Pullo24.fi HUIJAUS! kokemukset, tilausseuranta ja Klarnan vaatimien perusteettomien maksujen kumoaminen

Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
Nyt se teki Imre viimeisen virheensä koko paskassa. Lähetys on noudettavissa toimitusta varten täällä kuolleessa kotikylässä. Sen verran pieni kyläpahanen, että tietooni olisi tullut mikäli tuo paketti oikeasti olisi olemassa. Pitääpi Klarnallekin laittaa sivistävää viestiä.
e. Klarnan aspa sanoi, että homma selviäisi viikon päästä :rofl2: Tuttu aikamääre jo tässä vaiheessa showta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2022
Viestejä
12
At 23.02.2022 06:34, Pieksämäki :: The consignment is on its way
At 24.02.2022 14:30, Koupio :: The consignment is ready to continue its journey at Koupio
Menee kyllä vähän väärään ilman suuntaan taas, mutta voihan olla että fastlines logistiikka terminaalit ovat rakennuttu siten että paketit menee vähän mutkitellen.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
4
Vielä kymmenkunta kilometriä kun jaksasivat :lol::rofl:

At 15.02.2022 15:28, Pieksämäki :: The consignment is ready to continue its journey at Pieksämäki
At 16.02.2022 13:01, Pieksämäki :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Pieksämäki
At 18.02.2022 12:30, Pieksämäki :: The consignment is on its way
At 21.02.2022 11:57, Joensuu :: The consignment is ready to continue its journey at Joensuu
At 23.02.2022 05:50, Joensuu :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Joensuu
At 24.02.2022 12:49, Joensuu :: The consignment is on its way
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
653
Täytyy kyllä jo tässä vaiheessa mainita vaikkei valitettavasti Pullo24-keissiin päässyt osalliseksi, mutta ainakin oma kuva Klarnasta on kokenut erittäin suuren kolauksen tämän keissin myötä. Mainostavat kyllä kovilla sanoilla ostajan turvaa jne. korulauseita, mutta kuten täältäkin on saanut lukea joutuu asioita vääntämään moneen kertaan tier-1 asiakaspalveluboteille ja käyttämään tähän todella paljon omaa aikaa. Luulisi sielläkin kellojen soivan jos 99% jonkun random firman tilauksista riitautetaan yhtäkkiä?

Tämä varmisti sen, että en kyllä tule Klarnaa käyttämään jatkossa, vaikka täysin varmasti kaikki osalliset saavat rahansa takaisin / eivät joudu niitä maksamaan. Tästä keissistä on nyt kuitenkin mennyt jo ~3kk ja vieläkin Klarnan tier-1 tutkinnan Pamelat spammaa jotain fast-linesin seurantaa, että paketti ollut noudettavissa :-D :-D

Helpommalla varmasti pääsee kun maksaa suoraan credit-kortilla ja reklamoi Netsille jos tavaraa ei näy/on muuta ongelmaa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
854
Unfortunately there are no workers at our stocks, who work regularily there.
So, even if you come to the place - nobody can get and give you your parcel.
Actually, please wait for a few time until our driver will pick your parcel up and deliver it to you.

Terveisin / Regards,
Imre Kuuse


Vapaasti kääntäen.

Odota rauhassa, emme ole vielä saaneet rahoja Klarnalta. Lähetystäsi ei ole lähetty eikä lähetetä.

Seuraavassa tilauksessa käytä maksuna tilisiirtoa, vältymme turhalta odotukselta.

Terveisin. Koi...i Hui...i
 
Liittynyt
12.11.2021
Viestejä
51
Unfortunately there are no workers at our stocks, who work regularily there.
So, even if you come to the place - nobody can get and give you your parcel.
Actually, please wait for a few time until our driver will pick your parcel up and deliver it to you.

Samaa kakkaa myös minä sain vastaukseksi :p
 
Liittynyt
12.11.2021
Viestejä
51
Pakko itsekin todeta Klarnasta, että kyllä pitkän miinuksen saa myös minulta. Vaikka positiivisesti aiemmin heistä puhuin kun muutaman palautus reklamoinnin joutunut tekee ja mennyt sujuvasti (ehkä näissä myyjä ei ollutkaan kusettaja).
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Imre viettänyt unettoman yön lähettäessän mulle peräti 3 vastausta! Yksi vastaus on Ervinille osoitettuun kysymykseen, toinen eilen lähetettyyn kysymykseen ja kolmas johonkin vanhaan kysymykseen.

Vastaus:
"Everything is fine with your parcel. Delivery is upcoming within the nearest days.
Driver will get to your area and finish delivery."
Yhtä tyhjän kanssa vastaus.
 
