosen pyörät. Onko kenelläkään kokemuksia, reilulla tonnilla näyttäisi saavan tuon count solo 3:n (ROSE COUNT SOLO 3 | Unelmiesi pyörä – yksinoikeudella saatavilla ROSE Bikesilta) samaa pyytävät käytetyistä laufeyistä…

Edit: ainakin hissitolppa näyttää puuttuva Roselta
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Katselin keväälle ”29 maasturia, esim. Orbean laufeytä näyttäisi olevan hyvin käytettynäkin tarjolla. Vaihtoehdoksi käytetyille tuli vastaan Rosen pyörät. Onko kenelläkään kokemuksia, reilulla tonnilla näyttäisi saavan tuon count solo 3:n (ROSE COUNT SOLO 3 | Unelmiesi pyörä – yksinoikeudella saatavilla ROSE Bikesilta) samaa pyytävät käytetyistä laufeyistä…

Edit: ainakin hissitolppa näyttää puuttuva Roselta
Mihin laufey malliin vertaat?
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
318
Katselin keväälle ”29 maasturia, esim. Orbean laufeytä näyttäisi olevan hyvin käytettynäkin tarjolla. Vaihtoehdoksi käytetyille tuli vastaan Rosen pyörät. Onko kenelläkään kokemuksia, reilulla tonnilla näyttäisi saavan tuon count solo 3:n (ROSE COUNT SOLO 3 | Unelmiesi pyörä – yksinoikeudella saatavilla ROSE Bikesilta) samaa pyytävät käytetyistä laufeyistä…

Edit: ainakin hissitolppa näyttää puuttuva Roselta
Onhan nuissa vissi ero, orbea on traili pyörä ja rose on xc, seki vanhahkolla xc geolla, isommissa rungoissa ht kulma 69.5° ym. Ite ottasin orbean.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
766
Hommasin sitten tämän työsuhdepyöräksi. Tänään tuli sopivasti uudet mallit tarjolle. Hieman kalliimmat kuin vanhat mallit mutta pienillä upgradeilla. Esim. vaihteet deore -> deore xt ja ym. pientä.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Hommasin sitten tämän työsuhdepyöräksi. Tänään tuli sopivasti uudet mallit tarjolle. Hieman kalliimmat kuin vanhat mallit mutta pienillä upgradeilla. Esim. vaihteet deore -> deore xt ja ym. pientä.
Kauanko oli arvio toimitusajalle?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Pientä varmistusta ettei tule tilattua väärää, onko tämä SRAM 36 hampainen eturatas vastaava mitä voimansiirtosetin mukana tuli XX1 kanssa?

Eli viime vuoden XX1 AXS setissä olevan 34 hampaisen korvaaminen pykälää isomalla. Rattaassa on 3mm offset ja näemmä direct mount kiinnitys, joten sama tilalle.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Pientä varmistusta ettei tule tilattua väärää, onko tämä SRAM 36 hampainen eturatas vastaava mitä voimansiirtosetin mukana tuli XX1 kanssa?

Eli viime vuoden XX1 AXS setissä olevan 34 hampaisen korvaaminen pykälää isomalla. Rattaassa on 3mm offset ja näemmä direct mount kiinnitys, joten sama tilalle.

En tiedä vastaavasta, mutta ainakin sopii kiinni ok.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
En tiedä vastaavasta, mutta ainakin sopii kiinni ok.
Joo yhteensopiva tuntuis olevan. Eikä noita sen erikoisempia tuolta löydy, veikkaan että XX1 rattaat sieltä kalleimmasta päästä kuitenkin.

EDIT:
Joo on se samaa sarjaa, alla koko setin tiedot ja samasta "X-Sync 2 SL Direct Mount" jankutetaan siinäkin:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Mua kiinnostaisi ostaa ensimmäinen pyörä sitten lapsuus vuosien ja kyselisin vähän apua, että mitä malleja ja merkkejä kannattaisi näillä spekseillä katsoa
  • Hinta 500-1000€ ja mieluummin vaikka käytettynä (tori tai vastaavasta) kun ei osaa arvioida että innostuuko sitä kuitenkaan niin paljon, niin harmittaa jos ostaa kalliin pyörän ja se jääkin vain varastoon. Jos pääsyn ostamaan uutena, mitä kauppoja (pk-seutu) / verkkokauppoja kannattaa katsella
  • Tarkoitus olisi ajaa varmaan maastossa, hiekkatietä ja asvaltilla (kuten esim harjoituksiin yms). Prosentteja aika vaikea vielä varmaan antaa
  • Mikäköhän rungon koko olisi sopiva 180cm pitkille?
Ajattelin tässä myös joku päivä käydä paikallisessa pyöräliikkeessä katsomossa ja ajamassa vähän pyöriä, mutta kuulen mieluusti täältäkin kommentteja!
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Nyt on aika laaja skaala kysymyksessä. Aika mahdoton mitään tarkkaa mallia tai merkkiä suositella. Merkillä ei niin väliä ole sinun tapauksessa, enemmän se itselleen sopiva pyörätyyppi pitää löytää esim suora tanko/käyräsarvet, enemmän maastopainotteinen vai tielle?

