Minulla tällainen:Gubilla on hyviä telineitä puhelimelle, mutta löytyykö jostain 35mm tankoon sopivaa?
Teline
Minulla tällainen:Gubilla on hyviä telineitä puhelimelle, mutta löytyykö jostain 35mm tankoon sopivaa?
Se että kun vetää maastossa lokasuojallisella ja tarakallisella pyörällä, niin muu jengi katsoo kummasti, ja kaupunkimiljöössä maastopyörällä se että puuttuu ne lokarit ja tarakka?Ajoprofiili olisi noin 75% satunnaista kaupunkiajoa ja 25% maastossa (ei mitään hardcore juurakkoa ja kivikkoa, vaan enemmänkin polkuja). Retkipyörässä arvelluttaa kuinka esim. tarakat ja muut lokasuojat haittaisi menoa offroadin puolella ja vastaavasti onko pitkässä juoksussa isoa haittaa jos maastopyörällä menisikin kaupunkimiljöössä. Onko tällaisesta muodostunut jollekin omakohtaista näkemystä kokemusten kautta?
Mä olen kyllä tässä ihan samoilla linjoilla, jos meinaa yhtään ajaa maastossa niin maastopyörä. Ei ne itse asiassa (luomunakaan) hullumpia ole kadulla ajella, ainakin oman kokemuksen perusteella 29" perus maasturista. Ovat oikeastaan tosi monipuolisia pyöriä ja soveltuvat hyvin "jokapaikanhöyliksi". Jos tarttis omistaa vaan yks pyörä niin se olis 29 maasturi ihan ehdottomasti. Etenkin jos haluaa sähköavusteisena hankkia vähän joka hommaan soveltuvan fillarin niin sähkömaasturi olis oma valinta.Luomuna kadulla on aika kova juttu että pyörä on kevyt, vierintävastus on pieni ja ilmanvastus on pieni. Sähköllä kulkee leveärenkainen ja pysty maasturikin kevyesti. Ja sitten siellä maastossa se on ihan eri peli.
Yksi vaihtoehto nämä täysjousitetut sähkärit, jossain tehtaalta jonkinasteinen tarakka, valot ja kunnon lokarit, esim CUBE Stereo Hybrid 120 Pro Allroad 625 2022 sähkömaastopyörä tai 2021 Focus THRON2 6.8 EQP green | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, HybriditHieman polttelisi hankkia oma sähköpyörä kun tuli Ylläksellä testattua syksyllä, mutta suurin kysymys on pyörätyypin valinta (city/retki/maasto). Tällä hetkellä puntaroin selvästi retki- ja maastopyörän välillä.
Ajoprofiili olisi noin 75% satunnaista kaupunkiajoa ja 25% maastossa (ei mitään hardcore juurakkoa ja kivikkoa, vaan enemmänkin polkuja). Retkipyörässä arvelluttaa kuinka esim. tarakat ja muut lokasuojat haittaisi menoa offroadin puolella ja vastaavasti onko pitkässä juoksussa isoa haittaa jos maastopyörällä menisikin kaupunkimiljöössä. Onko tällaisesta muodostunut jollekin omakohtaista näkemystä kokemusten kautta?
Lisäksi pohtinut sitä, että kun asuu kerrostalossa, niin kommentteja ja/tai ehdotuksia otetaan vastaan irroitettavien akkujen pyörävalmistajista.
Vanteet pitää aika nopeestikki rihtaa, kun ne on otettu käyttöön.Viime kesä tuli ajeltua uusilla DT Swissin kiekoilla, onko syytä viedä pinnojen kiristykseen ennen kevättä?
Pitää renkaat litkuttaa uudelleen kuitenkin, takarenkaasta lähti ilmat kun oli seissyt 2kk.
Nuo 240 keskiöt ei taida omassa ajossa tarvita huoltoa pitkään aikaan.
Joo yli meni että pätkähti mutta jospa nyt talven aikana sitten. Eihän sitä malttanut kesällä.Vanteet pitää aika nopeestikki rihtaa, kun ne on otettu käyttöön.
Tai siis joku 500km pitää ajaa.
Sitä DTn vapaaratasta kannattaa putsata ja rasvata niiden omalla punaisella rasvalla säännöllisesti. Itse jaksan ehkä 2 kertaa vuodessa tehdä tuon.Viime kesä tuli ajeltua uusilla DT Swissin kiekoilla, onko syytä viedä pinnojen kiristykseen ennen kevättä?