Liittynyt
12.09.2017
Viestejä
49
Imre viettänyt unettoman yön lähettäessän mulle peräti 3 vastausta! Yksi vastaus on Ervinille osoitettuun kysymykseen, toinen eilen lähetettyyn kysymykseen ja kolmas johonkin vanhaan kysymykseen.

Vastaus:
"Everything is fine with your parcel. Delivery is upcoming within the nearest days.
Driver will get to your area and finish delivery."
Yhtä tyhjän kanssa vastaus.
Sama teksti oli omaan sähköpostiin tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
400
Paketti sentään liikkuu ennätysvauhtia!
Päivässä Mikkelistä Pieksämäelle! Liekö painetta saada oikeasti Koupioon merkinnät että voi Klarnalle osoittaa toimitusta.
Terkkuja vaan Klarnan tutkinta- ja hutkintaosastolle, että voisi nyt ottaa sen kuuluisan maalaisjärjenkin käyttöön.

At 23.02.2022 06:29, Mikkeli :: The consignment is on its way
At 24.02.2022 14:34, Pieksämäki :: The consignment is ready to continue its journey at Pieksämäki

Katsoin huvikseen pullo24 sivujen kassaa niin klarna pönöttää vielä siellä maksutapana ja koko kassa on klarnaa. Luulisi Klarnan haluavan pois tuon jos on useampi ongelmakeissi jo. Vieläkin toimituksia näkyy olevan smartpost, matkahuolto ja omniva.

Tää nyt on ongelmallinen muille suomalaisille jotka tuonne eksyy ilman että on sattunut tänne tai muualle eikä tee googletusta.

Alunperinhän paketin piti tulla smartpostin maattiin ja nyt on tosiaan luvattu kotiinkuljetus kuten kaikille täällä.

Josko tuo Klarnakin ottaa sen maalaisjärjen käyttöön ja jos ei maaliskuussa ala pakettia kuulumaan niin kaikki laskut peruuntumaan. Jos tuo mielikuvitus paketti on kuukauden tässä tehnyt matkaa eteläisestä suomesta Kuopioon niin jep jep. Sekä ei ole tainnut kukaan sieltä lähempääkään saada mitään pakettia vaan aina on jossain eikä voi noutaakkaan.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
862
Klarnan touhukin on niin samaa paskaa viikosta toiseen. Tutkintaosasto sitä ja tutkintaosasto tätä. On sielläkin kyllä niin vajakkia jengiä töissä, että jos ei tietäisi, niin voisi epäillä samojen etelähelsingin urpojen kolmanneksitoista pöytälaatikkofirmaksi.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Sitten varmaan kannattaa kysyä Imre-Ervin-akselilta että "minnekäs oikeastaan olette tuon toimittaneet" ja "kuka kuittasi toimituksen".

Vastaus on tietysti jotain scheibaa, ja sen jälkeen voit vaikka ilmoittaa että et ole vastaanottanut tuotteita ja ovat toimittaneet "väärään paikkaan" ja "laittakaas uusi lähetys tulemaan" :D


(edit: Nuo Klarna-reklamaatiot voisi olla ehkä hyödyllistä pistää kaikki samaan pooliin täällä osallisilta, ja yhdellä yhteydenpidolla jonnekin isomman herran suuntaan. Turhaa noiden 9€/tunti perus-aspapylpyröiden kanssa tuota vääntää. Kunhan nuo toimitusilmoitukset nyt alkavat kerääntyä ensin....)
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
854
Ahaa nyt se sitten alkaa.... Katsotaan mitä Klarna ilmoittaa.

Lisäys, mulla edelleenkin 03.02 toimitettu kylälle ja ei muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
Mulla merkattu tänään toimitetuksi ja kiitellään kun valitsit fastlinesin. En oo vielä oluita löytänyt, täytyy vissiin kiertää koko tontti jos näkyis.
Vittu mitä pelleilyä.
Olitko Klarnalla tilannut?
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Laitoin Imrelle vastauksen hänen viestiinsä. Käskin heidän ilmoittaa päivän ja kellonajan koska pakettini tulee, että voin henkilökohtaisesti tarkastaa onko se ehjä ja onko tilatut tuotteet oikeita. Tällä tavoin saa ehkä aavistuksen lisää vääntövoimaa Klarnaa vastaan.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Imre viettänyt unettoman yön lähettäessän mulle peräti 3 vastausta! Yksi vastaus on Ervinille osoitettuun kysymykseen, toinen eilen lähetettyyn kysymykseen ja kolmas johonkin vanhaan kysymykseen.

Vastaus:
"Everything is fine with your parcel. Delivery is upcoming within the nearest days.
Driver will get to your area and finish delivery."
Yhtä tyhjän kanssa vastaus.
Samaa tuli minulle. Mä laitoin kysymyksen että mitähän tuo ”nearest days” hänen mielestään oikein tarkoittaa. Tuskin vastaa.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Luottokortilla. Maksu hyvitettiin viime viikolla tilapäisesti,kunnes visa tutkinut asian. Nyt kun seuranta näyttää toimitetuksi niin
eiköhän veloitus taas oteta ja tappelu jatkuu.
Mulla sama. Paketti toimitettu mukamas. Laitoin visalle selvitykseen tuon seurannankin ja sanoin, että se on huijausta. Eiköhän tässä ole niin monta asiakasta mukana ja sama tilanne kaikilla, että tilanne pitäis olla ok.

Ja selitykset ja seuranta nyt ollut muutenkin ihan naurettavalla tasolla. Esim. Paketti liikkuu kun ottaa yhteyttä firmaan. Itse lähetin yhden mailin tuonne ja ilmoitin ystävällisesti, että voivat suoraan ilmoittaa, jos eivät ole tuotteita edes lähettäneet ja palauttaa rahat. No selitykset sieltä sitten vaan tuli...
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Oho! Imre kertoi kuskin soittavan kun hän on paketin kanssa tulossa.
E: ja seuranta väittää myös paketin olevan noudettavissa kotikylältäni. Mihin ihmeeseen lienevät sen vieneet kun entisessä postissa toimii nykyisin kebula??
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 286
No niin nyt ilmestyi tähän kuvitteelliseen pakettiin jo kohde kaupunki. Oletettavasti seuraavan viikon jumittaakin tuossa ja lopulta sitten tulee ilmoitus, että paketti toimitettu. En usko hetkeäkään että oikeasti mitään paketti on olemassa.
At 15.01.2022 11:32, Riga :: Consignment is registered
At 17.01.2022 22:27, Riga :: We are waiting for the consignment to deliver
At 18.01.2022 06:46, Riga :: Consignment is being processed
At 19.01.2022 20:18, Ferries Riga :: The consignment is registered for a Ferry
At 20.01.2022 22:25, Ferries Riga :: The consignment is on its way
At 21.01.2022 05:57, Turku :: The consignment is ready to continue its journey at Turku
At 21.01.2022 05:44, Turku :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Turku
At 24.01.2022 20:35, Turku :: The consignment is on its way
At 26.01.2022 12:45, Helsinki :: The consignment is ready to continue its journey at Helsinki
At 02.02.2022 09:10, Helsinki :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Helsinki
At 03.02.2022 17:14, Helsinki :: The consignment is on its way
At 08.02.2022 10:37, Lahti :: The consignment is ready to continue its journey at Lahti
At 09.02.2022 09:07, Lahti :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Lahti
At 11.02.2022 08:58, Lahti :: The consignment is on its way
At 14.02.2022 11:28, Mikkeli :: The consignment is ready to continue its journey at Mikkeli
At 16.02.2022 12:02, Mikkeli :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Mikkeli
At 18.02.2022 11:58, Mikkeli :: The consignment is on its way
At 21.02.2022 11:58, Pieksämäki :: The consignment is ready to continue its journey at Pieksämäki
At 23.02.2022 05:44, Pieksämäki :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Pieksämäki
At 24.02.2022 13:52, Pieksämäki :: The consignment is on its way
At 25.02.2022 14:57, Joensuu :: The consignment is ready to continue its journey at Joensuu
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Taas koittaa klarna periä maksua!
Tässä touhusssa menee Klarnaltakin maine ja asiakkaat kun koittaa periä saamattomista tilauksista maksua.
Pistin Klarnan Chatissä viestiä että en ole saanut edelleenkään tilausta.
Klarna sanoi että olemme saanet myyjältä tiedon että tilaus on toimitettu joten valitettavasti emme voi auttaa ja sanoi että pitäisi ottaa yhteyttä myyjään.
Tähän loppui minun Klarnan käyttö kun uskovat jotain Fastlines huijaus seuranta sivua enemmin.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
862
Pistin Klarnan Chatissä viestiä että en ole saanut edelleenkään tilausta.
Klarna sanoi että olemme saanet myyjältä tiedon että tilaus on toimitettu joten valitettavasti emme voi auttaa ja sanoi että pitäisi ottaa yhteyttä myyjään.
Tähän loppui minun Klarnan käyttö kun uskovat jotain Fastlines huijaus seuranta sivua enemmin.
Sinne vaan lisää noita kuvankaappauksia sähköposteista ja siitä mitä kaikkea ne on valehdellut. Joutuuko seuraavaksi tekemään rikosilmoituksen Klarnastakin?
Kyllä sieltä Klarnalta pitäisi saada joku muu kuin asiakaspalvelija langan toiseen päähän.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 741
Suosittelen vielä kerran median kautta asian viemistä eteenpäin. Esimerkiksi Hesarissa oli muutama päivä juttua siitä, miten Klarnan kautta voi edelleen tilata pelkän henkilötunnuksen avulla tavaraa laskulle Verkkomaksaminen | Vastaamon tietomurron uhrin nimissä tilattiin tavaraa pelkän henkilötunnuksen, prepaid-liittymän ja sähköpostiosoitteen avulla – Klarnan mukaan sen ei pitäisi olla mahdollista
Ehkäpä samaa toimittajaa kiinnostaisi Klarnan muutkin sekoilut? itse en siis ole näistä vinkkiä laittanut kun en ole tässä asiakkaana ollut, enkä voi omista kokemuksista siis kertoa
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Suosittelen vielä kerran median kautta asian viemistä eteenpäin. Esimerkiksi Hesarissa oli muutama päivä juttua siitä, miten Klarnan kautta voi edelleen tilata pelkän henkilötunnuksen avulla tavaraa laskulle Verkkomaksaminen | Vastaamon tietomurron uhrin nimissä tilattiin tavaraa pelkän henkilötunnuksen, prepaid-liittymän ja sähköpostiosoitteen avulla – Klarnan mukaan sen ei pitäisi olla mahdollista
Ehkäpä samaa toimittajaa kiinnostaisi Klarnan muutkin sekoilut? itse en siis ole näistä vinkkiä laittanut kun en ole tässä asiakkaana ollut, enkä voi omista kokemuksista siis kertoa
Tämä olisi kyllä tietyllä tapaa hyvä ratkaisu. Median tapa tuntuu olevan että kun saadaan kiinni langanpäästä, niin pian tutkitaan koko "villapaita."
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
521
Jep, suosittelen median pariin kääntymistä jos kerran Klarna uskoo mielummin huijaajaa kuin huijattua.
IS / IL/ HS / YLE ainakin, lisäksi kannattaa kääntyä kuluttajaviranomaisen puoleen sekä luottokorttiyhtiön (Klarna saa tästä painetta jos ne lopettaa yhteistyön Klarnan kanssa).


yle.uutiset@yle.fi

Copy-pastella vaan kaikkiin ja kuvat jonnekin Google driveen kunhan sumentaa niistä pois omat tiedot.

Ja tietenkin vielä _RIKOSILMOITUS_ sekä Pullosta, että Klarnasta.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Pistin Klarnan Chatissä viestiä että en ole saanut edelleenkään tilausta.
Klarna sanoi että olemme saanet myyjältä tiedon että tilaus on toimitettu joten valitettavasti emme voi auttaa ja sanoi että pitäisi ottaa yhteyttä myyjään.
Tähän loppui minun Klarnan käyttö kun uskovat jotain Fastlines huijaus seuranta sivua enemmin.
Vastaat vaikka näin: "En ole saanut mitään tuotteita tästä tilauksesta, ja kyseinen Pullo24-kauppa on ilmiselvä huijaus. Yhteydenpito kauppiaan kanssa ei ole tuottanut tulosta useista yrityksistä huolimatta. Tämä on ilmoitettu teille jo useaan kertaan ja siten en aio viestitellä asiasta kanssanne enää yhtään. Täten en maksa laskuanne ja teidän tulee perua lasku välittömästi. Mikäli tästä ilmoituksestani huolimatta jatkatte laskun perintää, tulen riitauttamaan sen ja tekemään toiminnastanne valituksen kuluttajaviranomaiselle."

Turhaa tuonkaan paskafirman kanssa viestittelee yhtään enempää kuin pakko, ellei huvikseen halua vääntää.

edit: Ja yhteydenpito Klarnaan sähköpostilla, ei chatilla, niin jää selkeä "jälki" itsellekin talteen että asia on kiistetty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
653
Oli tylsää näin lauantain aamukahveja juodessa niin laitoin TL;DR version Pullo-keissistä tähän mennessä, voi olla että missasin jotain steppejä kun poimin näitä täältä keskustelusta kun itse en ehtinyt mukaan tähän ilotteluun ennen kuin alekampanjat loppui :D

Pullo24.fi -huijaus 101:

> perusta pöytälaatikkoyritys x, tee nettisivut muutamassa tunnissa valmiilla moottorilla ja kopioi esim. toimitusehdot Alkon sivuilta (muista klassinen replace alko with Pullo24, "Pullo24tuotteita" jne. hienot kukkaset)
> tee soppari klarnan kanssa maksunvälityksestä
> mainosta somessa muutamalla eurolla, palkkaa hybridikeskuksen Igor sissimarkkinoimaan io-techissä edullisia hintoja (aikajanalla tämä taisi olla joulukuun 2021 puolivälissä)
> asiakkaat tekee tilauksia
> laita vielä pieni lisäale ja lupaus "uuden vuoden toimituksesta" -> lisää asiakkaita
> tässä kohtaa rekisteröi Fastline Logisticsille domain (domain rekisteröity 5.1.2022) ja tee sinne lorem lipsum -copypaste-sisältöä (tähän palataan myöhemmässä kohdassa tarinaa)
> päivitä statuksia nettikaupan moottorin kautta viikon ajan: 1) Packaging 2) Processing in progress :D 3) In Sorting Center 4) Shipped
> viikon päästä ensimmäiset asiakkaat kyselee missä tuotteet menee kun lähetetty, mutta ei seurantakoodia jne.
> selitä, että on ollut ongelma ja väärinkäsitys kuljetusyrityksen kanssa ja paketit ovat palautuneet "Riian terminaaliin" ja ole sopinut toimituksesta toisen kuljetusyhtiön kanssa, tässä kohtaa aiemmin "perustettu" Fastlines Logistics astuu kuvaan
> toimita asiakkaalle fastlinesin seurantakoodi ja linkki kuvitteelliseen seurantaan
> aikaa kuluu, asiakas on yhteydessä Pulloon ja Klarnaan. Seuranta päivittyy aina mystisesti sen jälkeen kun asiakas on kysynyt Pullolta tilauksen statusta tai Klarna kysyy asiaa Pullolta
> Fastline Logisticsin terminaaliverkosto on ilmeisesti laajempi kuin Postilla ja Matkahuollolla yhteensä, löytyy terminaaleja Turusta, Helsingistä, Lahdesta, Mikkelistä, Forssasta, Pieksämäeltä jne. joiden kautta paketit kulkee, mutta pakettia ei voi noutaa mistään vaan Fastlinen työntekijä noutaa sen terminaalista ja toimittaa kotiisi
> tähän väliin useita viestejä niin Pullolle kuin Klarnallekin
> Klarnan tier-1 aspan Pamela laittaa laskua taukotilaan
> Klarnan tier-1 aspan Pamela laittaa laskun taas auki kun Fastlines kertoo että paketti noudettavissa "parcel pick-up pointista"
> Klarnan tier-1 aspan Pamela laittaa laskun taas taukotilaan
> toista x kertaa
> Aikaa kuluu, ja jopa Fastline Logisticsin "toimitusjohtaja" kiinnostuu asiasta ja lähtee itse Suomeen selvittelemään missä asiakkaiden paketit oikein ovat ja miksi niitä ei ole toimitettu
> tässä vaiheessa ostosta on kulunut jo reilu 2kk, kukaan ostajista ei tiettävästi ole saanut ainuttakaan tuotetta
> osalle Klarnan tier-1 Marjatta on taas kerran vastannut, että lasku tulee maksaa koska toimitettu - osalla lasku vielä taukotilassa
> saaga jatkuu


Alle vielä muutama mukava lainaus Klarnan sivuilta:

"Klarnan ostajan turva on tukenasi ongelmatilanteissa kaupan kanssa, kun olet ostanut fyysisen tavaran ja maksanut jollain Klarnan maksutavoista. Jos et saa ostamiasi tuotteita, tai jos ne ovat viallisia, sinun ei tarvitse maksaa ennen kuin ongelma on ratkaistu. Asetamme laskusi taukotilaan, jotta saat lisäaikaa tuotteiden vastaanottamiseen ennen maksua tai ongelman selvittämiseen kaupan kanssa. Jos et pysty ratkaisemaan ongelmaa kaupan kanssa, asiakaspalvelumme voi auttaa.

Jos olet joutunut petoksen kohteeksi, et ole maksuvelvollinen. Klarna pyrkii jatkuvasti estämään, tunnistamaan ja torjumaan petollista toimintaa, jotta voit tehdä ostoksia turvallisin mielin maksutapojamme käyttäen. Jos näytetään toteen, että olet joutunut petoksen kohteeksi, poistamme maksuvelvollisuutesi tai hyvitämme tekemäsi maksun.