Runkokoko on myös täysin pyöräkohtainen asia, eri pyörämallien/valmistajien runko koot eivät ole täysi vertailukelpoisia.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Mua kiinnostaisi ostaa ensimmäinen pyörä sitten lapsuus vuosien ja kyselisin vähän apua, että mitä malleja ja merkkejä kannattaisi näillä spekseillä katsoa
  • Hinta 500-1000€ ja mieluummin vaikka käytettynä (tori tai vastaavasta) kun ei osaa arvioida että innostuuko sitä kuitenkaan niin paljon, niin harmittaa jos ostaa kalliin pyörän ja se jääkin vain varastoon. Jos pääsyn ostamaan uutena, mitä kauppoja (pk-seutu) / verkkokauppoja kannattaa katsella
  • Tarkoitus olisi ajaa varmaan maastossa, hiekkatietä ja asvaltilla (kuten esim harjoituksiin yms). Prosentteja aika vaikea vielä varmaan antaa
  • Mikäköhän rungon koko olisi sopiva 180cm pitkille?
Ajattelin tässä myös joku päivä käydä paikallisessa pyöräliikkeessä katsomossa ja ajamassa vähän pyöriä, mutta kuulen mieluusti täältäkin kommentteja!
Kannattaa kärkkyä fillaritorin tarjontaa. Noille spekseille katsoisin varmaankin jotain perus etujousitettua hybridipyörää. Rungonkoko kannattaa tarkistaa valmistajien sivuilla olevista laskureista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
  • Hinta 500-1000€ ja mieluummin vaikka käytettynä (tori tai vastaavasta) kun ei osaa arvioida että innostuuko sitä kuitenkaan niin paljon, niin harmittaa jos ostaa kalliin pyörän ja se jääkin vain varastoon. Jos pääsyn ostamaan uutena, mitä kauppoja (pk-seutu) / verkkokauppoja kannattaa katsella
  • Tarkoitus olisi ajaa varmaan maastossa, hiekkatietä ja asvaltilla (kuten esim harjoituksiin yms). Prosentteja aika vaikea vielä varmaan antaa
  • Mikäköhän rungon koko olisi sopiva 180cm pitkille?
Jos ”ajaa maastossa” tarkoittaa metsäpolkuja ym hiekkatietä rankempaa niin suosittelen jokapaikanhöyläksi etujousitettua 29” maastopyörää. Menee järkevillä nopeuksilla yllättävän kivasti tielläkin, hiekkateillä mainio ja antaa mahdollisuuden poiketa sinne metsäänkin. Kaupasta mukaan kunnon irroitettavat lokasuojat jos on tarkoitus ajella tiellä märälläkin.

Jonkun ”perushyvän” tolla tonnilla saa uutenakin hankittua, jos ei aja paljoa maastossa niin jousikeula vois toimia jolloin budjetti ainakin riittää, mutta jos meinaa enemmän ajaa mettässä niin ilmakeula on varmaan lisähinnan arvoinen ja hinta voi kiivetä päälle tonnin.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Mua kiinnostaisi ostaa ensimmäinen pyörä sitten lapsuus vuosien ja kyselisin vähän apua, että mitä malleja ja merkkejä kannattaisi näillä spekseillä katsoa
  • Hinta 500-1000€ ja mieluummin vaikka käytettynä (tori tai vastaavasta) kun ei osaa arvioida että innostuuko sitä kuitenkaan niin paljon, niin harmittaa jos ostaa kalliin pyörän ja se jääkin vain varastoon. Jos pääsyn ostamaan uutena, mitä kauppoja (pk-seutu) / verkkokauppoja kannattaa katsella
  • Tarkoitus olisi ajaa varmaan maastossa, hiekkatietä ja asvaltilla (kuten esim harjoituksiin yms). Prosentteja aika vaikea vielä varmaan antaa
  • Mikäköhän rungon koko olisi sopiva 180cm pitkille?
Ajattelin tässä myös joku päivä käydä paikallisessa pyöräliikkeessä katsomossa ja ajamassa vähän pyöriä, mutta kuulen mieluusti täältäkin kommentteja!
Sitä fillaritoria minä kyttäisin. 1000€ ei saa nyt lähellekään sitä pyörää minkä sai pari vuotta sitten.
M koko maastureista miellyttänee enemmän aloittelevaa.
11-12 vaihdetta, rockshoxin recon tai suntourin aion keulana menee varmaan siihen max. 1000€ luokkaan käytettynä.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Kiitoksia vastauksista. Nytkun katsoin tuota fillaria toria ja pyöriä noin 1000€ hintaan niin siellä esimerkiksi tällaisia tarjolla. Onko esim näissä hinnoissa ja näillä spekseillä paljon ilmaa vai ihan ok diilejä? Ainahan varmaan onnistuu tinkaamaan hinnasta vielä pois