Pitää renkaat litkuttaa uudelleen kuitenkin, takarenkaasta lähti ilmat kun oli seissyt 2kk.
Nuo 240 keskiöt ei taida omassa ajossa tarvita huoltoa pitkään aikaan.
Joo toi olis toinen huoltokohde, tosin väittävät huoltoväliksi jotain hurjia kilsojaSitä DTn vapaaratasta kannattaa putsata ja rasvata niiden omalla punaisella rasvalla säännöllisesti. Itse jaksan ehkä 2 kertaa vuodessa tehdä tuon.
Helppohan toi on huoltaa, eikä tarvii mitään työkaluja. Otat pakasta kiinni ja kiskaset.Joo toi olis toinen huoltokohde, tosin väittävät huoltoväliksi jotain hurjia kilsoja
Dt swiss 350 hubilla ajoin yli 6000 km ilman huoltoa, tosin maantiellä. Vähän ääni muuttui ja avasin, oli siellä vielä vähän mustaa rasvaa jäljellä.. ehkä ensi kerralla hieman aiemmin huolto. Mutta hyvin toimi vieläJoo toi olis toinen huoltokohde, tosin väittävät huoltoväliksi jotain hurjia kilsoja
Sekin riippuu olosuhteista. Jos ajaa kosteella tai talvella, silloin suosittelisin sillointällöin availla.Dt swiss 350 hubilla ajoin yli 6000 km ilman huoltoa, tosin maantiellä. Vähän ääni muuttui ja avasin, oli siellä vielä vähän mustaa rasvaa jäljellä.. ehkä ensi kerralla hieman aiemmin huolto. Mutta hyvin toimi vielä
Kattelin jo aiemmin jonkun videon aiheesta, pitää aina kerran tehdä ni hallussa, kun ei ole tuttujuttu niin pieni alkamisen kynnys.Helppohan toi on huoltaa, eikä tarvii mitään työkaluja. Otat pakasta kiinni ja kiskaset.
Juu ei sitä tarvii avaa. Vedät sitä, niin se lähtee vapareineen.Kattelin jo aiemmin jonkun videon aiheesta, pitää aina kerran tehdä ni hallussa, kun ei ole tuttujuttu niin pieni alkamisen kynnys.
takapakka voi olla kiinni kokoajan?
Tulee saksan maalta vähän halvemmalla. Mukana myös rasvapurkki joka kestää kauemmin kuin käyttäjä.Canyonissa on 350 hubi, johon tein 54t räikkä päivityksen. Hintaakseen parista pikku osasta on aika paljon, mutta on ollu hyvä. DT-Swiss Ratchet Upgrade kit 54T • Hi5Bikes
Ei toi 30€ mikään menetys ole, jos sillä tukee paikallis liikkeitä. Rasva tulee mukana, vaikkei sitä mainita.Tulee saksan maalta vähän halvemmalla. Mukana myös rasvapurkki joka kestää kauemmin kuin käyttäjä.
Upgrade Kit Superlight 54T for Star Ratchet Hubs
In the DT Swiss Ratchet System, each tooth engages with its front surface in a tooth of the opposite disc (engagement angle). Thus, lower point loads are generated than with the triangular ratchet system. This results in the legendary...www.bike-discount.de
Näkyy ainaki joillaki ztto:n valmistamat 54t kitit pelaavan/kestävän, rotorburnilla höpinää ja juutuupissa oli kans vilimiä tuosta setistä.https://www.aliexpress.com/item/1005001597904337.html
Kiinankopioitakin saatavilla, ei mitään hajua laadusta ja toimivuudesta
Nappaa pienemmällä kammen liikkeellä ”vedon päälle.”Mitä käytännön eroa on 34T ja 52T pykäläisillä vapareilla, enemmän hampaita, ottaa tarkemmin kiinni? Vai onko jokin kestävyys ero?
Joo ei mullekaan muuta tullut mieleen, jossain tarkassa kikkailu-ajossa saattaa jo huomata kenties.Nappaa pienemmällä kammen liikkeellä ”vedon päälle.”
Oma vanha oli 18 hampainen ja kyllä sen eron huomaa.Joo ei mullekaan muuta tullut mieleen, jossain tarkassa kikkailu-ajossa saattaa jo huomata kenties.
Joo no tuohon varmaan eron huomaa tosiaan, DT Swissit taitaa olla useimmiten 34t.Oma vanha oli 18 hampainen ja kyllä sen eron huomaa.
Juuri näin. Isän fillarista katkesi joskus muinoin poljin ylämäessä täydellä voimalla polkiessa, huonostihan siinä meinasi käydä mutta tällä kertaa selvittiin ilman vammoja.Ite en koskaan lähe säästää sellasesta osasta, joka pettäessä aiheuttaa loukkaantumisen.
En ymmärrä miten jotkut luottaa aliexpress/wish/ebayn polkimiin? Sentin askeli, joka täysin tuntematonta seosta ja siihen ihmiset luottaa koko painonsa.
QR ei välttämättä tarkota esim haarukassa sitä maantiepuolen QR:ää. Jos pyörässä on 15x110/15x100 edessä ja 12x148/12x142 perässä niin kyseessä on läpiakselit. Jos näiden kanssa esiintyy QR ni se tarkoittaa, että läpiakselin irroitus ei tarvitse työkaluja.Alkaa olla pientä orastavaa maastopyöräkuumetta näin kevättä odotellessa. Kertokaapas miksi noissa ihan 1500e pyörissäkin saattaa olla QR joko edessä tai takana? Ainakin näin maantie/gravel-puolelta tulevana läpiakselit on ollut se juttu.
Tämä. Kyllä 9mm QR kestää maastossa ryskämistä ja tuskin täällä kovin moni aloitteleva harrastaja huomaisi eroa ajossa jos annetaan kaksi identtistä pyörää joiden ainoat erot on akseleissa.Eihän nyt pikalinkku mitenkään täysin käyttökelvoton ole itsessään. Vähän vaan kaventaa varaosien tarjontaa napojen ja kiekkojen osalta. Yleensä myös tarkoittaa että rengastilaa ei ole hirveästi, joten 29x2,6" renkaat saattaa olla niille rungoille liian leveet. Leveet renkaat etenkin jäykkäperässä takana on varsin toimiva kombo.
Tää on oikea ketju. Sähköavusteiset polkupyörät (tieliikennekelpoiset)Minkälaisia sähköpyörän muunnos sarjoja on tekkiläiset asentaneet tai käyttäneet? Olisi sopiva aihio tuossa pihassa johon voisi vaikka semmoisen asentaa satunnaisia työmatkoja varten.
Onkohan napaan pääsyt vettä joka nyt on jäässä?Tuossa rupesi yht'äkkiä takaratas pyörimään tyhjää. Ratas siis pyörii molempiin suuntiin käytännössä ilman vastusta,
Pitäisi olla sula, koska oli just sulamassa koko pyörä pari päivää. Muuten sillä ajettu talviajoa normaalisti. Navasta ei ole hajuakaan mikä merkki/malli se on, varmaan siis alkuperäinen, ollut vaimon omistuksessa viimeiset 20 vuotta, eikä sille ole mitään tehty.Onkohan napaan pääsyt vettä joka nyt on jäässä?
Aika harvoin 1v navoissa mitään menee rikki, avaus puhdistus ja uudelleen voitelu varmaan auttaisi.
Mkä napa on kyseessä?
Helkama käytti joskus shimanon napoja joissa mun mielestä ei tuota ongelmaa pitäisi olla?Navasta ei ole hajuakaan mikä merkki/malli se on
Toi pieni läpyskä ei ole tarkotettu suojaa ihmistä, vaan etuiskaria kivistä ja suurimmasta osasta paskaa, mitä maastossa tulee.Ostin pitkästä aikaa pyörän ja tarvitsis käydä siihen lokasuojat ja lukko ostaan. Kyseessä siis ihan perus Marinin maastopyörä.
Onko tämmösistä lyhyistä läpysköistä hyötyä jos esim märällä asfaltilla tai hiekkatiellä polkee, ettei oo selkä ja naama ihan kurassa? Esteettisesti tommoset lyhyemmät miellyttää mutta käytäntö edellä.
Cube MTB etulokasuoja - Rtech
Cube MTB etulokasuoja. Kiinnitetään nippusiteillä maastopyörän joustohaarukan jarrukaareen. Estää tehokkaasti kura ja -vesiroiskeiden päätymisen kuskin naamalle tai joustohaarukan tiivisteille.rtech.fi
Onko noi Kryptoniten lukot best bang for buck?
OkeiToi pieni läpyskä ei ole tarkotettu suojaa ihmistä, vaan etuiskaria kivistä ja suurimmasta osasta paskaa, mitä maastossa tulee.