Pienimmänkin epäkohdan havaittuamme, pysäytämme ja tarkistamme ostoksen. Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että petos kuitenkin onnistuisi, takaa Klarnan ostajan turva ettei yksikään rikoksen uhri kärsi taloudellisesti. Lisäksi teemme perusteellisen tutkimuksen tapaukseen parantaaksemme entisestään petosten ennaltaehkäisemisessä."
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
ja vielä maininta, että samlaiseen huijauksen kohteeksi on joutunut kymmeniä jollei satoja muita suomalaisia
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
91
Oli tylsää näin lauantain aamukahveja juodessa niin laitoin TL;DR version Pullo-keissistä tähän mennessä, voi olla että missasin jotain steppejä kun poimin näitä täältä keskustelusta kun itse en ehtinyt mukaan tähän ilotteluun ennen kuin alekampanjat loppui :D

Pullo24.fi -huijaus 101:

> perusta pöytälaatikkoyritys x, tee nettisivut muutamassa tunnissa valmiilla moottorilla ja kopioi esim. toimitusehdot Alkon sivuilta (muista klassinen replace alko with Pullo24, "Pullo24tuotteita" jne. hienot kukkaset)
> tee soppari klarnan kanssa maksunvälityksestä
> mainosta somessa muutamalla eurolla, palkkaa hybridikeskuksen Igor sissimarkkinoimaan io-techissä edullisia hintoja (aikajanalla tämä taisi olla joulukuun 2021 puolivälissä)
> asiakkaat tekee tilauksia
> laita vielä pieni lisäale ja lupaus "uuden vuoden toimituksesta" -> lisää asiakkaita
> tässä kohtaa rekisteröi Fastline Logisticsille domain (domain rekisteröity 5.1.2022) ja tee sinne lorem lipsum -copypaste-sisältöä (tähän palataan myöhemmässä kohdassa tarinaa)
> päivitä statuksia nettikaupan moottorin kautta viikon ajan: 1) Packaging 2) Processing in progress :D 3) In Sorting Center 4) Shipped
> viikon päästä ensimmäiset asiakkaat kyselee missä tuotteet menee kun lähetetty, mutta ei seurantakoodia jne.
> selitä, että on ollut ongelma ja väärinkäsitys kuljetusyrityksen kanssa ja paketit ovat palautuneet "Riian terminaaliin" ja ole sopinut toimituksesta toisen kuljetusyhtiön kanssa, tässä kohtaa aiemmin "perustettu" Fastlines Logistics astuu kuvaan
> toimita asiakkaalle fastlinesin seurantakoodi ja linkki kuvitteelliseen seurantaan
> aikaa kuluu, asiakas on yhteydessä Pulloon ja Klarnaan. Seuranta päivittyy aina mystisesti sen jälkeen kun asiakas on kysynyt Pullolta tilauksen statusta tai Klarna kysyy asiaa Pullolta
> Fastline Logisticsin terminaaliverkosto on ilmeisesti laajempi kuin Postilla ja Matkahuollolla yhteensä, löytyy terminaaleja Turusta, Helsingistä, Lahdesta, Mikkelistä, Forssasta, Pieksämäeltä jne. joiden kautta paketit kulkee, mutta pakettia ei voi noutaa mistään vaan Fastlinen työntekijä noutaa sen terminaalista ja toimittaa kotiisi
> tähän väliin useita viestejä niin Pullolle kuin Klarnallekin
> Klarnan tier-1 aspan Pamela laittaa laskua taukotilaan
> Klarnan tier-1 aspan Pamela laittaa laskun taas auki kun Fastlines kertoo että paketti noudettavissa "parcel pick-up pointista"
> Klarnan tier-1 aspan Pamela laittaa laskun taas taukotilaan
> toista x kertaa
> Aikaa kuluu, ja jopa Fastline Logisticsin "toimitusjohtaja" kiinnostuu asiasta ja lähtee itse Suomeen selvittelemään missä asiakkaiden paketit oikein ovat ja miksi niitä ei ole toimitettu
> tässä vaiheessa ostosta on kulunut jo reilu 2kk, kukaan ostajista ei tiettävästi ole saanut ainuttakaan tuotetta
> osalle Klarnan tier-1 Marjatta on taas kerran vastannut, että lasku tulee maksaa koska toimitettu - osalla lasku vielä taukotilassa
> saaga jatkuu


Alle vielä muutama mukava lainaus Klarnan sivuilta:

"Klarnan ostajan turva on tukenasi ongelmatilanteissa kaupan kanssa, kun olet ostanut fyysisen tavaran ja maksanut jollain Klarnan maksutavoista. Jos et saa ostamiasi tuotteita, tai jos ne ovat viallisia, sinun ei tarvitse maksaa ennen kuin ongelma on ratkaistu. Asetamme laskusi taukotilaan, jotta saat lisäaikaa tuotteiden vastaanottamiseen ennen maksua tai ongelman selvittämiseen kaupan kanssa. Jos et pysty ratkaisemaan ongelmaa kaupan kanssa, asiakaspalvelumme voi auttaa.

Jos olet joutunut petoksen kohteeksi, et ole maksuvelvollinen. Klarna pyrkii jatkuvasti estämään, tunnistamaan ja torjumaan petollista toimintaa, jotta voit tehdä ostoksia turvallisin mielin maksutapojamme käyttäen. Jos näytetään toteen, että olet joutunut petoksen kohteeksi, poistamme maksuvelvollisuutesi tai hyvitämme tekemäsi maksun.

Pienimmänkin epäkohdan havaittuamme, pysäytämme ja tarkistamme ostoksen. Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että petos kuitenkin onnistuisi, takaa Klarnan ostajan turva ettei yksikään rikoksen uhri kärsi taloudellisesti. Lisäksi teemme perusteellisen tutkimuksen tapaukseen parantaaksemme entisestään petosten ennaltaehkäisemisessä."
Juuri näin, viihdettä parhaimmillaan :D

En nyt ihan lähtisi rikosilmoituksia Klarnasta tekemään tai medialle vinkkailemaan, eiköhän tuokin selviä muutama postaus ylläolevalla vastauksella. Jos ei, niin sitten vaan asiaa eteenpäin, vaikea kyllä uskoa että Klarnan puolelta tekisivät noin isoa virhettä. Mainehaitta tulisi olemaan erittäin suuri.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 741
En nyt ihan lähtisi rikosilmoituksia Klarnasta tekemään tai medialle vinkkailemaan, eiköhän tuokin selviä muutama postaus ylläolevalla vastauksella. Jos ei, niin sitten vaan asiaa eteenpäin, vaikea kyllä uskoa että Klarnan puolelta tekisivät noin isoa virhettä. Mainehaitta tulisi olemaan erittäin suuri.
Sivustolla on edelleen Klarna maksuvaihtoehtona, en kyllä tiedä että toimisiko jos yrittäisi tehdä tilauksen. Klarnan toiminta on muutenkin ihan perseestä, pystyy edelleen tilaamaan ilman vahvaa tunnistautumista.

Klarna kertoo päivittäneensä Vastaamon tapauksen jälkeen luottokieltojen tarkistustiheyttä ja aktivoivansa vahvan tunnistautumisen kolme kertaa aiempaa useammin.
En ymmärrä miksi nuo eivät saa laitettua vahvaan tunnistautumista pakolliseksi.

Jos yksittäiset käyttäjät valittavat laskuistaan Klarnan aspaan niin kyllä asiat varmaan hoituu mutta muuten ne on ihan hyttysen ininää Klarnalle mikä ei vaikuta mihinkään millään tavalla. Media jos innostuu niin on edes pieni mahdollisuus että muuttavat toimintatapojaan, esimerkiksi sen suhteen millaisten nettikauppojen kanssa tekevät yhteistyötä. Ja ehkä joku potentiaalinen kusetettava jättää tuolta tilaamatta kun lukee jutun kusetusfirmasta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
862
Tässä, jos osasin.
Pistin Klarnan Chatissä viestiä että en ole saanut edelleenkään tilausta.
Klarna sanoi että olemme saanet myyjältä tiedon että tilaus on toimitettu joten valitettavasti emme voi auttaa ja sanoi että pitäisi ottaa yhteyttä myyjään.
Tähän loppui minun Klarnan käyttö kun uskovat jotain Fastlines huijaus seuranta sivua enemmin.
Kysellääs sen verran, että olitko milloin laittanut laskun jäihin ja oletko jo aikaisemmin (lisätietokyselyissä) ilmoitellut Klarnalle tämän olevan huijaus? Onko sieltä sanottu tutkintaosaston ottavan yhteyttä jossain vaiheessa?
Jos kerran näitä kerran "järjestyksessä" t/hutkivat ainakin omien sanojensa mukaan.
Osallehan Klarna on jo ilmoittanut päivän johon mennessä Pullo24 on vastattava... onko siis tämä sinun tapauksesi kyseisenlainen tapaus ja Pullo24 sitten kentiessää vienyt huijauksen maaliin asti ja hädissään ilmoittanut toimitetuksi.

Joku logiikkahan tuossa on oltava... passiivisimmille asiakkaille merkataan toimitetuksi, vai merkataan toimitetuksi niille, joiden puolesta "Klarnan Hutkintaosasto" on asettanut päivämäärän jolloin Pullo24:n on viimeistään annettava vastaus Klarnalle tilauksen tilasta.
Jos tämä jälkimmäinen, niin pääsee kohta itsekin tappelemaan asiasta, sillä nyt myös minun tilaukselle on asetettu aikaraja, jolloin kaupan on annettava vastauksensa. Itse olen myös Klarnalle jo ilmoittanut, että jos tuossa vaiheessa seurantaan ilmestyy toimitettu, niin asia on siltä istumalta riitautettu.

Mutta ei tämä silti yllätä, sillä tällaista käsikirjoitusta ja tarinan loppuahan tässä on uumoiltu, koska pakkohan näiden urpojen on tässä vaiheessa kaikkensa yrittää, kun huijaus ei mennytkään ihan niin helposti läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.05.2021
Viestejä
465
Aattelin olla hiljaa kun joku pahotti aijemmin mielensä kun kerroin et sieltä mitään ole tulossa. Mutta ottakaa kuluttaja asiamiehen yhteyttä. Loppuu klarnan vaatimukset
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
Elkää nyt menkö missään nimessä Klarnalle mitään maksamaan!
En usko, että tästä kehityyy muutaman ylimääräisen ja turhauttavan sähköpostin lisäksi mitään muuta, mutta jos. niin ainakin alekirjoittanut voi todistaa yms apu antaa jos tarvii viranomaisiin turvautua ja luulen että apu haluja löytyy muiltakin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Tämä keissi tuonut kyllä lokaa Klarnankin niskaan. En ole sitä usein muutenkaan käyttänyt, joten ollut mielessä lopettaa käyttö. Nyt ajstuksissa olla yhteydessä, pyytää gdpr nojalla että tuhoavat kaikki minuun liittyvät tiedot ja mainita samalla heidän Pullo24.fi tapauksen hoidon yhdeksi syyksi päätökseeni, vaikka itse en tilannutkaan.

Yksi ilmoitus ei nyt muuta aiheuta kuin sen, että itseeni liittyvät tiedot sieltä poistuu. Jos samanaiheisia kertyisi "läjäpäin", voisi se joitain sielläkin päässä herätellä, ehkä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
483
Oikeilla kuljetusyhtiöillä on tiedot toimituksesta, vastaanottajan kuittaus ja paikka sekä kellonaika jos lähetystietoja pitää tarkemmin selvitellä. Fastlinella tällaisia ei taida olla.
Toki korona aiheuttanut näihinkin käytäntöihin muutoksia.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
joku oli kaivanut aikaisemmin tiedon milloin fasltine pöytälaatikko firma on laitettu pystyyn?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
240
Sivusta seuranneena totean vain että olkaahan yhteydessä: YLE MOT

Tuolla on pätevät tutkijat tonkimaan pöytälaatikoita.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
854
Kyselin ohjetta ja veikkaan että melkoinen vääntö tulee.

Kuulemma annettu lisäaikaa 01.03 asti.

Screenshot_20220227_102511_com.myklarnamobile.jpg
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
854
Niin siis minun paketti on edelleen toimittamatta mutta veikkaan että maanantaina 28.02 saapuu tekaistusti koska Klarna antanut aikaa 01.03 asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
Kyllä täytyy sanoa että Klarnan pisteet ropisee kovasti. Mielikuvaa turvallisesta ja vaivattomasta palvelusta kyllä maalaavat, mutta sysäävät kyllä nyt paljon selvitettävää ostajan puolelle. Luulisi että Klarnan sisällä olisi jokin luokittelu kaupoille, esim tämän kaltaiset uudet kaupat olisivat aina altavastaaja ja ostaja aina lähtökohtaisesti oikeassa = Klarna panostaisi selvittelyyn pikkasen enemmän ostajaa vaivaamatta tai "syyttämättä", ja sitten kun kauppana jokin isompi ja tunnetumpi sysäisi todistusvastuuta enemmän ostajalle. Tai edes jotenkin Klarnan sisällä olisi red flag liehunut kun samasta kaupasta tulee jatkuvasti epäselvyyksiä, jo alussa Klarna-agentti olisi voinut kaupasta jotakin tilata ja todeta tilanteen.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
653
joku oli kaivanut aikaisemmin tiedon milloin fasltine pöytälaatikko firma on laitettu pystyyn?
Kirjoittelin alkuvuodesta tuonne toiseen ketjuun, alla:


En pidättelisi hengitystä näiden lähetysten kanssa.. Sergei on pistänyt ko. sivuston pystyyn 5 päivää sitten.


Domain Name: FASTLINES-LOGISTICS.COM
Registry Domain ID: 2667670842_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.hostinger.com
Registrar URL: Hosting Platform - Go Online With Hostinger For Only $1.39 Now
Creation Date: 2022-01-12T08:32:50Z

Juuh, elikkäs :psmoke:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 993
Viestejä
4 247 033
Jäsenet
71 267
Uusin jäsen
Mokkamaster

Hinta.fi

Ylös Bottom