Fillaritori.com
Fillaritori.com
Fillaritori.com
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Kiitoksia vastauksista. Nytkun katsoin tuota fillaria toria ja pyöriä noin 1000€ hintaan niin siellä esimerkiksi tällaisia tarjolla. Onko esim näissä hinnoissa ja näillä spekseillä paljon ilmaa vai ihan ok diilejä? Ainahan varmaan onnistuu tinkaamaan hinnasta vielä pois

Fillaritori.com
Fillaritori.com
Fillaritori.com
Noista ottaisin Honzon, koska on 29" eikä 27,5"+ kumeilla.
Mutta 180 cm kaverina voisi myös katsella L-koon pyöriä...itse 181cm ja kaikki tähän menneessä olevat maasto ja maantiepyörät olleet hyviä L-kokoisina.
Tosin kannattaa tehdä vertailua ihan senteissä eli rungon esim. reach mittaa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Kiitoksia vastauksista. Nytkun katsoin tuota fillaria toria ja pyöriä noin 1000€ hintaan niin siellä esimerkiksi tällaisia tarjolla. Onko esim näissä hinnoissa ja näillä spekseillä paljon ilmaa vai ihan ok diilejä? Ainahan varmaan onnistuu tinkaamaan hinnasta vielä pois

Fillaritori.com
Fillaritori.com
Fillaritori.com
Pari ensimmäistä ihan ok.
Plussakumi eli tuo 2.8 ei ihan optimi ole maantielle vaikka rocket ron on todella nopea rengas.
Soratiellä aika sama, joten jos painottuu maantielle niin jotain kapeampaa.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
495
Onko kokemuksia lasten istuimista pyörään?

Kevät lähestyy ja kesällä 1,5 vuotta täyttävän taaperon voisi ottaa mukaan perheen pyörälenkeille. Minulla on vm 2001 Cresent kaupunkipyörä ja aluksi mietin, että nuo lastenistuimet asennetaan jotenkin runkoon kiinni. Mutta näemmä nuo onkin ihan itse pyörään asennettavia ja nähtävästi tankoon jotenkin kiinni.

Nykyään näkee myös niitä malleja joissa lapsi istuu pyörän edessä ohjaustangolla ja edessä on visiiri tuulelta suojaamaan. Varmaan pelottomalle lapselle kivempi näköalojen takia, mutta onkohan yhtä turvallinen kuin takana istuen? Onko näissä istuimissa muuten mitä huomioitavaa?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Onko kokemuksia lasten istuimista pyörään?

Kevät lähestyy ja kesällä 1,5 vuotta täyttävän taaperon voisi ottaa mukaan perheen pyörälenkeille. Minulla on vm 2001 Cresent kaupunkipyörä ja aluksi mietin, että nuo lastenistuimet asennetaan jotenkin runkoon kiinni. Mutta näemmä nuo onkin ihan itse pyörään asennettavia ja nähtävästi tankoon jotenkin kiinni.

Nykyään näkee myös niitä malleja joissa lapsi istuu pyörän edessä ohjaustangolla ja edessä on visiiri tuulelta suojaamaan. Varmaan pelottomalle lapselle kivempi näköalojen takia, mutta onkohan yhtä turvallinen kuin takana istuen? Onko näissä istuimissa muuten mitä huomioitavaa?
Satulaputkeen runkoonhan noi useammat kiinni tulee.
Itse ajattelen ohjauksen olevan aika selkeesti karmee jos siihen otetaan muksu painoksi ja näkyvyyttä haittaamaan.
Toki jos ei jalka nouse ja monottaa mukeloa kuokkaan pari kertaa niin kaipa se siihen eteen on lykättävä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Onko kokemuksia lasten istuimista pyörään?
Se perinteinen takana oleva lastenistuin tulee ihan rungon pystyputkeen kiinni. Sellaisessa ainakin itse kyytsäsin omaa muksua kun oli pieni.
Ei tulis mieleenkään kyllä laittaa ohjaustankoon lasta oman näkyvyyden, ohjauksen tai lapsen henkisen hyvinvoinnin takia :D

Jotain istuinmalleja nähnyt jotka tulee rungon yläputkeen kiinni, mutta ainakin omaan makuun tuntuis hankalalta että muksu on siinä edessä moneltakin kantilta...

Tuossa kuvassa näkyy kiinnitys aika hyvin
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Shimano acera 7 vaihteinen takavaihtaja saako jotenki kiristettyä jousta kun pitkässä kuoppa jaksossa tippuu ketjut. Insera läski mikä on muutettu 3*7>1*7 vaihtaja on säädetty ja toimii muuten täydellisesti.

Edessä on ovaaliratas jos sillä on merkitystä?

Luotto fillari huoltaja meinasi että täytyisi tehdä 1*10 tai 1*11 muutos vielä. Itselle riittäisi tuo 1*7 jos pysyisi ketjut rattail.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 522
Viestejä
4 202 349
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom